Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavallisia ruokia, joiden makua ja/tai rakennetta et voi sietää?

Vierailija
17.10.2022 |

Minulla se on keitetty kananmuna. En vain siedä makua enkä rakennetta.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppi. Tuoksuu ja maistuu oudolta ja tuntuu pahalta suussa.  Sinappi on hyvää, ketsuppi ei. 

Vierailija
62/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena karvasmanteliöljy kakussa oli liikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani

Jugurtti/rahka/muut hapanmaitotuotteet

Tietyt sienet

Vierailija
64/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaravut, sienet, kana

Vierailija
65/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota, "jouduin" kohteliaisuuden vuoksi syömään reissussa mustekalaa joka ei ollut kuin puolittain kypsennetty. Yhden palan nielin ja tunsin ne "imukupit" kitalakea vasten. Se nousi samantien kurkkuun. Lopun aikaa teeskentelin syöväni ja piilotin ruokapaloja laukkuuni papereiden sisälle.

En söisi ks. limakasaa ikinä enää missään muodossa.

Ehkä vähän ohis, mutta mustekala on muuten huomattavan älykäs eläin. Se kykenee ratkomaan ongelmia ja suunnittelemaan strategisesti tulevaisuutta. Tutkimusten mukaan sen lonkerot pystyvät itsenäisiin päätöksiin (keskustelematta aivojen kanssa).

Vierailija
66/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota, "jouduin" kohteliaisuuden vuoksi syömään reissussa mustekalaa joka ei ollut kuin puolittain kypsennetty. Yhden palan nielin ja tunsin ne "imukupit" kitalakea vasten. Se nousi samantien kurkkuun. Lopun aikaa teeskentelin syöväni ja piilotin ruokapaloja laukkuuni papereiden sisälle.

En söisi ks. limakasaa ikinä enää missään muodossa.

Ehkä vähän ohis, mutta mustekala on muuten huomattavan älykäs eläin. Se kykenee ratkomaan ongelmia ja suunnittelemaan strategisesti tulevaisuutta. Tutkimusten mukaan sen lonkerot pystyvät itsenäisiin päätöksiin (keskustelematta aivojen kanssa).

Todellakin ohis, mutta pitää paikkansa. Luin vastikään, että jossain päin maailmaa (en nyt muista missä) on säädetty laki että jos mustekaloja halutaan käyttää jossain kokeissa, ne pitää ensin nukuttaa - koska eläin katsotaan niin älykkääksi.

Ja se, miten mustekala-anestesia suoritetaan humaanisti ja oikeaoppisesti? Se upotetaan viinaan 😄

Vierailija
67/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena karvasmanteliöljy kakussa oli liikaa. 

Karvasmanteliöljyn maku runebergintortuissa on minulle vieläkin liikaa.

Vierailija
68/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanankoivet, wingsit ja ribsit, en halua leikkiä kirurgia, jotta saan syömiskelpoisen lihan irti. Rustot, jänteet, nahka, ei kiitos. Ravuissa sama, kauhea vaiva pienen lihanpalan takia ja sormet naarmuilla. Pinaattikeitto näyttääkin oksennukselta.

Lihat eivàt ole olleet kypsiä, kypsistä lihoista irtoavat luut ihan itsestään. En minäkään raaoista lihoista tykkää enkä syö, mutta ylläolevat kypsinä ovat oikein hyviä. 

Voi se olla, että joskus liha ei ole ollut aivan kypsää. En ole ensimmäisestä kerrasta luovuttanut, joskus on ollut pakko syödä ns. kohteliaisuussyistä, jos muuta ei ole ollut tarjolla. Se, että täytyy perata ne kaikki luut, nahka, rustot, jänteet ym. moska pois on se mitä en siedä, liha on ihan ok makuista. Moskaa on aika paljon verrattuna siihen, mitä syötävää jää jäljelle. Noita pitäisi olla iso kasa, että nälkä lähtee ja aikaa menee ja on sotkuista. Helpompaa syödä filettä. Tiedän että koivilla, wingseillä ja ribseillä on paljon faneja, mutta ei vaan ole minun juttuni mitenkään.

Vierailija
69/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikeipäkakku. Outoa että on kakku missä on suolaista leipää, kermaa ja leikkeleitä.

Kermaa?

Vierailija
70/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakoiso on rakenteeltaan niin kauheaa, että ei pysty.

Vierailija
71/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto. Lämmin juusto varsinkin.

Vierailija
72/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna

Vierailija
73/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani, avokado ja kikherneet. Kaikissa outo, tympeä maku.

Vierailija
74/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvi - yh sitkeää

Vierailija
75/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilykepaprikat- ja mandariinit. Ketsuppi.

Vierailija
76/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienet, simpukat, ravut, sisäelimet. Homejuustot.

Ihan samat mulla!

Vierailija
77/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanankoivet, wingsit ja ribsit, en halua leikkiä kirurgia, jotta saan syömiskelpoisen lihan irti. Rustot, jänteet, nahka, ei kiitos. Ravuissa sama, kauhea vaiva pienen lihanpalan takia ja sormet naarmuilla. Pinaattikeitto näyttääkin oksennukselta.

Lihat eivàt ole olleet kypsiä, kypsistä lihoista irtoavat luut ihan itsestään. En minäkään raaoista lihoista tykkää enkä syö, mutta ylläolevat kypsinä ovat oikein hyviä. 

No en minä ainakaan ole koskaan syönyt raakoja siipiä ja kyllä ihan hampailla joutuu lihat repimään irti luusta. Olen sitten varmaan hienohelma, mutta en tykkää siitä tunteesta hampaissa ja muutenkaan.

Vierailija
78/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole elävässä elämässä tavannut toista, joka ei voi sietää banaaneja, mutta nyt tiedän etten ole yksin. Ihanaa.

Vierailija
79/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienet, simpukat, ravut, sisäelimet. Homejuustot.

Ihan samat mulla!

Sama täällä. Vuohenjuuston voi vielä lisätä. Tästä keskustelusta on ollut kiinnostavaa huomata, että "inhokkilistoilla" näyttäisi monesti olevan yhteyttä, esim. jos inhoat sieniä, inhoat myös homejuustoa jne.

Vierailija
80/120 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienet 😳

Mahtavaa, sielunsisko/-veli, hauska tutustua! Laitettiin kommentit samaan aikaan.

Täällä vielä kolmas! Sienet ovat jotain aivan kammottavaa. Maku, haju, rakenne, aivan kaikki saa vatsani kääntymään ympäri. Lisäksi minulla on trypofobia ja joku tatti joka on alapuolelta täynnä reikiä... Näen joskus oikeita painajaisia sienistä :D.

Apua :D! Oikeassa elämässä olen vuosien varrella tavannut ehkä kolme muuta sientenvihaajaa. Olisi kiva järjestää joskus sientenvihaajien illalliskutsut (ainakin ruokalista olisi helppo suunnitella :D :D :D).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän