Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisista syistä katkaistaan välit vanhempiin? Tilanne se, että sisarus tehnyt näin, mutta vanhemmat ei tiedä miksi, eikä

Vierailija
15.10.2022 |

tämä välit katkaissut suostu mitään perustelemaan. Koska olen samassa perheessä lapsena elänyt, tiedän, että kyseessä ei ole mikään lapsuuden kaltoinkohtelu tms. lapsuudesta tuleva asia, vaan normaali lapsuus meillä oli.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat arvostelleet häntä nyt myöhemmin jotenkin, joten siksi.

Vierailija
2/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hetkellisesti katkaissut välit vanhempiin siksi, koska he ovat käytöksellään niin negatiivisia ja tympeitä, etten voi elää täydellä potentiaalilla vetäen energiasyöppöä kivirekeä. Nykyään olen harvakseltaan tekemisissä, mutta pitkällä etäisyydellä.

Olen perheen ainoa tytär, eikä veljillä ole mitään käsitystä siitä miten minua on tyttönä ja myöhemmin naisena kohdeltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä tiedä, miten sisaruksesi on lapsuutensa kokenut.

Vierailija
4/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi molempiin. Eikös se ole joskus vain toinen. Varmaan äiti kaipaa soittoja.

Vierailija
5/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein perheessä saatetaan kohdella sisaruksia hyvinkin eri tavoilla. Sisarukset myös reagoivat kasvatukseen eri tavoin. Ei sitä syytä välttämättä näe vaikka olisi saman perheen jäsen.

Vierailija
6/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika voi olla hyvin vanhemmissa, vaikka ap sanookin että mitään kaltoinkohtelua ei olisi ollut. Ethän sinä voi tietää, kuinka sisarus asian kokee. Toki, sekin on mahdollista, että kaikki on ollut hyvin, ja "ongelma" on sisaruksen päässä, mutta sitähän me ulkopuoliset emme voi tietää.

Vierailija
7/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen "koska emme voi puhua, kysyn mammoilta" -aloitus.

No, kyllähän mammat tietää. Eikös vaan? Ihan varmasti tietää. Niih.

Vierailija
8/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vanhemmat ei tiedä. Paljastaa kaiken tarvittavan.

Vierailija
9/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni pummi rahaa ja kun en halunnut antaa sanoi pahaksi ihmiseksi, sinne meni välit.

Vierailija
10/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo nyt on huono perustelu että samassa perheessä elänyt.

Ei takaa mitään varsinkaan jos olette esim yhtään eri ikäisiä.

Omat syyni välien viilentymiseen oli se että vanhempani eivät koskaan nähneet minua siis he eivät halunneet nähdä vaan he siirsivät käsittelemättömät pskansa minuun , niinsanotusti

Vierailija
11/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy sisarukseltasi itse asiasta?

12/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi kysyä siltä sisarukselta? Ettekö ole puheväleissä?

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
13/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaltainen_nousisi kirjoitti:

Mikset voi kysyä siltä sisarukselta? Ettekö ole puheväleissä?

"tämä välit katkaissut suostu mitään perustelemaan"

Vierailija
14/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä hän saattaa olla kokenut ettei teidän vanhemmat ole hänen tukenaan asioissa?

Tai vanhemmat ovat negatiivisia ja tykkäävät omilla asioillaan tuoda hänelle painolastia?

Vierailija
15/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sisaruksella uusi parisuhde tai jotain muuta isoa muutosta nyt meneillään elämässä? Meillä yksi sisaruksista katkoi välit, kun löysi narsistisen puolison. Ensin jäi ystävät, sitten perhe.

Vierailija
16/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, minulla oli millä tahansa mittarilla ulkoisesti normaali lapsuus. Oli kivat harrastukset, puhtaat vaatteet, ruokaa pöydässä, vanhemmat osallistuivat aktiivisesti, kannustettiin kouluttautumaan, auttoivat rahallisesti vielä kin muutin lapsuudenkodista...

Silti kulissien takana aivan jäätävä manipulointi, painostus, henkinen väkivalta (joskus harvoin fyysistäkin), mitätöinti, mikään ei riittänyt, puhuin väärin, näytin väärältä, tein vääriä asioita, kaverit olivat vääränlaisia, en ollut tarpeeksi hyvä harrastuksissa, en ollut tarpeeksi kiitollinen, en ollut tarpeeksi avulias, en tehnyt kotona riittävästi, olin liikaa paikalla tai poissa, riippuen mistä tuuli. Puhuin liikaa, liian vähän, väärällä äänensävyllä, vääriä asioita.

Ja minä yritin epätoivoisesti miellyttää, kunnes en sitten vaan yhtenä päivänä jaksanut ja romahdin ja laitoin välit poikki kertaheitolla. Elämäni paras päätös. Olen aika varma, etteivät vanhemmat tajua edelleenkään, hehän vain "yrittivät auttaa".

Vierailija
17/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapsen tehdessä noin, on kyse vanhemmasta joka ei itse edes näe mitään ongelmaa itsessään. 

Lapsien tukena pitäisi aina olla, se olisi syytä muistaa aina vanhempien... 

Vierailija
18/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä ei perustella sinulle, ehkä se ei ole sinun asiasi, vaikka utelaisuus miten painaisi. Ihmisillä on oikeus pitää yksityisasioitaan itsellään, vaikka ne olisivat toisiin ihmisiin liittyviä.

Meillä on lähipiirissä tällainen tapaus, jossa aikuinen lapsi katkaisi välit vanhempiinsa. Tiedän syyt ja taustat asioille. En sitä tässä enempää pui, se ei kuulu ulkopuolisille.

Vierailija
19/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea lähteä avaamaan tietämättä mitään koko asiasta, mutta eikös se yleensä ole niin että jos tälläistä tapahtuu, on välien katkoja jotenkin kokenut vääryyttä itseään kohtaan... Ei kai kukaan ilman selitystä katkaise. Näissä asioissa olisi aina henkilön johon välit katkaistiin syytä mennä itseensä ja miettiä onko hän toiminnallaan jotenkin edesauttanut tätä toisen päätöstä.

Vierailija
20/86 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä vain haukutaan ja nyt sitten riitti. Äitini on kiusaaja ja haluaisin katkaista välit kokonaan ja toivon että hän kuolisi jo pois. Hän räksyttää ihan koko ajan jostain ja on päävikainen aiheuttaen ja on aiheuttanut minulle koko ikäiset traumat joista pois pääsemiseen on ollut todella työlästä päästä. Puolisoni meni sille vielä avautumaan ongelmistani mistä saan nyt sitten kuulla lopun ikääni ja minua kiusataan taas kun luulin sen loppuvan. Idiootti tyhmä puolisoni kyllä katui kuinka näki minkä kiusaamisen kohteeksi jouduin ja ihmetteli kun ei hänen suvussa tuollaista ole. Sanoin vaan että nyt sitten näet. 

Äidilläni ei ole yhtään omia ystäviä vaan sen elämän tehtävä on kytätä ja haukkua koko ajan omia jälkeläisiään. Se koittaa pitää koko ajan niska perse otteessaan lähiomaisiaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan