Otin kesällä 2021 korkokaton 230 000€:n lainaan.
Kyllä kannatti. Tietenkin. Sehän oli se syy, miksi otin sen. Korot -0.5%. Mikähän voisi olla suunta, johon ne seuraavaksi menevät, hmmmmm? 🤔😄
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pankki anna ilmaiseksi mitään, sinun korkokatto on korkoa sekin toisella nimellä. Hymyille lainan suhteen vasta sitten kun se on kokonaan maksettu.
Ihan käsittämättömän tyhmä luulo. Luuletko siis, että kesän 2021 jälkeen korkokaton ei-ottaneilla on halvemmat lainakulut, kuin minulla?
ApToistaiseksi taitaa olla, koska lainan tarkistushetkihän on sitten vasta ensi kesänä.
Eikös euribor ollut jo yli 0,8% viime kesänä? 🤔
ApEihän sillä ole väliä kun sinulla on se korkokatto, kts. otsikkosi.
Onhan sillä, kun väite oli, että korkokattoa kesän 2021 jälkeen ei-ottaneilla olisi halvemmat lainakulut, kuin minulla. Ei ole.
Ap
Siis sinun pointti tässä olikin muiden kalliit korot vs. edulliset korot.
Onpas aikuismainen tapa kertoa asiasta. Itsellä myös korkokatto ja hyvä niin. Onneksi ei ole lainaa ihan noin paljoa. Korot on nyt huipussaan, mutta niin se menee että välillä nousee ja välillä laskee noi korot. Kyllä ne sieltä vielä alaskin tulee.
Ihmettelen miten Suomella on varaa päästää ihmiset tällaiseen ahdinkoon niin ruoan, kulkemisen kuin asumistustannustenkin suhteen. Varmana konkursseja odotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on mielenkiintoinen ketju.... :).. no vähän sivusta , mutta jos ette ole kultalusikka per seessä syntyneet , niin AINAHAN pitää lainaa ottaa jos kunnon asunnon haluatte itselle hankkia, ja kun kerran täällä vaan eletään ja jossain ihmisen pitää asua, niin miksi ei sitten asuisi esim isohkossa omakotitalossa.. ja sitten tuo ei autoa ? Mitä hel vettä? Meillä on kolmihenkisessä perheessä 3 autoa , 19 v tytär asuu vielä kotona, eli kaikilla on oma auto. Pitää olla. Ei asuta hesassa, julkiset ei oikein pelitä, ja töihin/ opiskeleen pitää päästä. Niin ja auttaahan se oma auto elämää every day, nytkin tässä pian lähdetään Prismaan OMALLA autolla viikonloppuostoksille. Niin, ja autot meillä on kaikki vanhoja, bensa-autoja mutta kaikki ovat omia... talo ei vielä ihan oma..
Suurin riski on tällä hetkellä markkinahintaisen yksiön tai kaksion ostajalla, joka haaveilee joskus lapsiperheestä ja omakotitalosta. Tällä hetkellä asuntojen arvonkehityksessä on enemmän epävarmuustekijöitä kuin on nähty vuosikymmeniin, joten välttämättä nyt hankittu kallis pienasunto ei toimikaan hyvänä pesämunana tulevaisuuden kodille.
En kyllä iloitsisi jos lainaa olisi 230 000e.
Mutta kukin tyylillään.
Onnea!
Ostit kuitenkin asuntosi kuplan huipulla!
Onnea siitäkin! Arvonlasku -40% odottaa!
Vierailija kirjoitti:
Otin 230 000 lainan yksin ? Olet yksin ? Nyt ja jatkossa...kun tuolla hinnalla ei saa kun pienen kopin..kysy vaikka Sara Siepiltä
Ei se mun asuntooni ollut. Oma 80m2 omakotitaloni maksoi vain 90 000€.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onnea!
En ostanut lainalla asuntoa. Maksoin sillä perintöveron, ettei mun täytynyt MYYDÄ asuntoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pankki anna ilmaiseksi mitään, sinun korkokatto on korkoa sekin toisella nimellä. Hymyille lainan suhteen vasta sitten kun se on kokonaan maksettu.
Ihan käsittämättömän tyhmä luulo. Luuletko siis, että kesän 2021 jälkeen korkokaton ei-ottaneilla on halvemmat lainakulut, kuin minulla?
ApToistaiseksi taitaa olla, koska lainan tarkistushetkihän on sitten vasta ensi kesänä.
Eikös euribor ollut jo yli 0,8% viime kesänä? 🤔
ApEihän sillä ole väliä kun sinulla on se korkokatto, kts. otsikkosi.
Onhan sillä, kun väite oli, että korkokattoa kesän 2021 jälkeen ei-ottaneilla olisi halvemmat lainakulut, kuin minulla. Ei ole.
ApSiis sinun pointti tässä olikin muiden kalliit korot vs. edulliset korot.
Niin? Muilla joilla on nyt jo kalliimpaa olisi yhtä edulliset, jos olisivat ottaneet korkokaton.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea!
En ostanut lainalla asuntoa. Maksoin sillä perintöveron, ettei mun täytynyt MYYDÄ asuntoa.
Ap
Asunnon hankintakulu mulle oli siis 0€.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on mielenkiintoinen ketju.... :).. no vähän sivusta , mutta jos ette ole kultalusikka per seessä syntyneet , niin AINAHAN pitää lainaa ottaa jos kunnon asunnon haluatte itselle hankkia, ja kun kerran täällä vaan eletään ja jossain ihmisen pitää asua, niin miksi ei sitten asuisi esim isohkossa omakotitalossa.. ja sitten tuo ei autoa ? Mitä hel vettä? Meillä on kolmihenkisessä perheessä 3 autoa , 19 v tytär asuu vielä kotona, eli kaikilla on oma auto. Pitää olla. Ei asuta hesassa, julkiset ei oikein pelitä, ja töihin/ opiskeleen pitää päästä. Niin ja auttaahan se oma auto elämää every day, nytkin tässä pian lähdetään Prismaan OMALLA autolla viikonloppuostoksille. Niin, ja autot meillä on kaikki vanhoja, bensa-autoja mutta kaikki ovat omia... talo ei vielä ihan oma..
Suurin riski on tällä hetkellä markkinahintaisen yksiön tai kaksion ostajalla, joka haaveilee joskus lapsiperheestä ja omakotitalosta. Tällä hetkellä asuntojen arvonkehityksessä on enemmän epävarmuustekijöitä kuin on nähty vuosikymmeniin, joten välttämättä nyt hankittu kallis pienasunto ei toimikaan hyvänä pesämunana tulevaisuuden kodille.
Pitää paikkansa nuoren parin ei tosiaan välttämättä nyt kannata ostaa mtn pientä kaksiota. Ennemmin etsiä jo nyt sitä omakotitaloa jos on lapsihaaveita tai on jo 1 lapsi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on tehnyt hyvän lainasopimuksen niin hyvä, ei se ole poissa minulta.
Näinpä! Ihmettelen, kun ihmiset eivät innoissaan iloitse onnekkaan puolesta.
ApOnnekkaan? Kuka tässä nyt on se onnekas? Sinä ap, jolla on yli 200t€ korkosuojattua lainaa vai minä jolla on tällä hetkellä lainaa 0€? Ja tarkoitus on olla ottamatta enää koskaan lainaa...
No voi hyvänen aika. Miten voitkin olla noin saattanan tyhmä. Minulla ei ole ollut velkaa 40 vuoteen, mutta en minä tilannettani ap:n vertaa. Hänellä on ollut tarve ja hän on sen toteuttanut. Jotenkin tuo sinun yksinkertaisuutesi vakuuttaa minut, että pysyn täältä jatkossa pois, jos pitää keskustella noin tyhmän ihmisen kanssa kuin sinä, niin on hyödyllisempää vaikka luoda paskaa, sekin on arvokkaampaa kuin kalasesi ääliön kanssa jankkaaminen.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Teitkö sähkösopimuksenkin 2021 määräaikaisena?
En, mutta silloin ostin 3 vuoden polttopuut kylläkin. Mulla on sellaisia tuulivoimalaosakkeita, jossa osakassähkön hinta on ensi talven 12snt/kWh.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Silloin te selkeästi tarvitsette autoa ja se on teille meriitti. Itse taas ymmärrän hyvin sen, jos asuu kaupungissa ja kaikki on lähellä ja julkisilla pääse vaikka ja minne, niin silloin auto ei ole välttämättä tarpeen, eikä sitä pidä tärkeänä. Se että menee julkisen aikataulun mukaan tai vuokraa tarpeen mukaan auton on vain asennekysymys.
Jos taas ei ole ajokorttia, niin mitä järkeä olisi omistaa auto?
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta meinasit trollailla tänään?
Sen verran monta aloitusta korkokatosta, ettei hän taida muuta ehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on tehnyt hyvän lainasopimuksen niin hyvä, ei se ole poissa minulta.
Näinpä! Ihmettelen, kun ihmiset eivät innoissaan iloitse onnekkaan puolesta.
ApOnnekkaan? Kuka tässä nyt on se onnekas? Sinä ap, jolla on yli 200t€ korkosuojattua lainaa vai minä jolla on tällä hetkellä lainaa 0€? Ja tarkoitus on olla ottamatta enää koskaan lainaa...
No voi hyvänen aika. Miten voitkin olla noin saattanan tyhmä. Minulla ei ole ollut velkaa 40 vuoteen, mutta en minä tilannettani ap:n vertaa. Hänellä on ollut tarve ja hän on sen toteuttanut. Jotenkin tuo sinun yksinkertaisuutesi vakuuttaa minut, että pysyn täältä jatkossa pois, jos pitää keskustella noin tyhmän ihmisen kanssa kuin sinä, niin on hyödyllisempää vaikka luoda paskaa, sekin on arvokkaampaa kuin kalasesi ääliön kanssa jankkaaminen.
Ohis
Sano muuta. Kyllä luulisi ihmisten olevan, että ei vitsi, mistä tiesit????? Kyllä mua ainakin se kiinnostaisi enemmän, kuin osoittaa ainoastaan omaa tyhmyyttäni ja jankata, että korkojen nousu oli yllätys.
Ap
Otin 230 000 lainan yksin ? Olet yksin ? Nyt ja jatkossa...kun tuolla hinnalla ei saa kun pienen kopin..kysy vaikka Sara Siepiltä