Kävin juuri hengen ja tiedon messuilla. Mikä oikein siinä huuhaassa vetää keski ikäisiä naisia puoleensa?
Kävijöistä varmaan yli 75% oli naisia.
Ja tarjonta oli juuri sitä ufo, enkelihoito, meedio, selvännäkijä, energiaterapia jne linjaa. Ja kaikenlaisia (parantavia?) kiviä oli myynnissä todella iso valikoima.
Kommentit (207)
Mieluimmin siellä kuin kirkossa. Miksi sä olit siellä?
Ehkä on luonnollista halua hengellisyyteen, mutta aikanaan Raamatulla päähän hutkiminen, syyllistäminen ja helvetillä uhkailu ovat aiheuttaneet sellaiset traumat ettei ainakaan kristinuskosta kiinnosta paljon henkistä antia hakea. Kristinusko myös huutelee vain reunatotuuksia mutta ei anna kunnollisia työkaluja matkan varrelle. Toisin kuin enkelihoidot ym., jotka tarjoavat apua ja kannustusta tähän hetkeen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko nämä esim helposti höynäytettäviä joilta suorastaan imetään ylimääräiset rahat pois kaiken maailman keksityillä jutuilla. Minua vaan alkoi mietityttämään se, että kuvitella näilläkin on äänioikeus vaaleissa joita osa käyttääkin....
Se on messut, ei uskonlahko.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä12479 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy ihan oikeasti säääliksi ihmisiä, joilla ei ole muka minkäänlaisia hengellisiä/selittämättömiä/yliluonnollisia kokemuksia itsellään. Ihmisen täytyy silloin olla jotenkin autistinen, eikä tervettä aivokapasiteettia ole silloin tarpeeksi vastaanottaa hengellisiä kokemuksia tai tulkita niitä.
Tai ehkä olet itse vähän aivokapasiteetiltasi puutteellinen etkä ymmärrä tavallisia asioita ilman epämääräisiä konsepteja kuten energiat ja henget.
Yleensä ne hengelliset kokemukset just siks tulkitaan sellaisiksi, koska niille ei oo oikein muuta ymmärrettävää selitystä. -eri
Monesti niille on ymmärrettävä selitys, josta kokemuksen kokija ei ole tietoinen, tai suostu uskomaan.
-myöskin eri
No mä veikkaan et aika sama demografiikka kuin Astral-TV:n meedioille soittavilla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on luonnollista halua hengellisyyteen, mutta aikanaan Raamatulla päähän hutkiminen, syyllistäminen ja helvetillä uhkailu ovat aiheuttaneet sellaiset traumat ettei ainakaan kristinuskosta kiinnosta paljon henkistä antia hakea. Kristinusko myös huutelee vain reunatotuuksia mutta ei anna kunnollisia työkaluja matkan varrelle. Toisin kuin enkelihoidot ym., jotka tarjoavat apua ja kannustusta tähän hetkeen.
Ymmärrettävää. Raamattu ja sen sanoma kannattaa erottaa siihen perustuvista uskonnoista, jotka on ihmisen viritelmiä. Se mitä "kristinusko huutelee" on aivan erillinen asia esimerkiksi jeesuksen opeista, jotka voi oikeasti olla antoisia
Vierailija kirjoitti:
Reunatotuuksia! 😀😀😀
Oot tullut oikeaan paikkaan kysymään, palstamammat on juurikin tällaisen huuhaan kohderyhmää (kuten tämä ketju ja sen peukutukset osoittaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrettävää. Raamattu ja sen sanoma kannattaa erottaa siihen perustuvista uskonnoista, jotka on ihmisen viritelmiä. Se mitä "kristinusko huutelee" on aivan erillinen asia esimerkiksi jeesuksen opeista, jotka voi oikeasti olla antoisia
Tosiasia on kuitenkin se, että ilman uskontoja meillä ei tänä päivänä olisi Raamattua jota lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä12479 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy ihan oikeasti säääliksi ihmisiä, joilla ei ole muka minkäänlaisia hengellisiä/selittämättömiä/yliluonnollisia kokemuksia itsellään. Ihmisen täytyy silloin olla jotenkin autistinen, eikä tervettä aivokapasiteettia ole silloin tarpeeksi vastaanottaa hengellisiä kokemuksia tai tulkita niitä.
Tai ehkä olet itse vähän aivokapasiteetiltasi puutteellinen etkä ymmärrä tavallisia asioita ilman epämääräisiä konsepteja kuten energiat ja henget.
Yleensä ne hengelliset kokemukset just siks tulkitaan sellaisiksi, koska niille ei oo oikein muuta ymmärrettävää selitystä. -eri
Monesti niille on ymmärrettävä selitys, josta kokemuksen kokija ei ole tietoinen, tai suostu uskomaan.
-myöskin eri
Aijaa, no olen siinä tapauksessa sitten kiinnostunut vastaanottamaan selityksen sille, että miten pystyin näkemään unta, joka myöhemmin tapahtui kaikkine yksityiskohtineen ja uusine henkilöineen oikeassa elämässä. Mihin tällainen voisi perustua? Itse olen selittänyt asiaa sillä, että ihmisen alitajunta voi päästä vaikka minkälaisiin informaatioihin käsiksi mistä me ei edes tiedetä, mutten siltikään aivan ymmärrä. Sen verran ymmärrän, että en sulje pois "yliluonnollisen" mahdollisuutta tuollaisen kokemuksen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on kuitenkin se, että ilman uskontoja meillä ei tänä päivänä olisi Raamattua jota lukea.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Oot tullut oikeaan paikkaan kysymään, palstamammat on juurikin tällaisen huuhaan kohderyhmää (kuten tämä ketju ja sen peukutukset osoittaa).
Ja se kohderyhmä on: naiset, jotka on hyväuskoisia, kohdanneet elämässään paljon pettymyksiä, on ehkä vähän yksinäisiä, etsivät helppoja ja selkeitä ratkaisuja asioihin, ovat ehkä vähän yksinkertaisia.
Vierailija kirjoitti:
No mä veikkaan et aika sama demografiikka kuin Astral-TV:n meedioille soittavilla.
Huvittaa tuo asenteesi. Sinäkin voit saada vielä elämässäsi yliluonnollisia kokemuksia, toivottavasti ne laajentavat maailmankuvaasi. Aika monelle käy niin, sellaisia kokemuksia on yllättävän monella. Arvioiden mukaan 2040 prosenttia suomalaisista kokee elämänsä aikana jotain yliluonnollista. Sinunkin kollegoista niitä on yllättävän monelka, et vain tiedä siitä, koska niistä ei paljon jutella muille.
Ehkäpä heillä on omakohtaisia kokemuksia yliluonnollisista asioista joita sinulla ei ole ollut mahdollisuutta kokea.
Copy paste poisti väliviivan. Prosenttiosuus on 20-40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä12479 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-myöskin eri
Aijaa, no olen siinä tapauksessa sitten kiinnostunut vastaanottamaan selityksen sille, että miten pystyin näkemään unta, joka myöhemmin tapahtui kaikkine yksityiskohtineen ja uusine henkilöineen oikeassa elämässä. Mihin tällainen voisi perustua? Itse olen selittänyt asiaa sillä, että ihmisen alitajunta voi päästä vaikka minkälaisiin informaatioihin käsiksi mistä me ei edes tiedetä, mutten siltikään aivan ymmärrä. Sen verran ymmärrän, että en sulje pois "yliluonnollisen" mahdollisuutta tuollaisen kokemuksen jälkeen
1. Sattuma
2. Valemuisti/konfabulaatio; kuvittelet jälkikäteen että asiat tapahtuivat kuten unessasi, mutta itse asiassa muistikuva ei pidä paikkaansa
3. Valehtelet. Se että sinä väität ennustaneesi jotain ei tee siitä totta, maailman historia on täynnä tämän sorttisia kusettajia. En siis väitä että sinä valehtelet, väitän että se on mahdollisuus minkä takia tällainen kokemus ei juuri herätä uskoa yliluonnolliseen kenessäkään muussa kuin sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Raamattu on ihmisen viritelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tuo asenteesi. Sinäkin voit saada vielä elämässäsi yliluonnollisia kokemuksia, toivottavasti ne laajentavat maailmankuvaasi. Aika monelle käy niin, sellaisia kokemuksia on yllättävän monella. Arvioiden mukaan 2040 prosenttia suomalaisista kokee elämänsä aikana jotain yliluonnollista. Sinunkin kollegoista niitä on yllättävän monelka, et vain tiedä siitä, koska niistä ei paljon jutella muille.
Olen mäkin kokenut, mutten sen takia käy kiertelemässä puoskarimessuja ja antamassa huijareille rahaa ja näkyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mäkin kokenut, mutten sen takia käy kiertelemässä puoskarimessuja ja antamassa huijareille rahaa ja näkyvyyttä.
No tää. Mun hengellinen, selityksiä uhmaava ja näin ollen mahdollisesti yliluonnollinen kokemus on minun henkilökohtainen juttu, tai sitten jaettu niiden ihmisten kesken, jotka oli läsnä tai joille haluan siitä kertoa.
En yhtään ymmärrä miten se, että olen kokenut jotain tuollaista perustelee että menen kaupallisille messuille kuulemaan laidasta laitaan miten joku on parantanut kaihin tai taloustilanteensa meditoimalla, manifestoimalla tai kristalleilla.