Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri hengen ja tiedon messuilla. Mikä oikein siinä huuhaassa vetää keski ikäisiä naisia puoleensa?

Vierailija
15.10.2022 |

Kävijöistä varmaan yli 75% oli naisia.

Ja tarjonta oli juuri sitä ufo, enkelihoito, meedio, selvännäkijä, energiaterapia jne linjaa. Ja kaikenlaisia (parantavia?) kiviä oli myynnissä todella iso valikoima.

Kommentit (207)

Vierailija
41/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten henkinen nälkä ei ole kadonnut, se on koodattu meidän sieluumme.

Evankelisluterilainen kirkko, tai muutkaan järjestäytyneet uskonnot, eivät pysty tähän nälkään nykyisellään vastaamaan.

Ihmisten tietoisuus on kasvanut, siis osalla heistä, ja järjestäytyneet uskonnot eivät pysty tämän seikan kanssa elämään, eivätkä sitä myöskään itsekkäistä materialistista syistä halua.

Edelleen papit lässyttävät aikuisille ihmisille kuin vähäjärkisille lapsille, samanaikaisesti itsensä korottaen, jotta voisivat säilyttää yhteiskunnallisen elitistisen asemansa ja huikeat taloudelliset etunsa toisen elätettävinä.

On ihmiskunnalle suuri siunaus, että uskontojen aika lähenee loppuaan ja tilalle on kasvamassa aito usko ja henkisyys sekä henkilökohtainen suhde Jumalaan, ilman tarpeetonta ja haitallista välikättä, papistoa.

Nimenomaan kristinuskossa on mahdollista saada henkilökohtainen suhde Jumalaan ilman kristalli- ja yksisarvishoitokauppiaita.

Ymmärtääkseni papit eivät enää hetkeen ole olleet yhteiskunnan eliittiä.

Kiitän kommentista.

Oletko ystävällinen ja kerrot minulle, mitkä ovat ne kristinuskon  eksoteeriset suuntaukset tai prinsiipit, jotka edistävät tai luovat tämän henkilökohtaisen suhteen Jumalaan?

On olemassa tietääkseni yksi kristillinen lahko, joka tähän teitoisesti, ja varsin järkevästi, pyrkii.

Nimeän tämän lahkon sinulle  vasta mahdollisen vastauksesi jälkeen, jotta en johdattele sinua vastuksessasi mihinkään suuntaan.

Siis tietoisesti ja vastauksessasi, pahoittelen kirjoitusvirheitä.

Vierailija
42/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin Hengen ja Tiedon messuilla. Olen lapsesta asti ollut kiinnostunut erilaisista asioista ja käynyt kyseisillä messuilla jo useita vuosia ihan nuoresta lähtien. Nyt vaan satun jo olemaan keski-ikäinen. Kyllä siellä messuilla käy kaikenikäisiä.

Mutta minuakin kiinnostaa, miksi aloittaja itse sitten kävi siellä!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Keski-ikäisissä naisissa on paljon vialla. Toiset hurahtavat enkelihoitoihin, toiset voimaantuvat esittelemällä tissejään Instagramissa.

Vai olisko vika tässä ajassa, kun tavallinen ei kelpaa eikä riitä ja haetaan wow-elämyksiä, halutaan olla jotain erityistä uupumukseen asti? Tämä koskee niin miehiä kuin naisia, nuoria ja vanhoja. Ehkä meillä on asiat liian hyvin. Samalla osa porukkaa elää henkisessä ja materiaalissa köyhyydessä, syrjäytyy eikä mikään kiinnosta.

Kristillinen selitys on, että ne on sielunvihollinen juonia. Mutta sitä sä kai et kysynyt.

Joo naisissa on aina kaikki vialla oli ikä mikä tahansa. Kaikki mitä naiset tekee ja kiinnostuu on vain osoitus jostain perusteellisesta vikaisuudesta.  Mitäpä ptäisi tehdä, mihin ohjata että menisi oikein?  Hellan ja nyrkin väliin?

Vierailija
44/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin yhden naisen joka harrastaa newage juttuja ja oli varmaan tuollakin. Jotenkin kaikki sen ympärillä on negatiivista.

Harrasti holtittomasti irtoseksiä ja kaverina sietämättömän itsekeskeinen.

Ammatiltaan psykoterapeutti.

Niin vähän on paljon vartijana.

Vierailija
45/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy ihan oikeasti säääliksi ihmisiä, joilla ei ole muka minkäänlaisia hengellisiä/selittämättömiä/yliluonnollisia kokemuksia itsellään. Ihmisen täytyy silloin olla jotenkin autistinen, eikä tervettä aivokapasiteettia ole silloin tarpeeksi vastaanottaa hengellisiä kokemuksia tai tulkita niitä.

Terve järki ei ole mikään diagnoosi.

Ei. Terve järki on sitä, että ymmärtää oman tietämyksensä rajallisuuden, ja sen, ettei mikään maalaisjärki tai tiede pysty selittämään kaikkea.

Onhan harhoja jotka ei tarvitse muuta selitystä kuin että ovat aivojen tuotetta. Havaintojen ulkopuolella oleva Jumala-käsite ei kuulu tähän harhaisuuteen, vaan on puhdas uskon asia.   

Vierailija
46/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paljon persekipeiden tätien kommentteja.

Vierailija
47/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kävin Hengen ja Tiedon messuilla. Olen lapsesta asti ollut kiinnostunut erilaisista asioista ja käynyt kyseisillä messuilla jo useita vuosia ihan nuoresta lähtien. Nyt vaan satun jo olemaan keski-ikäinen. Kyllä siellä messuilla käy kaikenikäisiä.

Mutta minuakin kiinnostaa, miksi aloittaja itse sitten kävi siellä!?

Kävin erittäin nuorena.  Mutta huomasin että on muitakin tapoja olla henkinen ja hengellinen. Messut oli aika esinekeskeistä ja konkreettista, kuin jotain alkukantaista magiaa vaikka ideaa sinänsä pidetään positiivisena.  Luulen että tuo arjesta poikkeavasti erilaisesti valoisa ja lohdullinen positiivisuus vetää puoleensa, sille on tarve. Ja se on sitä hengellisyyttä ihmisessä, vai enimmäkseenkö naisissa :D   Enkä tiedä jos jotain salaista tietoa onkin, en vain kaipaa  sitä niin kovasti, normaalijärjellä pitäisi tulla toimeen.

Vierailija
48/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten henkinen nälkä ei ole kadonnut, se on koodattu meidän sieluumme.

Evankelisluterilainen kirkko, tai muutkaan järjestäytyneet uskonnot, eivät pysty tähän nälkään nykyisellään vastaamaan.

Ihmisten tietoisuus on kasvanut, siis osalla heistä, ja järjestäytyneet uskonnot eivät pysty tämän seikan kanssa elämään, eivätkä sitä myöskään itsekkäistä materialistista syistä halua.

Edelleen papit lässyttävät aikuisille ihmisille kuin vähäjärkisille lapsille, samanaikaisesti itsensä korottaen, jotta voisivat säilyttää yhteiskunnallisen elitistisen asemansa ja huikeat taloudelliset etunsa toisen elätettävinä.

On ihmiskunnalle suuri siunaus, että uskontojen aika lähenee loppuaan ja tilalle on kasvamassa aito usko ja henkisyys sekä henkilökohtainen suhde Jumalaan, ilman tarpeetonta ja haitallista välikättä, papistoa.

Papit ei lässytä yhtään vähäjärkisemmin kuin newagelaisetkaan tai muut.  Alun alkaen papit edusti evankelioimiskäskyä, sittemmin moninaisia muita seurakunnan tehtäviä palkkatyönä. Missään ei ole vaadittu että papin pitäisi olla välikätenä henkilökohtaisessa suhteessasi, mutta joku toinen voi tarvitakin.  Asenteesi osoittaa mielestäni että pulmasi on toisaalla kuin hengellisyydessä. 

Vierailija
49/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisista paikoista saa helpolla pimpsaa. Ei pitäisi yllättää ketään, että ihminen joka uskoo tuollaiseen hömppään uskoo about mitä tahansa (ja uskoo näin ollen sen, että olet juuri sellainen mies mitä hän on etsinyt, ei juuri sellainen mies joka sanoo sen mitä haluat kuulla).

En voi kyllä kauheasti suositella, jos pystyy yhtään muualta saamaan. Don't stick your dick in crazy - tarpeeksi kaheli voi tehdä elämästäsi helvettiä vaikka tarkoitus olisi ghostata yhden yön jälkeen.

Vierailija
50/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämän rajallisuus konkretisoituu keski-iässä ja ehkä he yrittää jotenkin rimpuilla sitä vastaan? Onneksi omat hörhöilyt tuli hörhöiltyä teininä, niin nyt voi keskittyä muihin asioihin. Onhan siellä rajatiedossa tms. joitain ihan hyviäkin ajatuksia, mutta sanoisin että 99% on rahat pois kusetusta, tai perustuu psykoottisiin harhoihin.

Niin?

Onko se jotenkin sinulta pois?

Niin no, en tykkää kun pahat ja häikeilemättömät ihmiset kusettaa ja hyväksikäyttää muita. Eli sikäli se on. Ihan liian paljon tässä maailmassa paha voittaa muutenkin. Monet noista "guruista" sun muista näkijöistä ja valaistuneista mestareista on luonnehäiriöisiä ja/tai harhaisia. Jos sellaiselle haluat antaa rahasi ja antaa aikaasi sekä energiaasi, eli elinvoimaasi, niin omapa on asiasi. Minä en silti siitä pidä, mutta eipä ole asiani.

Nyt kiinnostaa että mistä ihmeestä voit tietää että esim kaikki kyseisten messujen näytteilleasettajat ovat psykoottisia ja harhaisia? Onko sinun vaikea ajatella että ihmisillä ylipäätään on henkisiä kykyjä?

Vierailija
51/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämän rajallisuus konkretisoituu keski-iässä ja ehkä he yrittää jotenkin rimpuilla sitä vastaan? Onneksi omat hörhöilyt tuli hörhöiltyä teininä, niin nyt voi keskittyä muihin asioihin. Onhan siellä rajatiedossa tms. joitain ihan hyviäkin ajatuksia, mutta sanoisin että 99% on rahat pois kusetusta, tai perustuu psykoottisiin harhoihin.

Niin?

Onko se jotenkin sinulta pois?

Niin no, en tykkää kun pahat ja häikeilemättömät ihmiset kusettaa ja hyväksikäyttää muita. Eli sikäli se on. Ihan liian paljon tässä maailmassa paha voittaa muutenkin. Monet noista "guruista" sun muista näkijöistä ja valaistuneista mestareista on luonnehäiriöisiä ja/tai harhaisia. Jos sellaiselle haluat antaa rahasi ja antaa aikaasi sekä energiaasi, eli elinvoimaasi, niin omapa on asiasi. Minä en silti siitä pidä, mutta eipä ole asiani.

Nyt kiinnostaa että mistä ihmeestä voit tietää että esim kaikki kyseisten messujen näytteilleasettajat ovat psykoottisia ja harhaisia? Onko sinun vaikea ajatella että ihmisillä ylipäätään on henkisiä kykyjä?

"Henkisiä kykyjä" ihmisillä voi olla jos tarkoitetaan esim älykkyyttä, luovuutta tms. Sellaisia henkisiä tai 'yliluonnollisia' kykyjä mitä tuollaisissa tapahtumissa yleensä puoskarit esittelee, on todellakin vaikea uskoa. Koska mitään tuollaista ei olla koskaan voitu todistaa.

Ja se on eri asia väittää, että on asioita mitä tiede ei osaa selittää. Tieteessä on paljon ilmiöitä, mitkä tunnustetaan todellisiksi mutta minkä mekanismia tai syitä ei tunneta.

Mutta kun tässä yhteydessä puhutaan asioista, mitä ei voida edes HAVAITA. Ei tarvitse miettiä että 'miten se toimii', kun ei ole mitään näyttöä siitä että se toimisi.

Vierailija
52/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin niillä messuilla nuorena, n 25-30 v, kun aktiivinen kiinnostukseni henkisyyteen heräsi. Sittemmin en ole käynyt, koska olen vähän kasvanut ns yli siitä, edennyt niissä asioissa ja muun tyyppiset asiat kiinnostavat yliluonnollisessa nykyään. Mutta siellä messuilla varmaan moni on keski-ikäinen, koska useimmat heräävät henkisyyteen vähän vanhempina. Naisia on enemmistö, koska ihan arvotutkimusten kuten mm. Monitor-tutkimusten mukaan naiset ovat kiinnostuneempia henkisistä asioista ja miehet ovat materialistisempia.

Vierailija
53/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisista paikoista saa helpolla pimpsaa. Ei pitäisi yllättää ketään, että ihminen joka uskoo tuollaiseen hömppään uskoo about mitä tahansa (ja uskoo näin ollen sen, että olet juuri sellainen mies mitä hän on etsinyt, ei juuri sellainen mies joka sanoo sen mitä haluat kuulla).

En voi kyllä kauheasti suositella, jos pystyy yhtään muualta saamaan. Don't stick your dick in crazy - tarpeeksi kaheli voi tehdä elämästäsi helvettiä vaikka tarkoitus olisi ghostata yhden yön jälkeen.

Sanoo ap, joka ei ole koskaan päässyt naista koskemaan 😀

Silloin kun nuorena kävin noilla messuilla, ei seksi kiinnostanut pätkän vertaa, elin selibastissa 9 vuotta.

N

Vierailija
54/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin niillä messuilla nuorena, n 25-30 v, kun aktiivinen kiinnostukseni henkisyyteen heräsi. Sittemmin en ole käynyt, koska olen vähän kasvanut ns yli siitä, edennyt niissä asioissa ja muun tyyppiset asiat kiinnostavat yliluonnollisessa nykyään. Mutta siellä messuilla varmaan moni on keski-ikäinen, koska useimmat heräävät henkisyyteen vähän vanhempina. Naisia on enemmistö, koska ihan arvotutkimusten kuten mm. Monitor-tutkimusten mukaan naiset ovat kiinnostuneempia henkisistä asioista ja miehet ovat materialistisempia.

No ehkä jollain tapaa kiinnostuneita, mutta lähes kaikki hengelliset johtajat ovat olleet miehiä, askeettiset uskonnolliset elämäntyylit on yleensä miesten heiniä.

Ja sikäli kun miehet ovat materialisteja, he ovat sitä vain välillisesti, koska yleensä materialismin keskeinen funktio miehellä on kumppanin houkuttelu. Naiset kun ovat niin materialisteja, että miehet hankkii materiaa tehdäkseen vaikutuksen.

Vierailija
55/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki henkinen hörhöily on ollut iät ja ajat. Se vaan muuttaa muotoaan. Meidän kulttuurissa uskonto ei monellakaan ole arjessa (tai edes pyhinä) läsnä, mutta tarve henkisyyteen on.

Tämän päivän hengellisyyttä on kaikenlainen selfhelp ja ihan tuolta tieteen ja terapian kentältäkin nousevat teemat: milloin läsnäolon taidot, milloin itsemyötätunto, milloin tunnelukot Ennen näitä teemoja käsiteltiin uskonnon alla, oli jumalan armoa ja anteeksiantoa ja usko joka pelastaa ja auttaa.

Osa sitten hurahtaa enemmän pseudotieteiden puolelle, siinä varmaan älykkyys ja koulutustausta jonkin verran vaikuttaa, kuinka kritiikittä niihin tarttuu ja suhtautuu.

Pohjimmaiset tarpeet on samat, niitä vaan täytetään tänä päivänä eri tavoin.

Vierailija
56/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko nämä esim helposti höynäytettäviä joilta suorastaan imetään ylimääräiset rahat pois kaiken maailman keksityillä jutuilla. Minua vaan alkoi mietityttämään se, että kuvitella näilläkin on äänioikeus vaaleissa joita osa käyttääkin....

Vierailija
57/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko nämä esim helposti höynäytettäviä joilta suorastaan imetään ylimääräiset rahat pois kaiken maailman keksityillä jutuilla. Minua vaan alkoi mietityttämään se, että kuvitella näilläkin on äänioikeus vaaleissa joita osa käyttääkin....

Tällaiset ihmiset äänestää Kristallipuoluetta. Eli ei hätää, heitä on niin vähän että sama kuin jäisivät vaalipäivänä kotiin.

Vierailija
58/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vahvat ennakkoluulot sinulla. Olen itse maisteri ja johtavassa asemassa, samoin kaverini, joka tekee sen lisäksi väitöskirjaa. Olemme käyneet tuollakin messuilla ja muutenkin kiinostuneita rajatiedosta.

Fyysikko Stephen Hawkinskin luuten uskoi ufoihin. Itse tunnen hyvin tervejärkisen dippainsinöörin, joka on nähnyt ufon. Tuosin ei tuolla messuilla mielestäni ole paljon ufoista ollut mitään.

Itselläni on paljon yliluonnollisia kokemuksia, olen nähnyt henkiä jne. Noilta messuilta olen ostanut paljon kirjoja, ei tarvitse ravata monessa eri kirjakaupassa, kun ovat kootusti paikalla.

Lorna Byrne on muuten puhuja, jonka tilaisuuteen kannattaa mennä, jos hän vielä tulee Suomeen. Olen ollut monesti, pidän häntä ihan Raamatun profeettojen veroisena hahmona. Ei ole siis noilla messuilla tietenkään, vaan omissa tilaisuuksissaan. Tulipahan mieleen suositella, jos joku on kiinnostunut kuolemanjälkeisestä elämästä.

Vierailija
59/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset ihmiset äänestää Kristallipuoluetta. Eli ei hätää, heitä on niin vähän että sama kuin jäisivät vaalipäivänä kotiin.

Tuskin. Minä olen kokoomuspoliitikko.

60/207 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy ihan oikeasti säääliksi ihmisiä, joilla ei ole muka minkäänlaisia hengellisiä/selittämättömiä/yliluonnollisia kokemuksia itsellään. Ihmisen täytyy silloin olla jotenkin autistinen, eikä tervettä aivokapasiteettia ole silloin tarpeeksi vastaanottaa hengellisiä kokemuksia tai tulkita niitä.

Tai ehkä olet itse vähän aivokapasiteetiltasi puutteellinen etkä ymmärrä tavallisia asioita ilman epämääräisiä konsepteja kuten energiat ja henget.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi