Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syntynyt -74 ja noin 11-vuotiaaksi asti sain piiskaa ja remmiä. Muita samanikäisiä kohtalotovereita?

Vierailija
17.10.2022 |

Niin, olenko siis ainoa suunnilleen samanikäisistä? Tuntuu, että sain tosi helposti remmiä, piiskaa ja myös tukkapöllyä äidiltä, vaikka peruskiltti tyttö olin. Koulussa menestyin ja olin rauhallinen, vaikkakin omatahtoinen. Kolme vuotta nuoremman veljen kanssa riideltiin kuten nyt usein lapset tuolla ikäerolla riitelevät, mutta aina kaikki meni minun syyksi ja seuraksena juurikin piiska ja remmi. Veljeäni ei tietääkseni koskaan piiskattu yms. Siitä toki olen vain iloinen, koska enhän tietenkään kenellekään sitä toivo.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pistänyt koskaan hanttiin vaikka oisin jo typ - 14-15 v pystynyt (olin 180-185). Saati sitä vanhempana (jopa 18-v!), mutta kun faija haki remmin kaapista, laskin housut mukisematta ja ekasta käskystä. Ja kävin patjalle hakattavaksi.. :( Mun yks nuorempi broidi (1977) oli jo 16-v 190 ja pisti hanttiin. Lyöminen loppui siihen, koska faija ois saanu ite turpaansa. Silminnäkijät omasta perheestä - 3 nuorempaa broidia saattoivat kurkkia makkariin kun muo hakattiin.. Samoin pari v nuorempi broidi murrosiässä saattoi pidellä muo jaloista kun faija hakkasi (siksi etten tee vastarintaa tai särki patjalla). Joskus mutsi piti samaan aikaan päästä. Myös faijan veli piteli joskus jaloista (samoista syistä) kun faija hakkasi. Mutta mun broideilla oli sama juttu - kaikki saivat selkäänsä vielä raavaina ja sukukypsinä äijinä. :( 

Vierailija
82/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli kaikki paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sätki

Vierailija
84/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt 2001 ja sillonkin tukkapöllyä sain ja joskus myös läpsästiin kasvoihin

Vierailija
85/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni tyyliin sakinhivutus koko porukalle. Esikoissiskoa isä ei kurittanut koskaan, mutta meitä seuraavia siitäkin edestä. jokainen meistä lähti kun kynnelle kykeni. Vasta nuorin veli veti ukon seinälle sätkyttelemään joten siihen loppui väkivalta. Kotona en käynyt kymmeneen vuoteen.

Vierailija
86/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisi siis tottelematon jukuripää.

Vierailija
87/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkapöllyä, lyömistä, ruuatta jättämistä ja huutamista. Nyt alkaa äiti olla huonossa kunnossa, täyttää kohta 70v. En aio auttaa häntä millään tavalla. Menkööt hoivakotiin mokoma väkivaltainen paska. N41v

Vierailija
88/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kohtalo,teit kolttosia ja remmi viuhui,sinusta kasvoi ilmeisesti kuitenkin  kunnonkansalainen ilman lapsuuden traumoja.Itsekkin sain välillä piiskaa,oma syy täytyy tunnustaa,en muistele lapsuuttani katkerana.

Vierailija
89/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain, syntynyt -73.

Sekä isä että äiti hakkasi, siihen saakka kunnes olin 13. Olin tunnollinen, kiltti ja sain koulusta 8-10 arvosanoja. Jos en saanut 10:iä vaan pelkän 9:n kokeesta, niin isä veti turpiin tai hakkasi vyöllä reidet mustiksi. Valehtelivat että kaatuilin ja kaikki luuli kömpelöksi, tai että olisin pudonnut hevosen selästä kun olin huono ratsastaja. Alkoholisoituivat pahasti sen jälkeen kun olin aikuisiässä, ja kuolivat lopulta viinaan kyyskymppisinä.

Kun täytin 16, muutin poikaystävän kotiin, he pitivät minua kuin perheenjäsentä.

Vanhemmat eivät tulleet häihini, ei valmistujaisiini, poikaystävän perhe järjesti ylioppilasjuhlani. Vanhemmat eivät onnitelleet Laudaturin papereista, haukkuivat vaan tyhmäksi. Itse olivat duunareita, pakollisen peruskoulun käyneitä.

Kamalaa! Toivottavasti sinulle ei ole jäänyt traumoja lapsuudesta.

Voi kenen pökiön vastaus ???

Terapioita ja lääkkeitä.

Vierailija
90/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyne Leivo Larsson kirjoitti:

Selkään vyöllä 15 v iässä. Kylläkin syystä.

Ei kyllä kuulosta ok hommalta, oli sitten taustalla mitä tahansa.

Vierailija
91/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntynyt -76. Ei ikinä piiskausta eikä muuta väkivaltaa. Pöyristyttävää miten hyväksyttyä se on ollut. Ja joillekin on yhä.

Vierailija
92/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 88, veli 91 ja piiskaa saatiin. En muista minkä ikäiseksi asti/missä iässä alkoi. Tukkapöllyä tuli myös usein.

Vierailija
93/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen saanut tukkapöllyä, läimäyksiä ja risulla kintuille. Olen 70-luvun lopulla syntynyt nainen. En yhtään muista, minkä ikäisenä alkoi ruumiillinen kuritus, epäilen että uhmaiässä. En myöskään muista, mistä syystä sain selkääni, ainakin "kiukuttelusta". Ja varmaan juuri tuosta minkä yksi mainitsikin, että ei tehnyt kotitöitä tarpeeksi nopeaan. Myös uhkailtiin lähettää lastenkotiin. Otin tämän todesta, koska yksi sukulaispoika oli lastenkodissa. Olin kiltti tyttö, kiitettäviä arvosanoja sain, ja tosi tunnollinen ja ujo, ns. kaikkien kaveri koulussa. Kuritus loppui kun olin 11v, ja kuulin että ruumiillinen kuritus on laissa kielletty. Kun seuraavan kerran tuli tukkapöllyä, ilmoitin että soitan lastensuojeluun. Kaiken huipuksi toinen vanhempani oli kasvatusalalla. Vaikka olenkin ulkoisesti menestynyt nyt aikuisiällä, niin kyllähän tuosta traumat jäi. Päivittäinen alakulo ja masentuneisuus, en osaa pitää puoliani, olen liian kiltti,

Hyvä pieni sinä, mitä vanhempasi sanoivat kun ilmoitit soittavasi lastensuojeluun?

Vierailija
94/129 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pistänyt koskaan hanttiin vaikka oisin jo typ - 14-15 v pystynyt (olin 180-185). Saati sitä vanhempana (jopa 18-v!), mutta kun faija haki remmin kaapista, laskin housut mukisematta ja ekasta käskystä. Ja kävin patjalle hakattavaksi.. :( Mun yks nuorempi broidi (1977) oli jo 16-v 190 ja pisti hanttiin. Lyöminen loppui siihen, koska faija ois saanu ite turpaansa. Silminnäkijät omasta perheestä - 3 nuorempaa broidia saattoivat kurkkia makkariin kun muo hakattiin.. Samoin pari v nuorempi broidi murrosiässä saattoi pidellä muo jaloista kun faija hakkasi (siksi etten tee vastarintaa tai särki patjalla). Joskus mutsi piti samaan aikaan päästä. Myös faijan veli piteli joskus jaloista (samoista syistä) kun faija hakkasi. Mutta mun broideilla oli sama juttu - kaikki saivat selkäänsä vielä raavaina ja sukukypsinä äijinä. :( 

Hyi helvetti miten sairasta.

Vierailija
95/129 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun lukeneena, te kaikki kuritusta saaneet vaikutatte tolkun ihmisiltä, osaatte kirjoittaa hyvin ja pystytte analysoimaan saamaanne kuritusta ja ainakin kirjoitustenne perusteella voisi päätellä, ettei teistä tullut narkkeja, juoppoja, vankilan asukkeja.

Herää kysymys, tekivätkö vanhempanne sittenkin jotain oikein kun teistä tuli kunnollisia kansalaisia.

Jos vertaa nykymenoon esim. kouluissa, missä opettajille haistatellaan, koulukavereita kiusataan, nuoret ryöstävät toisiaan kaduilla ja käyttäytyvät muutenkin väkivaltaisesti, oliko se vanha tapa sittenkin toimivampi kuin nykyinen vapaus ja rajattomuus?

Osa kuritusta saaneista jatkaa sitä samaa väkivaltaa;: kohteena eläimet, kumppanit, lapset....!! Osa kykenee lopettamaan tuon kierteen.

Lapset VOI kasvattaa ilman väkivaltaa, opettamalla arvoja, kunnioittamaan läheisiä, keskustelemalla ja OMALLA ESIMERKILLÄ!

Heikot ihmiset ei näe itsessään vikaa, purkaavat sen heikompiin. 

Ja kyllä, nykykasvatus on joillakin mennyt aivan pieleen, ei se silti oikeuta lasten hakkaamista, rajat voi asettaa muutoinkin!

Vierailija
96/129 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut. Olin lapsena kiltti. Ainoat ongelmat olivat nirsoudessa syömisten suhteen. 

Vierailija
97/129 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun lukeneena, te kaikki kuritusta saaneet vaikutatte tolkun ihmisiltä, osaatte kirjoittaa hyvin ja pystytte analysoimaan saamaanne kuritusta ja ainakin kirjoitustenne perusteella voisi päätellä, ettei teistä tullut narkkeja, juoppoja, vankilan asukkeja.

Herää kysymys, tekivätkö vanhempanne sittenkin jotain oikein kun teistä tuli kunnollisia kansalaisia.

Jos vertaa nykymenoon esim. kouluissa, missä opettajille haistatellaan, koulukavereita kiusataan, nuoret ryöstävät toisiaan kaduilla ja käyttäytyvät muutenkin väkivaltaisesti, oliko se vanha tapa sittenkin toimivampi kuin nykyinen vapaus ja rajattomuus?

"Herää kysymys, tekivätkö vanhempanne sittenkin jotain oikein kun teistä tuli kunnollisia kansalaisia."

Asettelet kysymyksen väärinpäin. Meistä ei tullut vanhempiemme ANSIOSTA kunnon kansalaisia, vaan HEISTÄ HUOLIMATTA. Ja osastahan ei tullut. Eivät he täällä kirjoittele. Jos on elämä valunut viemäriin, niin ei ole luottotietoja joilla saisi nettiyhteyden! 

Täällä on moni kokenut silkkaa väkivaltaa, jota ei voi edes yrittää järkeistää kasvatukseksi. 

Vierailija
98/129 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain jatkuvasti selkääni ja olen sinua 20 vuotta nuorempi.

Vierailija
99/129 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on sitä mieltä, että lasta voi kurittaa fyysisesti ihan syystä, niin miettikää vastaavaa toimintaa aikuisten kohdalla. Lapsi vaurioituu väkivallasta paljon helpommin ja syvemmin kuin aikuinen, mutta aikuisia ei rangaista väkivallalla.

Tuntuisiko oikealta jos esimerkiksi ylinopeudesta poliisi leipoisi oikein huolella turpaan? Jos ei, niin miksi se olisi oikein lasten kohdalla?

Vierailija
100/129 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ja kaikki muutkin lapset saivat silloin. No problem.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi