Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua yhden yön juttuja. Mitä niistä saa irti?

Vierailija
17.10.2022 |

Kertokaa nyt te, jotka näitä harrastatte? Mitä te saatte irti näistä yhden yön jutuista? Pikaista paineenpurkausta arkeen, seikkailua, hyväksyntää, mitä?

Omalla kohdallani on ehdoton ei näille, koska olen niin tunnesitoutunut, että haluan kokea kiintymystä ja rakkautta toiseen ihmiseen myös siellä lakanoiden välissä. En kuitenkaan halua tuomita ketään, joka näitä suhteita harrastaa, vain ymmärtää mitä niistä haette ja mitä niistä saatte?
Taustalla on siis se, että olen saanut paljon kyselyitä ja huomautuksiakin kavereilta ja jopa työkavereilta, ettenkö käy yhtään "hoitelemassa" itseäni välillä, kun olen ollut jo muutaman vuoden sinkkuna ja kuulemma minun näköiseni saisi helpostikin seuraa. Se on totta, mutta kun se on juuri sitä vääränlaista seuraa, jota en kaipaa.

Kommentit (251)

Vierailija
221/251 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetken huvia. Ei sitä pidä ottaa niin vakavasti.

No mutta eikö tuosta tule morkkis jälkeenpäin? Ja varmasti näitä kännipanoja tulee sitten myöhemmin vastaan työpaikoilla, harrastuksissaa, kun haet lastasi päiväkodista, kuten mun tutulle. Mahtaa olla kiusallista.

Millätavalla se olisi kiusallista?

Onhan näitä tarinoita vaikka kuinka. Parin yön takainen hoito tulee vastaan bisnesneuvottelussa, työhaastattelussa tai vaikka sitten siellä päiväkodissa. Varsinkin julkisilla aloilla työskenteleville ei ole välttämättä kovinkaan eduksi, että Pera mainostaa kuinka se teidän Lassin opettaja oli aika peto sängyssä ja siltä lohkesi tosi helposti. Ja kehoittaa muitakin, jotka sattuvat tästä kohtaamisesta kuulemaan kokeilemaan onneaan. Jutut kun leviävät aika nopeasti ja niillä voi olla valitettavasti vaikutusta jopa työuraan vaikkei pitäisi. 

Siis voihan tällaisia juttuja levitellä myös sellaisista, jotka ovat olleet vakavalla mielellä etsimässä suhdetta, jos mies kokee saaneensa naisen sänkyyn "liian helposti". Tuo vaan on pikkasen outo ajatus että jos yksi mies saa naisen sänkyyn helpolla, se tarkoittaisi automaattisesti sitä, että kuka tahansa saa. Voin muuten kertoa että ei todellakaan mene niin.

Näinhän miehet haluavat ajatella. Mutta kun se ei ole niin. Miten sinisilmäinen voi olla joku mies, että luulee jonkun naisen vain ja ainoastaan hänen kanssaan menevän helposti seksiin, mutta ei (tietenkään) muiden miesten kanssa. Miten tämän perustelette. No ei mitenkään koska tämä on jotain omaa harhaa tai puolustelua.

Naisena en ole niin sinisilmäinen. Jos joku mies on kovin innokkaasti pyrkimässä nopeasti kanssani seksiin niin hän tekee sitä myös muiden naisten kanssa. Tietenkin.

Miten juuri minä olisin niin ylimaallisen ihana, että juuri ja vain minun kanssani on noin innokas pyrkimyksissään.

No en todellakaan ole enkä edes kuvittele olevani.

Älkää kuvitelko te miehetkään.

Voit puhua vain omasta puolestasi. Monilla muilla on standardit petikumppaneille vaikka harrastaisikin yhdenillanjuttuja.

Kenellekään miehelle tässä maailmassa ei voi jäädä epäselväksi, että vain laatumiehet saavat yhden illan juttuja säännöllisesti. Eli standardit petikumppaneille ovat paljon kovemmat, kuin parisuhteeseen kelpaaville miehille.

Laatumies ei tarkoita sitä, että se mies jakaa tavaraansa tuosta noin vain. Ei kiitos!

