Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvin vieroitusoireet - kuinka kauan kestävät, kokemuksia?

Vierailija
22.10.2022 |

Lopetin kahvinjuonnin hiljalleen viikkojen aikana ja viikko sitten meni viimeinen kupillinen. Edelleen karmea väsymys, masentaa ja ahdistaa. Meneekö tämä koskaan ohi?

Kahvin uudestaan aloittaminen ei ole vaihtoehto.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole kuin särkenyt päätä pari päivää. Oletko varma että nuo johtuvat kahvinpuutteesta?

Vierailija
2/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole raskaana, suosittelen ruusujuurta. Esim. Ruohonjuuri myy.

Olin kerran kuukauden ilman kahvia ja ruusujuuri kyllä nostaa mielialaa. Maltillinen ohjeenmukainen käyttö riittää.

Minä palasin kahviin, mutta sinun ei tarvitse.

Tehdä tietysti on kofeiinia, mutta ehkä se ei kiinnosta sinua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut koskaan vieroitusoireita, vaikka olen juonut kahvia 30 vuotta. Lomareissuilla ei välttämättä juoda, ellei ole kunnollisia kahvinkeittomahdollisuuksia.

Vierailija
4/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon normaalisti päivän aikana 4-6 kupillista kahvia, kellonajalla ei ole mitään merkitystä. Voin aivan hyvin juoda kahvit vaikka klo. 23 ja mennä nukkumaan 23.30. jos väsyttää. Siltikään kahvi ei ole mikään välttämättömyys, just olin viikon kyläilemässä ystävällä jolla ei ole kahvinkeitintä, viikon aikana ostin yhden take away-kahvin kioskilta. Ei mitään vieroitusoireita, en edes tiennyt että kahvin puutteesta voi moisia tulla. Kaikkea sitä oppii.

Vierailija
5/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa aloitin kahvin juomisen vähentämisen,kahvin suur kuluttajana. joten sitä ei minulle tullut ongelmaa. En juo enää kahvia. Mutta kumma kyllä tarvitsen makeaa suklaata tai karkkia iltasella ja näkee vyötäröstäni nyt. Kun .Siirryin siis vain toisen riippuvuus suhteeseen mitä lapaan suuhuni tai juo? Juon vettä ja teetä. En käytä alkohoolia, en tupakoi..

Vierailija
6/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana iltana särki päätä.

Vierailija
7/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin aikoinani kahvinjuonnin ja vieroitusoireet olivat pahat. Kunnes lopulta huomasin, että ne oireet olivatkin sokerista, jota olin käyttänyt 2-3 lusikallista per kuppi.

Vierailija
8/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi lopettaa. Kahvi on just hyvää,

Vierailija
9/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina virkeämpi kun en juo kahvia, sitten kun juon muutaman kupillisen niin tulee jonkin asteinen väsymys

Vierailija
10/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan menee ohi pian. Mulla ei tullut mitään oireita, ei siis edes päänsärkyä, kun jätin kahvin kerralla pois. Join kahvia monta kuppia aamuisin, mutta verenpaineen takia jätin sitten kahvinjuonnin. 

Vierailija
11/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan menee ohi pian. Mulla ei tullut mitään oireita, ei siis edes päänsärkyä, kun jätin kahvin kerralla pois. Join kahvia monta kuppia aamuisin, mutta verenpaineen takia jätin sitten kahvinjuonnin. 

Lisään vielä, että vatsa toimii yhtä hyvin kuin kahvia juodessa. Aamulla ensimmäiseksi on mentävä vessaan ja en kaipaa yhtään kahvia enää. Ei siitä loppujen lopuksi ollut mitään hyötyä nyt jälkikäteen ajatellen. 

Vierailija
12/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekana iltana särki päätä.

Samoin mulla, parin päivän päänsärky, ja sitten se on ohi. Sattumalta muuten juuri eilen join kahvia vain aamulla, ja eilisestä iltapäivästä asti olen kärsinyt päänsärystä. Just join kupillisen kahvia, ja nyt odottelen, että särky lähtee.

Väsymykseen tai piristämiseen en ole huomannut kahvilla olevan mitään vaikutusta.

Vierailija
13/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi lopettaa. Kahvi on just hyvää,

Aika pahalle se kyllä maistuu loppujen lopuksi. 

Vierailija
14/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin aikoinani kahvinjuonnin ja vieroitusoireet olivat pahat. Kunnes lopulta huomasin, että ne oireet olivatkin sokerista, jota olin käyttänyt 2-3 lusikallista per kuppi.

Ihan hirveä määrä sokeria. Varmaan laihduit tuon jälkeen?

Vierailija
15/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja ahdistus ei liity kahviin. Vieroitusoireet kestää 2-3 päivää.

Vierailija
16/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kerralla, en vähentämällä. Parin päivän päänsärky ja pahantuulisuus.

Vierailija
17/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli päänsärkyä yhden päivän. Siinä se. Vieroitusoireita voi helpottaa teellä, jossa on vähemmän kofeiinia. Ja sitten lopulta jättää se teekin pois jos haluaa.

Vierailija
18/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärkyä. Ehkä viikkoa. Ja se tottumus-tapa.

Keitä vettä ja laita maitoa joukkoon.

Saat lämmintä juomaa. Saat pitää tavan, vaikka et sitä itse ainetta juo.

Ja valkoinen tee on kans.

Itse join kahvin lopettamisen jälkeen intona vihreää teetä. Aloin voida tosi huonosti. Sitä ei liikana maksa kai kestä.

Minulle tuli ainakin närästystä ja jotenkin huono olo.

Vierailija
19/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveä määrä sokeria. Varmaan laihduit tuon jälkeen?

Ni, ei kaksi lusikallista sokeria päivässä ollut niin suuri määrä, että olisin kiloja laihtunut.

Vierailija
20/46 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että vatsa toimii yhtä hyvin kuin kahvia juodessa. Aamulla ensimmäiseksi on mentävä vessaan ja en kaipaa yhtään kahvia enää. Ei siitä loppujen lopuksi ollut mitään hyötyä nyt jälkikäteen ajatellen. 

Siis mistä ei ollut hyötyä: Kahvin juomisesta vai sen juomisen lopettamisesta?

Itse tykkään juoda kahvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan