Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulot 1050e

Vierailija
18.10.2022 |

Tästä miinus:
806e vuokraan
70e sähköön
60e punttikselle
40e tupakkaan
15e koiranruokaan
rästeihin 40e

Jää kokonaiset 19e ruokaan ja hygieniatuotteisiin kuussa.

Tosi hienosti kohdellaan ihmistä täällä vantaalla.

Kommentit (189)

Vierailija
121/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ap:n kaltaisen tyypin edes palkkaisi?

Niinpä, ei oo soittoja kuulunu vuosiin, ilmeisesti tajuavat heti profiiliani lukiessaan, että tältä ukkelilta ei voi vetää välistä kuten tuhansilta ja tuhansilta muilta.

Vierailija
122/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et koe kannattavaksi mennä töihin, että voisit saada käteenkin yli 2000e,niin sitten vain syöt sillä 19e kk.

Ei tuollasilla rahoilla kannata, juristi on kallis ja verot täällä suomessa vielä kalliimmat.

Mihin juristi?

Hakemaan hallinto-oikeuden määräyksellä lapset takaisin kotiinsa minne he kuuluvat ja minne he haluavat.

No niinkun tässä on todettu jo, sekavaa. Ensin olisit muuttamassa ja et haluaisi muuttaa Tuusulaan yksiöön lasten kanssa ja eihän ne lapset edes asu sun luona. Kyllähän sä tässä vaiheessa voit yksin muuttaa halvempaan yksiöön. Edes jonkun aikaa saisit sitä ruokarahaakin kuussa enemmän käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et koe kannattavaksi mennä töihin, että voisit saada käteenkin yli 2000e,niin sitten vain syöt sillä 19e kk.

Ei tuollasilla rahoilla kannata, juristi on kallis ja verot täällä suomessa vielä kalliimmat.

Mihin juristi?

Hakemaan hallinto-oikeuden määräyksellä lapset takaisin kotiinsa minne he kuuluvat ja minne he haluavat.

No niinkun tässä on todettu jo, sekavaa. Ensin olisit muuttamassa ja et haluaisi muuttaa Tuusulaan yksiöön lasten kanssa ja eihän ne lapset edes asu sun luona. Kyllähän sä tässä vaiheessa voit yksin muuttaa halvempaan yksiöön. Edes jonkun aikaa saisit sitä ruokarahaakin kuussa enemmän käteen.

Lapset ryöstettiin kotoaan 1.5vuotta sitten ja tämä ryöstö jatkuu edelleen.

Tämän yhden toopen mukaan tuusulasta saa alle 500e asuntoja, siis yksiöitä, kunhan jaksaa odotella sen muutaman vuoden.

Tämän toopen mukaan minun olisi pitänyt siis jo vuosia sitten alkaa hakemaan yksiötä kolmihenkiselle perheelleni, vain koska viranomainen ei tuolloin eikä nytkään suostu antamaan meidän perheelle saati minulle yksinäänkään ollessa lainmukaista summaa.

Sieltä yksiöstäkö mun pitäisi muka koettaa saada lapset takaisin kotiinsa, sinne yksiöön asumaan sitten "noin ens alkuun", niinkö?

Vierailija
124/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa 57 000e.

Eläke netto 780-820e !

😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Vierailija
125/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan ne lapset oli pois ottaa, jos sulla ei ollut edes rahaa niiden ruokiin, vaatteisiin ja harrastuksiin?

Se ei ole huostaanoton peruste, taloudellisin syin ei saa ottaa huostaan. Sossun pitäisi antaa harkinnanvaraista tukea, jos ei ole rahaa mihinkään. Joku muu syy on. 

Vierailija
126/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun myös Vantaalla. Olen välillä on/off töissä jos töitä löytynyt ja välillä saan työttömyystukea jos palkka jäänyt pieneksi. Olen työttömänkin pärjännyt ihan hyvin, saanut noin 900e tukea kuukaudessa, vuokra on 450 euroa. Kyllä niitä halpoja asuntoja löytyy. Joko nipistät menoista tai kasvatat tuloja. Ei ihminen voi olla noin avuton mutta täällä sitä ulistaan. Sinua ei mitenkään huonosti kohdella Suomessa että turha valittaa, tietäisit miten ihmiset jätetään oman onnen ojaan monissa muissa maissa, he eivät saa mitään apua ja jäävätkin kodittomiksi. Jos todella haluat rahaa niin voit myös netin kautta tehdä omaa sivubisnestä rahan saamiseksi jos sinulla on mitään taitoja millä rahastaa tai olet valmis oppimaan.

Vierailija
127/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan ne lapset oli pois ottaa, jos sulla ei ollut edes rahaa niiden ruokiin, vaatteisiin ja harrastuksiin?

Se ei ole huostaanoton peruste, taloudellisin syin ei saa ottaa huostaan. Sossun pitäisi antaa harkinnanvaraista tukea, jos ei ole rahaa mihinkään. Joku muu syy on. 

Niin, vantaan käytäntönä on, että jos haet harkinnanvaraista tukea, tulee hylsy automaattisesti ja haku siirretään lasuun, joka sitten käyttää mm. tämmöistä perusteena huostaanotolle.

Mieti, siis annetaan eka laittoman vähän rahaa, ja sitten tullaan jälkeenpäin sankaroimaan, esittäen ettei he ole tässä mitenkään väärin toimineet vaan harkinnanvaraista hakenut ei vaan nyt osannut pitää voimakkaasti alibudjetoidusta taloudestaan huolta.

Mitään lakia en ole rikkonut missään vaiheessa, mutta viranomaiset kovasti koettaa kyllä kaikenlaista kiusaa tekemällä saada minut edes teeskentelemään, että olisinkin muka jotain pahaa ja väärää tehnyt.

Vierailija
128/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotossa 57 000e.

Eläke netto 780-820e !

😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Jösses mikä mälli maksettavaa, itellä vaan muutama satku onneksi.

ap

Vierailija
129/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin juristi?

Tämän yhden toopen mukaan tuusulasta saa alle 500e asuntoja, siis yksiöitä, kunhan jaksaa odotella sen muutaman vuoden.

Tämän toopen mukaan minun olisi pitänyt siis jo vuosia sitten alkaa hakemaan yksiötä kolmihenkiselle perheelleni, vain koska viranomainen ei tuolloin eikä nytkään suostu antamaan meidän perheelle saati minulle yksinäänkään ollessa lainmukaista summaa.

Sieltä yksiöstäkö mun pitäisi muka koettaa saada lapset takaisin kotiinsa, sinne yksiöön asumaan sitten "noin ens alkuun", niinkö?

Riittävän iso asunto ei ole ykkösasia nyt. Se on asia, joka on järjestettävissä ihan (sossun) rahalla sitten, jos lapset ovat palaamassa. Sinun pitää ensin korjata se asia, minkä vuoksi heidät on otettu pois. 

Jos syynä on "riittämätön vanhemmuus" niin kysy, mitä se tarkoittaa ja mitä voit tehdä, että tilanne paranee. Kysy, saatko perhetyöntekijän auttamaan.

Pyydä tapaamiset lapsille. SINÄ matkustat lapsia tapaamaan, eikä niin että vaadit lapsia kulkemaan. Tapaat ja pidät yhteyttä niin paljon kuin sallittua. Jos ei yhteydenpitoa ole mitenkään rajoitettu, älä kuitenkaan pommita lapsia viestein kymmeniä kertoja päivässä, sinun täytyy osata ajatella lapsen etua ja lapsen hyvinvointia. Jos pommittaa lasta kymmenillä viesteillä, lapsella ei jää mihinkään muuhun elämiseen aikaa, kuin vanhemman kannatteluun. Sinun pitää osoittaa että osaat ajatella aidosti lapsen etua. Ihan joka asiassa ja jutussa, mitä teet. 

Jos huostaanoton syynä on päihteet, sano että suostut seuloihin  / puhalluksiin. Mitä vain, jotta voit osoittaa olevasi hyvä ja riittävä vanhempi. 

Yhteiskyky, kyky ajatella lapsen etua, aito halu tehdä paremmin. Siinäpä ne. Varmaan nyt itsekin tiedostat, että kaupunki ei todellakaan halua pitää lapsia kalliissa laitoksessa, jos vaan vanhemmista on hoitamaan lapset itse. 

Vierailija
130/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun myös Vantaalla. Olen välillä on/off töissä jos töitä löytynyt ja välillä saan työttömyystukea jos palkka jäänyt pieneksi. Olen työttömänkin pärjännyt ihan hyvin, saanut noin 900e tukea kuukaudessa, vuokra on 450 euroa. Kyllä niitä halpoja asuntoja löytyy. Joko nipistät menoista tai kasvatat tuloja. Ei ihminen voi olla noin avuton mutta täällä sitä ulistaan. Sinua ei mitenkään huonosti kohdella Suomessa että turha valittaa, tietäisit miten ihmiset jätetään oman onnen ojaan monissa muissa maissa, he eivät saa mitään apua ja jäävätkin kodittomiksi. Jos todella haluat rahaa niin voit myös netin kautta tehdä omaa sivubisnestä rahan saamiseksi jos sinulla on mitään taitoja millä rahastaa tai olet valmis oppimaan.

Millä perusteella minun pitäisi nipistää asumismenoissa, kun en saa sitä summaa nytkään mikä minulle lainmukaisesti kuuluu antaa?

Ei mulla ole sitten mitään valittamista, kun saan sen mikä laskurien mukaan mulle kuuluu, sitten ei ole tarpeen myöskään nipistellä yhtikäs mistään.

Miksi minun pitäisi muka vaan hyväksyä ja suvaita viranomaisten lainvastaista toimintaa, siksikö, kun muutkin hyväksyy ja suvaitsee?

Vierailija
131/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla on halvempia asuntoja. Googlaa 5 minuuttia niin löydät jo aika monta..

Vierailija
132/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä tästä voi muuttaa, vantaan halvimmat neliöt tässä meidän taloyhtiössä jossa olen asunut jo 12 vuotta.

En muutenkaan näe, miten johonkin itsemurhaluukkuun muuttaminen koiran kanssa (olettaen että edes sellaista miespuoliselle ihmiselle annettaisiin) edistäisi millään muotoa hyvinvointiani.

Vantaalla sallitut asumiskustannukset on 695e, mutta tämä ei näemmä kosketa minua, kun joudun sen reilun satkun sijasta maksamaankin 450e omistani.[/quote]

Kitikiti niti niti muutat johonkin mamulaan trelle, turkuun tai jyväskylään. Yksiöt ~400e kk, "kaksiot ovat varattu pariskunnille".

Vierailija
133/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin juristi?

Riittävän iso asunto ei ole ykkösasia nyt. Se on asia, joka on järjestettävissä ihan (sossun) rahalla sitten, jos lapset ovat palaamassa. Sinun pitää ensin korjata se asia, minkä vuoksi heidät on otettu pois. 

Jos syynä on "riittämätön vanhemmuus" niin kysy, mitä se tarkoittaa ja mitä voit tehdä, että tilanne paranee. Kysy, saatko perhetyöntekijän auttamaan.

Pyydä tapaamiset lapsille. SINÄ matkustat lapsia tapaamaan, eikä niin että vaadit lapsia kulkemaan. Tapaat ja pidät yhteyttä niin paljon kuin sallittua. Jos ei yhteydenpitoa ole mitenkään rajoitettu, älä kuitenkaan pommita lapsia viestein kymmeniä kertoja päivässä, sinun täytyy osata ajatella lapsen etua ja lapsen hyvinvointia. Jos pommittaa lasta kymmenillä viesteillä, lapsella ei jää mihinkään muuhun elämiseen aikaa, kuin vanhemman kannatteluun. Sinun pitää osoittaa että osaat ajatella aidosti lapsen etua. Ihan joka asiassa ja jutussa, mitä teet. 

Jos huostaanoton syynä on päihteet, sano että suostut seuloihin  / puhalluksiin. Mitä vain, jotta voit osoittaa olevasi hyvä ja riittävä vanhempi. 

Yhteiskyky, kyky ajatella lapsen etua, aito halu tehdä paremmin. Siinäpä ne. Varmaan nyt itsekin tiedostat, että kaupunki ei todellakaan halua pitää lapsia kalliissa laitoksessa, jos vaan vanhemmista on hoitamaan lapset itse. 

Samanlaiseen yleistermeihin perustuvaan jargoniin perustuen voin vaatia lapsiani takaisin kotiin.

Nyt kun "lasten etuun" vedoten on viranomainen toiminut miten on toiminutkaan, on lapsilleni tullut ilmiselviä traumoja kuin myös vakavia häiriöitä normaaliin kasvuun ja kehitykseen, en ainakaan itse näkisi, että nyt siellä "oikeassa ja hyvässä" hoidossa alkanut itsetuhoisuus olisi lasten etu, jotka pitkälti päivittäin sanovat haluavansa vain kotiin takaisin.

Miksi minun pitäisi teeskennellä että olen tehnyt jotain pahaa saati väärin, kun en ole tehnyt mitään pahaa saati väärin?

Olen kyllä tarjoutunut puhaltamaan pilliin vaikka päivittäin, tämä ei kuitenkaan ole tantoille kelvannut koska kaiketi liian tarkka data saisi heidät näyttämään entistäkin epäinhimillisemmiltä kusipäiltä.

En tule koskaan hyväksymään sitä, että näitä juttuja hoidetaan jonkun subjektiivisen moraalin mukaisesti lain sijasta, eikä kannattaisi kylläkään kenenkään muunkaan, sen takia nämä oli alkuun niin koppavia minuakin kohtaan, kun luulivat että voivat vaan kävellä ylitseni ja viedä lapset ilman taistelua.

Vierailija
134/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla on halvempia asuntoja. Googlaa 5 minuuttia niin löydät jo aika monta..

En muuta, perheemme tarvitsee ehdottomasti vähintään nykyisen kokoisen asumuksen, ja on muutenkin mielestäni kohtuutonta vaatia, että muuttaisin pois asunnosta missä lapset on eläneet tätä panttivankeina olemisen aikaa lukuunottamatta koko elämänsä.

Päinvastoin, tarvittais ennemmin isompi kämppä, että minäkin voisin nukkua välillä muualla kuin olohuoneessa, lapsilla on nyt omat huoneet sentäs, mikä onkin tuon ikäisille jo aika must.

Vierailija
135/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turhaa vinkumista. Jos tulot eivät riitä asumiseen kolmiossa Vantaalla, jokainen fiksu aikuinen ihminen yrittää hakea halvempaa ja pienempää asuntoa jostain halvemmasta paikasta. Kukaan fiksu aikuinen ei ota pitkää määräaikaista salikorttia, vaikka hetkellisesti tulot näyttäisi siihen riittävän. Täysin ilman lisäkustannuksia voi käyttää asukastilojen laitteita, jos sellaisia talossa on, tai ulkokuntoilupaikkojen laitteita. Kukaan fiksu aikuinen ei polta. Tästä on turha edes keskustella. Lemmikistä luopuminen voi olla vaikeaa ja siksi sitä ei pidä ottaa, jos ei ole 100% varmaa, että kykenee huolehtimaan omat ja lemmikin kulut.

Näiden muutosten kanssa yhtäaikaa huolehdi, että saat lakisääteiset etuutesi. Toivottavasti niitä leikataan mahdollisimman paljon, jottei mene verorahat hukkaan, kun niillä elätetään itkuiivareita.

Ainoa positiivinen asia tilanteessa su on,ettei lastesi tarvitse kärsiä tuosta jatkuvasti.

Vierailija
136/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkinnanvaraisten lakien vika on siinä, että kaikilla on sitten varaa tulkita niitä omaksi edukseen, ja lopulta päädytään sitten siihen, ettei enää ole mitään yhteistä lakia noudatattevaksikaan.

Jos yhteiskunta kokee, että nykyinen kohtelu jonka minä ja lapseni osaksemme saamme, niin fine, me jatketaan sitten omalta osaltamme tätä "tuhannen viillon" tekoa yhteiskuntaa kohtaan.

Nyt on vasta mennyt satoja tonneja rahaa tähän pelleilyyn, mistä on ollut ilmiselvästi ainoastaan haittaa erityisesti lapsille, joiden etua tässä muka ajatellaan.

Ei muutaku antaa palaa lisää vaan, ei oo mun murhe, saati tulosvastuuttoman viranomaisen, ei me tätä sirkusta makseta kummallakaan puolella, vaan te siellä sorvienne ja torvienne ääressä ahertavat muurahaiset.

Vierailija
137/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan turhaa vinkumista. Jos tulot eivät riitä asumiseen kolmiossa Vantaalla, jokainen fiksu aikuinen ihminen yrittää hakea halvempaa ja pienempää asuntoa jostain halvemmasta paikasta. Kukaan fiksu aikuinen ei ota pitkää määräaikaista salikorttia, vaikka hetkellisesti tulot näyttäisi siihen riittävän. Täysin ilman lisäkustannuksia voi käyttää asukastilojen laitteita, jos sellaisia talossa on, tai ulkokuntoilupaikkojen laitteita. Kukaan fiksu aikuinen ei polta. Tästä on turha edes keskustella. Lemmikistä luopuminen voi olla vaikeaa ja siksi sitä ei pidä ottaa, jos ei ole 100% varmaa, että kykenee huolehtimaan omat ja lemmikin kulut.

Näiden muutosten kanssa yhtäaikaa huolehdi, että saat lakisääteiset etuutesi. Toivottavasti niitä leikataan mahdollisimman paljon, jottei mene verorahat hukkaan, kun niillä elätetään itkuiivareita.

Ainoa positiivinen asia tilanteessa su on,ettei lastesi tarvitse kärsiä tuosta jatkuvasti.

Mikä ei mene kaaliin?

Lainmukaisesti minulle kuuluu lähes 1400e kuussa, ei 1050e.

Ei minun tarvitse mistään luopua saati kituuttaa, kunhan saan sen mitä lain mukaan minulle kuuluukin.

Ymmärrätkö?

Mä pelaan tätä peliä täysin sääntöjen mukaisesti, vastapuoli eli viranomainen ei pelaa.

Vierailija
138/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pankkitilillä on käteisenä noin 350000€ ja on säännöiset tulot, en raaski maksaa kuntosalista 60€/kk

Käyn salilla joka maksaa n.25€/kk ja välillä uimahallin.

Vierailija
139/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka pankkitilillä on käteisenä noin 350000€ ja on säännöiset tulot, en raaski maksaa kuntosalista 60€/kk

Käyn salilla joka maksaa n.25€/kk ja välillä uimahallin.

Niin, mä käyn mielummin tuossa kävelymatkan päässä olevassa, kuin bussimatkan päässä olevissa jolloin hintaa tuliskin sitten yli satku.

Vierailija
140/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ei mene kaaliin?

Lainmukaisesti minulle kuuluu lähes 1400e kuussa, ei 1050e.

Ei minun tarvitse mistään luopua saati kituuttaa, kunhan saan sen mitä lain mukaan minulle kuuluukin.

Ymmärrätkö?

Mä pelaan tätä peliä täysin sääntöjen mukaisesti, vastapuoli eli viranomainen ei pelaa.

350€ ratkaisee sun ongelmasi? Se on vajaa 12€/vrk. Kyllähän sillä yhdelle hengelle ruokaa ostaa, mutta säästöön ei jää mitään, eikä sillä vielä päivittäin lapsia elätä. Järkevää olisi myös yrittää säästää siellä missä voi. Ei ne suuret tulot vaan minimaaliset menot. Toinen vanha sanonta sopii myös, kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa...

Ehkä sun kannattaa alkaa harrastaa venäläistä rulettia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi