Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisitte?

02.11.2006 |

Olin äsken synttäreillä 3,5 kuukautisen vauvan kanssa. Emäntä antoi SALAA kakkua vauvalle. Ok, ei ehkä maailman vakavinta, mutta mua ärsytti se, että tehdään salaa noin ja multa kysymättä. Itse en antaisi edes toisen koiralle mitään kysymättä lupaa. Tässä tapauksessa emäntä tiesi, ettei kakkua saa antaa, mutta antoi silti. " Pitäähän sen saada." Myöhemmin kun vauva itki, vielä arveli sen johtuvan kakusta.

Korpeaa ja emäntä kyllä huomasi sen.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon ihmetellyt kun pienille lapsille syötetään niin paljon makeeta, saati sitten että jonkun mielestä vauvankin pitäis syödä. Niin kauan vaan kun pystyy pitään erossa sokerista sen parempi. Onneksi nyt ei kerrasta vielä totu makeaan tai hampaat kärsi kun ei oo hampaitakaan. Mutta kyllä on mun mielestä törkeästi toimittu, kun ei kunnioita vanhempien tahtoa.

Vierailija
2/42 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään vauvalle, jonka ruuansulatuselimistö ei vielä ole tottunut erilaisiin ruokiin, ehkä ainoastaan rintamaitoon.

Mahdollisia allergioitakin kannattaisi miettiä, ennen kun alkaa toisten vauvoille salaa kakkua syöttämään. Ja miten niin vauvan pitää saada kakkua? Ei vauva varmaan raivareita saa vaikka kakku jäisikin syömättä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä lähinnä mietin, että kun pullot ym. pitää vielä keittää, niin voiko tuosta tulla joitain reaktioita, kun yht´äkkiä ihan normaalia ruokaa (tai oikeastaan makeaa) tungetaan suuhun. Ja mitä jos vauva onkin allerginen esim. munalle?

Vierailija
4/42 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 3,5 kk ikäiselle kakkua. Olen aivan sanaton!!!

Vierailija
5/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäisen suuhun kyl ylkeensä kukaan FIKSU laita mitään suuhun jo pelkästään tukehtumisvaaran takia =/

*jää epäilemään*

Vierailija
6/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän 3,5 kk ikäinen jo kakkua osaa maiskuttaa joten ei varmasti ole provo!

niin ja ap:lle: oli kyllä ikävästi tehty emännältä kun meni vauvallesi kakkua antamaan. Ei tosiaan maailma siihen kaadu mutta periaatteen vuoksi, eihän tuon ikäinen muuta tarvitse kuin maitoa.

Ystäväni kertoi joskus kuinka hänen vauvalle oli annettu maistaa suklaata ristiäisissä jolloin vauva oli 2kk ikäinen.

Meillä lapset ovat maistaneet eka kerran kakkua 1-v. syntymäpäivänään...

myry kera viiden kullanmurun

Vierailija
7/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on totta ettei todellakaan ollut fiksua käyttäytymistä!

Vierailija
8/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kermaa ja viljaa. Ei kai tuon ikäisen maha semmoista kestä. TÖRKEÄÄ!

Tytteli-83

Vierailija
9/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään, kun heräsin, ajattelin, että ei kai se maailma tähän kaadu. Koska vauva ei näytä saaneen mitään allergista reaktiota, kaikki on periaatteessa ok. Aion kyllä ottaa puheeksi asian emännän kanssa. Jos en olisi huomannut kermavaahtoa leualla, olisiko hän jättänyt asian kertomatta minulle? Mitä, jos vauva olisikin saanut allergisen reaktion, enkä olisi tiennyt, että häntä on syötetty?

Emäntä kai tahtoi herätellä minua, kun olen niin hormonihuuruissani, etten tahdo jättää vauvaa hoitoon jne. Hänen mielestään olen ylisuojeleva ja kiinni lapsessani. Mutta se on oma asiani eikä kuulu muille. Varsinkaan tämän jälkeen en todellakaan vie lastani hänelle hoitoon. Olen todella loukkaantunut. Tuntuu siltä, etten ole pystynyt pitämään lapsestani huolta, kun toinen salaa viereisessä huoneessa käydessäni halusi kiusakseni tehdä näin.

Kiitos teille tuesta! En eilen saanut puhelimitse ketään kiinni, mutta oli pakko purkaa jonnekin!

Vierailija
10/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule jos sinun elämäsi menee noin pienestä asiasta sekaisin niin odottappa kun lapsesi kasvaa!!!!

Ihanko se nyt koko suuren palan kakkua vetäisi naamaansa tuosta vain???? Empä usko. Ja kun nyt asiasta hetki eikä ole tapahtunut niin kannattaako asiasta nostaa tuommoinen poru?

Ajatteleppa asiaa myös siltä kannalta että ennen vanhaan vauvoille syötettiin itseasiassa kahvin ja pulla sekoitusta ja hekin elävät edelleen!

T. useamman lapsen äiti

Vierailija
11/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

meillä iski samanlainen salakakuttelija, kun poika oli 4kk. Kyllä nyppi! Oltiin synttäreillä ja miehen veljen vaimo (hmm, mikäs se oikea termi hänelle onkaan) törkkäsi kakkua vauvan suuhun, vaikka just olin kertonut että pelkällä rinnalla mennään jne!!??!! Mentiin miehen kanssa ekaks ihan sanattomaksi mutta sitten tuli kyllä pienimuotoinen riita. Heidän omat lapsensa kuulemma jo tuossa iässä saivat maistaa ihan kaikkea ja lisäksi meidän poika on niin laihakin (se on kyllä ihan totta, on todella pienikokoinen).

Mikä pahinta, sama oli toistua taas, kun oltiin viikko sitten yhdessä laivalla risteilyllä ja syömässä. Tosin nyt pojalla on jo sen verran ikää, että olen itsekin antanut lusikankärjellisellä maistiaisia kaikenlaisesta, mutta silti. Loppuristeily kului taas kireissä tunnelmissa...

En voi käsittää, että joku kehtaa törkkiä toisen lapselle ruokaa suuhun ominpäin!!! Itse en tekisi sitä edes toisen koiralle, kuten joku ketjussa totesi.

Vierailija
12/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilaamaan jollain, jota ei pitäisi saada muruakaan ennen yhden vuoden ikää. Ei siitä välttämättä mitään näkyvää reaktiota tule, mutta varmasti sitä miettii, johtuuko tämäkin itku tai kähinä siitä.

Meillä anoppi antoi lupia kyselemättä maitoallergiselle vauvalle jäätelöä! Vieläkin korpeaa ja kehtasi vielä todeta, ettei kai sille siitä mitään tullut.

Vauvasta kun on vaikea sanoa, mikä vaiva tai kitinä johtuu mistäkin.

Vierailija
13/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen just luin tätä ja oikeen

kylmät väreet meni kun niin ärsytti sun puolesta..ja kappas, tänään miehen siskon synttäreillä anoppi tunki meidän tytön suuhun kermavaahtoa kakusta, tyttö täyttää viikon päästä 3kk.Kyllä suoraan sanoen vitutti kun huomasin:(

Vierailija
14/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

fia123:

Kuule jos sinun elämäsi menee noin pienestä asiasta sekaisin niin odottappa kun lapsesi kasvaa!!!!

Ihanko se nyt koko suuren palan kakkua vetäisi naamaansa tuosta vain???? Empä usko. Ja kun nyt asiasta hetki eikä ole tapahtunut niin kannattaako asiasta nostaa tuommoinen poru?

Ajatteleppa asiaa myös siltä kannalta että ennen vanhaan vauvoille syötettiin itseasiassa kahvin ja pulla sekoitusta ja hekin elävät edelleen!

T. useamman lapsen äiti

Heh, nyt kun sain verenpaineeni taas nousuun tästä asiasta niin kommentoisin edellistä. Eli mua ainakaan ei sinänsä nypi, että poika söi sen lusikallisen kakkua, mutta tuollainen käytös on syvältä, että aletaan syöttää toisen lasta salaa. Vielä siis siihen astitäysimetettyä lasta, minkä olin juuri ko. henkilölle todennut. Toi olis vähän sama juttu kun sanoisin jollekin että olen kasvissyöjä ja se iskis mun suuhun kyljyksen ja sanois että " vedä siitä, kun oot niin laihakin ja lihaa mekin syödään, ei se vaarallista ole" .

Vierailija
15/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pistäisin kys. emännän kanssa välit poikki. Eihän tuollaiseen henkilöön voi luottaa ja lisäksi teko on mielestäni myös suora hyökkäys äitiyttäsi kohtaan ja sitä millä tavoin haluat lapsestasi huolehtia. Kertoisin myös, että joudut käyttämään lastasi lääkärissä, koska hän saisi allergisen reaktion kakusta ja valvoit kipeän lapsen rinnalla koko seuraavan yön. Ehkä tälläinen valkoinen valhe pistäisi miettimään, ettei toista tekoaan jonkun toisen kohdalla (ehkäpä seuraavan kerran tarjoaa leikki-ikäiselle viinaa). Itselläni on moniallergikko poika ja en uskalla edes ajatella mitä hänelle tapahtuisi, jos joku tekisi näin. Teko on ajattelematon, mutta pahinta on tuo salaaminen.

Vierailija
16/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on tosi törkeää että pienelle vauvalle antaa _ilman lupaa_ jotain suuhun pantavaa. Sano kyseiselle ihmiselle suoraan että vauva on _sinun_ vauvasi ja sinä päätät milloin sille annetaan maistiainen kakusta. Kukaan muu ei mene ilman lupaasi antamaan vauvalle yhtään mitään.

Vierailija
17/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suuttuisin kyllä silmittömästi.

Ei toisen vauvalle saa antaa MITÄÄN ilman lupaa. Varsinkaan jos vauva saa pelkkää rintaa.

Meillä poika 7,5 kk, emmekä ole hänelle antaneet vielä mitään makeaa. Kerkiää sitten myöhemmin ja silloinkin kohtuudella.

Ja tuosta lapsessa kiinniolemisessa.... Kyllä tuon ikäisessä lapsessa saa vielä ollakin kiinni. Meidänkin poika oli eka kertaa hoidossa vasta 7 kk ikäisenä ja silloinkin vain pari tuntia.

Jokaiset vanhemmat voivat tehdä niinkuin lapselle ja itselle on parhainta!:)

Vierailija
18/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei asia tosiaan maailman vakavin olekaan, niin en ymmärrä miksi kolmekuiselle pitää mennä suuhun tunkemaan herkkuja ja etenkin vastoin vanhempien tahtoa. Itse kahden allergisen lapsen äitinä vetäisin hirveät kilarit, jos joku antaisi vauvalle tuossa iässä kakkua tms ja ylipäätään pienelle ihmiselle syötävää kysymättä onko se minusta ok.

Oletko puhunut asiasta tämän ihmisen kanssa? Millä hän oikeastaan perusteli tekonsa? Minä en ainakaan jatkossa luottaisi ko ihmiseen ollenkaan ts hoitoon en hänelle antaisi ja sanoisin syyn ihan suoraan.

Vierailija
19/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa aika kummallinen emäntä niillä kutsuilla. Itse olen alkanut aina ajoissa antaa lapsille lisäruokaa (on olleet isoja, yliaikaisia vauvoja) ja saanut vähän kommenttiakin siitä, mutta kakut jne. olen kyllä jättänyt vähintään sinne 1v. juhlille. Siis vauvalle vauvanruokaa ja oman vanhemman toimesta!!!

Ihmettelen kyllä edellä yhden kirjoittajan kommenttia ylireagoinnista, Eihän ap ollut edes ylireagoinut. Itse olisin varmaan saanut hepulin kyseisen emännän nähden! 3,5-kuinen vauva on kyllä todella liian pieni saamaan mitään täytekakkuja, edes " vähän" . Ärsyttää!!!

Vierailija
20/42 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänä minua ottaa pannuun tuo tapaus, koska se selvästi vaikuttaa provolta, eikä ole muutenkaan järkeä antaa vasta 3kk+ ikäiselle täytekakkua. Mikä oli intressi yrittää salata asia? Eihän se todennäköisyys ole suuri, että vaaraa olisi aiheuttanut, mutta ei se nokarekaan vatsalle hyvää tee tuon ikäiselle ja kuten sanoin että mitään tarvetta ei ole kakkua maistattaa. Outoa käytöstä ja v......a ainakin minua tuollainen salaperäisyys ja hölmöily.