Asiat jotka myyjissä ärsyttää
Kommentit (26)
No esim. just tänään ruokakaupan kassa pysäytti hihnan, meillä oli paljon ostoksia ja siinä vaan odottelimme että voisimme lapata lisää ostoksia hihnalle, mutta myyjä todella hitaasti näpräsi ostamiamme muovikasseja auki ja nuoli samalla sormiaan!
Liiallinen tuttavallisuus tai tyrkyttäminen yleensä.
Ei viitsitä hymyillä, katsoa silmiin ja kiittää asiaksasta vaikka minä maksan sun palkan käymällä.
Eteenkin nyrpeät nuoret tytöt. Ylilaittautuneet pimut. Joutais kortistoon. Ei pienintäkään tajua asiakaspalvelusta.
Minä valitsen myös mihin rahani vien. Saavat mennäkin kortistoon. Johan karsiutuu tekokynnet ja ripset. Ehkä elämä opettaa...
"Jees". Eli myyjä vastaa jees aina myönteisenä vastauksena.
Esim. "Tarviiko ostaa pussia?"
"Ei kiitos"
"Jees. Se olisi sitten *** euroa"
Etsin jotain tuotetta enkä löydä hyllystä jossa sen luulisi olevan.
Menen kysymään myyjältä onko heillä sellaista ja sanon etten itse ainakaan löytänyt sitä siitä hyllystä.
Myyjä kävelee samalle hyllylle jossa juuri olin, katselee hetken ja sanoo että ei tosiaan näytä olevan.
Siis mitä hittoa?!
Pitävät asiakasta aivan tyhmänä vaikka ovat sitä itse!
Jos kaksi kassamyyjää puhuu keskenään eivätkä kiinnitä mitään huomiota asiakkaisiin.
Jotkut vielä pahempia, eivät osaa tehdä kahta asiaa samaan aikaan, esim. toinen kassamyyjä kysäisee jotain siltä jonka kassalla olen ja käsien liike pysähtyy heti. Etkö osaa piippailla ja miettiä/puhua samaan aikaan?!
asiakkaalle naureskelu ja ehkä haukkuminenkin tämän kuullen 👎
Jos ostan vaikkapa Pringles-tuubin tai puolen litran siiderin, laitan sen hihnalle pötkölleen.
Piippauksen jälkeen myyjä laittaa sen pystyyn ja ainakin Lidlissä hihna on sen verran jyrkkä että se kaatuu. Joskus sen jälkeen on tölkki rikkoutunutkin niin että siideri suihkuaa hihnalle. Hölmöä myyjältä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaksi kassamyyjää puhuu keskenään eivätkä kiinnitä mitään huomiota asiakkaisiin.
Jotkut vielä pahempia, eivät osaa tehdä kahta asiaa samaan aikaan, esim. toinen kassamyyjä kysäisee jotain siltä jonka kassalla olen ja käsien liike pysähtyy heti. Etkö osaa piippailla ja miettiä/puhua samaan aikaan?!
Tämä on totta. Eräässä k-marketissa tuo on hyvin tyypillistä toinen myyjä kassalla ja toinen siinä vieressä jonka kanssa puhuu. Jostain ei työhön liittyvistä useimiten. Sitten kun tulee asiakas ei puhu mitään ei välttämättä kerro edes ostoksien summaa ja sitten vaan laittaa kuitin siihen tasolle ja juttu toisen myyjän kanssa jatkuu. Samalla kauppiaalla on myös isompi k-kauppa siellä kassa saattaa kesken kaiken hävitä mitään puhumatta jonnekki kun on jonkun asiakkaan ostokset laskuttanut. Seuraavat kassajonossa jäävät pohtimaan mihin se myyjä katosi, kunnes sitten palaa takaisin ja piippaa seuraavn ostokset.
-Kysymykset, lähikaupassakin. Aina tyrkyttävät tai kysyvät jotain, josta tulee kiusallinen tunnelma ja hetken hiljaisuus. Heidän EI pitäisi noudattaa ohjeistuksia noissa ja voi olla vain hiljaa.
-Jatkuva tervehtiminen asiakkaalle, tullessa, kassalla, mennessä, hyllyjen välissä koko ajan. Huonojen kestokassien tyrkyttäminen, jotka ovat paikoissa joissa joku yskinyt niihin.
-Kirkas valaistus ja myyjän valitsema huono radiokanava mainoksineen, joku mieslaulaja ruikuttaa.
-Myyjä kysyy monta kertaa mitä, vaikka asiakkaan ääni on aika selkeä.
-Ei älylliset vastarepliikit, tuntuu aivottomilta monet, osa tajuaa ihan väärin asiat tai jopa suuttuu. Eri asia jos myyjä on ajatuksissaan tai väsynyt, se on ok. Onneksi yksi osasi soittaa kauppiaalle, kun tuli asia jota ei tiennyt. Asiakas voi myös itse sanoa jotain tyhmää epähuomiossa.
-Kärpäset, ampparit ja muurahaiset jätetään kesällä kauppaan. Kukaan kaupasta ei osaa siirtää niitä ulos tai poistaa. Ovat paistopisteellä, hedelmä- ja vihannesosastolla, kassalla, koko kaupassa.
Musta jauhetaan pjaskaa kassojen kesken. Ihme kommentointia jne. Olen harkinnut kaupan vaihtoa. Olen uskollinen ja kunnollinen asiakas joka ei aiheuta mitään vaivaa. Silti pitää kommentoida ilkeästi.
Oottepa te herkkiä. Koettakaa kestää, ainakaan teidän ei tartte kuunnella haistattelua päivittäin ja se kun joku asiakas hokee "asiakas on aina oikeassa!!!!"
ei jatkoon kirjoitti:
Tämä. Olen törmännyt tähän lähes joka kerta. En osta kaljaa, olen tunnollinen ja kunnollinen asiakas enkä vaivaa myyjiä niin aina pitää vähän haukkua käyntini jälkeen. Olen harkinnut kaupan vaihtoa. Kyseessä K-kauppa Jyväskylässä.
Kassamyyjissä ärsyttää:
-hitaus
-se, kun antavat tavaroiden ruttaantua
Apteekin myyjissä ärsyttää:
-tunkevat iholle koko ajan
Rautakaupan myyjissä ärsyttää:
-ylimielinen asenne naisasiakkaita kohtaan
Vaatekauppojen myyjissä ärsyttää:
-liiallinen tuputtaminen
Olen yli kuusikymppinen ja elämäni aikaan käynyt paljon ja jos jonkunlaisessa kaupassa. Ikinä en ole kokenut, nähnyt että asiakkaalle naureskeltaisiin. Annan arvoa asiantuntemukselle. Esin Stokkalla jos sanoo etsivänsä vaikka luonnonvaaleaa silkkipaitapuseroa, myyjä osaa esitellä vaihtoehdot. Ne kun on nykyään ympäri osastoa.
Kassoista ei ole mitään suurempaa sanottavaan, välillä tympeän oloisia ja välillä pirteimpiä. Puhelinmyyjät ovat täysin oma osastonsa, josta löytyy enemmän vain pahaa sanottavaa. Feissarit ovat sitä alinta kastia. Yksikin jos alkaa käymään aggressiivisesti päälle kokee samanlaisen kohtelun omaan suuntaan.
Puhelinmyyjissä ärsyttää ihan se että soittavat ja sitten se että eivät usko että ei halua ostaa kyseistä tuotetta eikä edes saada mitään ilmaiseksi.
Kassamyyjissä ärsyttää se että heittelevät ostoksia niin että hajoavat tai menevät ihan ruttuun.
Muissa myyjissä ärsyttää se että hei eivät huomaa asiakasta tai huomioi asiakasta.
Vierailija kirjoitti:
ei jatkoon kirjoitti:
Tämä. Olen törmännyt tähän lähes joka kerta. En osta kaljaa, olen tunnollinen ja kunnollinen asiakas enkä vaivaa myyjiä niin aina pitää vähän haukkua käyntini jälkeen. Olen harkinnut kaupan vaihtoa. Kyseessä K-kauppa Jyväskylässä.
Mistä sä tiedät, että sua haukutaan, kun se tapahtuu sun käynnin jälkeen? Kuulostat vainoharhaiselta.
Liian tyrkky myyjä on aina pahin.... Antakaa mun tehä rauhassa ostokset!!!! osaan kyllä itsekin katsoa mitä otan ! ja kysyn jos on tarve!!!!!!!!!!!!!
M.30
Esim se että tekevät helppoa työtä mutta jaksavat silti aina kitistä jostain pikkujuista. Ehkä ois hyvä kokeilla jotain vaativampia hommia muutama viikko 😅