Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön ei tarkoita halpatyövoimaa

Vierailija
16.10.2022 |

Jos juuri nyt ei ole töissä, niin on turha kuvitella osaavan ihmisen haluavan työllistyä helppoihin halpahommiin.

Mulle kerran soitti headhunter ja kertoi edellisen työntekijän varastoineen autotallissaan ja autossaan myytäviä tavaroita.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon pitäisi kaikkien ymmärtää.

Haluatko osaavan hmisen tekemään jotain? Jos haluat, niin sitten maksat saman palkan, oli tuo osaaja työssä tai ei.

Vierailija
2/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työllistymisen ongelma on siinä, ettei työttömille haluta maksaa samaa palkkaa,

Toki sama palkka olisi maksettu, jos samat ihmiset olisivat olleet töissä palkkaamishetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänsä arvostava työtön ei hinnoittele osaamistaan alas.

On sentään vuosia opiskellut tutkintoon ja on vuosia tehnyt vaativia työtehtäviä.

Ei todellakaan halua hinnoitella osaamistaan ja koulutustaan alas vain siksi, ettei juuri nyt ole jossain tekemässä jotain.

Vierailija
4/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi työllistymisen ongelma on siinä, ettei työttömille haluta maksaa samaa palkkaa,

Toki sama palkka olisi maksettu, jos samat ihmiset olisivat olleet töissä palkkaamishetkellä.

Eli kaikille pitäisi maksaa tasa-arvoisesti sama, eikä sen mukaan mitä kukin osaa?

Vierailija
5/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön työnhakija. En todellakaan hae halpahommia.

Mulla on unelmia ja tavoitteita.

Vierailija
6/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaun suurin ongelma on sen ympärille kerääntynet headhunterit.

Nuo hakee piilotyöpaikkoihin vain työssä olevia.

Ei ne hae työpaikkoihin osaajia.

Vierailija
7/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ek:n sylypuudelilta, orponen nimeltään. Työttömät on just sitä mitä paikallinen sopiminen haluaa. Annetaan paperi, allekirjoita tai karenssit paukkuu. Ja paperissa on sovittuna huimia 8€/h palkkoja, ilman vkl ja pyhälisiä. Oma auto ja puhelimet sun muut välineet, ilman eri korvausta.

Vierailija
8/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sentään vuosia opiskellut tutkintoon ja on vuosia tehnyt vaativia työtehtäviä.

Ei todellakaan halua hinnoitella osaamistaan ja koulutustaan alas vain siksi, ettei juuri nyt ole jossain tekemässä jotain.

Miksi se sitten on työtön, jos on koulutettu osaaja?

Vierailija
9/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön työnhakija. En todellakaan hae halpahommia.

Mulla on unelmia ja tavoitteita.

Sitten pysytkin työtttömänä. Unelmat ja tavoitteet jäävät toteutumatta.

Vierailija
10/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei tarkoita? Työttömän päiväpalkka on se kuuluisat 9 euroa, eikä sitäkään tarvitse työnantajan maksaa vaan valtio maksaa sen.

Vierailija
11/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurin kireille maksetaan neljä tonnia ja mulle tarjotaan kolme, niin kuvitteleeko joku mun juoksevan kirmaten töihin.

Vierailija
12/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Srknta halusi ilmaiseksi töihin. Vapaaehtoisduuniin ammattiosaamisella. Ei kiitos enää. Hävytöntä.

Vierailija
13/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran työtön on aina työtön. Työttömän kohtalo on tyytyä halpahommiin, jos saa niitäkään.

Vierailija
14/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran työtön on aina työtön. Työttömän kohtalo on tyytyä halpahommiin, jos saa niitäkään.

Se kuuluisa aukollisen cv:n kirous.

Vierailija
15/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sitten on työtön, jos on koulutettu osaaja?

Helposti. Raakkaa haastatteluista pois jollain kriteerillä.

Vierailija
16/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen DI ja työtön.

Työkkärin täti alkoi ehdotella, että voisin mennä siivoojaksi tai kaupan kassalle. Ja entäpä, haluaisinko jonkun lyhyen koulutuksen vielä. (En kysynyt, mitä se tarkoitti) Olen 60-vuotias.

Vierailija
17/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ek:n sylypuudelilta, orponen nimeltään. Työttömät on just sitä mitä paikallinen sopiminen haluaa. Annetaan paperi, allekirjoita tai karenssit paukkuu. Ja paperissa on sovittuna huimia 8€/h palkkoja, ilman vkl ja pyhälisiä. Oma auto ja puhelimet sun muut välineet, ilman eri korvausta.

Ei tää nyt ihan toimi.

Koulutetut työttömät asuu omakotitalossa ja niillä on kaikki hyvin.

Vierailija
18/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen DI ja työtön.

Työkkärin täti alkoi ehdotella, että voisin mennä siivoojaksi tai kaupan kassalle. Ja entäpä, haluaisinko jonkun lyhyen koulutuksen vielä. (En kysynyt, mitä se tarkoitti) Olen 60-vuotias.

Miksi olet sitten työtön omalta alalta?

Vierailija
19/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tää nyt ihan toimi.

Koulutetut työttömät asuu omakotitalossa ja niillä on kaikki hyvin.

Ansiosidonnaista ei saa kauaa.

Vierailija
20/36 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kuuluisa aukollisen cv:n kirous.

Sen aukon voi täyttää vaikka sairaalassa makaamisella tai ulkomaan vapaaehtoistyöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi