Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suututtaa kun kaverini säästää toimeentulotuesta! Ilmiantaisitteko te?

Vierailija
19.10.2022 |

Hän saa siis sen perusosan kuukaudessa, joka on noin 500 euroa...Mutta hän on onnistunut säästämään tuosta summasta joka kuukausi 150-200 euroa, ja nyt hänellä on kasassa jo 4000 euroa käteisenä! Kun kysyn miksi säästää, niin pahan päivän varalle kuulemma, jos vaikka pesukone hajoaa tai tulee terveysongelmia.
Kertoo aina miten on onnistunut saalistamaan hyviä tarjouksia ja taas säästänyt pitkän pennin.

Eihän toimeentulotuesta kuuluisi pystyä säästämään? Eikö silloin toimeentulotuki ole ylimitoitettu, jos se onnistuu??
Ja eihän kaverini saisi hakea toimeentulotukea kun hänellä on nuo 4000 euron käteisvarat...Suututtaa kun hän kertoo miten paljon onnistui taas missäkin kuussa säästämään.

Ilmiantaisitteko te tällaisen kaverin, tai oletteko kenties ilmiantaneet?

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha provo, on ollut täällä jo. Jatkakaa. 

Vierailija
62/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuuleppa.toimeentulotuki ei ole 500 euroa kuukaudessa vaan sitä pienentää asumistuki,työttömyys etuus .työmarkkinatuen saaja saa toimeentulotukea alle 200 euroa.kelan sivuilta saatte virallista tietoa.ansiosidonnaisella työttömyys etuus on suurempi ja käytännössä toimeentulotukea ei makseta ollenkaan.ja jos omistaa kesämökin tai auton ne on myytävä pois.vain vanhan auton voi pitää .toimeentulotuen perusosa ei merkitse sitä että sen saa vaan asumistuki,työttömyys etuus pienentää edelleenkin sitä .samoiten palkka pienentää toimeentulotukea. On täysin mahdotonta säästää toimeentulotuesta ,asumistuesta ja työmarkkinatuesta.se perusosa ei todellakaan merkitse että sen saa.joka ei usko niin käykää kelan sivuilta lukemassa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten raha-asiat ei kuulu sulle.

Vierailija
64/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki=Ei saa säästää tt-tuesta

Lähtökohtana on se, että tulot muuttuvat käytettävissä olevaksi varallisuudeksi tulon maksukuukauden jälkeen. Etuoikeutettua tuloa ei oteta huomioon laskelmalla sen maksukuukautena.

Vierailija
65/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita oikeastikin.

Vierailija
66/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo se u li na. Ihan rikos se on jos säästää toimeentulotuesta ja saa sitä samaan aikaan.

https://www.luoteis-uusimaa.fi/paikalliset/3478799

Sosiaalialan asiantuntija varoittaa, että toimeentulotuella ei saa säästää eikä sijoituksiakaan saa olla. Jos niitä on, niin toimeentulotukea ei voida myöntää.

.. syyllistyy petokseen, jos henkilö hakee toimeentulotukea eikä kerro varoistaan, sanoo YTM, sosiaalityöntekijä Susanna Rissanen

Käsittääkseni tuossa puhutaan muista säästöistä ja varallisuudesta kuin tt-tuesta. Jotta tt-tukea saisi, pitää tietysti ensin käyttää säästönsä. Mutta onko kiellettyä säästää itse tt-tuesta?

Vierailija
67/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kuuleppa.toimeentulotuki ei ole 500 euroa kuukaudessa vaan sitä pienentää asumistuki,työttömyys etuus .työmarkkinatuen saaja saa toimeentulotukea alle 200 euroa.kelan sivuilta saatte virallista tietoa.ansiosidonnaisella työttömyys etuus on suurempi ja käytännössä toimeentulotukea ei makseta ollenkaan.ja jos omistaa kesämökin tai auton ne on myytävä pois.vain vanhan auton voi pitää .toimeentulotuen perusosa ei merkitse sitä että sen saa vaan asumistuki,työttömyys etuus pienentää edelleenkin sitä .samoiten palkka pienentää toimeentulotukea. On täysin mahdotonta säästää toimeentulotuesta ,asumistuesta ja työmarkkinatuesta.se perusosa ei todellakaan merkitse että sen saa.joka ei usko niin käykää kelan sivuilta lukemassa .

Hohhotihoijaa. Se perustoimeentulotuen perusosa lasketaan niistä yhteenlasketuista tuloista. Se ei ole sama kuin myönnetty tuki. Tän kun ihmiset tajuais ni hallelujah.

Myönnetty tuki määräytyy tulojen ja hyväksyttyjen menojen (johon perusosa kuuluu) erotuksen perusteella. Jos on menoja joita ei hyväksytä tai vuokra on kallis niin :( se sitten kustannetaan perusosalla.

Ap, jos joku pystyy perustoimeentulotuesta säästämään ni anna säästää, ei se elämä iha hirveän hääviä voi olla. Kokeile vaikka ite elää 250 e kuussa. Kelaa kuinka paljon itelläs vois jäädä säästöön!

Vierailija
68/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin toimeentulotuen hutsuun. Revipppä siitä

Vierailija
69/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kaverin säästää kun hän pystyy noinkin pienestä summasta säästämään. Itse myös perustoimeentuloa saan ja säästettyä saanut 11500€ jotka olen laittanut tuotto- osuuksiin.

Ei onnistu tuotto osuudet ym mm siitä syystä että kela näkee nämä asiat suoraan .verottajalta saa tiedot suoraan ja ne näkyy myös monessa muussa paikassa.

Vierailija
70/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä rangaistaan, että säästää? Ikäänkuin olisi parempi vaan "tuhlata" se summa minkä nyt esim. tukien muodossa saa. Ihmisillä on myös erilaiset taidot käyttää rahaa. Kaksi samassa tilanteessa olevaa, samalla rahamäärällä voi kokea ihan eri tavalla sen, että riittääkö rahat vai ei.

Vierailija
71/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä sinäkin, niin voit esitellä kaverillesi vaikka tällaista:

https://gemtrade.fi/product/upea-painava-kaulaketju-18k-kultaa-65-cm/

Kateus kunniaan!

Vierailija
72/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten raha-asiat ei kuulu sulle.

Eihän tollaset aloittajan kaltaiset ihmiset mitään muuta ajattelekaan kuin muiden rahoja.

Jos muilla on rahaa niin ne pitää jotenkin saada itselle niin että voi loisia sen toisen kustannuksella, pitää siis itse päästä vähän niinkuin "osingolle" niistä rahoista, vähän "verottamaan" niitä rahoja, itselle kuuluu ehdottomasti oma osuus siitä mitä muilla on! "Mun pitää saada mun osuus"! Jos se itselle saaminen ja loisiminen ei onnistu, niin ne rahat pitää saada pois siltä toiselta ihmiseltä niin ettei se toinenkaan ihminen niistä rahoista pääse mitenkään hyötymään. Tuolla lailla kostetaan sille toiselle ihmiselle se, ettei hän anna muiden hyötyä varallisuudestaan. Näytetään sille ettei tollanen itsekkyys sovi, annetaan opetus että muutkin ihmiset pitää ottaa huomioon!

Siis periaate: jos minä en noista rahoista mitenkään hyödy niin et sinäkään niistä mitenkään saa hyötyä! Jos mun elämä on pilalla niin sunkin elämän pitää olla pilalla! Jos mulla on raha-asiat täysin päin pers'ttä niin pitää sullakin olla! Jos mä olen tunarituhlari joka ei osaa säästää penniäkään niin ei sullakaan saa jäädä mitään säästöön!

Miten sulla muka jää säästöön kun ei mullakaan jää? Miten sinä muka jos en minäkään?

Vierailija
73/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneeseen saa rahat kelasta ja kela maksaa myös julkisen terv.huollon. valehtelet.

Ei mitenkään automaattisesti saa, ainakaan kovin nopeasti. Asut talossa jossa on pyykkitupa, niin eipä välttämättä herukaan.

Pesukoneeseen ei saa rahaa kelasta vaan kunnalta tekemällä täydentävän toimeentulotukihakemuksen sosiaalitoimistoon.

Vierailija
74/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa jos "oikein tekeminen" tai "moraali" tai "lainmääräämät velvollisuudet" riippuvat aina vain siitä että mitkä asiat ITSEÄ SUUTUTTAVAT ja mitkä eivät suututa. Jos jokin asia aloittajaa ei suututa niin ei sillä asialla sitten ole mitään väliä, ei se asia mitään haittaa. Mutta jos jokin asia suututtaa aloittajaa niin jotain pitää tehdä!

ALOITTAJALLA ON ONGELMA. Oivoi. Sääliksi käy aloittajaa.

Vierailija
75/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olisi alkaa säästämään ja saada säästettyä, sillä vanhenevat kodinkoneet ja tietokone hajoavat jossain vaiheessa.

Vierailija
76/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneeseen saa rahat kelasta ja kela maksaa myös julkisen terv.huollon. valehtelet.

Pesukoneeseen ei saa rahaa jos taloyhtiössä on pyykkitupa. Ehkä joku haluaa myös säästää sitä varten että pääsee joskus yksityiselle. Kyllähän ap toki valehtelee, mutta et sinäkään oikeassa ole.

niin no eihän sitä pesukonetta silloin tarvi kun on pesutupa talossa! Tarkoitinkin jos ei talossa ole pesulaa,kyllä tuon kaikki tietää. Silmälääkäriin saa lähetteen tarvittaessa olen itsekin saanut. Sellaisissa tapauksissa jos julkisella ei ole tarvittavaa palvelua saa lähetteen myös yksityiselle.

Vierailija
77/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneeseen saa rahaa vaikka talossa olis  pesutupa ja kone. Meidän talossa on mutta sain pesukoneeseen rahaa 250 euroa. Tämän talon pesukoneessa peseminen maksaa noin 1.40 euroa pesukerta. Tulee halevmmaksi ostaa oma kone koska pesen pyykkiä noin 15 kertaa kuukaudessa eli vuositasolla maksaisi jo yli 200.

Vierailija
78/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomuksen kannatus 24 %

Vierailija
79/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhotihoijaa. Se perustoimeentulotuen perusosa lasketaan niistä yhteenlasketuista tuloista. Se ei ole sama kuin myönnetty tuki. Tän kun ihmiset tajuais ni hallelujah.

Myönnetty tuki määräytyy tulojen ja hyväksyttyjen menojen (johon perusosa kuuluu) erotuksen perusteella. Jos on menoja joita ei hyväksytä tai vuokra on kallis niin :( se sitten kustannetaan perusosalla.

Ap, jos joku pystyy perustoimeentulotuesta säästämään ni anna säästää, ei se elämä iha hirveän hääviä voi olla. Kokeile vaikka ite elää 250 e kuussa. Kelaa kuinka paljon itelläs vois jäädä säästöön!

ylikalliin vuokran maksaa tuen saaja itse omasta lompakostaan kela antaa kehoituksen etsiä halvempi asunto ja jos ei etsi joutuu itse maksamaan ylimenevän osan .tiedän tapauksia ja olen nähnyt asiapaperit jo asiasta

Vierailija
80/132 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri tulossa kirjoittamaan, että viime kesänä sama tt-tukitrolli aloitti monta ketjua samasta teemasta. Ollut ilmeisesti osastolla välillä kun aktivoitui nyt taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi