Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulot 1050e

Vierailija
18.10.2022 |

Tästä miinus:
806e vuokraan
70e sähköön
60e punttikselle
40e tupakkaan
15e koiranruokaan
rästeihin 40e

Jää kokonaiset 19e ruokaan ja hygieniatuotteisiin kuussa.

Tosi hienosti kohdellaan ihmistä täällä vantaalla.

Kommentit (189)

Vierailija
81/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, muuta pois sieltä. Löydät halvemman vuokraluukun ja jos palkka on noin huono, niin teet jotain diipadaapatyötä, jota kyllä löytyy muiltakin paikkakunnilta.

Mihinkä tästä voi muuttaa, vantaan halvimmat neliöt tässä meidän taloyhtiössä jossa olen asunut jo 12 vuotta.

En muutenkaan näe, miten johonkin itsemurhaluukkuun muuttaminen koiran kanssa (olettaen että edes sellaista miespuoliselle ihmiselle annettaisiin) edistäisi millään muotoa hyvinvointiani.

Vantaalla sallitut asumiskustannukset on 695e, mutta tämä ei näemmä kosketa minua, kun joudun sen reilun satkun sijasta maksamaankin 450e omistani.

Mutta miksi pitää asua Vantaalla? Työkö siellä pitää? Onko missään muissa kaupungeissa kavereita tai sukua, joku muu suunta missä voisi kiinnostella asua? 

No on mulla sukulaisia tuusulassa, minne ei sossupummeja oteta kuin minimaalisesti, voin siis toki sieltä hakea kämppää, odotteluun menee vaan jokunen vuosi?

Muutenkin, täytyy ihmetellä sitä, että jotkut kuvittelee niitä kämppiä irtoovan yksinäisille miehille ihan tosta vaan kun vaan hakee, ilmeisesti ihmisten vuosikausia jatkuneet valitukset aiheen tiimoilta on ollutkin vain satuilua ja turhaa valitusta.

Kelaa sitä, jos oisit hakenu jo vuosia sitten, voisit jo asua Tuusulassa. Halvimmat vuokrakämpät sieltä vähän yli 500e ylöspäin.

Vierailija
82/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asut liian kalliisti. Eläkeläinen jolla ei ole sukua, voi muuttaa ja löytää halvemman asunnon.

Tän halvempaa murjua ei löydy.

1050e kuussa ei ole lainmukainen summa mikä tulisi yksinäiselle ihmiselle kuukaudessa maksaa, ei varsinkaan pk-seudulla asuessa missä yksiötkin maksaa melkein yhtä paljon kuussa.

No mikä sua pidättelee pääkaupuniseudulla? Vaihda halvempiin maisemiin.

Minkä takia mun pitäisi muuttaa pois täältä missä olen elänyt koko ikäni (nykyisessä kämpässä jo 12 vuotta), vaan koska te pällit täällä ette halua myöntää, että viranomaiset tekee minulle kiusaa ilmiselvästi, eväämällä minulle lainmukaisesti kuuluvia rahoja?

1050e ei ole lainmukainen summa vaikka kuin lässyttäisitte, jokainen voi antamillani tiedoilla ihan itse laskea paljonko kuuluu tulla, ja se ei ole 1050e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, muuta pois sieltä. Löydät halvemman vuokraluukun ja jos palkka on noin huono, niin teet jotain diipadaapatyötä, jota kyllä löytyy muiltakin paikkakunnilta.

Mihinkä tästä voi muuttaa, vantaan halvimmat neliöt tässä meidän taloyhtiössä jossa olen asunut jo 12 vuotta.

En muutenkaan näe, miten johonkin itsemurhaluukkuun muuttaminen koiran kanssa (olettaen että edes sellaista miespuoliselle ihmiselle annettaisiin) edistäisi millään muotoa hyvinvointiani.

Vantaalla sallitut asumiskustannukset on 695e, mutta tämä ei näemmä kosketa minua, kun joudun sen reilun satkun sijasta maksamaankin 450e omistani.

Mutta miksi pitää asua Vantaalla? Työkö siellä pitää? Onko missään muissa kaupungeissa kavereita tai sukua, joku muu suunta missä voisi kiinnostella asua? 

No on mulla sukulaisia tuusulassa, minne ei sossupummeja oteta kuin minimaalisesti, voin siis toki sieltä hakea kämppää, odotteluun menee vaan jokunen vuosi?

Muutenkin, täytyy ihmetellä sitä, että jotkut kuvittelee niitä kämppiä irtoovan yksinäisille miehille ihan tosta vaan kun vaan hakee, ilmeisesti ihmisten vuosikausia jatkuneet valitukset aiheen tiimoilta on ollutkin vain satuilua ja turhaa valitusta.

Kelaa sitä, jos oisit hakenu jo vuosia sitten, voisit jo asua Tuusulassa. Halvimmat vuokrakämpät sieltä vähän yli 500e ylöspäin.

Niin että nyt olis sit pitänyt lasten kanssa muuttaa jonnekin tuusulaan yksiöön, ettei vaan tarvii täällä palstalla heiluvien myöntää, että minua ja perhettäni kohdellaan ilmeisen väärin ja lainvastaisesti?

Vierailija
84/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

try again kirjoitti:

Tulot 1050

Tästä miinus:

706e vuokraan

70e sähköön

rästeihin 40e

Jää kokonaiset 234e ruokaan ja hygieniatuotteisiin kuussa.

Tosi hienosti kohdellaan ihmistä täällä tampereella.

Niin, siellä tampereella on tosiaan pienemmät vuokrat kuin täällä sosialistivaltion alapäässä.

Tulot 1050

Tästä miinus:

320e vuokraan

70e sähköön

rästeihin 40e

Jää kokonaiset 620e ruokaan ja hygieniatuotteisiin kuussa.

Tosi hienosti kohdellaan ihmistä täällä Kemissä, bitch.

Nii että mun pitää muuttaa täältä etelä-suomesta satojen kilometrien päähän niin lapsistani kuin muistakin läheisistäni, muuten elän liian leveästi?

Ja niin, edelleenkin, tuo 1050e ei ole lainmukainen tukisumma yhdelle ihmiselle edelleenkään.. eli mikä on pointtisi oikeastaan?

Onko oikeasti noin vaikea myöntää, että sossu ja kelan tanttarat tässä on ne väärässä olevat tahot, eihän virkamies tee virheitä, edes tahallaan?

Kunhan trollailen, lue vaikka 71.

Vierailija
85/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

try again kirjoitti:

Tulot 1050

Tästä miinus:

706e vuokraan

70e sähköön

rästeihin 40e

Jää kokonaiset 234e ruokaan ja hygieniatuotteisiin kuussa.

Tosi hienosti kohdellaan ihmistä täällä tampereella.

Niin, siellä tampereella on tosiaan pienemmät vuokrat kuin täällä sosialistivaltion alapäässä.

Tulot 1050

Tästä miinus:

320e vuokraan

70e sähköön

rästeihin 40e

Jää kokonaiset 620e ruokaan ja hygieniatuotteisiin kuussa.

Tosi hienosti kohdellaan ihmistä täällä Kemissä, bitch.

Nii että mun pitää muuttaa täältä etelä-suomesta satojen kilometrien päähän niin lapsistani kuin muistakin läheisistäni, muuten elän liian leveästi?

Ja niin, edelleenkin, tuo 1050e ei ole lainmukainen tukisumma yhdelle ihmiselle edelleenkään.. eli mikä on pointtisi oikeastaan?

Onko oikeasti noin vaikea myöntää, että sossu ja kelan tanttarat tässä on ne väärässä olevat tahot, eihän virkamies tee virheitä, edes tahallaan?

Kunhan trollailen, lue vaikka 71.

Tosi hauskaa.

Vierailija
86/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että nyt olis sit pitänyt lasten kanssa muuttaa jonnekin tuusulaan yksiöön, ettei vaan tarvii täällä palstalla heiluvien myöntää, että minua ja perhettäni kohdellaan ilmeisen väärin ja lainvastaisesti?

Onko sulla menkat, vai mistä moiset mood swingit johtuu? Etkö just kirjottanu, että voisit kyllä hakea kämppää Tuusulasta ja nyt et haluakkaan?

Vierailija
87/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tulot vähän kuukaudesta vaihdellen 1100 - 1300 euroa, koska teen töitä osa-aikaisena. Olen sinkku ja lapseton.  Harrastuksena on yksi kansalaisopiston kurssi,  ja ostan Pleikkarikaupan alemyynneistä pelejä parilla eurolla 1-2 kertaa vuodessa, sekä Netflix, josta voi tarvittaessa luopua, kun englanti sujuu ja netti on täynnä ilmaisia leffoja ja sarjoja ja dokkareita. Muutoin harrastan ilmaisia juttuja.

Lemmikkiä ei ole, koska se on kallis ja jos jotain sattuisi, ei olisi varaa eläinlääkäriin. Seuraan vierestä, miten kaveri samoilla tuloilla tuskailee 2 kissan eläinlääkärimaksujen ja erikoisruokien kanssa, kun toinen kissa osoittautui sairaaksi. Haluaisin itsekin kissan, mutta ymmärrän, että en tällä hetkellä voi ottaa kissaa ihan taloudellisista syistä. Ehkä tulevaisuudessa sitten! 

Ei ole autoa, eikä kyllä ajokorttiakaan, mutta asun palveluiden lähellä, mikä on ollut onnenpotku. Lääkityksenä on yksi särkylääke, joka maksaa vähän enemmän mutta kestää pitkään eli sen puoleen lasken olevani onnekas. Työterveys on ilmainen ja kattaa lähes kaiken, jopa osa-aikaiselle. Pesutupa maksaa onneksi vain euron.

Yritän pistää säästöön joka kuukausi vähän rahaa, jos iskeekin paniikki ja tulee jotain eteen, kuten hajoava kännykkä. Vielä sinnittelen 10 vuotta vanhalla puhelimella, mutta kohta on varmaan pakko hankkia uusi.

Kun on köyhän tulot, ei voi elää kuten keskituloinen ja esim. ostaa salikortteja, mennä hierontaan, vaihtaa uuteen tekniikkaan usein, ja lemmikkiäkin joutuu pohtimaan ihan tosissaan. Jos sattuu hyvin, lemmikille riittää ruoka ja liikunta ja seura. Jos sattuu huonosti, kuten ystävälleni, pitää olla erikoisruokavaliot ja juoksuttaa lemmikkiä useita kertoja vuodessa lääkärissä.

Onhan se aanuksesta venyttää penniä, jos haluaisikin elää toisin. Mulle tämä sopii, ainakin vielä.

Vierailija
88/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla menkat, vai mistä moiset mood swingit johtuu? Etkö just kirjottanu, että voisit kyllä hakea kämppää Tuusulasta ja nyt et haluakkaan?

Voi sitä hakea, mutta kuten sanoin, siihen tulee menemään pitkä aika ennen kuin sellaisen saan.

Siihen asti minua saa kohdella lainvastaisesti, niinkö?

Vierailija
89/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisten laskelmiesi mukaan koiraan menee 15e kuussa, lapsiin ei yhtään. Kuka ne lasten menot maksaa?

Vierailija
90/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tulot vähän kuukaudesta vaihdellen 1100 - 1300 euroa, koska teen töitä osa-aikaisena. Olen sinkku ja lapseton.  Harrastuksena on yksi kansalaisopiston kurssi,  ja ostan Pleikkarikaupan alemyynneistä pelejä parilla eurolla 1-2 kertaa vuodessa, sekä Netflix, josta voi tarvittaessa luopua, kun englanti sujuu ja netti on täynnä ilmaisia leffoja ja sarjoja ja dokkareita. Muutoin harrastan ilmaisia juttuja.

Lemmikkiä ei ole, koska se on kallis ja jos jotain sattuisi, ei olisi varaa eläinlääkäriin. Seuraan vierestä, miten kaveri samoilla tuloilla tuskailee 2 kissan eläinlääkärimaksujen ja erikoisruokien kanssa, kun toinen kissa osoittautui sairaaksi. Haluaisin itsekin kissan, mutta ymmärrän, että en tällä hetkellä voi ottaa kissaa ihan taloudellisista syistä. Ehkä tulevaisuudessa sitten! 

Ei ole autoa, eikä kyllä ajokorttiakaan, mutta asun palveluiden lähellä, mikä on ollut onnenpotku. Lääkityksenä on yksi särkylääke, joka maksaa vähän enemmän mutta kestää pitkään eli sen puoleen lasken olevani onnekas. Työterveys on ilmainen ja kattaa lähes kaiken, jopa osa-aikaiselle. Pesutupa maksaa onneksi vain euron.

Yritän pistää säästöön joka kuukausi vähän rahaa, jos iskeekin paniikki ja tulee jotain eteen, kuten hajoava kännykkä. Vielä sinnittelen 10 vuotta vanhalla puhelimella, mutta kohta on varmaan pakko hankkia uusi.

Kun on köyhän tulot, ei voi elää kuten keskituloinen ja esim. ostaa salikortteja, mennä hierontaan, vaihtaa uuteen tekniikkaan usein, ja lemmikkiäkin joutuu pohtimaan ihan tosissaan. Jos sattuu hyvin, lemmikille riittää ruoka ja liikunta ja seura. Jos sattuu huonosti, kuten ystävälleni, pitää olla erikoisruokavaliot ja juoksuttaa lemmikkiä useita kertoja vuodessa lääkärissä.

Onhan se aanuksesta venyttää penniä, jos haluaisikin elää toisin. Mulle tämä sopii, ainakin vielä.

Mulla on isältä saatu puhelin, samoin kaverilta saatu tietokone, telkkari on 10-vuotta tjsp.

Ei ole korttia, ei autoa, enkä syö minkäänlaisia lääkkeitä.

Koiraan menee joku 20-30e kuussa, aika mitätön summa mielestäni.

Vaikka saisin lainmukaisen summan kuussa, en siis siltikään eläisi millään muotoa edes alimman keskiluokkaista elämää, edes silloin kun kävisin salilla ja polttaisin tupakkaa entiseen malliin (40e kuussa on uskomattoman vähän, kysy keltä vaan tupakoijalta)

Etkö ymmärrä, että koska en saa lainmukaista summaa, ei yksinkertaisesti ole penniä mitä venyttää!

Miksi on niin vaikeaa myöntää, että viranomainen toimii kohdallani väärin ja lainvastaisesti, miksi?

Vierailija
91/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisten laskelmiesi mukaan koiraan menee 15e kuussa, lapsiin ei yhtään. Kuka ne lasten menot maksaa?

15e nappulasäkkiin, loput on karkea laskelma ruuanjämistä mitä koiralle syötän nappuloiden lisäksi.

Lapsien kulut menee minulle jotenkin mystisesti laskettavasta tulosta lapsilisänä, jonka siis sossu pitääkin itsellään, toki tuo ei varsinaisena toteutuneena summana kata kuin korkeintaan yhden vuorokauden "hoidon".

Miksi pitää yrittää ihan kaikinkeinoin selitellä, että 1050e kuussa on lainmukainen ja oikea summa, kun jokainen teistä voi ihan itse laskea, että ei ole vaan tulokseksi tulee 1395 ja sentit päälle?

Vierailija
92/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tästä ymmärrä mitään..

Vierailija
93/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vaikeeta?

Minulle kuuluu laskurin mukaan antaa 1395 ja rapiat kuussa, mutta minulle annetaankin nyt 1050 ja rapiat kuussa.

Vierailija
94/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisiä ei kuuluisi laskea minulle tuloiksi, näin on minulle sanoneet ihan kaikki hallinto-oikeuden tuomareista lähtien.

Mutta kelan mielestä saa ja "meillä on oikeus" laskea ne tuloksi mulle, tästä syystä he eivät anna myöskään lakkauttaa sitä lapsilisää.

Vierailija
95/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vaikeeta?

Minulle kuuluu laskurin mukaan antaa 1395 ja rapiat kuussa, mutta minulle annetaankin nyt 1050 ja rapiat kuussa.

Ai jokainen meistä voi laskea. No mistä niitä lasketaan? On se vaikeeta. Laskenpas vaikka tosta 2 luokkalaisen matskun kirjasta sitten. Se anto tulokseksi, että sulle kuulu 2 omenaa ja Pertti saa puolikkaan.

Vierailija
96/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vaikeeta?

Ai jokainen meistä voi laskea. No mistä niitä lasketaan? On se vaikeeta. Laskenpas vaikka tosta 2 luokkalaisen matskun kirjasta sitten. Se anto tulokseksi, että sulle kuulu 2 omenaa ja Pertti saa puolikkaan.

Kelan sivuilta löytyy laskurit erilaisille tuille, summa määräytyy sinne syötettyjen parametrien mukaan.

Vierailija
97/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisiä ei kuuluisi laskea minulle tuloiksi, näin on minulle sanoneet ihan kaikki hallinto-oikeuden tuomareista lähtien.

Mutta kelan mielestä saa ja "meillä on oikeus" laskea ne tuloksi mulle, tästä syystä he eivät anna myöskään lakkauttaa sitä lapsilisää.

Kyllä meilläkin lasketaan lapsilisät tuloiksi, kun pankkilainaa haettiin.

Vierailija
98/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vaikeeta?

Kelan sivuilta löytyy laskurit erilaisille tuille, summa määräytyy sinne syötettyjen parametrien mukaan.

Ja kaikki tarvittavat parametrit on?

Vierailija
99/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin lasketaan lapsilisät tuloiksi, kun pankkilainaa haettiin.

Ai siinäkin tapauksessa, että ne lapsilisät ei edes tulleet yhdellekään teidän perheenne tileistä, vaan raha menikin todellisuudessa kaupungille?

Jännä juttu, siis kaikki viranomaiset paitsi kela itse on sitä mieltä, että minulle ei kuulu laskea rahoja tuloiksi, jotka ei minulle edes tule.

Ilmeisesti kaikki, aina hallinto-oikeuden tuomareista lähtien on väärässä ja kelan kumileimasin oikeassa, näinköhän...

Vierailija
100/189 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vaikeeta?

Ja kaikki tarvittavat parametrit on?

Vuokra 806, vesi ja sauna 24

Sähkö 35 (en laittanut enempää, koska ei suostuta korvaamaan enempää)

tukia tulee 700 työttömyysraha ja 350 asumistuki.

Ja paikkakunnaksi laitat vantaan, missä hyväksytyt asumiskulut on yhdelle hengelle 695

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi