Sattuuko peräsuolitähystys kamalasti?
Antaako he tarpeeksi kipulääkettä? Kannattaisiko varmuuden vuoksi ottaa etukäteen vaikka useampi burana?
Kommentit (45)
Ei tunnu missään, mutta paksusuolitähystys tuntuu.
Tuntui epämiellyttävältä, ei sattunut. En edes ottanut tarjottua rauhottavaa lääkettä. Riippuu varmaan myös lääkäristä, itelle sattu todella asiansa osaava, rauhallinen ja mukava.
Kaksi kertaa ollut ja ihan hirveästi sattui. Minä en saanut mitään kipulääkettä vaikka rukoilin. Olisi pitänyt vaatia, koska samassa tutkimuspaikassa ystäväni sai kipulääkkeet ja jopa kelataksin. Ota vahvat kipulääkkeet ennen tutkimusta.
Ei sattunut, muutamassa kohdassa nipisti hieman. Suolen tyhjennys edellisenä iltana kannattaa tehdä kunnolla annetuilla ohjeilla, niin tähystys sujuu helpommin ja ilman kipuja.
Ei satu ja saa kipulääkettä jos haluaa. Laitta at kanyyöin valmiiksi jos tarvetta tulee että haluaa kipulääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa ollut ja ihan hirveästi sattui. Minä en saanut mitään kipulääkettä vaikka rukoilin. Olisi pitänyt vaatia, koska samassa tutkimuspaikassa ystäväni sai kipulääkkeet ja jopa kelataksin. Ota vahvat kipulääkkeet ennen tutkimusta.
Olen myös käynyt kahdesti ja sattuu mahaan aivan kirosanan paljon. Siinä on joitain vaikeita kohtia selitti lääkäri. Kirjoitti tietoihin että seuraavalla kerralla kipulääke. Ei kyllä haluttaisi sitäkään kun sitten pitää olla saattaja. Niillä mömmöillä minkä jälkeen kävelee en tarvisi saattajaa. Ei siinä kuitenkaan taju pois aineita laiteta.
Eka kerralla ilman lääkitystä sattui kovasti. Toisella kerralla vaadin lääkitystä niin paljo ettei sattunut. Kesken operaation pyysin lisää lääkitystä ja sain.
Alku tuntuu ihanalle, kun pyllyyn työntyy. Mut se syvemmälle meno tuntuu lähinnä epämiellyttävältä ja ajoittaisilta vihlaisuilta
Kuvittele, että se on naapurin Joren "se".
Peräsuolitähystys eli proktoskopia ei satu. Paksusuolen tähystys eli kolonoskopia voi sattua.
Ei satu. On epämiellyttävää. Laitetaan puuduttavaa liukkaria.
Itsellä tehty 3krt paksusuolentähystys ja ei se peräsuolikohdassa satu, vasta sitten kun menee kaikenmaailman suolenmutkat jne. Ei nekään satu, mutta tuntuu epämiellyttävältä. Tosin ensimmäinen kerta sattui ihan vietävästi esilääkityksestä huolimatta, kun suolisto niin pahasti tulehtunut, että meinasivat suoraan leikata pois.
Itseä ei se kipu pelota, mutta se.. häpeä? Olen mies. Tuttavani (mies) kävi tuossa tähystyksessä ja siellä oli kaunis naislääkäri ollut letkun kanssa odottamassa. Tuttua oli hävettänyt, varsinkin kun suoli ei ollut ollut täysin puhdas, ja tämä naislekuri oli vähän tuskaillut sitä.
Ei se enää satu sitten kun taju lähtee kovasta kivusta.
Ei itselläni sattunut paksusuolentähystyskään. Sen verran ehkä mitä sattuu jos on kovasti ilmavaivoja. Oksettamaan se kyllä alkoi jostain syystä.
Minulle on tehty kolonoskopia (paksu- ja peräsuolentähystys) kerran. Se sattui vain vähän. Ei ollut mitenkään paha kokemus.
Mitä ihmettä täällä kommemtoidaan 😂 Ei se toimenpide satu. Ainoa kipu oli se julmettu pieretys jälkeenpäin, kun suoleen oli pumpattu ilmaa. Minulle antoivat pyynnöstä rauhoittavaa, oli kiva takisimatka kotiin- puhuin puuta heinää kuskiraukalle, ja perse lauloi omaa lauluaan.
N43
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä täällä kommemtoidaan 😂 Ei se toimenpide satu. Ainoa kipu oli se julmettu pieretys jälkeenpäin, kun suoleen oli pumpattu ilmaa. Minulle antoivat pyynnöstä rauhoittavaa, oli kiva takisimatka kotiin- puhuin puuta heinää kuskiraukalle, ja perse lauloi omaa lauluaan.
N43
Höpöhöpö, ei pierettänyt ja bussilla menin kotiin. Älkää liioitelko.
yleensä tosiaan katsotaan koko putki eikä pelkästään perä... yksilöllistä miltä tuntuu