Seurakuntavaalit
Kaikki te jotka haluatte että kirkko noudattaisi Raamatun arvoja, ja että avioliitto olisi vain naisen ja miehen välinen : muistakaa äänestää seurakuntavaaleissa, sellaisia arvoja kunnioittava ehdokasta.
Kannattaa ainakin yrittää vaikuttaa, vaikka kansankirkkomme on lähtenyt väärälle tielle, suurilta osin.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreä kirkko on tulevaisuus.
On aika päästää ummehtunut ev.lut kirkko patriarkaalisista kaavoistaan ja tehdä siitä kaikkien uskontojen, rotujen ja sukupuolien yhteinen ihmiskirkko.
Voimme olla hyvä kirkko ilman raamatun sanomaakin, tasa-arvon ja nautintojen kirkko.
Tämä on tervetullut kehityskulku.
Kirkko 2020-luvulle.
Mihin sitä kirkkoa tuossa enää tarvitaan? Voittehan te perustaa vaikka oman kommuunin, johon teette omat sääntönne. Joita vastaan sitten joku alkaa jossain vaiheessa kapinoida, mutta se on sitten oma juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika päästää ummehtunut ev.lut kirkko patriarkaalisista kaavoistaan ja tehdä siitä kaikkien uskontojen, rotujen ja sukupuolien yhteinen ihmiskirkko.
Voimme olla hyvä kirkko ilman raamatun sanomaakin, tasa-arvon ja nautintojen kirkko.
Ei oikeastaan ateistina minun asiani, mutta jos kirkko ei seuraa uskontonsa sanomaan, niin mihin sitä kirkkoa sitten tarvitaan? Mutta tehkää mitä haluatte, teidän klubi, ei minun. Kunhan vain ihmettelin.
Nyt olen kyllä samaa mieltä ateistin kanssa, ensimmäistä kertaa!
T. uskovainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko 2020-luvulle.
Mihin sitä kirkkoa tuossa enää tarvitaan? Voittehan te perustaa vaikka oman kommuunin, johon teette omat sääntönne. Joita vastaan sitten joku alkaa jossain vaiheessa kapinoida, mutta se on sitten oma juttunsa.
Oma kommuuni ei ole sama, tärkeintä on muuttaa kirkkoa omille arvoille sopivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan ateistina minun asiani, mutta jos kirkko ei seuraa uskontonsa sanomaan, niin mihin sitä kirkkoa sitten tarvitaan? Mutta tehkää mitä haluatte, teidän klubi, ei minun. Kunhan vain ihmettelin.
T. uskovainen.
Huolestuttavaa jos noin on. Eikö elämässäsi ole ateisteja, joiden kanssa olisit ollut samaa mieltä edes säästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan haluaisi tuollaisen kirkkoon kuulua hetkeäkään.
Myös minä olen eronnut jo vuosia sitten
Erittäin viisas päätös.
Etkä ole ainoa, tänäkin vuonna saman valinnan tekee n. 50 000 ihmistä, yhden keskisuuren kaupungin väkiluku.
Kuten niin monena aiempanakin vuotena.
Kaikki syyt jättää rappiokirkko ovat oikeita, sopii niin tunnustavalle kristitylle, tapauskovaiselle kuin ateistille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko 2020-luvulle.
Oma kommuuni ei ole sama, tärkeintä on muuttaa kirkkoa omille arvoille sopivaksi.
Raamattu ei ole muutettavissa/ muokattavissa. Raamatun Sana on ikuinen.
Raamatussa on paljon kauneutta ja hienoja asioita, mutta myös vaikeita asioita. Meidän tulee muokata elämämme mahd paljon Raamatun mukaisesti, uskovaisina. Eikä päinvastoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. uskovainen.Huolestuttavaa jos noin on. Eikö elämässäsi ole ateisteja, joiden kanssa olisit ollut samaa mieltä edes säästä?
Toki! Nyt tarkoitinkin uskonasioita ja elämänasennetta.
Kiva, kun kirkossa on aloitettu harrastamaan myös hindulaisuutta! Kaikki tiet vievät Jumalan luo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko 2020-luvulle.
Raamatussa on paljon kauneutta ja hienoja asioita, mutta myös vaikeita asioita. Meidän tulee muokata elämämme mahd paljon Raamatun mukaisesti, uskovaisina. Eikä päinvastoin!
Hah! Raamattua on muutettu ja muokattu usein. Tiedätkö mikä oli Lutherin tulkinta siitä kohdasta, joka suomalaisessa Raamatussa on käännetty miehimykseksi/miesten kanssa makaaviksi miehiksi? Luther käänsi kohdan tarkoittamaan lapsiinsekaantujaa. Nyt pitää miettiä kumpi tulkinta on oikein? Kumpi teko on tärkeämpi tuomita? Ja miten noin tärkeä asia on muuttunut noin paljon,jos Raamattu on muuttumaton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko 2020-luvulle.
Se on vähän hankalaa, koska kaikilla on erilaiset arvot. Myös niillä ns. liberaaleilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko 2020-luvulle.
Raamatussa on paljon kauneutta ja hienoja asioita, mutta myös vaikeita asioita. Meidän tulee muokata elämämme mahd paljon Raamatun mukaisesti, uskovaisina. Eikä päinvastoin!Hah! Raamattua on muutettu ja muokattu usein. Tiedätkö mikä oli Lutherin tulkinta siitä kohdasta, joka suomalaisessa Raamatussa on käännetty miehimykseksi/miesten kanssa makaaviksi miehiksi? Luther käänsi kohdan tarkoittamaan lapsiinsekaantujaa. Nyt pitää miettiä kumpi tulkinta on oikein? Kumpi teko on tärkeämpi tuomita? Ja miten noin tärkeä asia on muuttunut noin paljon,jos Raamattu on muuttumaton?
