Miten yksinäiset kestävät yksinoloa ja yksin nukkumista?
kun ei ole ketään ketä halata tai pitää kädestä tiukan paikan tullen. Kauhea ajatus että joutuisi elämään yksin.
Kommentit (91)
Vaikka olisin parisuhteessa, nukkuisin yksin.
Ei sitä kuorsaamista, potkimista, kuolaamista ym. jaksaisi kuunnella ja katsella. Yö on minulle nukkumista varten ja muutenkin huonouninisena tarvitsen hiljaisuutta ja rauhaa yöllä.
Sitä paitsi en halua, että joku näkee ja kuulee minun kuorsaavan ja kuolaavan.
Ap on kyllä vielä aika kesken itsensä kanssa. Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata olla myös yksin. Itse en kyllä esim. alkaisi mihinkään suhteeseen ihmisen kanssa, joka ei yhtään osaa olla itsenäinen ja jota pitää pitää kädestä kiinni.
Tuollainen asenne on tosi haavoittuva, meistä jokainen on jossain vaiheessa yksin, ellei esim. satu kuolemaan ennen puolisoaan. Juuri tuollaisella asenteella mahdollistaa toksisia suhteita. Jestas sentään, mikä siinä yksin olemisessa on niin vaikeaa?? Ja en nyt tarkoita yksinäisyydestä kärsiviä, eri juttu se. Voimia teille!
Vierailija kirjoitti:
Elän yksin ja siihen tottuu. Jokaisella on silti kosketuksen tarve. Itse siihen saan apua ihanalta varatulta mieheltä arkisin. Haave olisi terve kumppani elämän ehtoopuolelle. Tahtoo kaikki mun ikäluokan ihmiset olla jotain näistä:
Pettäjä
Henkisesti sairas
Jätetty jostain syystä joka vahingoittaa toista
Parempi olla siis sinkkuna ja pitää hauskaa varatun kanssa ilman tunnesidettä ja tunteita
On varmaan surullista olla henkisesti sairas. Pahoitteluni sinulle.
No minä olen elänyt miehen kanssa 10 vuotta ja ilman miestä jo yli 10 vuotta, enkä todellakaan vaihtaisi yksinoloa enää mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kyllä vielä aika kesken itsensä kanssa. Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata olla myös yksin. Itse en kyllä esim. alkaisi mihinkään suhteeseen ihmisen kanssa, joka ei yhtään osaa olla itsenäinen ja jota pitää pitää kädestä kiinni.
Tuollainen asenne on tosi haavoittuva, meistä jokainen on jossain vaiheessa yksin, ellei esim. satu kuolemaan ennen puolisoaan. Juuri tuollaisella asenteella mahdollistaa toksisia suhteita. Jestas sentään, mikä siinä yksin olemisessa on niin vaikeaa?? Ja en nyt tarkoita yksinäisyydestä kärsiviä, eri juttu se. Voimia teille!
On hyvin eri asia olla *myös yksin* kuin kärsiä koko elämänmittaisesta yksinäisyydestä ja kohtaamattomuudesta. Ihminen on laumaeläin ja yksinäisyys on myös fyysiselle terveydelle vahingollista, tutkimusten mukaan sydän-ja verisuonitaudeille verrannollista. Yhteys toiseen ihmiseen on perustarve.
Olen tällä hetkellä viettämässä yksin viikonloppua mökillä luonnon keskellä. On ollut aivan mahtavaa.
On myös mukavaa palata tänään illalla kotiin jossa mies odottaa. Voimia kaikille yksinäisille, älkää luovuttako! Minäkin elin aikuisuudestani liki 20 vuotta yksin ja ajoittain hyvin, hyvin yksinäisenä ennen kuin lopulta kohtasin rakkaam puolisoni. Aina on toivoa
Erittäin huonosti. Kannattaakin ap pelätä.
Aika huonosti. Haluaisin nukkua jonkun vieressä.
Jos mietin asiaa niin tuskin itsekään enää kovin helposti tottuisin nukkumaan toisen vieressä. Varsinkaan nyt, kun nukkumisen kanssa vaikeuksia muutenkin. Kyllä minäkin silti tietyllä tavalla kaipaan läheisyyttä. Toki itselle kaukainen asia, kun en ole seurustellut koskaan. Se on totta myös, että monesti yksinäisyyteen tottuu. Minunkin on ollut pakko tottua. Ei se silti ainakaan minulla poista ajoittaista kaipuuta siihen, että olisi ystäviä tai jopa parisuhde. Kaipaan joskus eniten sitä kuinka kiva olisi jutella jonkun kanssa kunnolla jostain mielenkiintoisesta aiheesta tai käydä jossain. Yksin ollessa elämä menee ehkä liikaakin samaa rataa. Näin en kuulu niihin joiden mielestä yksin olo on ihan parasta tai sano toista läheisriippuvsiseksi jos kokee yksinäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Elän yksin ja siihen tottuu. Jokaisella on silti kosketuksen tarve. Itse siihen saan apua ihanalta varatulta mieheltä arkisin. Haave olisi terve kumppani elämän ehtoopuolelle. Tahtoo kaikki mun ikäluokan ihmiset olla jotain näistä:
Pettäjä
Henkisesti sairas
Jätetty jostain syystä joka vahingoittaa toista
Parempi olla siis sinkkuna ja pitää hauskaa varatun kanssa ilman tunnesidettä ja tunteita
Jaa. Pettäjä ei tykkää pettäjistä. Hah haa.
Asun yksin niin ei haittaa nukkua yksin.