Miksi jotkut antaa lastensa klähmiä kassajonossa muiden ostoksia?
Vanhempansa vaan seisoo tuppisuuna eikä sano mitään.
Sitten kun kielsin, niin lapsi katsoi minua, mutta lopetti. Sitten meni sanomaan jotain äidilleen ja sitten molemmat vilkuilivat minua. Miksei voi vaan itse kieltää lapsia?
Kommentit (142)
Hyvä kun sanoit. Jonkun pitää opettaa tavoille kun ei äiti osaa.
Ne samat vapaakasvatuspellet joiden lapset kiljuu ja tinttailee koko kauppa reissin ja kiipeilee kassalla liukuhihnan telineellä josta kassaneiti yrittää huomauttaa turhaan.
Näitä riittää kun minä minä minä ja mun lapsen pitää antaa saada kaikki ja toteuttaa itseään muista välittämättä.
Meillä kaikilla aikuisilla on vanhemman velvollisuus puuttua, jos lapset perseilee.
Vierailija kirjoitti:
Opeta sinä äitiäsi. Minä läpsäisen kädelle niitä vanhuksia jotka puristelevat tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opeta sinä äitiäsi. Minä läpsäisen kädelle niitä vanhuksia jotka puristelevat tuotteita.
Hah, siellä ilmoittautui lapsen äiti. Läpsii vanhuksia eikä opeta lastaan tavoille.
Kyllä minä annan vieraan lapsen auttaa minua pakkaamisessa.😊 Kiva se on seurata lasten touhuja.
Minulta meinasi hävitä maksettu suklaalevy kassalla vieraan lapsen käsiin. Minulta tuli tiukka kielto samaan aikaan kassatyöntekijän kanssa ja äitinsä sanoi, että olisit nyt antanut sen suklaalevyn, kun toisella niin teki mieli. Sanoin, että täällähän vielä kaupassa ollaan, osta itse. Joillakin ei ole minkäänlaista häpyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä annan vieraan lapsen auttaa minua pakkaamisessa.😊 Kiva se on seurata lasten touhuja.
Kaikkia ei halua vieraiden lasten juuri lapsen omasta kurkusta tai kaverin kihomatoisesta hanurista vetäistyjä sormia lääppimään ostoksiaan.
Haista kuule p a s k a! Kyllä lapsetkin saa kaupassa koskea tuotteisiin, niin kuin aikuisetkin. Taidat vihata lapsia.
Toi on niin ärsyttävää. Ja ylipäätään se, että sen pennun pitää saada kiivetä paskaisine kenkineen sinne kassan päädyn laukkutasolle, vaikka usein siinä on jopa kyltti, ettei se kestä. Ja sit jos kassa huomauttaa, mamma on ihan naama norsunvitulla eikä edelleenkään sano mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulta meinasi hävitä maksettu suklaalevy kassalla vieraan lapsen käsiin. Minulta tuli tiukka kielto samaan aikaan kassatyöntekijän kanssa ja äitinsä sanoi, että olisit nyt antanut sen suklaalevyn, kun toisella niin teki mieli. Sanoin, että täällähän vielä kaupassa ollaan, osta itse. Joillakin ei ole minkäänlaista häpyä.
Opetti lastaan varastamaan, aika paha.
Toisten ostoksiin ei kosketa. Likaisilla sormilla, rypistellään toisten ostoksia.
Minäkin olen sanonut asiasta. On aika normaalia, että joku kersa menee sinne hihnan päähän polvilleen vastaanottamaan heidän ostoksia ja siinä ollessaan pyörittelee toistenkin ostokset.
Jos olen siinä toisella puolella laittamassa omia ostoksiani muovipusseihin ja joku tulee koskemaan omiin ostoksiini, niin sanon selkeästi, että lopeta, ne ovat minun ostoksiani. Jos kersa ei lopeta, niin käsken jo reilulla äänellä lopettamaan heti ja siirtymään lattialle nyt. Yleensä se on riittänyt. Yksikään mamma ei ole minulle asiasta koskaan valittanut ja jos valittaa, niin täältä tulee kovaa ja korkealta takaisin.
Olen äiti itsekin ja en katso kauempaa mitään typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, siellä ilmoittautui lapsen äiti. Läpsii vanhuksia eikä opeta lastaan tavoille.
En ole sinun lapsen äiti. Isäviin olla.
Mulla just hiljattain joku kersa ei ainoastaan klähminyt niitä vaan yski suoraan niihin sellaista jäätävää räkäyskää. Äityli ei sanonut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Haista kuule p a s k a! Kyllä lapsetkin saa kaupassa koskea tuotteisiin, niin kuin aikuisetkin. Taidat vihata lapsia.
Ai onko sulla tapana penkoa toisen ostoksia kaupassa? Yleensä tämä klähminen suoritetaan kassan päädyssä, kun ostokset on jo maksettu ja on pakkausvaiheessa. Välillä vilahtaa tuotteita jopa väärälle puolelle.
Vierailija kirjoitti:
No kun se oiskin tuommoista mutta kun hyi v***u mitä räkäklähmyjä huonokäytöksisiä penskoja kaupoissa tulee vastaan. Kauhea sanoa näin lapsista mutta kun se on totta kun omin silmin näkee. Ja olen järkyttynyt näkemästäni ja siitä että näiden penskojen vanhemmat ei tee yhtikäs yhtään mitään!!!
Mm mun korista on tultu ottamaan tavaraa, kassahihnalta on otettu tavaraa ihan oikeasti räkäisillä/kuolaisilla käsillä, ostosten pakkaaminen oli ennen koronaa usein mahdotonta kun jonkun napero oli tiellä ja näpelöimässä mun ostoksia. Nyt luojan kiitos on ne pleksit erottamassa pakkaustilan.
En kyllä millään muista törmänneeni tuommoiseen koskaan. Ei se mikään laaja ilmiö voi olla.
N50
Miksi jotkut antaa kaupassa vanhustensa puristella hedelmiä ja vihanneksia?