Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Resepti väärin kirjoitettu

Vierailija
16.10.2025 |

Mitä haittaa siitä on jos reseptin annostus on kirjoitettu 1 tabletti isommaksi kun mitä lääkäri on sanonut?

Eilistä farmaseuttia se ainakin tuntui haittaavan.

En ota liikaa lääkettä, vaan lääkärin ohjeen mukaan. 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutit on ihan ihmeellisiä nykyään. Rasittavaa käydä apteekissa kun jotkut asiat ei kuulu heille pätkän vertaa.

Vierailija
2/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lääkärihän sen reseptin kirjoittaa. Farmaseutti vain printtaa sen ulos. Vai onko reseptissä eri tieto kuin purkin kyljessä? Sitten viet sen takaisin sen apteekkiin ja pyydät korjaamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutit on ihan ihmeellisiä nykyään. Rasittavaa käydä apteekissa kun jotkut asiat ei kuulu heille pätkän vertaa.

Heitä esimerkkejä !

Vierailija
4/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutin pitäisi kysyä lääkäriltä tarkennusta, onko ohjeistanut vahingossa väärin vai puuttuuko sic-merkintä

Vierailija
5/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olen uusinut reseptin niin sinne on tullut 1 tabletti liikaa kun mitä otan oikeasti.

Vierailija
6/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö ap oikein, että lääkäri sanoi vaikkapa 1 tabletti 2 kertaa päivässä, mutta kirjasikin reseptiin 2 tablettia? Ja että apteekissa puututtiin tähän annostukseen (mikä on toki oikein, jos se on yli sen normaalin annostuksen)?

Ja aioit joka tapauksessa syödä lääkettä sen 1 tablettia, minkä lääkäri sinulle sanoikin?

Vierailija
7/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä se haittaa kun en ota lääkettä kumminkaan liikaa ulos.

Vierailija
8/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö ap oikein, että lääkäri sanoi vaikkapa 1 tabletti 2 kertaa päivässä, mutta kirjasikin reseptiin 2 tablettia? Ja että apteekissa puututtiin tähän annostukseen (mikä on toki oikein, jos se on yli sen normaalin annostuksen)?

Ja aioit joka tapauksessa syödä lääkettä sen 1 tablettia, minkä lääkäri sinulle sanoikin?

Juuri näin.

Vierailija
9/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tarkoituksella tarvitset kaksinkertaisen määrän rauhoittavia. 

Vierailija
10/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mitään haittaa noin päin. 

Vierailija
11/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lääke ei ole minulle mikään uusi lääke vaan se on ollut mulla jo monta vuotta samalla annostuksella.

Vierailija
12/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syäpä vai paha mieli? Kumpaan saat lääkettä?

Vierailija
13/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mitään haittaa noin päin. 

Ei munkaan mielestä.

Vierailija
14/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olen uusinut reseptin niin sinne on tullut 1 tabletti liikaa kun mitä otan oikeasti.

Katso Kannasta mitä sinulle on määrätty, katso lääkärin teksti ja reseptin teksti. Tarvittaessa yhteys lääkäritahoon, älä itse kikkaile pillerimäärän kanssa eli leiki terveydelläsi.

Vierailija
15/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan otat molemmat eli reseptiin kirjoitetun ja lääkärin määräämän eli esim 2 +3

Vierailija
16/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on migreenin estolääke ja virhe on tapahtunut silloin kun olen uusinut reseptin ilman että olen käynyt lääkärillä.

Vierailija
17/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en tarvitse isompaa annostusta koska nykyinen annostus on hyvä.

Niin eli kysymys kuuluu, että miksi se haittasi eilistä farmaseuttia.

Vierailija
18/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni naurattaa erään reseptini teksti : Otetaan tyhjään vatsaan runsaan veren kanssa 30 min ennen muita lääkkeitä (osteoporoosi). Teksti mennyt monta vuotta läpi uusineelta lääkäriltä ja apteekin farmaseutilta !

Vierailija
19/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutit ovat niin rasittavia. Lääkäri kirjoitti minulle antihistamiini reseptin ja ohjeeksi 1-2 tablettia päivässä, kun mainitsin, että joudun pahimpina päivinä ottamaan 2 tablettia. Farmaseutin mukaan tämä oli väärin, koska ohjeen mukaan saa ottaa vain yhden tabletin päivässä. Pyysi seuraavaan reseptiin vaatimaan oikean annostusohjeen.

Vierailija
20/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni ainakin apteekki vaihtoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä