Pitkä tikkitakki, maiharit ja olan yli Marimekkolaukku
Kommentit (57)
Mulla on muuten tosi nätti Marimekon laukku!
Ja tikkitakit on nyt muotia.
Minkä sille mahtaa, että treditkin menee syklittäin.
Oletko kuullut koskaan sanaa muoti? Et varmaan, tuollainen individualisti kuin sinä.
AP sai pakit ja nyt pitää vauvapalstalla itkeä miten hölmö tuo nainen onkaan.
TJEU: kognitiivinen dissonanssi.
Paljon tulee vastaan näitä ainakin täällä päin. Tämän lookin käyttäjillä on usein myös ylipaino.
Myös monet haluaa pukeutua mustiin housuihin ja beigeen villakangastakkiin. How original.
En halua näyttää "samalta", vaikka omistankin nuo kaikki.
Marimekon logohihnallinen laukku on mielestäni yksinkertaisesti hyvännäköinen. Se on myös sopivan kokoinen. Omistan beigen, jota käytän kyllä aika harvakseltaan. Laukkua näkee nyt niin paljon, että pieni kyllästyminen on iskenyt.
Polvimittainen kevyttoppa on kätevä juuri näillä keleillä. Tikkitakki näyttää tuoreemmalta kuin vaakatikattu versio, josta tulee vähän tokmanni-fiilis. Omistan tietysti myös vaikka minkälaisia muitakin takkeja, joita käytän kelin mukaan.
Maihareita on aktiivikäytössä ainakin viidet, kaapissa vielä useammat. Omistan useita mustia, punaiset, konjakinväriset, vaalean beiget ja tumman ruskeat. Vain yhdet on Dr. Martinin. Maiharit ovat olleet tyylini kulmakivi vähintään 20 vuotta. En juurikaan käytä muita kenkiä muulloin kuin lenkillä ja aivan poikkeuksellisissa juhlissa (lähinnä kesähäät).
Onko aloittaja törmännyt ihan ensimmäistä kertaa siihen, että joku asia on muotia? Kannattaa vaikka tutustua menneenkin ajan muotiin, saatat yllättyä. (Ei, mulla ei ole noita kuvaamiasi vaatteita.)
Vierailija kirjoitti:
En halua näyttää "samalta", vaikka omistankin nuo kaikki.
Marimekon logohihnallinen laukku on mielestäni yksinkertaisesti hyvännäköinen. Se on myös sopivan kokoinen. Omistan beigen, jota käytän kyllä aika harvakseltaan. Laukkua näkee nyt niin paljon, että pieni kyllästyminen on iskenyt.
Polvimittainen kevyttoppa on kätevä juuri näillä keleillä. Tikkitakki näyttää tuoreemmalta kuin vaakatikattu versio, josta tulee vähän tokmanni-fiilis. Omistan tietysti myös vaikka minkälaisia muitakin takkeja, joita käytän kelin mukaan.
Maihareita on aktiivikäytössä ainakin viidet, kaapissa vielä useammat. Omistan useita mustia, punaiset, konjakinväriset, vaalean beiget ja tumman ruskeat. Vain yhdet on Dr. Martinin. Maiharit ovat olleet tyylini kulmakivi vähintään 20 vuotta. En juurikaan käytä muita kenkiä muulloin kuin lenkillä ja aivan poikkeuksellisissa juhlissa (lähinnä kesähäät).
Okei, eli Dr Martin on SE merkki.
Vähän riippuu; jollain nuorella hyvän näköinen, yli keski-ikäisellä hirveän näköinen jos on varsinkin ylipainoa jne.
Nämä samat (paitsi tuo marimekko-laukku) oli muotia joku +25 vuotta sitten. Tai itseasiassa onhan siitä ysärin alusta jo 30 vuotta, jestas! Silloin oli tikkiliivejä ja ruutupaitoja sekä maihareita tai vastaavia kenkiä. Ysärin puolivälin jälkeen oli sitten tuollaista makuupussia muistuttavaa pitkää toppista.
Ja nuo kaikkihan on hyvinkin toimivaa vaatetta meidän olosuhteissa toisin kuin ne napapaidat, -takit ja paljaat nilkat..
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja törmännyt ihan ensimmäistä kertaa siihen, että joku asia on muotia? Kannattaa vaikka tutustua menneenkin ajan muotiin, saatat yllättyä. (Ei, mulla ei ole noita kuvaamiasi vaatteita.)
Muotiin voi pukeua myös persoonallisesti, eikä apinoida muiden asuja.
Mä ostan vielä joskus oikeat camel bootsit.
Muistan ikuisesti sen mainoksen, missä mies käveli camel bootsesissa ja ääni sanoi, "miehille, jotka kulkevat omia polkujaan".
Sitä kyllä olen tehnytkin! Vaikka olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muotiin voi pukeua myös persoonallisesti, eikä apinoida muiden asuja.
No, tätä se muoti on nyt kuitenkin ollut vuosikymmenet ja -sadat, että apinoidaan toisten asuja.
Tuo on monen opiskeilijan ja nuorehkon suomalaisen peruspuketumista.
Klassista pukeutumista, jota muototrendit eivät heiluttele.
On ns. aina muodissa, aina käyttökelpoinen ja siirtyy sukupolvelta toiselle.
Jo minun yliopisto opiskelu aikoina pukeuduttiin tuolla tavoin.
Ja siis vielä tänäkin päivänä, näinä, aikoina.
Jos ne on tällä hetkellä muotia? Silloin se tarkoittaa että niitä on kaupoissa paljon myynnissä ja ihmiset niitä ostaa. Et sä sieltä kaupoista löydä ihan helposti muodin ulkopuolelta vaatteita. Toki ajattomia vaatteita on aina myynnissä, farkut ja T-paidat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vähän riippuu; jollain nuorella hyvän näköinen, yli keski-ikäisellä hirveän näköinen jos on varsinkin ylipainoa jne.
No ei se asu ylipainoisen nuorenkaan päällä näytä yhtään sen paremmalta. Toki parempi se överi-iso tikkitakki on kuin jokin kittana tekonahka-biker tai muu napamallin takki.
Vierailija kirjoitti:
Paljon tulee vastaan näitä ainakin täällä päin. Tämän lookin käyttäjillä on usein myös ylipaino.
No onpa ylläri kun suurin osa suomalaista on enemmän tai vähemmän ylipainoisia.
hahahaha eka kerran näin vuosia sitten mun kaverilla pinkin, ison, paksun, pitkän untuvatakin. Kysyin siltä miski läksi täkin kanssa ulos.
EI oikein tykännyt :D