Kyllä Raamattu on yksiselitteinen siinä että homous/ lesbous on väärin ja syntejä.
Toi väite Lutherista ei pidä paikkaansa! Tiesitkö että maailmassa on paljon luterilaisia, joille on aivan selvä Raamatun kautta että avioliitto on naisen ja miehen välinen, homous/ lesbous ovat syntejä, naispappeus kielletty, ja paljon muuta!
Olen niin kyllästynyt kaikkiin jooga(nais)pappeihin!
Vuoden papiksi valittiin juuri sellainen. Ei jooga kuulu kristilliseen kirkkoon, eikä tarot kortit.
Minusta alaspäin meno on lisääntynyt kovasti sen jälkeen kun naiset pääsivät papeiksi. Noloa. Luulin, että olisi käynyt toisin mutta kun ei, niin se on selvä osoitus siitä, että tehtiin virhe.
Nyt äänestän niin konservatiivista miesehdokasta kuin vain löydän!
Taidat ap. olla noista kirkon jutuista ulkona, kuin lumiukko.
Kirkon toimita esim. vihkimisestä perustuu eduskunnan päätökseen eli Suomen lainsäädäntöön. Ei kirkko niistä päätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko 2020-luvulle.
Raamatussa on paljon kauneutta ja hienoja asioita, mutta myös vaikeita asioita. Meidän tulee muokata elämämme mahd paljon Raamatun mukaisesti, uskovaisina. Eikä päinvastoin!Hah! Raamattua on muutettu ja muokattu usein. Tiedätkö mikä oli Lutherin tulkinta siitä kohdasta, joka suomalaisessa Raamatussa on käännetty miehimykseksi/miesten kanssa makaaviksi miehiksi? Luther käänsi kohdan tarkoittamaan lapsiinsekaantujaa. Nyt pitää miettiä kumpi tulkinta on oikein? Kumpi teko on tärkeämpi tuomita? Ja miten noin tärkeä asia on muuttunut noin paljon,jos Raamattu on muuttumaton?
Kyllä Raamattu on yksiselitteinen siinä että homous/ lesbous on väärin ja syntejä.
Toi väite Lutherista ei pidä paikkaansa! Tiesitkö että maailmassa on paljon luterilaisia, joille on aivan selvä Raamatun kautta että avioliitto on naisen ja miehen välinen, homous/ lesbous ovat syntejä, naispappeus kielletty, ja paljon muuta!Minä en kysynyt onko homous synti, kysyin kumpi on tuomittavampaa, kahden miehen seksi vai lapsiinsekaantuminen. Minusta on pelottavaa, miten vaikea valinta tämä on konservatiiveille.
Väitteeni Lutherin käännöksestä on tosi.
Vastaus: molemmat ovat väärin, pahoja ja syntejä.
Turhaa levittää harhaoppia Lutherista.
Vierailija kirjoitti:
Kirkon toimita esim. vihkimisestä perustuu eduskunnan päätökseen eli Suomen lainsäädäntöön. Ei kirkko niistä päätä.
Ei, eduskunta ei siitä päätä, vaan kirkon korkein johto: kirkollisneuvos.
Eli kuka meistä onkaan se lumiukko?
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kyllästynyt kaikkiin jooga(nais)pappeihin!
Vuoden papiksi valittiin juuri sellainen. Ei jooga kuulu kristilliseen kirkkoon, eikä tarot kortit.Minusta alaspäin meno on lisääntynyt kovasti sen jälkeen kun naiset pääsivät papeiksi. Noloa. Luulin, että olisi käynyt toisin mutta kun ei, niin se on selvä osoitus siitä, että tehtiin virhe.
Nyt äänestän niin konservatiivista miesehdokasta kuin vain löydän!
Täsmälleen näin, Amen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkon toimita esim. vihkimisestä perustuu eduskunnan päätökseen eli Suomen lainsäädäntöön. Ei kirkko niistä päätä.Ei, eduskunta ei siitä päätä, vaan kirkon korkein johto: kirkollisneuvos.
Eli kuka meistä onkaan se lumiukko?
Korjaan: kirkolliskokous on se missä näistä päätetään. 109 jäsentä, kokoontuu kahdesti vuodessa.
T. Sama kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, minäkin aion ensimmäistä kertaa äänestää srk-vaaleissa, mahdanko edes osata. Ikää on kertynyt 50+, joten olen aika vanha noviisi.
Olen entinen liberaali, nykyään konservatiivi.
Älä huoli : ) , täällä toinenkin 50+ joka äänestää ensimmäistä kertaa, ja konservatiiveja ( ei uskossa vielä viime vaalien aikana).
Kaikkea hyvää!
Mahtava juttu, onnea valinnastasi Elämän tielle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, minäkin aion ensimmäistä kertaa äänestää srk-vaaleissa, mahdanko edes osata. Ikää on kertynyt 50+, joten olen aika vanha noviisi.
Olen entinen liberaali, nykyään konservatiivi.
Älä huoli : ) , täällä toinenkin 50+ joka äänestää ensimmäistä kertaa, ja konservatiiveja ( ei uskossa vielä viime vaalien aikana).
Kaikkea hyvää!
Mahtava juttu, onnea valinnastasi Elämän tielle!
Kiitos! Jumala pelasti minut kriisitilanteessa ja antoi uskon.
Haluan palvella Häntä parhaalla tavalla.
Kaikkea hyvää Sinulle! 💟
Homoseksuaalisuutta on ollut aina niin eläinkunnassa kuin ihmistenkin kesken. Tuhansien, tuhansien vuosien ajan. Se että joku on päättänyt kirjoittaa omat mielipiteensä joskus "herran vuonna" ei tee siitä totta.