Paras kirja jonka olet lukenut?
Eli suositelkaa parhaita kirjoja joita olette lukeneet tai mitä voisitte lukea uudestaan monta kertaa :) Yritän löytää luettavaa syyslomalle, joten apu olisi aivan ihanaa!
Kommentit (777)
Agatha Christie - Eikä yksikään pelastunut
Tuli joskus yläasteella luettua tämä ensimmäistä kertaa ja voi veljet mikä kirja! Olen nyt lukenut ainakin kolme kertaa kannesta kanteen. Silti joutuu ihmettelemään aina joka kerta kuka se murhaaja on...
Vierailija kirjoitti:
Tuli joskus yläasteella luettua tämä ensimmäistä kertaa ja voi veljet mikä kirja! Olen nyt lukenut ainakin kolme kertaa kannesta kanteen. Silti joutuu ihmettelemään aina joka kerta kuka se murhaaja on...
Aivan täysin käsittämätöntä, että kukaan edes SIETÄÄ Christietä, saati että pitää siitä!?! Kukaan muu ei kirjoita niin tolkuttoman tylsää kakkaa kuin hän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan täysin käsittämätöntä, että kukaan edes SIETÄÄ Christietä, saati että pitää siitä!?! Kukaan muu ei kirjoita niin tolkuttoman tylsää kakkaa kuin hän
Nuo Agatha Christiethan on ihan rentoa ja kevyttä lukemista, jota varten ne täyttävät niiden tarkoituksensa hyvin
Maailman pyhin ja historiallisesti kaikista teoksista tarkin eli Raamattu tietenkin
Ei paras, mutta yksi parhaita on Ritva Kyllin Suomen ruokahistoria-Suolalihasta sushiin.
Luin sen tammikuussa ja nyt oli aloitettava jo uudelleen.
Jukka Hankamäki: Totuus kiihottaa: Filosofinen tutkimus vasemmistopopulistisen valtamedian tieto- ja totuuskriisistä.
Linkers and loaders
John R. Levine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aluksi klassikot pois alta Tuntematon sotilas, Rikos ja rangaistus, fifty shades etc.
Mistä lähtien fifty shades on ollut klassikkokirja?
Kaikkien aikojen myydyin naistenkirja. (kertoo aika hyvin naisten oikeista biologisista haluista)
Sairasta touhua t. sirkka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ysätvä hyvä rauhoitu, vai mitä pahaa christie on sinulle tenhyt?
Biltema kuvakatalogi vuodelta 1987.
Siinä on nostalgiaa ja tunnelmaa. Todellisen elämän makua. Vivahteikkaita elämyksiä.
En tiedä parhaasta mutta nyt on menossa Kari Hotakaisen Opetuslapsi. Olen vähän järkyttynyt. En tiennyt että Hotakaisessa on noinkin synkkä puoli.
Kertoo huono-osaisesta naisesta joka ottaa panttivangeiksi hyvä-osaisia, mm. vakuutusyhtiön lääkärin joka tapaamatta potilaitaan evää heiltä sairauseläkkeen.
Ahdistava, mutta samalla aikaa hyvä, samalla tavalla kuin Quentin Tarantinon kostofantasiat.
Ehkä menee Finlandia-ehdokkaaksi jos ei ole liian överi raadille.
Yuval Hararin Sapiens: A Brief History of Humankind
Viihdyttävää populaaritiedettä joka sopii keltanokille
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen määrää mikä on paras?
Oma mielipide ja myös yleinen mielipide kirjasta eli mitään twilighteja ja fifty shadeseita on turha ehdottaa
Kolme parasta varmaan
1. Kummisetä
2. Twilight
3 Kummisetä osa 2
Harry Potter ja Sormusten herra