Kaaoksen kesyttäjät SUOMI
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen oli kyllä ihan käsittämätön- ilmeisesti tavaraa on ostettu vaan ostamisen ilosta, ei tarpeeseen.
Ja se wt äidin vouhotus jääkiekosta.. huh huh! Onneksi poika sai lopettaa sen- toivottavasti sai tehdä sen ns "hyvässä hengessä"
Kukahan tässä on se wt? Ihan normaali oli tuokin äiti. Ihmiset vaan innostuu eri asioista. Naapuri vouhottaa keilaamisesta ja keilapalloista, mutta ei se siitä wt:tä tee.
Kyllä ihmisissä on paljonkin sellaisia, jotka ostaa tavaraa vain ostamisen ilosta. Hulluahan se on, mutta meitä on joka lähtöön. Jotkut taas ei osta silloinkaan, kun pitäisi, vaikka rahaa olisi.
Tän päivän jaksossa ei kovin tasapainoisen oloisia vanhemmat olleet.
Kaikkein tasapainoisin oli se jääkiekkouran lopettanut poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmetellyt yhtään että poika lopettanut jääkiekko harrastuksen, sehän oli selvästi äidin unelma mitä poika toteutti.
Poika oli hiljaa ja katseli alaspäin. Äiti vaahtosi lapsellisia juttujaan.Koirakin oli ollut niin tärkeä. Tuhkat oli kuitenkin työnnetty kypärähyllyn perälle.
Itse en ymmärrä tätä tuhkien säilytystä, jotenkin ällöttävää, miksi lemmikkien tuhkia säilytetään, kun ihmistenkin tuhkat ymmärretään haudata/ripotella?
Itse useammankin lemmikin saatelleena halusin kyllä mahdollisimman nopeasti päästä tuhkista eroon, jotenkin ällötti ne tuolla kirjahyllyssä, että siellä sitä nyt sitten on rakkaan koiran/kissan luunmurusia ja poltetusta ruumiista jäänyttä tuhkaa.
Sitten porukat vielä ottaa jotain tuollaisia koristeellisia tuhkauurnia, että vaikka joskus tuntuisikin että voiskin ripotella ne tuhkat, niin sitten ei raaskitakkaan, kun on niin hieno astia. Ihan hirveetä luonnon tuhlaustakin tuollanen.
Toisaalta, olen vähän poikkeava ajatuksineni muutenkin, en jotenkin osaa hirveän hengellisesti ajatella enkä käydä esim. ihmistenkään haudoilla, muistelen menehtyneitä ihan omassa päässäni/valokuvia katselemalla.
Yksi tuttu on pakastanut 10+ vuotta sitten kuolleen pienen koiransa jonkun vaatekappaleen minigrippussiin. Aina välillä sitten avaa pusiin ja haistelee sitä, jotta voisi haistaa koiransa tuoksua. Siihen pussiin ei sitten saa kukaan koskea. Jotkut ihmiset vain ovat tuollaisia mennsiyyteen takertuvia, jotka kuvittelevat, että koko ilmiö katoaa olemasta olemassa, jos vaikka ne tuhkat ripottelee jonkun puun juurelle tai heittää turhaksi jääneen koiran vaatekappaleen pois, kun sitä ei enää tarvita.
Niin, se on jännä kyllä, mutta tunnistan kyllä itsessänikin tuota ongelmaa, juuri tämän ohjelman inspiroimana kävin läpi papereita, mitä voisi nakella roskiin ja löysin edesmenneiden lemmikkien rokotuskortteja ja eu-passin, kyllä mulla pysähtyi liike hetkeksi ja jouduin käymään ajatusprosessin päässäni ennenkuin pystyin nakkaamaan ne vihkoset roskiin ja vieläkin kyllä vähän kirpaisee kun ajattelen: Mutta järjellä ajateltuna, niissä rokotuskorteissa ei edes ole mitään kovin ihmeellistä muistoa lemmikeistä, se on vaan taas yksi konkreettinen asia mikä on selkeästi ollut juuri niiden lemmikkien ja jostain syystä se sitten aiheuttaa tuollaisen hankaluuden päästää irti.
Ihmisen psykologia on kyllä joskus todella mielenkiintoinen ja kummallinen.
Fatimen kodissa oli ihania tavaroita ja ne pääsivät oikeuksiinsa kesytyksen jälkeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasinkohan oikein, että ensi viikon jaksossa on Fatima Diarran koti? Jos on niin jätän kyllä jakson väliin. Sen verran luotaantyöntävä hahmo tukikavalluksineen ja luonnehdintoineen pääkaupunkiseudun ulkopuoliset sukurutsaisiksi.
Minäpä katson. Haluan nähdä miten hän noudattaa vihreitä arvojaan (Helsinki/Vihr).
Se Fatun vaatekaappi ratkaisu oli hauska. Kaapissa sellaiset muoviset vetolaatikot kuten monissa vanhoissa kerrostaloasunnoissa mm on ollut ja varmaan vieläkin joissain. Niin äly ja väläys keksi laittaa sinne vastaavan lankakoreista! Mikä hlvt:n ero🤣on se nyt vaan niin paljon kätevämpi🤣🤣
Minulle jäi epäselväksi missä poika nukkui remontin jälkeen? Pojan huoneesta tehtiin vaatehuone. Lisäksi oli vierashuone, liikuntahuone, varastohuone jne. Missä oli pojan huone?
Mä olin ihan samanlainen, kuin toi Fatim.
Rahaa oli, aikaa ei niinkään.
Olen saanut perintönä turkin, jota en halua käyttää ja minullakin on alligaattorin nahasta tehty laukku.
Minun raivaus tuli ollessani lomautettuna.
Lähetin vähänkäytettyyn ison määrän vaatteita. Yli 10 laatikkoa.
Nyt vaatekaappi on ojennuksessa.
Esim syksyksi ei enää siivouspäivään löytynyt myytävää
Vierailija kirjoitti:
Minulle jäi epäselväksi missä poika nukkui remontin jälkeen? Pojan huoneesta tehtiin vaatehuone. Lisäksi oli vierashuone, liikuntahuone, varastohuone jne. Missä oli pojan huone?
Ei sen pojan huonetta näytetty edes alussa. Se huone, josta tehtiin vaatehuone ei ollut kotona asuvan pojan huone. Eihän siellä ollut edes sänkyä. Ei kaikkia tiloja ja niiden muutoksia näytetä
Tuo, ettei alligaattorinnahkalaukkua voisi käyttää jossain vihreiden puoluekokouksessa on kyllä tosi kummallinen ajatus: Jos se laukku on vanha ja olemassa, niin kyllä kai se kuolleen alligaattorin vuoksikkin on parempi että sitä sitten käytetään niin pitkään kuin mahdollista ja niin paljon kuin suinkin sen sijaan, että ostetaan joku toinen laukku ja jätetään tämä jonnekkin varastoon makaamaan tai jopa heitetään roskiin.
Uudet turkikset ja nahat voikin sitten olla eri asia, jos ovat eläimistä mitä ei edes syödä.
Vierailija kirjoitti:
Poika ei varmaan ole halunnut, että huoneensa leväytetään kaikkien näkyville julkisesti ja tätä toivetta on kunnoitettu, hyvä niin. Tällaisissa ohjelmissa pitäisi muutenkin ottaa lapset ja heidän toiveensa paremmin huomioon, koska vanhemmat joskus söhläävät ihan mitä sattuu eivätkä hoksaa edes ajatella, että mahtaakohan heidän lapsensa haluta telkkariin kaikkien puolituttujenkin pällisteltäväksi ja esim. mahdollisten kiusaajien armoille.
Lapset monesti säälittävät, kun heillä ei usein ole mitään sananvaltaa näissä asioissa: Itseäni ahdistaisi aikuisena, jos joku pakottaisi päästämään kuvausryhmän kotiini, etenkin kun tietää että ihmisten reaktiot hyvin usein voivat olla negatiivisia siitä mitä näkevät.
Mitä ihmettä tuon lätkäperheen vanhemmat tekevät työkseen, kun voivat ostella ja ostella turhaa tavaraa. Mitään ei ole myyty kirppiksellä, esim. lätkäkamoja ja leluja.
Vatteita järjetön määrä.
Tykkään juontaja sta, mutta toisen naisen hihittely ja hekottelu ärsyttää suunnattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Käydäänkö myös osallistujien seksilelut läpi?
Uusimmassa jaksossa oli Satisfyerin laatikko, joten eiköhän nekin käydä läpi. Privaatisti tod. näk.
Meillä oli vanha omakotitalo, jossa asuttiin yli 10 vuotta. Molemmat teki työmatkojen kanssa todella pitkiä päiviä. Viikonloput oltiin mökillä, ulkoiltiin ja lueskeltiin, muuten ei olisi jaksettu.
Tuona aikana talo täyttyi tavarasta. Kukaan ei jaksanut lajitella vaatteita, kenkiä, kirjoja yms. Risat kahvinkeittimet, vanhat telkkarit ja huonekalut yms jäi varastoihin.
Lopulta kerättiin vain itselle tärkeät kamat, muu vietiin kaatsille ja kierrätykseen. Muutettiin lähemmäs töitä kerrostaloon, työmatkat lyheni, ei tarvi leikata nurmikoita ja tehdä lumitöitä tai tehdä pakollista remonttia. Vapaa-aika on oikeasti vapaa-aikaa ja sitä piisaa nyt. Hyvä ratkaisu meille.
Voin vain kuvitella, miten rasittava tuo hockeymama on jäähallilla. Pojan joukkueen vanhemmat olivat varmaan helpottuneita, kun pääsivät päällepäsmäristä eroon. Perheen isäkin pelkäsi ensimmäisenä, että kaikki hänen tavaransa heitetään mäkeen. Tosin isä oli pahemmin luokan hamsteri ja tuhlari.
Toi järjestäjä on jotenkin rasittava. Juontaja ja puuseppä aivan ihania.
Mun mielestä Fatun ja Jarin tavaroista ei paljoakaan lähtenyt pois, mutta järjestäjä sanoi, että noin puolesta päästiin eroon. Ehkä olisi voinut kuvata eri tavalla. Mutta tärkeintä heidän kohdallaan taisikin olla olemassaolevien tavaroiden JÄRJESTÄMINEN, ei tavaroiden karsiminen. Sympaattinen pariskunta!
Tuo pakollinen ryhmähalailu on varmaan sekin väistämätön osa formaattia.
Järjestäjä on tosiaan koko ajan todella tietoinen siitä, että nyt hän esiintyy hahmona, häntä kuvataan. Yli-innokas, ylinäyttelee, käy hermoon.
Miksi näitä siivousohjelmia tehdään.
Remppa vai muutto.
Rempattava asunto joka olisi tarvinnut siivoojan kauan sitten.
Tässä sama.
Hämmästyttävää on, että ihmiset saavat talon täyteen roinaa ja sotkua muuttamassa vuodessa... sitten ollaan niin hienoa että...
No no.. tuo nyt oli ehkä pienin kielellinen moka tuossa tekstissä :)