Mikä neuvoksi kun mies ei saa vietyä lasta päiväkotiin?
Olen työssä, joka alkaa niin aikaisin aamulla, että joudun lähtemään töihin ennen kuin päiväkoti aukeaa. En siis voi itse viedä lasta. Miehen työt taas alkaa vasta klo 9, joten hänen pitäisi olla se, joka lapsen vie. Mutta viemisestä ei tule yhtään mitään ja mies on ilmoittanut, että ei aio viedä. Hän ei saa lasta syömään aamupalaa, pukemisesta ei tule yhtään mitään eikä kotoa lähdöstä, lapsi kuulemma vain itkee ja huutaa ja mies sanoo ettei kestä enää yhtään. En tarkkaan tiedä mikä ongelma lopulta oikein on, mutta ei tuosta näytä mitään tulevan, kun mies on nyt ottanut sen linjan, et ei kuulemma suostu viemään enää ikinä yhtään kertaa. Mitä ihmettä teen? Minun alalla työt alkaa aina aikaisin, vaikka vaihtaisin työpaikkaa. Asumme paikassa, josta työmatkoihin vain menee jonkun aikaa.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen monta kertaa vienyt yökkärissä huutavaa lasta päiväkotiin vaatteet kassissa. Ei siinä neuvotella sen lapsen kanssa. Töihin on mentävä ja ajoissa pitää olla. Jos ei syö, niin sitten on ilman.
Ja tuollaista vetelää miesvauvaa ei kannata passata. Joko hän kasvaa aikuiseksi ja ottaa vanhemman vastuun, tai sitten eroat. Älä tuhlaa elämääsi. Helpommalla pääset yh:na kun lapsi on vuoropäiväkodissa
Mä oon vetäny kerran pulkassa puoli korttelia sisävaatteissa olevaa lasta (kengät ja pipo oli), ennenku lapsi suostui pukemaan itse. 5-vuotias oli ensin innoissaan kun aatteli ettei tarviikaan pukea, mutta kyllä se totuus sieltä sitten iski.
Tuo on kyllä miehen ihan oma ongelma ja hänen itsensä ratkaistava. Joko vie sen lapsen päiväkotiin tai palkkaa hoitajan lapselle. Itse en ainakaan laittaisi tikkua ristiin asian eteen.
Tuli vain mieleen, onko sillä lapsella joku syy miksi ei halua päiväkotiin vaan alkaa vaan itkeä ja kiukutella? Kiusaamista...tai jotain muuta vastaavaa? Minkä ikäinen lapsi kyseessä?
Jossei, niin sitten varmaan yökkärissä vaan ja päivävaatteet mukaan.
Hmm, jos sinä lähdet aikaisin töihin ja lapsi jää isän kanssa kotiin, muuta vaihtoehtiahan ei ole kuin että mies vie, jos aikoo itse töihin. Eihän siitä tarvitse edes keskustella, levittelet vaan käsiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen monta kertaa vienyt yökkärissä huutavaa lasta päiväkotiin vaatteet kassissa. Ei siinä neuvotella sen lapsen kanssa. Töihin on mentävä ja ajoissa pitää olla. Jos ei syö, niin sitten on ilman.
Ja tuollaista vetelää miesvauvaa ei kannata passata. Joko hän kasvaa aikuiseksi ja ottaa vanhemman vastuun, tai sitten eroat. Älä tuhlaa elämääsi. Helpommalla pääset yh:na kun lapsi on vuoropäiväkodissa
Mä oon vetäny kerran pulkassa puoli korttelia sisävaatteissa olevaa lasta (kengät ja pipo oli), ennenku lapsi suostui pukemaan itse. 5-vuotias oli ensin innoissaan kun aatteli ettei tarviikaan pukea, mutta kyllä se totuus sieltä sitten iski.
Se on lasun paikka jos lapsen vie liian vähissä vaatteissa pakkaseen.
Kuulostaa, että teidän pitää palkata hoitaja hoitamaan tota sun lasta ja tota sun lapsentasolla olevaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies vie tai kaivaa rahapussista rahaa, että saatte hoitajan kotiin.
Ei meillä kummallakaan ole iso palkka eikä rahaa tuollaiseen. Ap
Sittenhän asia on helposti ratkaistu ja mies vie lapsen päiväkotiin. Ei sitä lasta voi yksin kotiin jättää.
Eikö lapsi voi syödä aamupalaa päiväkodissa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö lapsi voi syödä aamupalaa päiväkodissa?
Mies luultavasti kiukuttelisi, kun joutuisi lähteä aikaisemmin viemään. Riippuen tietty siitä kuinka pitkä matka miehellä töihin yms.
Tämä pierupervo käy joka ketjussa. Saisi bannata kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä asia vaivaa ja ahdistaa minua todella paljon. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢
ApTää aloitus on trolli, täsmälleen tämä selostus ollut aiemminkin täällä.
Aloitus ei välttämättä ole trolli, lainaamasi kommentti kylläkin.
Onko se ongelma päiväkotiin meneminen eli lapsi ei halua mennä sinne vai se, että mies vie eli lapsi ei halua tehdä mitään miehen pyynnöstä ja tilanne olisi ihan sama vaikka olisivat menossa HopLopiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä aikuinen mies ei saa pakotettua pienelle lapselle esim. vaatteita päälle? Ja korvatulpatkin on keksitty jos huuto häiritsee.
Ei voi pakottaa, siitä tulee lasu.
Ei tule ja kyllä voi. Lapsenkasvatuksessa on vikaa, jos isä ei saa lasta puettua ja päiväkotiin. Lapselle rajat ja jämäkkä kasvatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella oli koko ajan mahdollisuus pukeutua eikä hän ollut minkään ison tunnekuohun tms. vallassa, joka olisi oikeasti vaikeuttanut asiaan ryhtymistä. Kyseessä ei ollut taapero, erityislapsi eikä tulipalopakkanen.
En myöskään tällaisissa tilanteissa yleensä suhtaudu lapseen ilkeästi, tyyliin "Ai onko kylmä? No oma syysi kun et pue!" tai "No niin, nyt jouduit pukemaan, etpäs saanut tahtoasi läpi!". Kerron lapselle, että hän voi pukea heti kun haluaa, kehun kun pukee, ja sitten asia on ohi.
Sinä olet ominut sen lapsen liikaa itsellesi niin että se nyt vain itkee isänsä seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tähän hillopers*iden maahan ainakaan kannata lapsia tehdä. Viet lapsen vähissä vaatteissa ulos, tulee lasu. Puet muksun väkisin ja lapsi parkuu siitä hoidossa, tulee lasu. Et vie muksua hoitoon, tulee lasu. Teet lapsen tahdon vastaisesti, tulee lasu. Jätä tekemättä koska lapsi ei halua, tulee lasu.
Jos on etukäteen tiedossa, että aamut ovat vaikeita, niin itse pukisin lapsen jo illalla pitkähihaiseen trikoopaitaan ja ohuisiin trikoohousuihin. Eivät ne pyjamasta eroa, mutta helpompi nakata lapsi aamulla autoon, kuin alkaa erikseen pukea. Aamupala kannattaa syödä vasta päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä aikuinen mies ei saa pakotettua pienelle lapselle esim. vaatteita päälle? Ja korvatulpatkin on keksitty jos huuto häiritsee.
Ei voi pakottaa, siitä tulee lasu.
Ei tule ja kyllä voi. Lapsenkasvatuksessa on vikaa, jos isä ei saa lasta puettua ja päiväkotiin. Lapselle rajat ja jämäkkä kasvatus.
Yksilö itse ei voi vapaasti päättää lastenkasvatustaan vaan kasvatuskäytäntöjen rajat asetetaan tutkijoiden ja viranomaisten toimesta.
Antakaa nyt edes joku jotain järkeviä neuvoja. Kaikki vastaukset pelkkää puutaheinää tai trollauksia.
Ap
Minäkin odotan vastausta että jättääkö se mies siis lapsen yksin kotiin kun lähtee töihin? Vai onko mies kotona? Joka ei ole sitten ongelma, isäntä hoitaa muksun.