Tulot 1050e
Tästä miinus:
806e vuokraan
70e sähköön
60e punttikselle
40e tupakkaan
15e koiranruokaan
rästeihin 40e
Jää kokonaiset 19e ruokaan ja hygieniatuotteisiin kuussa.
Tosi hienosti kohdellaan ihmistä täällä vantaalla.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, muuta pois sieltä. Löydät halvemman vuokraluukun ja jos palkka on noin huono, niin teet jotain diipadaapatyötä, jota kyllä löytyy muiltakin paikkakunnilta.
Mihinkä tästä voi muuttaa, vantaan halvimmat neliöt tässä meidän taloyhtiössä jossa olen asunut jo 12 vuotta.
En muutenkaan näe, miten johonkin itsemurhaluukkuun muuttaminen koiran kanssa (olettaen että edes sellaista miespuoliselle ihmiselle annettaisiin) edistäisi millään muotoa hyvinvointiani.
Vantaalla sallitut asumiskustannukset on 695e, mutta tämä ei näemmä kosketa minua, kun joudun sen reilun satkun sijasta maksamaankin 450e omistani.
Jossain Kivistössä ja Aviapoliksessa olisi joo tuon hintaisia hienoja luukkuja, mutta halvemmalla pääsee vaikka Korsossa ja on täälläkin ihan ok asua. Entinen kämppä oli 28 neliön yksiö ja jonkun 300 e. Nykyinen 54 neliön kaksio ja päälle 600.
Liian ahdasta, jään mielummin tähän nykyiseen.
Minä elän minimieläkkeellä, 770 €/kk.
Tiukkaa tekee, mutta selviän.
Elä kehtaa narrata meitä. Täällä on jo aivan tarpeeksi noita höpöjä. Jos kirjotuksesi olisi totta, niin muuta ihmeessä ensiksi halvempaan asuntoon, kyllä yksi ihminen löytää halvemman kämpän. Sen jälkeen sinulla on jo moninkertaisesti rahaa käytössäsi ja kun sitten vähennät nuo itsekin huomaamasi turhat menot, elät kuin meikäläinen ja se kuuluisa Kroisos!
Vierailija kirjoitti:
Minä elän minimieläkkeellä, 770 €/kk.
Tiukkaa tekee, mutta selviän.
Mikset hae muita tukia, mitkä sulle lain mukaan kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Elä kehtaa narrata meitä. Täällä on jo aivan tarpeeksi noita höpöjä. Jos kirjotuksesi olisi totta, niin muuta ihmeessä ensiksi halvempaan asuntoon, kyllä yksi ihminen löytää halvemman kämpän. Sen jälkeen sinulla on jo moninkertaisesti rahaa käytössäsi ja kun sitten vähennät nuo itsekin huomaamasi turhat menot, elät kuin meikäläinen ja se kuuluisa Kroisos!
Edelleen, en muuta todellakaan ja heikennä entisestään todella alhaista elintasoani, vain jotta kela ja jotkut palstalaiset saisi jotenkin legitimisoitua lainvastaisen tukisumman antamisen käyttööni.
Lain mukaan minulle kuuluu antaa yhteensä 1396e kuussa ja that's it.
Ymmärtäisin vaatimukset kulujen vähentämisestä sitten, jos tuo 1050e olisi se lainmukainen summa jonka laskuri näyttää, mutta kun ei ole, niin ei ole.
Jos taasen laista ei muka tarvitse välittää edes viranomaisena toimiessaan, niin turhaan sitten minä saati kukaan muukaan siitä enää välittää, kyllä sekin kait kaikille sitten sopii että siirrytään ns. villin lännen meininkiin?
Ajatelkaapa nyt selkeästi tätä asiaa myös omalta kannaltanne:
Entä jos alistuisin ja tyytyisin tähän lainvastaisen pieneen tukisummaan, joka siis on jäänyt vajaaksi vain sen takia koska kelassa halutaan teeskennellä, etteivät he olekaan saaneet tiliotteita, vaikka sieltä viesteistä näkee ihan selvästi että ovat saaneet kyllä ajoissa, ja nyt sitten jo kolmeen otteeseen?
Mikä estäisi enää kelaa toimimasta kaikkien muidenkin kanssa samoin?
"Et toimittanu tiliotteita ajoissa, hakemus hylätty!"
"Mutta kyllähän mä ne laitoin, siellähän ne näkyy nytkin viesteissä ne liitteet"
"Silmäsi valehtelevat, niin myös meidän, ei siellä mitään näy!"
Miksi, oi miksi Suomessa ei ole käytössä kulujen järkevintäpakko ennen yhdenkään tukisentin myöntämistä. Huonompiakin päätöksiä on saatu aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, en muuta todellakaan ja heikennä entisestään todella alhaista elintasoani, vain jotta kela ja jotkut palstalaiset saisi jotenkin legitimisoitua lainvastaisen tukisumman antamisen käyttööni.
Lain mukaan minulle kuuluu antaa yhteensä 1396e kuussa ja that's it.
Ymmärtäisin vaatimukset kulujen vähentämisestä sitten, jos tuo 1050e olisi se lainmukainen summa jonka laskuri näyttää, mutta kun ei ole, niin ei ole.
Jos taasen laista ei muka tarvitse välittää edes viranomaisena toimiessaan, niin turhaan sitten minä saati kukaan muukaan siitä enää välittää, kyllä sekin kait kaikille sitten sopii että siirrytään ns. villin lännen meininkiin?
Vaikka saisit tuon n. 1400€/kk kulujen karsiminen olisi järkevää.
Tuillahan tässä on oltu jo vuosia.