Työtön ei tarkoita halpatyövoimaa
Jos juuri nyt ei ole töissä, niin on turha kuvitella osaavan ihmisen haluavan työllistyä helppoihin halpahommiin.
Mulle kerran soitti headhunter ja kertoi edellisen työntekijän varastoineen autotallissaan ja autossaan myytäviä tavaroita.
Kommentit (36)
Työttömiä on erisyistä. Itsellä ainakin tietyt terveydelliset rajoitteet rajaa sen, mitä työtä teen. Tällä hetkellä työssä ammattiani vastaavalla alalla, mutta en ammattini nimikkeellä, kunta ei halua maksaa palkkaa siitä mitä oikeasti osaan vaan olen alempiarvoisella nimikkeellä oman alan työssä ja en tee niitä työtehtäviä, johon olen kouluttaunut, koska en saa tehdä enkä myöskään tekisi, koska eihän siitä makseta.. Saan n. 200-30 euroa/kk vähemmän palkkaa nyt, kun kunta säästää! Puolivuotta tässä ja sit taas työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön työnhakija. En todellakaan hae halpahommia.
Mulla on unelmia ja tavoitteita.
Minun unelma miehenä on itse elättää itseni vaikka pienemmällä palkalla. Tästä käsin etsin sopivampaa työtä. OLEN MIES.
Hyvä, tee miehen työ! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran työtön on aina työtön. Työttömän kohtalo on tyytyä halpahommiin, jos saa niitäkään.
Se kuuluisa aukollisen cv:n kirous.
Sen aukon voi täyttää vaikka sairaalassa makaamisella tai ulkomaan vapaaehtoistyöllä.
Ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Kerran työtön on aina työtön. Työttömän kohtalo on tyytyä halpahommiin, jos saa niitäkään.
Puolet työttömäksi jäävistä työllistyy 3kk sisään, lopuistakin puolet 6kk sisään.
Ja näitä on satoja tuhansia vuosittain jotka työllistyy, ja joka vuosi porukkaa vaihtuu suurin osa, eli jos kerran työtön olisi aina työtön, meiltä loppuisi aika nopeasti työntekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen DI ja työtön.
Työkkärin täti alkoi ehdotella, että voisin mennä siivoojaksi tai kaupan kassalle. Ja entäpä, haluaisinko jonkun lyhyen koulutuksen vielä. (En kysynyt, mitä se tarkoitti) Olen 60-vuotias.
Miksi olet sitten työtön omalta alalta?
No olisko v...u vaikka siksi ettei omalla alalla ole töitä, tämä sivusta arvauksena arvon neropatti. Missä työssä pärjää noin tyhmiä kyselemällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen DI ja työtön.
Työkkärin täti alkoi ehdotella, että voisin mennä siivoojaksi tai kaupan kassalle. Ja entäpä, haluaisinko jonkun lyhyen koulutuksen vielä. (En kysynyt, mitä se tarkoitti) Olen 60-vuotias.
Miksi olet sitten työtön omalta alalta?
No olisko v...u vaikka siksi ettei omalla alalla ole töitä, tämä sivusta arvauksena arvon neropatti. Missä työssä pärjää noin tyhmiä kyselemällä?
Tuota ei usko kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön työnhakija. En todellakaan hae halpahommia.
Mulla on unelmia ja tavoitteita.
Minun unelma miehenä on itse elättää itseni vaikka pienemmällä palkalla. Tästä käsin etsin sopivampaa työtä. OLEN MIES.
"Pienempi palkka" 3000 netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluisa aukollisen cv:n kirous.
Sen aukon voi täyttää vaikka sairaalassa makaamisella tai ulkomaan vapaaehtoistyöllä.
Ei voi.
Kannattaa ladata word tai oppenoffice niillä voi.
Ei voi, ei kuulosta uskottavalta, kun joka toinen tekee saman tai samantyyppisen.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei tarkoita? Työttömän päiväpalkka on se kuuluisat 9 euroa, eikä sitäkään tarvitse työnantajan maksaa vaan valtio maksaa sen.
9 euroa/työpäivä on kulukorvaus, jonka työtön saa työttömyyskorvauksen lisäksi osallistuessaan työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaan. Työkokeilun kesto on yleensä 2-3 kuukautta, oletuksena että työtön saa työpaikan sen päätteeksi. Todellisuudessa monet firmat ketjuttaa näitä työkokeilijoita käyttäen heitä halpana työvoimana. Korvaus on ollut sama 9 euroa ainakin viimeiset 10 vuotta.
Työtön ei ole halpatyövoimaa. Työtön on ilmaista työvoimaa! Tervetuloa sosialidemokratiaan, työkokeilija!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei tarkoita? Työttömän päiväpalkka on se kuuluisat 9 euroa, eikä sitäkään tarvitse työnantajan maksaa vaan valtio maksaa sen.
9 euroa/työpäivä on kulukorvaus, jonka työtön saa työttömyyskorvauksen lisäksi osallistuessaan työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaan. Työkokeilun kesto on yleensä 2-3 kuukautta, oletuksena että työtön saa työpaikan sen päätteeksi. Todellisuudessa monet firmat ketjuttaa näitä työkokeilijoita käyttäen heitä halpana työvoimana. Korvaus on ollut sama 9 euroa ainakin viimeiset 10 vuotta.
Julkinen sektori se vasta työkokeilijoita ketjuttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin päiväkirjasta niin olin 2011 kuntouttavassa työtoiminnassa ja silloin sain tuon 9€/pv joten on se ollut pitempää kuin 9 vuotta.
En tiedä missä välissä se muuttui tällaiseksi typeryydeksi että työtöntä ruvettiin halveksimaan näin. Silloin nuorena 80-luvulla sain heti oikean palkan eikä ollut mitään sellaista ettei ensimmäiseltä kuulta saanut palkkaa. Nythän se tuppaa olemaan palkkatukipaikoissa niin että ei saa edes kunnon palkkaa ensimmäiseltä kuukaudelta. Itse tein niin että ilmoitin lopettavani työn jos en saa palkkaa toiselta kuukaudelta. Jopas laittoin työkkäri rattaat pyörimään sutjakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä välissä se muuttui tällaiseksi typeryydeksi että työtöntä ruvettiin halveksimaan näin. Silloin nuorena 80-luvulla sain heti oikean palkan eikä ollut mitään sellaista ettei ensimmäiseltä kuulta saanut palkkaa. Nythän se tuppaa olemaan palkkatukipaikoissa niin että ei saa edes kunnon palkkaa ensimmäiseltä kuukaudelta. Itse tein niin että ilmoitin lopettavani työn jos en saa palkkaa toiselta kuukaudelta. Jopas laittoin työkkäri rattaat pyörimään sutjakkaasti.
Siis mitä hittoo, missä noin toimitaa? Tuohan on laitonta? Itse olen ollut ja olen nytkin taas palkkatukityössä ja palkka on se alusta asti mikä on luvattu ja nyt se on vähän noussutkin.