Vierailija
222/251 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vain seksiä ja hellyyttä mutta haluan parisuhteen. Naiset haluaa yhen tai kahden yön juttuja. En tiedä miksei naisia kiinnosta syvempi tutustuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/251 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään käsitä, kun jotkut sanovat, että "no seksiä tietysti". Minulla ei koskaan ole ollut mielihalua saada seksiä, vaan seksihaluni herättää aina jokin tietty henkilö. Aivan kummallinen ja vastenmielinen ajatus lähteä jonkun kanssa vain bisnesmäisesti hoitamaan toimitus ja se ihmissuhde oli sitten siinä. Ovatko yhden yön suhteita harrastavat muutenkin taipuvaisempia esineellistämään ihmisiä, olemaan näkemättä yksilöä ihmisenä?

Ihmiset ovat vain niin valtavan erilaisia ajatustavoiltaan. Itsekin olen sellainen että tarvitsen todella vahvan yhteyden voidakseni antaa kenenkään edes halata itseäni. Ja parisuhteissa olen aina ollut ihan haudanvakavissani ja kerran yrittänyt jopa itsemurhaa kun suhde menikin mönkään. Eihän sekään tietysti hyvä asia ole, olla liian vakavalla mielellä liikkeellä aina. Olen myös päätynyt exieni stalkkerointiin joka kerta. Kai tämä kaikki kertoo huonosta itsetunnosta?

Mutta mulle on erityisesti jäänyt mieleen kun joskus likkaporukassa juteltiin rakastumisesta ja tosi moni kaverini sanoi, etteivät tiedä miltä rakastuminen edes tuntuu. Ja heillä on kuitenkin ollut kaikilla pitkät parisuhteet, toisin kuin mulla. 15v minimi. Eli ilmeisesti toimiva parisuhde ei vaadi mitään rakastumista? He ovat vain järjellä etsineet itselleen sopivat kumppanit. Missä se mun järki on, kun mä rakastun kaikenmaailman luusereihin? En vaan jotenkin osaa ajatella pariutumista järkevästi, saatan rakastua maanisesti kehen tahansa joka esittää mulle mukavaa. En vaan osaa siinä kohtaa ajatella järkevästi että:"eihän tuolla ole edes työpaikkaa eikä koulutusta", mä ihastun helposti juuri sellaisiin reppanamiehiin, joita elämä on kolhinut. Enkä tarkoita tällä mitään rikollisia tai väkivaltaisia, mutta muulla tavalla huonoja miehiä. Mulla on jokin fetissi siihen että saisin olla se "pelastaja". Mitään irtosuhteita en uskalla ajatellakaan, pelkään että kuitenkin rakastuisin maanisesti ja alkaisin taas stalkata. Tai yrittäisin itsaria tai muuten vaan sekoaisin. Mulle riittää olla tasaisesti masentunut, en halua sekoittaa mielenterveyttäni irtosuhteilla, kun en kestä edes normisuhteita.

Vierailija
224/251 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, on ihan kaunista yrittää eläytyä muiden tunteisiin ja ymmärtää niitä, siinä parhaimmillaan laajenee oma tieto ihmisyydestä ja muuttuu paremmaksi ihmiseksi.

Mutta olen huomannut, että seksi on vähän sellainen juttu, että jos et itse saa kiksejä jostain seksin harrastamisen tavasta, siihen on hyvin vaikea eläytyä edes mielikuvituksen avulla. Vrt. se nainen joka meni naimisiin Eiffelin tornin kanssa. Tai isorintaisiin naisiin kohdistuva seksuaalinen halu. Tai seksin harrastaminen kymmeniä vuosia saman ihmisen kanssa. Näitä on paljon, voisin luetella vielä monia lisää.

Pointti: olennaista ei ole niinkään ymmärtää tunnetasolla miksi muut nauttivat jostain mistä itse ei nauti, vaan olennaista on elää ja antaa toisten elää, tuomitsematta ja nauttien siitä mistä itse nauttii.

Tiedän, että tuomitseminen on palstan toinen nimi, mutta ei se pakollista silti ole.

n41

Ihana teksti.

Vierailija
225/251 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumies100 kirjoitti:

Saan vain seksiä ja hellyyttä mutta haluan parisuhteen. Naiset haluaa yhen tai kahden yön juttuja. En tiedä miksei naisia kiinnosta syvempi tutustuminen.

Tämä tuntuu yleistyneen valtavasti. Miehet haluavat pysyvyyttä ja naiset enemmän seikkailua ja etsitään sitä unelmien kumppania vuosia. Taitaa olla tässäkin taustalla ihmisten yleinen kärsimättömyys. Halutaan katsoa kaikki loppuun asti heti kuin tv-sarjoja ja kyllästytään heti jos ei suhde täytä kaikkia mahdollisia tasoja.

Vierailija
226/251 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niissä ollut jännitystä ja hetken huumaa. Joskus vain keskinäinen kemia on niin voimakasta, että vietit on vie, mutta ei ole ainesta sen enempään. Nuorena tuli oltua vähän villimpi. Sitä paitsi. eihän sitä etukäteen tiedä, onko se yhden vai useamman yön juttu. On niitä alkanut avioliittojakin sen ensimmäisen yön seurauksena, pidemmistä seurusteluista puhumattakaan.

Vierailija
227/251 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen muutaman yhdenyönjutun käynyt läpi ja olivat kaikki todella nöyryyttäviä kokemuksia. Tuntui melkoselta sähellykseltä ja töpeksimiseltä alusta loppuun saakka kukin kerta. En siis vain mä, myös toinen osapuoli oli samalla viivalla. Ei oltu mitään suuria rakastajia, jotka onnistuu kaikkien kanssa ilman tunneita.

Mun on todella vaikea ajatella seksiä seksin vuoksi. Itselle kun seksi on tunnetiloja, rakkautta, läheisyyttä, nautintoa, luottamusta...

Ei mua muiden yhden illan jutut häiritse. Vain siltä osin, etten ymmärrä miten se voi toimia.

Ei yksikään satunnaistyyppi voi tietää mistä mä pidän ja mistä mä nautin.

Totta, mutta satunnaistyypillekin voi kertoa mistä itse pitää. Voi sanoa, että nuole pillua kovempaa, hiljempaa, eri tavalla, pana päältä, alta, edestä, takaa...

Sori, mutta kukaan täyspäinen ei nuole tuntemattoman vosun pillua.

Sama pitäisi koskea myös munaa ilman kortsua. Ei oikein vieläkään ymmärretä miten taudit leviää vaikka tietoa on enemmän kuin koskaan.

Vierailija
228/251 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään käsitä, kun jotkut sanovat, että "no seksiä tietysti". Minulla ei koskaan ole ollut mielihalua saada seksiä, vaan seksihaluni herättää aina jokin tietty henkilö. Aivan kummallinen ja vastenmielinen ajatus lähteä jonkun kanssa vain bisnesmäisesti hoitamaan toimitus ja se ihmissuhde oli sitten siinä. Ovatko yhden yön suhteita harrastavat muutenkin taipuvaisempia esineellistämään ihmisiä, olemaan näkemättä yksilöä ihmisenä?

Muuttuuko se toinen ihminen esineeksi, jos ei tunne sen perhehistoriaa ja verotietoja ja halua perustaa sen kanssa perhettä? Osalla ihmisistä halut voivat syttyä uudesta ihmisestä nopeastikin ja jos tunne on molemminpuolinen, niin sitten voidaan harrastaa seksiä. Minusta ilmaisu "harrastaa seksiä ilman tunteita" on harhaanjohtava, koska halu, himo ja kiihotus ovat ihan selvästi tunteita ja ilman niitä en tuntemattoman kanssa panisi. Seurustelukumppanin kanssa ne eivät ole aina välttämättömiä, koska silloin kyse on kumppanuudesta ja läheisyydestä.

Ihminen on pohjimmiltaan nisäkäs siinä kuin muutkin, ei ketutkaan metsässä ensin jaa unelmiaan ja haaveitaan ennen kuin alkavat panemaan.

Jotkut tarvitsevat ensin henkistä puolta ennen kuin tuo onnistuu, toiset voivat nauttia siitä myös ihan vain kehollisena läheisyyden kokemuksena. Kumpikaan ei ole väärin.

Vierailija
229/251 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen muutaman yhdenyönjutun käynyt läpi ja olivat kaikki todella nöyryyttäviä kokemuksia. Tuntui melkoselta sähellykseltä ja töpeksimiseltä alusta loppuun saakka kukin kerta. En siis vain mä, myös toinen osapuoli oli samalla viivalla. Ei oltu mitään suuria rakastajia, jotka onnistuu kaikkien kanssa ilman tunneita.

Mun on todella vaikea ajatella seksiä seksin vuoksi. Itselle kun seksi on tunnetiloja, rakkautta, läheisyyttä, nautintoa, luottamusta...

Ei mua muiden yhden illan jutut häiritse. Vain siltä osin, etten ymmärrä miten se voi toimia.

Totta, mutta satunnaistyypillekin voi kertoa mistä itse pitää. Voi sanoa, että nuole pillua kovempaa, hiljempaa, eri tavalla, pana päältä, alta, edestä, takaa...

Sama pitäisi koskea myös munaa ilman kortsua. Ei oikein vieläkään ymmärretä miten taudit leviää vaikka tietoa on enemmän kuin koskaan.

En minäkään miehiin oikein luottaisi tautiasioissa, mutta luotan naisiin sinisilmäisesti ja jos nainen ei ala kyselemään kondomia niin sitten annetaan mennä vaan. Itse toki pidän huolta etten kanna mitään tauteja.

Vierailija
230/251 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään miehiin oikein luottaisi tautiasioissa, mutta luotan naisiin sinisilmäisesti ja jos nainen ei ala kyselemään kondomia niin sitten annetaan mennä vaan. Itse toki pidän huolta etten kanna mitään tauteja.

Onnea valitsemallasi tiellä. Tauteja varmasti tiedossa.

Vierailija
231/251 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetken huvia. Ei sitä pidä ottaa niin vakavasti.

No mutta eikö tuosta tule morkkis jälkeenpäin? Ja varmasti näitä kännipanoja tulee sitten myöhemmin vastaan työpaikoilla, harrastuksissaa, kun haet lastasi päiväkodista, kuten mun tutulle. Mahtaa olla kiusallista.

Millätavalla se olisi kiusallista?

Onhan näitä tarinoita vaikka kuinka. Parin yön takainen hoito tulee vastaan bisnesneuvottelussa, työhaastattelussa tai vaikka sitten siellä päiväkodissa. Varsinkin julkisilla aloilla työskenteleville ei ole välttämättä kovinkaan eduksi, että Pera mainostaa kuinka se teidän Lassin opettaja oli aika peto sängyssä ja siltä lohkesi tosi helposti. Ja kehoittaa muitakin, jotka sattuvat tästä kohtaamisesta kuulemaan kokeilemaan onneaan. Jutut kun leviävät aika nopeasti ja niillä voi olla valitettavasti vaikutusta jopa työuraan vaikkei pitäisi. 

Siis voihan tällaisia juttuja levitellä myös sellaisista, jotka ovat olleet vakavalla mielellä etsimässä suhdetta, jos mies kokee saaneensa naisen sänkyyn "liian helposti". Tuo vaan on pikkasen outo ajatus että jos yksi mies saa naisen sänkyyn helpolla, se tarkoittaisi automaattisesti sitä, että kuka tahansa saa. Voin muuten kertoa että ei todellakaan mene niin.

Näinhän miehet haluavat ajatella. Mutta kun se ei ole niin. Miten sinisilmäinen voi olla joku mies, että luulee jonkun naisen vain ja ainoastaan hänen kanssaan menevän helposti seksiin, mutta ei (tietenkään) muiden miesten kanssa. Miten tämän perustelette. No ei mitenkään koska tämä on jotain omaa harhaa tai puolustelua.

Naisena en ole niin sinisilmäinen. Jos joku mies on kovin innokkaasti pyrkimässä nopeasti kanssani seksiin niin hän tekee sitä myös muiden naisten kanssa. Tietenkin.

Miten juuri minä olisin niin ylimaallisen ihana, että juuri ja vain minun kanssani on noin innokas pyrkimyksissään.

No en todellakaan ole enkä edes kuvittele olevani.

Älkää kuvitelko te miehetkään.

Voit puhua vain omasta puolestasi. Monilla muilla on standardit petikumppaneille vaikka harrastaisikin yhdenillanjuttuja.

Kenellekään miehelle tässä maailmassa ei voi jäädä epäselväksi, että vain laatumiehet saavat yhden illan juttuja säännöllisesti. Eli standardit petikumppaneille ovat paljon kovemmat, kuin parisuhteeseen kelpaaville miehille.

Laatumies ei tarkoita sitä, että se mies jakaa tavaraansa tuosta noin vain. Ei kiitos!

Itse näen tietynasteisen pidättyvyyden myös itsearvostuksena. Se, että ei heti syöksy lakanoiden väliin on myös kunnioitusta herättävää. Harva meistä olisi valmis avautumaan muistakaan henkilökohtaisista asioistaan noin vain tuntemattomille, mutta lakanoiden väliin voidaan mennä himon ohjaamana sen kummemmin tutustumatta.

Vierailija
232/251 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niissä ollut jännitystä ja hetken huumaa. Joskus vain keskinäinen kemia on niin voimakasta, että vietit on vie, mutta ei ole ainesta sen enempään. Nuorena tuli oltua vähän villimpi. Sitä paitsi. eihän sitä etukäteen tiedä, onko se yhden vai useamman yön juttu. On niitä alkanut avioliittojakin sen ensimmäisen yön seurauksena, pidemmistä seurusteluista puhumattakaan.

Juu ja on niitä lapsiakin syntynyt yhden yön jälkeen :D 

Vierailija
233/251 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin iihanaa kuin laueta täysin tuntemattoman naisen sisään tietämättä edes naisen nimeä.

Slurps!

Vierailija
234/251 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää myöntää, mutta olen saanut parin eri yhden yön jutun kanssa elämäni parasta seksiä: intohimoista, villiä ja kaiken tavoin ihanaa.

Olen naimisissa ja minulla on pieni lapsi. Parisuhteessa olen uskollinen ja yhden illan jutut kuului sinkkuaikoihin. Ne oli semmosia seikkailuita, hauska muistella vanhana.

Ei se varmaan sinänsä teknisesti parasta seksiä ollut, mutta jännitys ja uutuudenviehätys teki siitä parhaan tuntuista. Sitä uutuuden aiheuttamaa dopamiinivyöryä et voi koskaan miehesi kanssa kokea, vaikka olisitte molemmat panemistaidon maailmanmestareita.

Vierailija
235/251 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää myöntää, mutta olen saanut parin eri yhden yön jutun kanssa elämäni parasta seksiä: intohimoista, villiä ja kaiken tavoin ihanaa.

Olen naimisissa ja minulla on pieni lapsi. Parisuhteessa olen uskollinen ja yhden illan jutut kuului sinkkuaikoihin. Ne oli semmosia seikkailuita, hauska muistella vanhana.

Ei se varmaan sinänsä teknisesti parasta seksiä ollut, mutta jännitys ja uutuudenviehätys teki siitä parhaan tuntuista. Sitä uutuuden aiheuttamaa dopamiinivyöryä et voi koskaan miehesi kanssa kokea, vaikka olisitte molemmat panemistaidon maailmanmestareita.

Tämä myös riippuu eri ihmisten välillä. Toiset hakevat juuri sitä dopamiiniryöppyä uutuudesta ja jännityksestä kun taas toisille se "tuttu ja turvallinen" antaa vapauden antautua ja heittäytyä villeihinkin juttuihin mitä tuntemattoman kanssa ei uskalla tehdä.

Vierailija
236/251 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin iihanaa kuin laueta täysin tuntemattoman naisen sisään tietämättä edes naisen nimeä.

Slurps!

Ja vaikkapa kahden viikon välein vaihtuisi uusi niin olisi viriili olo ja jaksais!  :D

Uudet tuoksut ja uudet muodot.

Vierailija
237/251 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ei se nyt onneksi ihan niinkään ole että kaikilla olisi tauteja, kuten jotkut kuvittelevat. Mitenkähän ihmiset enää lisääntyvät kun pitää aina olla kondomi käytössä..

Vierailija
238/251 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ei se nyt onneksi ihan niinkään ole että kaikilla olisi tauteja, kuten jotkut kuvittelevat. Mitenkähän ihmiset enää lisääntyvät kun pitää aina olla kondomi käytössä..

ööh, parisuhteessa luotettavan kumppanin kanssa?

Luulisi jo ihmisten tietävän että monet taudit ovat oireettomia vaikka niitä tietämättään kantaisi. Mutta jos asenne on tämä niin ei ole ihme että tautiluvut ovat viimeaikoina kohonneet: https://yle.fi/uutiset/3-12330261

Vierailija
239/251 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

113 seksikumppania ja kirjanpitokin on kunnossa: https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009143542.html. Pisteet myös vastuullisuudesta, mutta monikohan noista 113 on tyytyväinen olevansa tuolla listalla?

Kaikkea hyvää hänelle valitsemallaan tiellä, mutta en välttämättä suosittelisi tätä elämäntapaa kaikille varsinkin jos on oman itsetunnon kanssa haasteita.

Vierailija
240/251 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ööh, parisuhteessa luotettavan kumppanin kanssa?

Luulisi jo ihmisten tietävän että monet taudit ovat oireettomia vaikka niitä tietämättään kantaisi. Mutta jos asenne on tämä niin ei ole ihme että tautiluvut ovat viimeaikoina kohonneet: https://yle.fi/uutiset/3-12330261

Olen kyllä tietoinen taudeista, mutta ei siinäkään nyt tarvitse hysteerinen olla ja ajatella että jokaisella on hyppykuppa. Tai edes joka toisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä