Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä tikkitakki, maiharit ja olan yli Marimekkolaukku

Vierailija
20.10.2022 |

Miksi niin monet haluavat näyttää samalta??

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu; jollain nuorella hyvän näköinen, yli keski-ikäisellä hirveän näköinen jos on varsinkin ylipainoa jne.

Mistä lähtien käytännöllinen, mukava ja säänmukainen pukeutuminen on ollut nuorten juttu? Tuo tyylihän on nimenomaan keski-ikäisten naisten, mutta nuoret omi sen itselleen ja sitten selittää kuinka tädit on noloja ja leikkii ikinuorta..

Nuorten juttu on kittanat keinokuituvaatteet, epämukavat ja hankalat kengät, pipo kesällä ja napa paljaana talvella-tyyli sekä laukku johon ei mahdu mitään ja jota ei voi kantaa järkevästi mitenkään.

Ei matalat, säässä kuin säässä toimivat kengät eikä lämpöiset, väljät vaatteet ja laukut jotka jättää kädet vapaaksi. Nuorethan ne leikkii nyt keski-ikäisiä tätejä.

Vierailija
42/57 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu; jollain nuorella hyvän näköinen, yli keski-ikäisellä hirveän näköinen jos on varsinkin ylipainoa jne.

Jännä ahdasmielisyys henkii sinusta.

No ärsyttää kun vanhat akat yrittää olla nuoria. Ei se ikä siitä muuksi muutu.

Siis sinua ärsyttää se, että sinun mielestäsi tietyn ikäisten ihmisten pitää pukeutua tietyllä tavalla, ja jos he toimivatkin mielikuviesi vastaisesti, he yrittävät sinun tulkintasi mukaan muuttaa ikäänsä. Kuten sanoin, ahdasmielisyyttä.

Keski-ikäiset naiset on iänkaiken pukeutuneet mukavasti eli mataliin kenkiin, riittävän isoihin ja Suomen säähän sopiviin vaatteisiin sekä käyttäneet laukkuja joista ei tarvitse pitää kiinni vaan ne pysyy matkassa ihan itsekseen eli suosineet juurikin crossbodyjä, hobo-laukkuja sekä reppuja.

Nuoret tässä on änkeneet itse keski-ikäisten tontille vaikka nimenomaan tätä mukavaa ja käytännöllistä vaatetusta on aina mollattu nuorten toimesta kuinka tylsää ja tätimäistä se on. Ja nyt sitten se onkin keski-ikäisten vika kun nuoret yhtäkkiä pukeutuukin kuin tädit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maiharit ja marimekon laukku, ei ikinä. Ihan hirveet.

Jatkan vielä, eikä minulla ole rahakaan.

Vierailija
44/57 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin jo yhdesti amutta vastatessa tuli error ja viesti hävisi. Tätä tapahtuu tällä palstalla usein. Mistä lie johtuu.

No mutta. Todella ajankohtainen aloitus. Olen huomannut saman. Erityisesti tuo Marimekon laukku on niin nähty etten voisi koskaan itselleni tuota haluta tämän jälkeen. Säälittää toisaalta ihmiset jotka menevät massan ja muodin mukana .

Vierailija
45/57 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuvittele olevani mikään uniikki lumihiutale, mutta silti tietoisesti välttelen kaikkia trendejä ja muotia. Vaikka näyttäisi miten kivaltakin, niin en vaan pysty hankkimaan niitä kaikkein eniten in olevia massajuttuja. Tulisi jotenkin tyhmä olo. Ja ylipäätään en oikein käsitä, miksi olisi jotenkin haitallista olla epämuodikas. Mitä hittoa oikeasti? Seuraan yhtä ihan fiksua naista somessa, ja hän on niin sopuli kuin olla voi. "Luin juuri että harmaat neuleet on taas muotia. No onneksi mulla on jemmassa iso pino edelliseltä kierrokselta!". Ööö, ei ole tässä vuosien mittaan käynyt mielessäkään miettiä, että minkä väriset neuleet on tai ei ole in... saati laittaa joku jemmaan, koska väri on väärä.

Vierailija
46/57 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkas laskettelutakit tulee muotiin vai joko oli. Mulla oli sininen, jossa mustat olkapäät. Harmi että vein sen kirppikselle 20 vuotta sitten, oli paras talvitakki jonka olen omistanut, lämmin mutta toiminnallinen.

Vierailija
47/57 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pitkä tikkitakki on lämmin, maiharit tukevat ja turvalliset kävellä ja lämpimät ja kestää käytössä vuosia, ja marimekon laukku, no just siks kun vaan haluan sen.

Siinä vaiheessa kun sinä maksat mun vaatteet ja laukut niin voit urputtaa. Niin kauan kuin minä itse maksan niin voit laittaa vaikka silmät kiinni jos et kestä katsoa kanssakulkijoita valittamatta.

Ihmisillä on kyllä nykyään liian helppo elämä jos jonkun tuntemattoman asiallisista ja lämpimistä vaatteista saa kehitettyä ongelman.

Vierailija
48/57 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan vielä joskus oikeat camel bootsit.

Muistan ikuisesti sen mainoksen, missä mies käveli camel bootsesissa ja ääni sanoi, "miehille, jotka kulkevat omia polkujaan".

Sitä kyllä olen tehnytkin! Vaikka olen nainen.

Yks mun tuttu osti eron jälkeen ex-miehelleen lahjaksi Camel-bootsit. Miehelle, joka kulkee omia polkujaan...

Oli hauska läppä aikanaan.

Vierailija
49/57 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään ap:n haukkumasta lookista, koska se on kerrankin suomalaista muotia.

Vierailija
50/57 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut koskaan sanaa muoti? Et varmaan, tuollainen individualisti kuin sinä.

Niin tai ajaton. Tuo otsikon tyyli on mielestäni ajaton. Itse olen alkanut käytgää olanylilaukkua kun se on niin kätevä.

Vierailija
51/57 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien käytännöllinen, mukava ja säänmukainen pukeutuminen on ollut nuorten juttu? Tuo tyylihän on nimenomaan keski-ikäisten naisten, mutta nuoret omi sen itselleen ja sitten selittää kuinka tädit on noloja ja leikkii ikinuorta..

Nuorten juttu on kittanat keinokuituvaatteet, epämukavat ja hankalat kengät, pipo kesällä ja napa paljaana talvella-tyyli sekä laukku johon ei mahdu mitään ja jota ei voi kantaa järkevästi mitenkään.

Ei matalat, säässä kuin säässä toimivat kengät eikä lämpöiset, väljät vaatteet ja laukut jotka jättää kädet vapaaksi. Nuorethan ne leikkii nyt keski-ikäisiä tätejä.

Onhan nuorilla nyt muotia ne miniminilaukut, joita sanon leikkisästi lastenlaukuiksi, ja joihin ei mahdu kännykät eikä lompakot. Sitten on pakko kantaa sitä kännykkää toisessa kädessä. Voiko typerämpää muotia olla?

Vierailija
52/57 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä ahdasmielisyys henkii sinusta.

No ärsyttää kun vanhat akat yrittää olla nuoria. Ei se ikä siitä muuksi muutu.

Eivät yritä olla sen nuorempia kuin ovat mutta fyysinen ikä ja oma mielellinen kokemus siitä eivät muutu tasatahtia, on täysin normaalia että eläkeikäinen kokee olevansa noin nelikymppinen, se on ikä johon mielikuvissa jäädään.  

Näin juuri. Itse olen pään sisällä 30-40v varmaan lopun ikääni. En kuitenkaan kuvittele näyttäväni 30v. En oikein tiedä minkälaiseksi pitäisi muuttua. Olen aina tykännyt ajattomista klassisista vaatteista ja aion jatkossakin pukeutua niin.

Vierailija
53/57 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän mun marimekon laukkua, kun sitä piti jonottaa niin kauan, ja onhan se nyt vaan hiton hyvä. Siisti, hyvännäköinen ja juuri sopivan kokoinen. Niin, ja nahkaa. Jos oikein paljon rupeisi tympäsemään, niin mulla on Plan B: voisihan sen logohihnan vaihtaa johonkin toiseen.

Voi kun alkaisivat ihan Marimekossa myymään siihen vaihtohihnaa. Jotain vähän hillitympää.

Vierailija
54/57 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takin alla valkoinen toppi ja mustat push-up rintsikat 😍

Vierailija
55/57 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takin alla valkoinen toppi ja mustat push-up rintsikat 😍

Nam!

Vierailija
56/57 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli nuorisolla oma muoti mutta nyt kun kaikki on iätöntä ja sukupuoletonta, kaikki haluavat näyttää samalta. Nuoret näyttävät menestyneiltä, vanhat nuorilta ja kukaan ei jää jälkeen tässä ajan hermolla ja vähän edellä olevassa maailmassa.

Vierailija
57/57 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua näyttää "samalta", vaikka omistankin nuo kaikki.

Marimekon logohihnallinen laukku on mielestäni yksinkertaisesti hyvännäköinen. Se on myös sopivan kokoinen. Omistan beigen, jota käytän kyllä aika harvakseltaan. Laukkua näkee nyt niin paljon, että pieni kyllästyminen on iskenyt.

Polvimittainen kevyttoppa on kätevä juuri näillä keleillä. Tikkitakki näyttää tuoreemmalta kuin vaakatikattu versio, josta tulee vähän tokmanni-fiilis. Omistan tietysti myös vaikka minkälaisia muitakin takkeja, joita käytän kelin mukaan.

Maihareita on aktiivikäytössä ainakin viidet, kaapissa vielä useammat. Omistan useita mustia, punaiset, konjakinväriset, vaalean beiget ja tumman ruskeat. Vain yhdet on Dr. Martinin. Maiharit ovat olleet tyylini kulmakivi vähintään 20 vuotta. En juurikaan käytä muita kenkiä muulloin kuin lenkillä ja aivan poikkeuksellisissa juhlissa (lähinnä kesähäät).

Mulla tulee mieleen tikkitakista kaljaräkälä. Täällä päin sen asiakkaat ovat aina käyttäneet tikkitakkia. Vaakatikattu on tyylikkäämpi.

Mulla oli 90-luvulla sirot, naiselliset maiharit. Ostin ne Roomasta, ne oli silloin siellä muotia.