Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joiden mies on johtavassa asemassa, johtaja, päällikkö tai vaikka rehtori,

Vierailija
12.05.2010 |

niin millainen mies on kotona?

Johtaako kotonakin asioita? Määäräileekö? Miten lapsille?

Vai onko ihan tossukka vaimon komennettavissa?

Onko vaikea kuvitella miehen työminää, miten tuo voi johtaa jotain alaisia? Vai onko sen henkinen kotonakin?

Ihan vaan kiinnostaa, kun katselen omaa pomoani ja mietin, että imuroiko se tai tekeekö ruokaa? Käskeekö vaimo viemään lapset harrastuksiin, vai onko jämäkkä pomo kotonaankin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies toimitusjohtaja isossa kansainvälisessä yrityksessä.

Ollaan tasavertaisia kotona, ei käskytä minua enkä minä häntä. Aika tiukka on lapsille, vaatii hyvää ja kohteliasta ja toisia huomioonottavaa käytöstä.

Voin hyvin kuvitella mieheni työminän, on todella tiukka ja vaativa esimies. Voin kuvitella, että laittaisi mut pihalle seuraavissa yt:ssä, mä olen vähän tallainen laiskuuteen taipuvainen ;)

Vierailija
2/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on ns. luontainen johtaja ollut aina, häntä uskotaan ja "totellaan" ilman erillistä johtamistakin. Ei määräile, mutta on kaukana tossukastakin. Ei imuroi (koska meillä käy siivooja), mutta ruokaa tekee, koska se on koko perheen intohimo. Soittaa helvetin hyvin skittaa, mitä ei moni uskoisi, ja sängyssäkin on aika peto :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos olisin hänen alainen töissä, laittaisi minut pihalle.

2

Vierailija
4/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se nyt kotona näkynyt sen kummemmin :-).

Mies on vähän pienemmän tason pomo ja erittäin suosittu päällikkö palautteen mukaan.

Minua muuten huvittavat tällaiset: toimitusjohtajatkin ovat ihmisiä :) - ihan taviksia. Tai ainakin järkevät toimitusjohtajat ovat. Vaikka olisi töissä pari tuhatta alaista, ei sen pitäisi kotona näkyä sen kummemmin. Työ kun työ.

Vierailija
5/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja miellyttävää seuraa, mutta tavattoman tumpelo monissa käytännön asioissa. Meillä on selvät omat alueet, joita "johdamme" kotona. Mies on hupi- ja tapahtumajohtaja, minä vedän käytännön asiat.

Vierailija
6/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen ja ihan normaali ihminen :-)

Vaadin lapsilta JA mieheltäni kohtuullisen hyvää käytöstä ihan niinkuin keneltä muultakin tahansa. Samaa vaadin itseltänikin.

Hassu kysymys :-)

Vierailija
7/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SM selkistä ja siitä, että nainen on niskan päällä.

Vierailija
8/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko, että koskee enemmistöä.

Vierailija
9/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin pätee sama kuvaus:

Ollaan tasavertaisia kotona, ei käskytä minua enkä minä häntä. Aika tiukka on lapsille, vaatii hyvää ja kohteliasta ja toisia huomioonottavaa käytöstä. Voin hyvin kuvitella mieheni työminän, on todella tiukka ja vaativa esimies. Voin kuvitella, että laittaisi mut pihalle seuraavissa yt:ssä, mä olen vähän tallainen laiskuuteen taipuvainen ;)

Eikä meilläkään kukaan ketään käskytä. Jos haluan, että mies vaikka imuroi sanon suoraan, että en ole ehtinyt tai jaksanut ja kysyn viitsitkö? Jos mies itse huomaa, että on hiekkaa eteisessä tai muruja ruokapöydän alla, niin sanoo itsekin, että pitäiskö hänen imuroida? Kodinhoito on perjaattessa mun, kotiäidin hommaa, mutta mies osallistuu tarpeen mukaan. Lapsienkin kanssa hassuttelee ja vie viikonloppuna leikkipaikalle tavalliseen tapaan.

Vierailija
10/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin luonteen kanssa. Esimiehiksi varmaankin valikoituu dominoivia persoonia ja sänkypuuhissa roolinkääntö kiihottaa. Tämä ei tosin taida toimia toiseen suuntaan: itse dominoivana tahtoisin miehen olevan petihommissa "niskan päällä", mutta kiltti mies ei pysty siihen kuin joskus ollessaan todella riettaalla päällä :)

[

i]

Älä usko, että koskee enemmistöä.

Vierailija
11/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin mies on poliisi ja samalla hengellä mennään kotonakin. Riitatilanteissa puhuttaa lapset erillään tapahtumien kulussa ja käskyttäessä komennot on selkeitä ja yksinkertaisia. Mutta tosi kiva ihminen ja isä, vähän vaan ammattirooli jäänyt päälle...

Vierailija
12/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä nyt ei tulisi yhtään mitään, jos valtataistelu jatkuisi kotona. Kumpikin joutuu tekemään aika paskamaisia päätöksiä työelämässä ja olemaan tiukka. Jos se rooli jäisi kotiin päälle niin voi hyvä tavaton... Ollaan tavalliset vanhemmat, kasvatetaan parhaan kykymme mukaan lasta, hengataan verkkareissa ja kumisaappaissa, katsellaan telkkua ja tehdään kaikkea kivaa yhdessä.

Jos mies yrittäisi alkaa "johtaa" minua tai päinvastoin veikkaisin, että päsmäri naurettaisiin ulos tilanteesta. Välillä tosin on hauska purkaa työangsteja vetämällä meganipottavan byrokraattijyrän rooli päälle ja alkaa soveltaa niitä tyyliin kauppalistan laatimiseen.

Ei tämä kirjoitettuna ole yhtään hauskaa, mutta siinä on oikeasti ollut lantionpohjalihakset koetuksella, kun mies on alkanut käydä "tuloskeskusteluja" lapsen kanssa kamalan mukavirallisesti. Mitähän ne koulussa sanoo, kun lapsi heittää läppänä, että "kylläpä oli rankka kokous, mut tulostavoitteet saavutettiin..."

Vierailija
13/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies toimitusjohtaja isossa kansainvälisessä yrityksessä.

Voin hyvin kuvitella mieheni työminän, on todella tiukka ja vaativa esimies. Voin kuvitella, että laittaisi mut pihalle seuraavissa yt:ssä, mä olen vähän tallainen laiskuuteen taipuvainen ;)

vai onko koko toimitusjohtaja valjastettu koviin arvoihin?

Minun esimieheni on mukava ja kiva, rohkaiseva ja huomioonottava eikä alista ja litistä toisia. Hän osaa myös ottaa jokaisen työntekijän huomioon ihmisenä ja persoonana. Hän saa alaisistaan taatusti paremman työpanoksen irti kuin sellainen johtaja joka on vain tiukka ja vaativa.

Vierailija
14/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei selvästi ole omakohtaista kokemusta johtavassa asemassa olevista miehistä, ja on tehnyt "heistä" jonkin sortin stereotypioita päässään.

Ne on kuule ihmisiä ne johtaja-miehet siinä kuin tavis duunaritkin!

tv. johtajan rouva, niin ja meilläkin ollaan kotona tasa-arvoisia, kummallakin omat paremmuusalueet joista sitten luontaisesti enemmän vastuuta otetaan. Mies on ihana, rakastava isä, jolta riittää ymmärrystä lapsille. Melko lutunen on, ei tahtoisi raskia heitä komennella. Mutta puuttuu kyllä tarpeen vaatiessa jämäkästikkin asiaan. Hassuttelee enemmän lasten kanssa kuin minä, minä puolestani leikin heidän kanssaan enemmän. Mitä tulee sänkyhommiin, niin siellä mennään ihan perus- mutta erittäinkin tyydyttävällä meiningillä ;)

Vierailija
15/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellakin pompottaa ja yrittää kyykyttää mua ja lapsia täällä kotona.

Vierailija
16/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies johtaa töissä ja minä kotona. Itsekin olin esimiesasemassa työelämässä, mutta kesken on pitkä äitiys- hoitovapaa. Tuskin kyykyttää ketään töissäkään vaikka alaisia rutkasti, tarvittaessa kyllä.

Vierailija
17/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yhtä typeriä ovat nämä pollean oloiset vastaukset kuin ap:n aloituskin.... Kun nyt ihan johtajien vaimot pääsevät vastaamaan...

Ap:lla ei selvästi ole omakohtaista kokemusta johtavassa asemassa olevista miehistä, ja on tehnyt "heistä" jonkin sortin stereotypioita päässään. Ne on kuule ihmisiä ne johtaja-miehet siinä kuin tavis duunaritkin! tv. johtajan rouva, niin ja meilläkin ollaan kotona tasa-arvoisia, kummallakin omat paremmuusalueet joista sitten luontaisesti enemmän vastuuta otetaan. Mies on ihana, rakastava isä, jolta riittää ymmärrystä lapsille. Melko lutunen on, ei tahtoisi raskia heitä komennella. Mutta puuttuu kyllä tarpeen vaatiessa jämäkästikkin asiaan. Hassuttelee enemmän lasten kanssa kuin minä, minä puolestani leikin heidän kanssaan enemmän. Mitä tulee sänkyhommiin, niin siellä mennään ihan perus- mutta erittäinkin tyydyttävällä meiningillä ;)

Vierailija
18/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotona ei ole mikään päällepäsmäri. Minä taidan enemmänkin olla johtaja täällä kotona, ainakin näissä arkisissa asioissa. Ja suurempia asioita suunnitellaan sit yhdessä tietysti.

Ja on mies kyllä joskus sanonut, että ihan hyvä, ettei tarvitse 'puuttua' kotiasioihin, kun kerran minulla on tietyt asiat hallussa..

Vierailija
19/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokatapauksessa kaikilla johtajilla on töissä iso kasa jokseenkin tasavertaisia neuvottelukumppaneita.

terveisin oikeasti johtaja, nainen

Vierailija
20/40 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se näkyi kotonakin. Ei hyvä.

Ap.n aloitus oli ihan asiallinen. Minusta hän kysyi selkeän kysymyksen ja minusta hänelle voi vastata selkeästi, näkyyko johtajuus kotona vai ei.

Meillä näkyi.