Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin kesällä 2021 korkokaton 230 000€:n lainaan.

Vierailija
22.10.2022 |

Kyllä kannatti. Tietenkin. Sehän oli se syy, miksi otin sen. Korot -0.5%. Mikähän voisi olla suunta, johon ne seuraavaksi menevät, hmmmmm? 🤔😄

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kämpän 290000 euron hintaan 5 vuotta sitten ja maksoin vain korkoja. Sain myytyä sen Viime vuonna hintaan 340000 ja ostin asunnon 30000 euron hintaan. Kivasti sain ilmaisen asunnon.

Vierailija
82/90 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkokattomamma sekosi heti lauantai aamulla.. :)

Ai tää on joku vakkari? 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Viimeksi tein aiheesta aloituksia kesällä.

Ap

Vierailija
84/90 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap on tehnyt hyvän lainasopimuksen niin hyvä, ei se ole poissa minulta.

Näinpä! Ihmettelen, kun ihmiset eivät innoissaan iloitse onnekkaan puolesta.

Ap

Onnekkaan? Kuka tässä nyt on se onnekas? Sinä ap, jolla on yli 200t€ korkosuojattua lainaa vai minä jolla on tällä hetkellä lainaa 0€? Ja tarkoitus on olla ottamatta enää koskaan lainaa...

Mielestäni tuolla hinnalla omaisuutta hankkinut on onnekas. Asuntoja ei osta pian juuri kukaan. Miten he rikastuvat? Mietipä sitä.

Ap

Näin on. Asuminen loppuu ja ihmiset muuttavat maakuoppiin.

Vierailija
85/90 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitkö sähkösopimuksenkin 2021 määräaikaisena?

En, mutta silloin ostin 3 vuoden polttopuut kylläkin. Mulla on sellaisia tuulivoimalaosakkeita, jossa osakassähkön hinta on ensi talven 12snt/kWh.

Ap

Hehe no oletpa ollut kertaaikkisen fiksu.

Vierailija
86/90 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitihullu, ei ole kyllä vähään aikaan näkynyt. Jankkaa jostain (yleensä äidistään).

Vierailija
87/90 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinun pitäisi vielä toivoa, että korot nousisi enemmän ja nopeammin. Parin kolmen % korkojen nousu ei vielä tee korkokatosta kannattavaa.

Tekee. Mun korkokaton osuus lainan hinnasta oli 0,7% ja katto oli siinä, kun Euribor on 0,1%. Joten olin tasoissa sen ei-ottaneiden kanssa euriborin ollessa 0,8%.

Ap

Seli seli. Suomessa on korkolaki, joka takaa ettein kotko nouse yli 20 %.

Miten se tähän liittyy? Ne, joilla ei ole korkokattoa viitekorkonsa on jotain 2,7% kohta, mulla on 0,8% ja sen se on enintään seuraavat 13 vuotta.

Ap

Paljonko maksat siitä katosta?

Vierailija
88/90 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaatko ap edelliseen kysymykseen.

Vierailija
89/90 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinun pitäisi vielä toivoa, että korot nousisi enemmän ja nopeammin. Parin kolmen % korkojen nousu ei vielä tee korkokatosta kannattavaa.

Tekee. Mun korkokaton osuus lainan hinnasta oli 0,7% ja katto oli siinä, kun Euribor on 0,1%. Joten olin tasoissa sen ei-ottaneiden kanssa euriborin ollessa 0,8%.

Ap

Seli seli. Suomessa on korkolaki, joka takaa ettein kotko nouse yli 20 %.

Miten se tähän liittyy? Ne, joilla ei ole korkokattoa viitekorkonsa on jotain 2,7% kohta, mulla on 0,8% ja sen se on enintään seuraavat 13 vuotta.

Ap

Paljonko maksat siitä katosta?

0,7%, mutta niin, että jos euribor on 2,7% ja kattoni pysäyttää euriborin 0,1%:iin, niin mä maksan 0,1+0,7 eli 0,8%, (en 2,7%.)

Plus lainan marginaalin.

Ap

Vierailija
90/90 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aiheesta aloituksia siksi, että mainitessani korkokaton ottamisesta (ehkä maailmanhistorian parhaaseen aikaan sen ottamiselle), jossain netissä, sitä tulee aina kommentoimaan joku niin, että korkosuojaus ei koskaan kannata.

Vaikuttaa siltä, että he ovat viimeksi ottaneet asiasta selvää joskus 2010 ja pätevät edelleen sen aikaisilla spekseillä, että miten se toimii, mitä se maksaa, miten korkealla katto on jne. Nope! Mikään siitä ei pitänyt enää paikkaansa just joskus 2020 tai 2021!

Raha oli silloin halpaa ja sen sai lukittuakin sellaiseksi, jos halusi!

Ap