Saako teillä koululainen jäädä aamulla kotiin nukkumaan, jos väsyttää?
Eli ei tarvitse mennä kouluun väsyneenä eikä ole siis mitenkään kipeä?
Kommentit (96)
Ei normaalisti, mutta jos on esim. jostain itsestään riippumattomasta syystä valvonut useita öitä peräkkäin, niin sitten joo (esim. joku asia painaa kovasti mieltä eikä saa nukuttua). Mutta yhden unettoman yön jälkeen kyllä jaksaa mennä kouluun, useampi sellainen vaikuttaa jo niin, että on tavallaan "sairas" ja sallisin lepopäivän. Mutta siis tilanteesta ja kunnosta riippuen, kokonaisuus pitää ottaa huomioon.
Ei.
Siinäkään tapauksessa, että väsymys estää koulunkäynnin, ei jäädä nukkumaan vaan lähdetään selvittämään väsymyksen syy ja miten ongelma ratkaistaan.
En voi käsittää tätä nykymenoa, jossa on aivan ok olla tekemättä mitään.
Ei saa. Eihän se koskaan menisi kouluun jos saisi myös jäädä nukkumaan.
Ei mitään väliä, koska lapsi saa aina venkoiltua "olen kipeä"-kortilla itsensä ulos kaikesta. Valehtelee siis että käsi, jalka, pää, maha, mikä nyt siihen puuhaan just onkin kätevin kipu käyttää, ja sitten olettaa että saa jäädä laakereilleen kun muut menevät kouluun, kauppaan, pihatöihin, harrastukseen.
Siis miehen lapsi. Omani ei aikoinaan saanut valheen perustella lepuutella.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä saa nukkua, jos väsyttää.
Olen itse maanviljelijäperheen lapsenlapsi.
Oli ihanaa mennä pötkölleen sänkyyn koulun jälkeen. Uunissa paloi tuli ja kaikki oli hyvin.
Aloituksessa ei ollut kyse koulun jälkeen nukkumisesta, vaan siitä ettei mene kouluun ja jää kotiin nukkumaan
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa oli pari vuotta sitten esiteinillä kauhukohtauksia öisin. Lukittiin makuuhuoneeseensa ja jätettiin sinne yksin hakkaamaan ovea ja itkemään. Aamulla yritettiin pakottaa kouluun. Kauhealla itkulla lapsi sai joskus jäädä kotiin, ja silloinkin vanhemmat huusivat hänelle täyttä kurkkua ja syyllistivät valvomisesta. Aivan järkyttävää ja järjetöntä touhua, ja tuntui näin sivullisesta lähinnä lapsenrääkkäykseltä. Lapsi sai sittemmin lääkityksen ja tilanne on rauhoittunut.
Minkähän takia tätä alapeukutetaan? On ihan ok lukita lapsi makuuhuoneeseen, antaa hänen itkeä siellä ja sitten vaatia että menee reippaasti kouluun? Lähellä oli etten tehnyt lastensuojeluilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ihanaa mennä pötkölleen sänkyyn koulun jälkeen. Uunissa paloi tuli ja kaikki oli hyvin.
Aloituksessa ei ollut kyse koulun jälkeen nukkumisesta, vaan siitä ettei mene kouluun ja jää kotiin nukkumaan
Minä olen jäänyt nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten laitat itseäsi isomman teinin aamuvarhaisella tien päälle, jos ei sitäitse halua?
Tähän kysymykseen oon etsinyt jo 10 vuotta vastausta. Kukaan ei oikein osaa autaa.
Ensin se isompi teini herätetään ajoissa, tarjotaan aamupala ja jos ei itse osaa lähdetään viemään se sinne kouluun. Kun on lapsesta asti kasvatettu niin osaa jopa itse lähteä sinne kouluun
Haistappa huilu, Se on helppoo, kun se on helppoo. Osta kruunu itelles vaikka. Asiat ei ole ihan noin mustaa ja valkoista ( ilmeiseti sinulla on ) . On erilaisia lapsia : helppoja ja vähemmän helppoja.
Semmosia voi sattua myös samaan perheeseen. Vaikka kasvatus olis ihan samanlaista kaikilla lapsilla.
Ei voi, kun nauraa. Pistäppä ite teinille päälle ja kanna autoon =D kokeile
Minä olen se kuuluisa työtön.. olen osaava ja koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi nimetä koulutusta, jota multa ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi nimetä koulutusta, jota multa ei löydy.
Suurin ongelma on headhunterit. Ei ne löydä.
Meillä saa, on ysin keskiarvon oppilas ja kaipaa noita "omaloma" päiviä pari kertaa vuodessa. Lisäksi sairastaa tosi harvoin joten siitä ei tule poissaoloja. Uskon, että on tosi väsynyt silloin kun tuollaisen lepopäivän tarvitsee.
Tietty erilaisen lapsen kanssa toimisin eri tavoin.
Ryhdistäytykää vanhemmat, älkää kasvattako vetelyksiä. Kantakaa vastuu, joka on langennut lapsia tehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdistäytykää vanhemmat, älkää kasvattako vetelyksiä. Kantakaa vastuu, joka on langennut lapsia tehdessä.
Älkää myöskään kasvattako ylisuorittajia, jotka tekevät asioita hampaat irvessä vain siksi, kun vanhemmat käskevät, kun eivät uskalla sanoa että voivat huonosti.
Minä nukuin aina lapsena usein.
Olen DI. Muistan puu-uunin lämmön ja sen turvan.