Miksi jotkut antaa lastensa klähmiä kassajonossa muiden ostoksia?
Vanhempansa vaan seisoo tuppisuuna eikä sano mitään.
Sitten kun kielsin, niin lapsi katsoi minua, mutta lopetti. Sitten meni sanomaan jotain äidilleen ja sitten molemmat vilkuilivat minua. Miksei voi vaan itse kieltää lapsia?
Kommentit (142)
Samaa olen ihmetellyt. Kerrankin joku noin 3v lapsi oli ottamassa kassalla minun jo maksetuista ostoksista ostamani suklaalevyn mukaansa ja kun kielsin, niin vanhemmat mulkoilivat todella kiukkuisesti minua kun sanoin aivan asiallisesti kyseiselle lapselle, että toisten tavaroita ei saa ottaa ilman lupaa. Heistä olisi kai ollut ihan hyväksyttävää että heidän lapsi olisi ottanut sen suklaan mutta minä tein väärin kun estin häntä varastamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä annan vieraan lapsen auttaa minua pakkaamisessa.😊 Kiva se on seurata lasten touhuja.
No kun se oiskin tuommoista mutta kun hyi v***u mitä räkäklähmyjä huonokäytöksisiä penskoja kaupoissa tulee vastaan. Kauhea sanoa näin lapsista mutta kun se on totta kun omin silmin näkee. Ja olen järkyttynyt näkemästäni ja siitä että näiden penskojen vanhemmat ei tee yhtikäs yhtään mitään!!!
Mm mun korista on tultu ottamaan tavaraa, kassahihnalta on otettu tavaraa ihan oikeasti räkäisillä/kuolaisilla käsillä, ostosten pakkaaminen oli ennen koronaa usein mahdotonta kun jonkun napero oli tiellä ja näpelöimässä mun ostoksia. Nyt luojan kiitos on ne pleksit erottamassa pakkaustilan.
Yllättävän monet pikkulapset on niin likaisia, että kotona henkilökohtaisesta hygieniasta ei selvästikään huolehdita. Sen huomaa kun ne on jossain lähietäisyydellä, ihan järkky haju lähtee monesta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Kerrankin joku noin 3v lapsi oli ottamassa kassalla minun jo maksetuista ostoksista ostamani suklaalevyn mukaansa ja kun kielsin, niin vanhemmat mulkoilivat todella kiukkuisesti minua kun sanoin aivan asiallisesti kyseiselle lapselle, että toisten tavaroita ei saa ottaa ilman lupaa. Heistä olisi kai ollut ihan hyväksyttävää että heidän lapsi olisi ottanut sen suklaan mutta minä tein väärin kun estin häntä varastamasta.
Vanhempansa olivat yllyttäneet hakemaan sen.
Jos joku iljettävä räkäinen kakara koskee minun ostoksiini, niin vetäisen vähintään avarilla tai tukistan. Jos ei vanhemmat ole itse opettaneet, niin jonkunhan se on tehtävä. Yhden kerran pudotin n. 6v tytön maksakoukulla tuollaisessa tilanteessa. Hiukan annoin vielä kenkää kun veti linkkuun lattialle.
Jos joku koskisi mun ostoksiin, korottaisin välittömästi ääntä ja kehottaisin lopettamaan. Seuraava vaihe on pyytää vartija kassalle. En ota mukaani mitään mitä joku on sormeillut, vaadin uudet tuotteet.
Pahimpia on ne vanhemmat, ketkä alkaa sopertaa, että eihän se lapsi millään pahalla. Joo, ei varmaan. Vaan ihan silkkaa oppimattomuuttaan, kun vanhemmat ei ikinä ole kieltäneet mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku iljettävä räkäinen kakara koskee minun ostoksiini, niin vetäisen vähintään avarilla tai tukistan. Jos ei vanhemmat ole itse opettaneet, niin jonkunhan se on tehtävä. Yhden kerran pudotin n. 6v tytön maksakoukulla tuollaisessa tilanteessa. Hiukan annoin vielä kenkää kun veti linkkuun lattialle.
Maailma olisi parempi paikka jos useampi olisi kaltaisesi.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku koskisi mun ostoksiin, korottaisin välittömästi ääntä ja kehottaisin lopettamaan. Seuraava vaihe on pyytää vartija kassalle. En ota mukaani mitään mitä joku on sormeillut, vaadin uudet tuotteet.
Mistä tiedät kuinka moni on jo sormeillut tuotteita ennen kuin otat ne koriisi tai kärryysi.
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia on ne vanhemmat, ketkä alkaa sopertaa, että eihän se lapsi millään pahalla. Joo, ei varmaan. Vaan ihan silkkaa oppimattomuuttaan, kun vanhemmat ei ikinä ole kieltäneet mitään.
Olin kerran lapsen koulun myyjäisissä ja siellä yksi lapsi yritti sormeilla kaikkea. Aikomus siis ei ollut ostaa, äitinsä vaan lärpytti vieressä, että joo kulta kato se on semmonen ja tämmönen. Yksi nainen sitten kielsi lasta koskemasta tuotteisiin niin lapsi todella hämmästyi ja jäi toljottamaan kita auki. Sitten kääntyi äitiinsä päin ja sanoi että äiti, toi kielsi mua.
Oli sentään kuullut kieltämisestä vissiin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät kuinka moni on jo sormeillut tuotteita ennen kuin otat ne koriisi tai kärryysi.
Tiedän kyllä että rajaton määrä ihmisiä on voinut koskea niihin. Se on hyväksyttävä kun tuotteet ovat vielä kaupan omaisuutta. Jos toinen asiakas sormeilee niitä kun olen ne jo maksanut ja niistä on tullut minun omaisuuttani, niihin ei koske kukaan muu kuin minä itse. Jos toinen asiakas koskee ostoksiani tahallaan, haluan tilalle uudet itse valitsemani. Niin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Haista kuule p a s k a! Kyllä lapsetkin saa kaupassa koskea tuotteisiin, niin kuin aikuisetkin. Taidat vihata lapsia.
Vain jos ostavat. Pienet lapset eivät yleensä osta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskeammat lapset yrittää tehdä tuota usein. Mutta mammojaan ei kiinnosta, koska jaloissa pyörii jo 8 lasta, sylissä vauva, supistaa koska uusibon jo avautumisvaiheessa ja mies jo vehje pystyssä vieressä valmiina tekemään uutta.
Totta. Ja jos ruokakaupassa kuulee, että joku lapsi rääkyy, niin se on tasan varmasti paahdetumpi lapsi. Aina.
Itsellänikin on lapsia, mutta jostakin syystä nämä pitempään paistetut kiljukaulat ärsyttävät todella.
Jaahas, ja rassulipersut levittävät taas fantasioitaan.
Usein näkee myös sitä että se mukula raahaa jonkun jäätelön ja äitinsä käskee viedä sen takaisin mutta sinne se jää sulamaan johonkin matkan varrelle. Tuossa tapauksessa nyt vähintä mitä mamma voisi tehdä on se että itse varmistaa että se jäätelö päätyy takaisin kylmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskeammat lapset yrittää tehdä tuota usein. Mutta mammojaan ei kiinnosta, koska jaloissa pyörii jo 8 lasta, sylissä vauva, supistaa koska uusibon jo avautumisvaiheessa ja mies jo vehje pystyssä vieressä valmiina tekemään uutta.
Totta. Ja jos ruokakaupassa kuulee, että joku lapsi rääkyy, niin se on tasan varmasti paahdetumpi lapsi. Aina.
Itsellänikin on lapsia, mutta jostakin syystä nämä pitempään paistetut kiljukaulat ärsyttävät todella.
Tulihan se persukorttikin sieltä, ehdinkin jo odotella että mitä se vajaamielinen nyt viivyttelee.
Vierailija kirjoitti:
Usein näkee myös sitä että se mukula raahaa jonkun jäätelön ja äitinsä käskee viedä sen takaisin mutta sinne se jää sulamaan johonkin matkan varrelle. Tuossa tapauksessa nyt vähintä mitä mamma voisi tehdä on se että itse varmistaa että se jäätelö päätyy takaisin kylmään.
Miksi, että joku toinen ostaa jo kerran sulaneen jäätelön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulihan se persukorttikin sieltä, ehdinkin jo odotella että mitä se vajaamielinen nyt viivyttelee.
Näkyy pyllypersua harmittavan kun ei saa rauhassa nykyään edes syrjiä ja levittää höpöjuttuja. Jatka sitä Putinin fanitusta vaan, kuten muutkin persut tekevät.
En ole koskaan nähnyt lapsen koskevan toisen ostoksiin ja käyn kuitenkin kolmesta viiteen kertaamn viikossa kaupassa. Uskoisin tuollIaisen touhun olevan aika yksittäistä, tokikaan ei sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy pyllypersua harmittavan kun ei saa rauhassa nykyään edes syrjiä ja levittää höpöjuttuja. Jatka sitä Putinin fanitusta vaan, kuten muutkin persut tekevät.
Mene sinä fanittamaan putinia komukka. Persuilla ei ole sinun putinisi kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on jatkuvasti pyllyt ja Putin mielessä? Kumpaakin tunnut himoitsevan.
Jep, tosin kyllä näitä minivarkaita löytyy muistakin. Minulta lähti pekonipaketti ja karkkipussi yhden lapsukaisen matkaan kaksi viikkoa sitten. Katsoin kauempaa, että siellä päädyssä roikkuu taas joku kakara, mutta koska ostoksia oli paljon, niin en voinut ihan koko aikaa vahtia. Kotona huomasin, että no niin eipä näkynyt sitten kahta ostosta ja kuitista näkyi, että olin maksanut ne.
Seuraavalla kerralla alan latoa ostoksia vasta sitten, kun yhden yhtä lasta ei ole roikkumassa päädyssä.