10 000e velkaa ahdistaa!
Onko täällä muita velkaantuneita? Yhtäkkiä tajusin järkyttävän velkamäärän mitä minulla on. Olen vuosikausia siis elänyt yli varojeni ja nyt suoraan sanottuna v*tuttaa maksella näitä huvituksia :( Korot on jäätävät ja tuntii ikuisuusprojektilta, että tuosta summasta pääsen eroon. Nyt kaikki säästövinkit kehiin, kiitos!
Kommentit (179)
Mulla oli 10000 euroa velkaa ja maksoin sen pois vuodessa. Ei heikota.
2 vuotta meni, kun maksoin 10 tonnin ulosottoon.
1600 kk netto palkalla. Se on helppoa kuin heinän teko. Ei vain osta Mitään muuta kuin ehdottoman välttämätöntä. Sitten kun on oppinut elämään voi jatkaa säästämällä tuon n. 500 / kk. Se on 6000 euroa vuodessa käteispuskuria. Ei tarvitse enää osamaksuja tai vippejä esim. kodinkoneen uusintaan tai auton huoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 10000 euroa velkaa ja maksoin sen pois vuodessa. Ei heikota.
Oliko sinulla kuinka hyvät tulot? Vai pienet menot? 10 000e vuodessa on hyvä suoritus kyllä!
Mulla noin 25000 autolainaa. Lyhennän 400€ kuussa.
🇺🇦🇮🇱
25 000e asuntolainaa on vähän ja sitä maksat itsellesi, onnekas :) Minä maksan tuota 10 000e omasta typeryydestä. Tiedän, että helposti oisin uudestaan tässä tilanteessa, tarvitsee ajatusmaailman muutoksen, että pääsee tästä velaksi elämisestä..
Eräs rikas opetti jos velkaa ei ole enemmän kuin omaisuutta niin ei ole hätää.
Velkaa on enemmän, koska omaisuutta ei ole :((
550e pystyn velkaani maksamaan kk. Ehkä tämä pikkuhiljaa tästä..
Ap. Hienoa, kun nyt heräsit rahankäyttöösi. Selviät varmasti. Ostat vain tarpeellista. Nyt olisi sopiva aika kerätä puskuria. Avaa toinen tili ja siirrä sinne vaikka kymppejä tai satanen kuussa. Niitä voit käyttää vain kipeään tositarkoitukseen. Tsemppiä sinulle ja kaikille muillekkin.
Oli aikanaan 4000 e luottokorttivelkaa. Piti vaan päättää että nyt elän pihisti ja maksan mahd. pian takaisin ja päätin etten enää ikinä käytä luottokorttia paitsi äärimmäisessä hätätapauksessa. Lyhensin velkaa 500 e/kk ja 8 kuukaudessa oli maksettu. En ole sen jälkeen luottokorttia käyttänyt.
Minullakin luottovelkaa, mutta olen kierteessä.. Aina sitä maksan ja aina sitä käytän..
200 000e asuntolainaa yksin eikä ahdista pätkääkään. Puskuria ja sijoituksia löytyy. N32.
Vierailija kirjoitti:
Oli aikanaan 4000 e luottokorttivelkaa. Piti vaan päättää että nyt elän pihisti ja maksan mahd. pian takaisin ja päätin etten enää ikinä käytä luottokorttia paitsi äärimmäisessä hätätapauksessa. Lyhensin velkaa 500 e/kk ja 8 kuukaudessa oli maksettu. En ole sen jälkeen luottokorttia käyttänyt.
Eikö kortillasi ollut korkoa lainkaan, jos tuolla lyhennyksellä sait koko velan pois?
Minun neuvoni on budjetti, johon lasket menit ja tulot ja karsit ylimääräisen. Velkaa on toki myös helpompi hallita, kun se on yhdellä, mutta osa yhdistelulainoista on kalliita ja niissä saa olla tarkkana mihin suostuu ja lukea pienet präntit huolella.
Teen budjetin ja toivon mukaan minulla on selkärankaa pysyä siinä!
Paljonko te muut yksineläjät budjetoitte ruoka kuluihin kuukauseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 k asuntolainaa, 80 k kesäpaikkalainaa, 16 k autolainaa, 8 k luottokorttisaldo. Ei muuten ahdista yhtään.
Huh huh. Siinä sitä on velkaa roppakaupalla. Mä en tuollaista taakkaa kestäisi. Hyvä, kun sun pokka pitää.
Velka on suhteellista.
Jos asuntolainaa on 200 tonnia, se tuntuu monelle paljolta, mutta jos alla on vaikka 800 tonnin arvoinen asunto, se ei tunnukaan enää isolta.
Samaten, jos on 80 tonnia kakkoskodista lainaa, mutta jos kakkoskoti on arvokas hirsilinna merenrannalla, ei sillä sitten enää olekaan niin suurta väliä. 16 t autolainaa voi olla suurimmalle osalle suomalaisten omistamista kotteroista aivan liikaa, mutta jos auto on pakasta vedetty Tesla, ei laina enää olekaan niin iso. Luottokorttisaldoon en ota kantaa. Minusta se on ainut osa tässä paletissa, joka on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 k asuntolainaa, 80 k kesäpaikkalainaa, 16 k autolainaa, 8 k luottokorttisaldo. Ei muuten ahdista yhtään.
Huh huh. Siinä sitä on velkaa roppakaupalla. Mä en tuollaista taakkaa kestäisi. Hyvä, kun sun pokka pitää.
Velka on suhteellista.
Jos asuntolainaa on 200 tonnia, se tuntuu monelle paljolta, mutta jos alla on vaikka 800 tonnin arvoinen asunto, se ei tunnukaan enää isolta.
Samaten, jos on 80 tonnia kakkoskodista lainaa, mutta jos kakkoskoti on arvokas hirsilinna merenrannalla, ei sillä sitten enää olekaan niin suurta väliä. 16 t autolainaa voi olla suurimmalle osalle suomalaisten omistamista kotteroista aivan liikaa, mutta jos auto on pakasta vedetty Tesla, ei laina enää olekaan niin iso. Luottokorttisaldoon en ota kantaa. Minusta se on ainut osa tässä paletissa, joka on turhaa.
Jep ja tuo luottokortti kohta ainoa mitä ap:llä on :D
-ap
Mistä sait 7,7% korolla :o