Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 60kg painavat naiset! Paljonko voitte herkutella?

Vierailija
16.10.2022 |

Paljonko te alle 60kg painavat naiset voitte herkutella ja kuinka usein ilman että paino nousee? Itse olen pudottanut painoa noin 15kg sillä seurauksella että ruokavalio on nykyään tosi niukka. Ruokailulla pitää syödä suunnilleen sen verran että aina jää vähän nälkä eikä herkuille juuri ole varaa. Esim. sokeria en syö yhtään. Ehkä tämä tasaantuu tästä ajan myötä. Tasaantuuhan...? Ja elämäntyylini on aktiivinen ja liikunnallinen.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille hyvistä ja asiallisista vastauksista! Jos näistä nyt jonkinlaisen yhteenvedon voisi tehdä niin ehkä sen että luontaisesti hoikkia ja suuremman painon pudotuksen läpikäyneitä eivät koske samat "herkuttelusäännöt." Varmasti aineenvaihdunta selittää joltain osin asiaa mutta suurempi syy taitaa vielä olla se että subjektiivinen käsitys herkuttelusta on näillä kahdella ryhmällä erilainen. Kyllähän minullekin herkut maistuisivat! Juuri se suklaa ja pullamättö minkä luontaisesti hoikka varmasti useammin jättäisi kaupan hyllylle. En kai minä muuten olisi lihava koskaan ollutkaan...

Jos jollain on vinkata hyvää kirjallisuutta tai tutkimuksia aiheesta niin otan sellaisia mielelläni vastaan!

-ap

Monet herkuttelevat hoikat eivät muuta syökään kuin niitä herkkuja. Eli ei säännöllisiä aterioita ja niiden päälle vielä herkkuja. Itse tunnen 3 tällaista ihmistä ja kaikki ovat jäntevän hoikkia. Arkiruoka saattaa olla karkkipussi ja sekin syödään vasta iltapalaksi. Viikonloppuna heillä menee olutta, kebabbia ja muuta mättöä. Eli ei mikään terveellinen dieetti, mutta ainakaan ei paino nouse.

Vierailija
62/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön herkkuja aina kun haluan mutta toleranssi on aika matala eli syön vaikka karkkia max 100g. Usein pari karkkia, yhden keksin tmv. Sillä ei ole väliä mitä syö vaan kuinka paljon. En syö aamupalaa tai lounasta vaan kerran päivässä ison aterian. Tällä keinolla paini ja verensokeri pysynyt ideaalina monta vuotta. Joskus jos on nälkä syön jotain välipalaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti en itsekään ravintosisällön puolesta syö juurikaan eri tavalla kuin hoikka. Syön vain niitä kaikkea liikaa. Painin jatkuvasti sen asian kanssa, että miten saisin itseni tyytymään vähempään ruokaan. Tämä on erittäin vaikeaa. Ei edes se, etten söisi varsinaisia herkkuja ole niin vaikeaa kuin annoskoon pienentäminen. Pikemminkin jos jättää herkut pois, niin ns tavallisen ruoan syömisestä tulee pohjaton nälkä. Jos syö välillä jotain kaloripitoista, niin ei sitä linssipataakaan syö niin paljoa. Jos löytyy hyviä vinkkejä sietää pitkäkestoisesti sellaista "pikkunälkää", niin saa kertoa.

Vierailija
64/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti en itsekään ravintosisällön puolesta syö juurikaan eri tavalla kuin hoikka. Syön vain niitä kaikkea liikaa. Painin jatkuvasti sen asian kanssa, että miten saisin itseni tyytymään vähempään ruokaan. Tämä on erittäin vaikeaa. Ei edes se, etten söisi varsinaisia herkkuja ole niin vaikeaa kuin annoskoon pienentäminen. Pikemminkin jos jättää herkut pois, niin ns tavallisen ruoan syömisestä tulee pohjaton nälkä. Jos syö välillä jotain kaloripitoista, niin ei sitä linssipataakaan syö niin paljoa. Jos löytyy hyviä vinkkejä sietää pitkäkestoisesti sellaista "pikkunälkää", niin saa kertoa.

Kannattaa aloittaa lihastreenit, niin ei tarvitse syödä kuin pikkuinen lapsi.

Vierailija
65/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 59 - 60 kiloa eli läheltä liippaa, mutta tulen nyt kumminkin vastaamaan :) 172 cm.

Mulla on nyt viime vuoden aikana kadonnut lähes kokonaan makeanhimo kun aloin jättämään herkkuja pois ruokavaliostani. Syön kumminkin silloin tällöin suklaapatukan ja juon smoothieita usein (sokerit hedelmistä). Synttäreinä tai juhlapäivinä en rajoita itseäni vaan syön sen verran kuin tekee mieli ja jatkan sitten taas seuraavana päivänä normaaliin tyyliin.

Saan varmaan liikaa sodiumia, olen jäänyt koukkuun pikanuudeleihin.. En enää käytä niiden mukana tulevia maustepusseja, mutta ei se siltikään kovin terveellistä ole :'D Vielä parantamisen varaa.

Ja joudun ottamaan monivitamiinin päivittäin, koska en saa tarpeeksi ravinteita ruoasta.

Vierailija
66/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, oikeastaan salitreeni on ainoa mitä en ole kokeillut. Itse liikun muutoin paljon arjessa. Kävelen lähes kaikki matkat ja välillä käyn juoksemassa. Teen myös fyysisesti raskasta työtä, mutta varsinaista lihasten treenaamista en ole tehnyt. Voisihan sitä kokeilla. Tai jotainhan sitä on pakko kokeilla.

Vierailija
67/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, koska enpä erityisesti herkuttele mitenkään. No jouluna tulee syötyä makeaa, mutta ei muuten ole oikein vetoa sellaiseen. Liikunnasta saan nautintoa, ilman sitä en pärjäisi viikkoakaan. :)

En seuraa muutenkaan syömisiä tai punnitse säännöllisesti. Paino on ollut siinä 52 kilossa nuoresta asti.

Vierailija
68/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin nuorempana 57-58 kg (171 cm), niin 5 pv viikossa olin käytännössä nälissäni ja viikonloput söin normaalisti / herkuttelin jonkun verran. Nyt kun syön miten haluan joka päivä olen 70 kg ja ihan tyytyväinen näin keski-ikäisenä...

Vierailija
69/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, oikeastaan salitreeni on ainoa mitä en ole kokeillut. Itse liikun muutoin paljon arjessa. Kävelen lähes kaikki matkat ja välillä käyn juoksemassa. Teen myös fyysisesti raskasta työtä, mutta varsinaista lihasten treenaamista en ole tehnyt. Voisihan sitä kokeilla. Tai jotainhan sitä on pakko kokeilla.

Ongelma usein naisilla on se, että tehdään paljon aerobista liikuntaa, mikä ei kasvata lihaksia (ja usein laihduttaessa itseasiassa syö lihaksia). Mitä pienemmät lihakset sitä pienenpi kulutus.

Kun aloittaa kunnon lihastreenin, niin se kasvattaa lihaksia. Mitä isommat lihakset = sitä enemmän kulutat. 

Siksi varsinkin laihduttajille tärkeää olisi sen aerobisen liikunnan rinnalla olla kunnon lihastreenit. Muunten päätyy sellaiseksi kuin itse olin, että ei saa syödä 1300 kaloria päivässä enenpää tai alkaa lihomaan. Nyt olen harrastanut lihastreeniä ja kulutukseni on noussut 1650 kaloriin. Vielä on matkaa sellaiseen normaaliin 2000 kalorin kulutukseen, mutta oikea suunta on onneksi! 

Vierailija
70/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painoin vielä noin 40 vuotiaaksi vain 55kg ja olen 168 cm pitkä. En koskaan rajoittanut syömisiäni mitenkään, mutta huomasin kyllä, että kun käytiin lounasta syömässä jossain ulkona työkavereiden kanssa lähes päivittäin, niin kaikki muut jaksoi syödä ihan mielettömiä annoksia. its en ole koskaan voinut syödä hirveitä määriä ja vaikka yhdessäkin työpaikassa syötiin joka päivä pullaa, en lihonut.  

Nyt olen jo 62v ja paino on alkanut nousta sen jälkeen, kun mittariin tuli 55v. Nyt painan 64kg ja joudun jättämään iltamässäilyt pois, muuten paino vaan nousee ja nousee......

Vierailija
71/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin lihan syönnin, aloin lihota. Painoni siis tasaantui normaaliksi vuosia kestäneestä alipainosta. Vikaa ei koskaan löydetty, sillä kyse ei ollut minkäänlaisesta syömishäiriöstä. Ongelma piili siinä, ettei se kaikki mässy kerääntynyt mihinkään ja kehoni tyyliin kulutti nukkuessa enemmän kuin olisin koskaan jaksanut syödä. Nyt syön kaikkea paitsi lihaa ja ihan milloin haluan. Rakastan kakkuja, lettuja ja meksikolaista! En ole koskaan ollut laihdutuskuurilla, mutta lihotuskuureilla kyllä lähes koko elämäni. Nykyisin uskallan jo liikkuakin, oikein valveillakin, kun tarvitse pelätä että lähtee pelkästään kylkeä kääntäessä taas kilo.

Kateellisia on aika paljon, se on tullut taakaksi :(

Vierailija
72/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lopetin lihan syönnin, aloin lihota. Painoni siis tasaantui normaaliksi vuosia kestäneestä alipainosta. Vikaa ei koskaan löydetty, sillä kyse ei ollut minkäänlaisesta syömishäiriöstä. Ongelma piili siinä, ettei se kaikki mässy kerääntynyt mihinkään ja kehoni tyyliin kulutti nukkuessa enemmän kuin olisin koskaan jaksanut syödä. Nyt syön kaikkea paitsi lihaa ja ihan milloin haluan. Rakastan kakkuja, lettuja ja meksikolaista! En ole koskaan ollut laihdutuskuurilla, mutta lihotuskuureilla kyllä lähes koko elämäni. Nykyisin uskallan jo liikkuakin, oikein valveillakin, kun tarvitse pelätä että lähtee pelkästään kylkeä kääntäessä taas kilo.

Kateellisia on aika paljon, se on tullut taakaksi :(

Ps. Ikää tulee 50, pituus 158 ja paino 46-47kg

Vierailija
73/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

178cm ja n. 64kg

Syon joka paiva herkkuja. Jatskia, pullaa, karkkia, keksia. Ihan liikaa. Naama karsii sokerista.

Mutta en normisti syo niinkaan oikeata ruokaa. Pieni aamiainen, ei lounasta pahemmin ja paivallinen mita sattuu. Illalla napostelen sokerilla. Paino ei nailla evailla ole noussut. En harrasta liikuntaa.

Nyt kun olen yli viikon ahdannut ravintoloissa masun tayteen ja juonut viinia paalle niin johan tuli pomppo.

Alkoholi usein nautittuna nostaa painon ellei sitten nauti pelkkaa alkoa.

Nuorempana soin 2 lamminta ateriaa paivassa ja herkut palle ja olin aika tuhti vaikka harrastin hikiliikuntaa ja paljon.

Tasapainon loytaminen on hankalaa.

Vierailija
74/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma usein naisilla on se, että tehdään paljon aerobista liikuntaa, mikä ei kasvata lihaksia (ja usein laihduttaessa itseasiassa syö lihaksia). Mitä pienemmät lihakset sitä pienenpi kulutus.

Kun aloittaa kunnon lihastreenin, niin se kasvattaa lihaksia. Mitä isommat lihakset = sitä enemmän kulutat. 

Siksi varsinkin laihduttajille tärkeää olisi sen aerobisen liikunnan rinnalla olla kunnon lihastreenit. Muunten päätyy sellaiseksi kuin itse olin, että ei saa syödä 1300 kaloria päivässä enenpää tai alkaa lihomaan. Nyt olen harrastanut lihastreeniä ja kulutukseni on noussut 1650 kaloriin. Vielä on matkaa sellaiseen normaaliin 2000 kalorin kulutukseen, mutta oikea suunta on onneksi! 

Näillä puheilla mun täytyy varmasti kokeilla lihastreeniä. Koska mitkään ruokarajoitukset, etenkin määrän suhteen ovat kuin tuhoon tuomittuja. Välillä olen laihtunut jopa sen 15kg ja sitten se meinaa tulla korkojen kanssa takaisin. Kenties tuo jojoilu on jo itsessään saattanut vaikuttaa lihaksistooni negatiivisesti. Tämä on todennäköisesti on älykkäin neuvo mulle, vaikka lähinnä ruokavinkkejä olen vain tähän asti saanut.

Vierailija
75/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Oon 32v. 160cm 42kg

En herkuttele koskaan. Jos teen lettuja lapselle saatan syödä pari ja kesällä syön seuraksi 1 tai 2 pientä jäätelöä.

Jos jotain makeeta tekee mieli niin teetä vaahterasiirapilla.

Nuorena herkuttelin tarpeeksi ja opiskeluaikoina elin pelkällä suklaalla ja bissellä. Hampaat kiittää.

Kyllä se turha herkuttelu pitää aikuisena osata jättää pois.

Vierailija
76/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevitosena jouduin tekemään valinnan juustojen ja suklaan välillä (molempia ei voinut saada, jos aikoi pysyä entisissä mitoissa). Valitsin suklaan, syön joka päivä - tosin enimmäkseen tummaa.

Mitään peruskarkkeja tai makeita juomia en ole harrastanut koskaan, enkä tykkää kovin paljon kekseistä tai jäätelöstä. Ehkä tämä keskittyminen vain omaan lempiherkkuun on auttanut. En myöskään leivo itse, jos jotain tuoretta pullaa olisi jatkuvasti tarjolla näkyisi kyllä painossa.

Mitat ovat 168 cm/ 59 kg. Olen ollut viitisen kiloa hoikempikin, ja tuolloin taisin mennä vielä tiukemmin pelkällä tummalla suklaalla.

Vierailija
77/77 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä puheilla mun täytyy varmasti kokeilla lihastreeniä. Koska mitkään ruokarajoitukset, etenkin määrän suhteen ovat kuin tuhoon tuomittuja. Välillä olen laihtunut jopa sen 15kg ja sitten se meinaa tulla korkojen kanssa takaisin. Kenties tuo jojoilu on jo itsessään saattanut vaikuttaa lihaksistooni negatiivisesti. Tämä on todennäköisesti on älykkäin neuvo mulle, vaikka lähinnä ruokavinkkejä olen vain tähän asti saanut.

Jos aloitat lihastreenin niin laita se puntari pois näkyviltä ja ota itsestäsi kuvat ympäri kehoa ja sitten mitat.

Kun alat treenaamaan, niin se lihas jossain vaiheessa alkaa painamaan. se ei tarkoita sitä, ettäkö lihoaisit vaan että sulla alkaa tosissaan olemaan lihakset. Siksi on tärkeää, että tuijotat enemmänkin sitä ulkomuotoa, et sitä painoa. Tämän takia ne "ennen ja jälkeen" kuvat on tärkeitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi