Olen syntynyt -74 ja noin 11-vuotiaaksi asti sain piiskaa ja remmiä. Muita samanikäisiä kohtalotovereita?
Niin, olenko siis ainoa suunnilleen samanikäisistä? Tuntuu, että sain tosi helposti remmiä, piiskaa ja myös tukkapöllyä äidiltä, vaikka peruskiltti tyttö olin. Koulussa menestyin ja olin rauhallinen, vaikkakin omatahtoinen. Kolme vuotta nuoremman veljen kanssa riideltiin kuten nyt usein lapset tuolla ikäerolla riitelevät, mutta aina kaikki meni minun syyksi ja seuraksena juurikin piiska ja remmi. Veljeäni ei tietääkseni koskaan piiskattu yms. Siitä toki olen vain iloinen, koska enhän tietenkään kenellekään sitä toivo.
Kommentit (129)
Tyttöystävä piiskaa ja lyö remmillä ainakin kerran viikossa. 😥
Em uskalla lopettaa suhdetta kun se on niin nätti enkä mitenkään löytäisi samanlaista mistään 😓
Mä en saanut piiskaa, mutta isä tukisti kovaa ja repi korvasta nurkkaan. Äiti ei koskaan. Mutta naapurin tyttö kyllä sai vyöstä paljaalle takamukselle minunkin edessäni. Hänen isänsä oli muuten oikein mukava. Silloin kuviteltiin sen olevan jotenkin oikein. Vaikea tietysti nyt käsittää. Meille kummallekaan ei jäänyt mitään ikäviä fiiliksiä menneestä.
Ymmärrän vanhempiani. He olivat sota-ajan lapsia ja heidän vanhempansa pitivät todella tiukkaa kuria. He olivat hyviä ihmisiä, mutta kyllä, synnyin 70 luvulla, ja poikana koivuvitsa, tukistukset ja nahkaremmi tuli tutuksi. Se oli sen ajan kasvatustapa. Nykyään sellaisesta oltaisiin oikeudessa ja lapset huostassa. Muistan parhaiten yhden selkäsaunan. En tiedä mitä olin tehnyt, olin jotain 12 tai 13. Isä laittoi selälleen lattialle minut ja löi nahkavyöllä persiille niin kovaa, että muistan sen kovin vieläkin. Aikuisena harrastim nyrkkeilyä, eikä edes eräät Suomen mestarien lyönnit tuntuneet yhtään miltään siihen selkäsaunaan verrattuna. Olen antanut anteeksi, ehkä olin ansainnut sen. Isäni kuoli pian tuon tapahtuman jälkeen luonnolliseen sairauteen. Hän ei juonut ja oli aina hyväntuulinen. Se oli vain sen ajan tapa 'kasvattaa" lapsia. Siitä huolimatta muistan sen kivun vieläkin. Se kovetto minut niin, ettei mikään voi satuttaa minua enää todella. Ei sen pahemmin.
19 vuotiaan kun olin intissä, silloin oli osassa paikkoja todella kovia kouluja, nautin vain kun olimme viikkoja metsissä, hypimme syöksyveneistä järveen ja kahlasimme ojissa. Se oli lepoa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mennyt niin että minä en ole saanut/voinut puhua omista väkivaltakokemuksistani kotona ja kysyä vanhemmiltani että miksi sain tuollaista osakseni, muuten ne raitistuneet vanhempani keksisivät siitä uuden tekosyyn alkaa vetämään viinaa kaksin käsin. Edelleen tänä päivänä. Olin vanhin lapsi ja sain kaikki syyt niskoilleni. Kunnollinen lapsi joka sai aina ylistystä muilta että miten nätti ja viisas lapsi. Minun kahta nuorempaa sisarusta, jotka asuvat edelleen samalla paikkakunnalla kuin vanhempani, heihin ei käyty käsiksi. He kehtaavat pitää etäisyyttä minuun ja valittavat kun joutuvat "valvoa" vanhempiani. Vaikka tietävät mitä kävin läpi. Ei heidän tarvitse aikuisia valvoa, eli jos vanhemmat alkavat juomaan niin se on heidän valintansa. Se että jäivät sinne paikkakunnalle, on myös heidän valintansa. Kateellisia minulle koska pääsin Helsinkiin opiskelemaan ja tänne töihin, sekä ulkomaankomennuksille pari vuotta.
Vanhempani olivat hyvin sisäsiittoisista lestadiolaissuvuista lähtöisin, eivät itse olleet uskovaisia mutta jotain vikaa päässä.
Lisään: tämän vuoksi pelkään että minun päässä napsahtaa joku päivä, mutta ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriön sekä ajottaisen unettomuuden lisäksi muuta ongelmaa ei ole koskaan ollut, ja olen rauhallinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä piiskaa ja lyö remmillä ainakin kerran viikossa. 😥
Em uskalla lopettaa suhdetta kun se on niin nätti enkä mitenkään löytäisi samanlaista mistään 😓
Kokeile shemalea.
Olen saanut piiskaa, keppiä ja harjan varresta. Myös suuta on pesty kirjaimellisesti palasaippualla. Vm93
-64 syntyneenä sain usein tukkapöllyä, ja jos oli tarpeeksi vakava rike, risuilla selkään.
Eivät hakanneet kovasti, mutta tarkoitushan onkin nöyryyttää, kun vedetään housut alas.
Muistan loppuikäni sen tunteen, kun luottamus vanhempiin karisi pois.
Ei ole tuollaisia kokemuksia minulla eikä 2 vanhemmalla siskollanikaan.
N67
Oon syntynyt samana vuonna en saanut piiskaa mutta muuten kyllä sitä Piisasi henkistä väkivaltaa vieläkin pyrkii hallitsemaan Elämääni ja kyttää minua.!
Veljeni on taas hiljainen , ei paljoa puhu mitään.
Kyllähän nuo periytyy. Ei siihen mitkään lait, kiellot tai rangaistukset auta.
Ei ole kokemusta. Olen -77 syntynyt. Parina yksittäisenä kertana muistan, että olemme saaneet nimellisen tukkapöllyn tai luunapin sormille. Siis nuo eivät olleet mitenkään kovia/rajuja toimenpiteitä.
-70 -luvulla oon syntynyt, sain piiskaa, tukkapöllyä, läpsimistä ja suuta pestiin saippualla. Olen aina kokenut että se oli väärin, toisin kuin jotkut jotka ovat olleet aikuisiällä että oli hyvä että sai piiskaa. Minulla on vaikeita psyykkisiä ongelmia, en tiedä mistä ne johtuvat. Olen myös läpsäissyt kerran omaa lastani ja huutanut tälle. Olen kokenut siitä äärimmäisen kovaa syyllisyyttä ja koen vieläkin, tuntuu että pilasin lapseni elämän enkä toivo mitään muuta enempää kuin että voisin tehdä kasvatustyöni toisin uudestaan.
Piiskaamisesta ym ei koskaan jäänyt mieleen mitä olin tehnyt väärin, ainoan rikkeeni joka jäi mieleen on kun olin unissani kiroillut ja heräsin siihen kun minua lyötiin ja syytettiin kiroilusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä -77 menin salaa itsepuolustuskurssille ja kun isä kävi kimppuun niin potkin vyötäröstä alaspäin ja väänsin sen kädet mutkalle että sormet vääntyi ja parit nivelet nyrjähteli. Ei ollut varautunut. Narsisti kun oli, niin alkoi uhriutua ja kertoa kaupungilla että lapsensa potkii häntä. Ei vaan kertonut totuutta että oli piessyt minua vuosikaudet.
Isä oli teknikko, aina kateellinen insinööreille. Luin diplomi-insinööriksi ja haistatin pitkät. Oli tuolle narsistille liikaa.
Se oli isällesi ihan oikein. Meillä meni vain painiksi ja isä jäi toiseksi ja kun isä oli jonkin verran juovuksissa alkaessaan uhittelemaan, kun olin 16, niin väitti sitten myöhemmin, ettei muka muista mitään, ihmetteli muka, kun kylkiluut ovat kipeät. Sen jälkeen ei edes yrittänyt leikkiä vahvempaa.
-88, sain tukkapöllyä, vyöllä persuksiin ja litsareita naamaan. Niin ja luunappeja.
-71 syntyneenä sain myös remmiä ja tukkapöllyä. Lyötiin vyön solkipäällä. Tekisi hyvää myös osalle pennuista nykyään.
Synnyin 76 ja viimeisen kerran sain selkään 10v silloin pistin hanttiin sen verran että jäi siihen. Koen saaneeni piiskaa myös vääristä syistä kuten ääneen niskoittelusta ja siitä etten vaan totellut kiltisti. Omaani en ole koskenut fyysisesti kurittamalla ja fiksu nuorimies on kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piiskatuista naisista saattaa tulla perverssejä. Seksuaalisuus saattaa kieroutua niin että nauttivat kummallisista fetisseistä, puremisesta, kumista, verestä ja jopa piiskaamisesta jne
Niin, vaikka itse pikkuinen penis ei niin kiinnostaisikaan, voivat he lämmetä punaisiksi mitä kummallisimmista asioista.
Saattavat oll myös kovia potkimaan yms
Ja nykyvanhemmat käyttää henkistä väkivaltaa kun ruumiillinen on kiellettyä, siitähän niitä traumoja vasta tulee kun ei tiedä milloin alkaa ja milloin loppuu, ei ole ihme jos on koulukiusaajia.
Joo, Ehkä tämä keskustelu on osoittanut sen että kuritus ei ole oikea tapa kasvattaa lasta, fyysinen väkivalta jne.. Ehkä se myös selittää sen OSALTAAN miksi meillä on niin paljon mielenterveydestään kärsiviä henkilöitä. Eläinkin kasvaa vinoo jos on hakattu pennusta lähtien.
Minulle noita pahoinpitelymuistoja on tullut pätkittäin vasta näin vanhempana keski-ikää kohti menevänä, olen onnistunut blokkaamaan ne muistista. Yllättäen olen ikään kuin nähnyt kohtauksia, kuin unessa, miten minua lyödään tajuttomaksi, noin 10v iässä.
Kysyin sukulaiselta että kuvittelenko, mutta hän avautui vihdoin että tuota oli tapahtunut.