Asiat jotka myyjissä ärsyttää
Kommentit (26)
Ulkonäön kommentoiminen kun pyytävät näyttämään henkilöllisyystodistusta.
Viimeisimmät helmet:
"Mä oon hei samaa vuosimallia, miten sulla on noin ihanan rypytön iho? Oon miettinyt mitä näitten omien kanssa pitäis tehdä..."
samassa kaupassa, eri kassa:
"Hyvin olet säilynyt"
Ei oikeasti tarvi kommentoida mitään vaikka nyt sillä kertaa kysyitkin 35-vuotiaalta paperit. Ymmärrän itsekin että akneineni ja H&M -vaatteineni olen vähän teinin oloinen. Katsoo paperit ja move on.
Vierailija kirjoitti:
Liian tyrkky myyjä on aina pahin.... Antakaa mun tehä rauhassa ostokset!!!! osaan kyllä itsekin katsoa mitä otan ! ja kysyn jos on tarve!!!!!!!!!!!!!
M.30
Olisitkin mun ihanneasiakas. Mutta kun siinä on sellainen ikävä juttu, että firman edustaja, jonka tehtävänä on tarkkailla ja raportoida, saattaa olla siinä lähistöllä, ja myyjä saa moitteet, ellei tarjoa apuaan aktiivisesti.
Minustakin olisi mukavaa, jos voisin tehdä työni niin, että olen tarvittaessa valmiina auttamaan asiakkaita, mutta firman johto on sitä mieltä, että se ei riitä. Pitää tyrkyttäytyä. Olen pahoillani.
No ainakin täällä Itä-Suomessa jossa asutaan ja etupäässä liikutaan noissa isoimmissa Prismoissa ja Cittareissa, en ole koskaan joutunut asioimaan sellaisen suomea äidinkielenään puhuvan kassan saati myyjään kanssa jotka olisi silmiinpistävän epäystävällisiä.
Jotkut suhtautuvat asiakkaisiin kuin vanhoihin tuttuihin ja toiset taas etäisemmin, mutta aina olen saanut kysyttäessä palvelua myyjiltä joiden äidinkieli on selkeästi ollut Suomi.
Samaa ei ikävä kyllä voi sanoa suurimmasta osaa niistä kopean oloisista ja tappiinsa meikatuista myyjistä joita on viimevuosina tullut ja palkattu tänne Itänaapurista. Turhan mini kun heistä tekeytyy osaamattomaksi huonoon suomenkielen taitoonsa vedoten. Nythän heille ei taida kyllä enää olla juurikaan sitä alkuperäistä käyttöä, että suosittelen etenkin osuuskauppoja harkitsemaan henkilöstö politiikkaansa siltä osin uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön kommentoiminen kun pyytävät näyttämään henkilöllisyystodistusta.
Viimeisimmät helmet:
"Mä oon hei samaa vuosimallia, miten sulla on noin ihanan rypytön iho? Oon miettinyt mitä näitten omien kanssa pitäis tehdä..."samassa kaupassa, eri kassa:
"Hyvin olet säilynyt"
Ei oikeasti tarvi kommentoida mitään vaikka nyt sillä kertaa kysyitkin 35-vuotiaalta paperit. Ymmärrän itsekin että akneineni ja H&M -vaatteineni olen vähän teinin oloinen. Katsoo paperit ja move on.
Minä taas olen ottanut nuo kommentit ilolla vastaan kohteliaisuuksina. Miten kehuistakin voi noin kovasti pahastua? -42v joka on yhdessä kaupassa joutunut näyttämään paperit neljälle eri kassalle
Ruokaostosten kommentointi. Ihan sama, onko kommentti positiivis/ negatiivissävytteinen, mutta mun mielestä asiakkaan ei tarvitse selitellä kassalle, miksi ostaa tällä kertaa suklaalevyn/ punalaputetun tuotteen yms.
Käytävän tukkeena ja ruokahyllyjen edessä partioivat myyjät, jotka eivät edes tee elettä siirtyäkseen, kun asiakas yrittää saada tuotetta hyllystä.
Parempi, että pysyt poissa myymälöistä ja tilaat kaiken netistä. Sulla on näköjään todella vaikea elämä.