Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 60kg painavat naiset! Paljonko voitte herkutella?

Vierailija
16.10.2022 |

Paljonko te alle 60kg painavat naiset voitte herkutella ja kuinka usein ilman että paino nousee? Itse olen pudottanut painoa noin 15kg sillä seurauksella että ruokavalio on nykyään tosi niukka. Ruokailulla pitää syödä suunnilleen sen verran että aina jää vähän nälkä eikä herkuille juuri ole varaa. Esim. sokeria en syö yhtään. Ehkä tämä tasaantuu tästä ajan myötä. Tasaantuuhan...? Ja elämäntyylini on aktiivinen ja liikunnallinen.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 165cm ja 59kg. Syön varmaan päivittäin jotain herkkuja ja hyvin usein roskaruokaa, silti ei kilot tosta muutu..

Oot varmaan todellinen himoliikkuja.

Vierailija
22/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole makean ystävä, joten makeaa syön pieniä määriä kerrallaan. Esimerkiksi juhlissa otan kyllä palan kakkua, tai lapsen karkkipussista voin napsaista pari karkkia lauantaisin. Jos ollaan kylässä, niin hyvin voin syödä keksin tai pari kahvipöydässä mutta en koskaan useampia. Koskaan en ole syönyt riviä enempää kerrallaan suklaata.

Viiniä juon viikonloppuisin jokusen lasillisen tai otan saunaoluen tai kaksi. Rakastan hyvää ruokaa, yhtälailla fine dine-osastoa kuin pikaruokaakin. Eli suolainen ruoka on heikkouteni. Yleensä pizzaa tms. tulee kuitenkin syötyä vain noin kerran viikossa. Pasta-annokset on yhtä lailla herkkua, ja pastaa voin syödä useinkin, myös jotain kermaisempaa versiota. Eli ne mun herkut on ehkä enemmän sitä tavallista ei niin terveellistä ruokaa. Tykkään sipseistä ja dipistä, mutta jotenkin ne tuntuu niin överiltä ettei tule syötyä kuin muutamia kertoja vuoteen. Eli syön kyllä aika vapaasti, mutta en tykkää kauheasti makeasta, ja lähinnä joudun rajoittamaan annoskokoja jotten saisi hirveää määrää kaloreita tavallisesta ruuasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi herkutella juuri yhtään. Syon joka aamu aamukahvin päälle yhden palan tummaa 95% suklaata ja se on ainoa "herkku" mitä voin syödä lihomatta. 

Ruokavalioni on erittäin niukka enkä edes uskalla vaihdella sitä paljoa. Syön samat asiat joka päivä ja se on ainoa keino millä panoni pysyy kurissa päivittäisen tunnin kestävän kävelylenkin lisäksi.

Aina aterian jälkeen jää huutava nälkä ja se jäytää joka päivä ja käytännössä koko ajan. Pituuteni on 168 cm ja paino 56 kiloa. Olen painanut yli 110 kiloa enkä enää ikinä halua lihoa niihin mittoihin. Nyt on paino pysynyt tuossa 56 kilossa tasaisesti yli 3 vuoden ajan askeettisella ruokavaliolla ja rautaisella tahdonvoimalla. 

Vierailija
24/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, paljon. Yleensä yhtenä päivänä viikossa vedän jotain tosi epäterveellistä lisäainemoskaa, tyyliin karkkipussin, ja muuten sitten syön omatekoisia, vähän terveellisempiä leipomuksia sen verran kuin mieli tekee. Käytännössä kuitenkin lähes joka päivä jotain.

Treenaan paljon, mikä tietysti vaikuttaa asiaan. Painoa jotain 52-53kg ja pituutta 168.

Vierailija
25/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 cm ja 53kg, en voi syödä mitä huvittaa jos haluan pysyä tässä. En herkuttele sillä tavalla että vedän överit vaan just joku suklaapatukka pari kertaa viikossa :D

Vierailija
26/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 168cm 58 kiloa ja "herkuttelen" ja syön ihan niin paljon kuin itseä huvittaa enkä stressaa mitään syömisiä tai painoa.

Sellaisa herkkuja, jollaisiksi ihmiset yleensä herkut mieltävä, ei kyllä oikeastaan ees tee juuri koskaan mieli: hedelmäkarkeista tms. en ole välittänyt vuosikausiin, suklaata on kiva syödä joskus 4-8 palaa ja sen jälkeen ei enää maistu. Kaikenlainen pullavehnämättö lähinnä ällöttää pienissäkin määrin.

Syön mitä tekee mieli, ja jos ei ole nälkä tai ei huvita syödä, en syö. Niin yksinkertaista se on.

Minulle herkkua ovat tuoreet hedelmät ja smoothiet. Sellaisia tekee usein mieli, karkkia ei niinkään.

Ihan kuin mun kirjoittamani, paitsi että olen 166cm pitkä.

Vierailija
27/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti vetäsen pari pullaa viikossa. Treenaan tosin paljon, joten panostan mielummin kunnon ruokaan kuin mässyihin.

Vierailija
28/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti samat säännöt ei koske aina laihana ollutta ja reilusti laihduttanutta. Sen takia ihan turha kysellä miten toiset saa syödä.

Vierailija
29/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 cm ja 59 kg. Syön joka päivä 2 palaa suklaata tai 2 Mariannekarkkia jälkiruoaksi. Muuta makeaa en juurikaan syö. Ja hyvin meni nelikymppiseksi, mutta sen jälkeen paino on noussut niukkuudesta huolimatta.

N48

Vierailija
30/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

157, 47kg, syön joka päivä 95% tummaa suklaata. Olen ollut vegaanina vuosikymmeniä, joten olen tottunut ohittamaan herkkuhyllyt. Vasta nyt olisi vegaanisia leivonnaisia yms., mutta vanhasta tottumuksesta ohittaa nekin vaihtoehdot. Olen aivan liian laiska leipoakseni itselleni.

Vierailija
31/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

157/51,4. minä myös syön tasapaksusti aina samoja, hyviksi havaitsemiani ruokia. Linssejä, papuja, kasviksia, makaronia tomaattipyreellä, kasvishernekeittoa, jauhelihapihvejä... Teen kaiken ruuan itse. Syön joskus erikoisherkkuna karjalanpiirakan tai jopa sellaisen atrian roiskeläppäpitsan. Mutta nämä ovat superspesiaalierikoisjuhlaruokia samaan tapaan kuin muilla perhepitsan vetäminen yksin tai hampurilaisateria mäkkärillä. sellaisia hullutuksia olen viimeksi harrastanut 2018.

Elämä on uskomatonta taistelua painon kanssa. Paino on pysynyt hyvänä viime vuodet. Vältän eniten sokeria, mutta lähinnä hampaiden kiilleongelman vuoksi. Kokemukseni on, että sokeria voi vallan hyvin käyttää lihomatta, kunhan se tulee jäätelöstä tai vastaavasta helposti sulavasta. Vain jos sortuu joka päivä valmisruokiin, ei laihdu. En tiedä, mikä niissä on. Yhdistelmä, lisäaineet, jokin maissiglukoosi? Mutta tää on siis se, mikä ratkaisee lihomisen ja laihtumisen. Ainakin itselläni. Voimia kaikille painon kanssa taisteleville!

Ai niin, ja alko pois. Ja kun punnitsee itsensä joka päivä, tietää, missä mennään. Ehkä tämä on ollut oman onnistumiseni avain sitten lopultakin? En harrasta liikuntaa.

Vierailija
32/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kenellekin on herkkua. En pidä viljatuotteista, sokerista, virvoitusjuomista, sipseistä, jäätelöstä, alkoholista. Ylipäätään mistään yleisesti herkkuina pidetyistä. Niistä tulee huono olo.

Mulle herkkua on tuoreet vihannekset, hedelmät, marjat. Pähkinät, rusinat, tumma suklaa. Popcorn.

Tänään olen syönyt herkkuna kourallisen popcornia, pari palaa suklaata kahvin kanssa ja nyt herkuttelen porkkanaraasteella ja puolukoilla.

Vierailija
33/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin herkuttelen. Suklaata 6 palaa. Karkkeja 10 kpl. Hedelmiä. Näitä yleensä ruoan päälle. 160 cm/56kg Aamulla puuroo.

Vierailija
34/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia lukemalla saa käsityksen, että kaikilla on joku syömishäiriö (ahmitaan "herkkuja" ja välillä laihdutetaan) tai vähintäänkin outo suhde ruokaa. Ihan samanlaisia ongelmia vaikuttaa olevan alle 60 kg painavilla naisilla kuin sitä painavammillakin. 

Vierailija
35/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan alle 50kg. Syön isoja annoksia ruokaa, mutta myös herkkuja joka päivä. Karkkia menee koko pussillinen kerrallaan.

Vierailija
36/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 51v. 159cm. ja 56kg. Syön täysin normaalisti ja herkkuja viikonloppuisin. Yritän saada noin neljä kiloa pois.

Miksi yrität laihduttaa? Sun iässä pitää lisätä lihasmassaa, ei yrittää painaa mahdollisimman vähän. Jos saat rasvaprosentin laskemaan ja lihakset kasvamaan, niin painon pudotus on vaihdevuosi-ikäiselläkin järkevää, mutta älyttömän vaikeaa se on. 

Vierailija
37/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

158/45

Syön herkkuja oikeastaan vain juhlissa. Joskus kesäisin jäätelötötterön, ei vaan tee mieli. Painoin ennen 100kg. Nothing tastes as good as skinny feels <3

Vierailija
38/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47v, 167cm ja 56kg. Minulla on jotenkin suu tuohesta, en pidä mitään ruokaa herkkuna saati himoitse sitä. En ole liikunnallinenkaan. Olin nuoruudessani sellainen kahvilla ja tupakalla eläjä, nyt en ole polttanut vuosikymmeniin mutta ruoka ei oikein maistu edelleenkään.

Vierailija
39/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun liikkuu tarpeeksi, voi syödä ihan mitä haluaa. Herkutellakin voi, mutta ei koko ajan.

Vierailija
40/77 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi testata paljon lihoaa ahmimalla sokeriherkkuja? on niillä herkuilla muitakin tervveyshaittoja kuin lihoaminen. jatkuva sokerin kittaaminen = elimistön jatkuva tulehdustila. Oletteko huomanneet kun syötte joskus liikaa sokeria niin vatsaa alkaa nipistellä? Niinpä.... Samoin kaikki rasvainen einesruoka.

En ole huomannut mitään nipistelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän