Mastiffi tappoi pienemmän koiran ja vahingoitti ihmisiä Ylöjärvellä
Mastiffi-rotua oleva koira onnistui karkaamaan kotoaan ja hyökkäämään ohikulkijoiden kimppuun perjantai-iltana Ylöjärvellä.
Tilannetta todistanut Ilta-Sanomien lukija kertoo mastiffin käyneen kiinni ohikulkumatkalla olleeseen toiseen, pienempään koiraan. Pienempi koira kuoli tilanteessa, lukija kertoo.
Samassa rytäkässä loukkaantui myös ainakin kaksi ihmistä. Paikalle saapui ambulanssi ja ainakin toisen henkilön vammat olivat sitä laatua, että hän tarvitsi hoitoa. IS
Miksei tästä saa keskustella? Edellinen avaus poistui lähes heti.
Kommentit (1190)
Onneksi omistajat olivat niin fiksuja, että lupasivat viedä tap pa jan piikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpiiskan voi ostaa maatalouden liikkeistä. Niitä saa pienikokoisiakin. Sillä lähtee rakki irti hyökkäystilanteessa.
Pitääkö minun molossin omistajana ruveta kantamaan asetta mukana?
Kysynpä suoraan onko sellaisen piiskan mukana kuljettaminen laillista.
Minä en luovu koirasta kusipäät saa lähteä.ja on saanu.
Olen huolissani mielenterveydestäsi. Viina, piri ja työttömyys on paha asia.
Tässäpä se olennainen tulikin. Osa ihmisistä ja eläimistä kokee asenteellista vihaa. Ja se tarkoittaa automaattisesti joillekin mainitsemiasi oletus asetuksia. Ole vaan huolissasi omasta terveydestäsi. Mitä tuleekin edellä mainitsemiisi asioihin jotkut menee sekaisin edellämainituista ja ikävä kyllä useat ilmankin. On ehkä kärjistävä todeta että kusipäät saa mennä. Jäljelle jää ketkä on asiallasi ja pystyy olemaan. Kannattaako panostaa koiraan, koulutukseen mahdollisesti myös ammatillisiin tavoitteisiin jos teistä tulee ainakin koirasta laillisesti tapettavia? Harmi että se omistaja luopu koirastaan. Noista älylukoista en tiedä mitään. Avustaako mahdollisesti oven avaamista? Itsellä On perinteisemmät lukot joko avaimella tai vivuilla. Ja pelkästä kahvasta ei ovi aukea. Edelleen ihmettelen varsinkin koronankin jälkeen joka on aiheuttanut joillekin vakaviakin neurologisia ongelmia. Oletuksesi oli heti päihteet. Sadismia sanoisin. Noh mikäs siinä. Tuttuni sai aivoverenvuodon ja kuoli kun sitä pidettiin juoppona eikä apua soitettu. Mene niiden päihdeongelmaisten pariin järjestelemään elämää ja asioitasi. Parempaa tekemistä siinä sinullekin kuin perseillä täällä.
Sun sössötyksessäs taas ollut mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpiiskan voi ostaa maatalouden liikkeistä. Niitä saa pienikokoisiakin. Sillä lähtee rakki irti hyökkäystilanteessa.
Onko molossisi vahingoittanut ketään? Kuka ksipää? Olet aineissa? Poliisi kyllä lopettaa molossisi, jos kannat asetta, tai se käy ihmisen kimppuun, ole huoleti
Moni tässä ketjussa on kertonut kantavan teräasetta mukanaan ja se on laitonta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lamautinta käytetty ja pittiä oli silti vaikea saada irti toisesta koirasta...
Olen nähnyt tämän videon, poliisi täysin kädetön. Omistaja pelasti koiransa. Onneksi ei ollut pikkukoira, olisi jo mennyt. Olen myös nähnyt videon, missä väkijoukko päästää ilmat bullista, kun tämä hyökkää toisen koiran päälle. Siksi kannankn puukkoa mukava pientä koiraani taluttaessa, olen jo muutaman vuoden tehnyt niin. Olen kasvanut maatilalla, joten sen käyttäminen ei olisi ongelma. Miten saan pitin irti, no kunnon rauta on miltei ainoa väline.
Tuo on kuin villieläin, eihän toi ole enää kotieläimeksi
luokiteltava millään tasolla.
Kannat siis mukanasi teräasetta joka soveltuu toisen vahingoittamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko molossisi vahingoittanut ketään? Kuka ksipää? Olet aineissa? Poliisi kyllä lopettaa molossisi, jos kannat asetta, tai se käy ihmisen kimppuun, ole huoleti
Ei. Kysymys kuuluukin pitääkö minun alkaa suojata itseäni tai koiraani kovemmin keinoin täällähän lietsotaan vihaa meikäläisiä kohtaan. Kukaan teistä ei kuitenkaan koskaan vastaa mistään vaan vetää pään jonnekin perseeseen kun pitäs. On nähty. Onneksi asiat on kuitenkin selvinnyt yleensä.
En ala jakamaan kenestäkään tarkempia tietoja.
Näyttää että eläinten omistajien oikeuksia on alettava todella parantamaan tavalla tai toisella. Kielletäänkö liikenteestä tehokkaat autot? Karkashan se ihan ammattilaiselta kaiteeseen joskus Tampereella. En ole kiinnostunut aseista. En lähde sotapolulle kanssanne vandaalit. On parempaakin tekemistä. Luulis olevan teilläkin. Koira kun koira vaatii sitoutumista omistajalta jotain mitä näiltä paskan jauhajilta ei edes voi odottaa. On asioita joita vihaan mutta en halua niitä pois keneltäkään vaikka ne olisivat minulle vaarallisia niitä asioita nyt vaan elämässä sattuu olemaan. Tuottamuksellisesta on sitten eri asia. PisteSekava kertomus. Jos kielto tulee voimaan, poliisi hakee koirasi. Piste.
Niin mitä että? Poliisi hakee koiran pois vain rodun perusteella, jos laki tulee voimaan? Ei se niin mene.
Ole huoleti sekopää. Läheskään kaikki molossit ei kuulu näihin hulluihin rotuihin. Jos sen sijaa sinulla on joku amstaffin tai pitbullin tapainen päähän ammuttava, pidä vähintään se piski kaukana muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kysymys kuuluukin pitääkö minun alkaa suojata itseäni tai koiraani kovemmin keinoin täällähän lietsotaan vihaa meikäläisiä kohtaan. Kukaan teistä ei kuitenkaan koskaan vastaa mistään vaan vetää pään jonnekin perseeseen kun pitäs. On nähty. Onneksi asiat on kuitenkin selvinnyt yleensä.
En ala jakamaan kenestäkään tarkempia tietoja.
Näyttää että eläinten omistajien oikeuksia on alettava todella parantamaan tavalla tai toisella. Kielletäänkö liikenteestä tehokkaat autot? Karkashan se ihan ammattilaiselta kaiteeseen joskus Tampereella. En ole kiinnostunut aseista. En lähde sotapolulle kanssanne vandaalit. On parempaakin tekemistä. Luulis olevan teilläkin. Koira kun koira vaatii sitoutumista omistajalta jotain mitä näiltä paskan jauhajilta ei edes voi odottaa. On asioita joita vihaan mutta en halua niitä pois keneltäkään vaikka ne olisivat minulle vaarallisia niitä asioita nyt vaan elämässä sattuu olemaan. Tuottamuksellisesta on sitten eri asia. PisteSekava kertomus. Jos kielto tulee voimaan, poliisi hakee koirasi. Piste.
Niin mitä että? Poliisi hakee koiran pois vain rodun perusteella, jos laki tulee voimaan? Ei se niin mene.
Todennäköisesti ei Suomessa mene, mutta saisi kyllä mennä. En muista missä se oli, mutta pitbullin näköinen koira, joka ei ollut pitbull, oli vaarassa menettää henkensä kiellon takia. En tiedä kuinka päättyi, tuli taannoin telkkarista.
Onko pitbull edes Suomen Kennelliiton hyväksymä rotu?
Nykyisellä asuinalueellani on 0 amstaffia, pittiä tai muita moita. Yksi Cane Corso on. Entisessä paikassa oli 2 ambullia, onneksi kilttejä. Loppuaikana sinne muutti bodaava, reppana amstaffin omistaja. No, lopulta poliisi haki koiran pois, eläinsuojelurikos kyseessä. Saanut siis olla rauhassa koiran kanssa jo 12 vuotta.
Ei kaikki molossit ole muuten hirviöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö joku lukemaan tän, olisiki kiinnostavaa tietää, mitä viranomaiset nyt aikovat tehdä asialle paineen alla?
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/poliisi-ei-lopeta-yl%C3%B6j%C3%A4rv…
Onneksi omistaja itse päätyi lopettamaan koiran.
Viranomaiset ovat ihan kädettömiä, pitää saada näyttö että koira on IHMISELLE vaarallinen.
Tällainen löytyi Adressit.com:ista, villakoira tapettu omalle pihalleen ym kauheeta ja mitään ei tapahdu ongelmakoirien suhteen! (jostain syystä linkki ei tallennu tänne) :
Vetoomus kahden agressiivisen, toistuvasti valvontaa vailla juoksentelevan siperianhuskyn poistamiseksi Kuutsalon saaresta ja omistajiensa hallinnasta.
No just tossa edellisessä kommentissani itse peräänkuulutin, että mahdollisessa aloitteessa kannattaa korostaa sitä, että taistelurotuiset koirat ovat vaarallisia ihan kaikille, mutta nyt olisi kiinnostanut tietää, mitä artikkelissa sanotaa, ehkäpä joku muu kertoo sen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lamautinta käytetty ja pittiä oli silti vaikea saada irti toisesta koirasta...
Olen nähnyt tämän videon, poliisi täysin kädetön. Omistaja pelasti koiransa. Onneksi ei ollut pikkukoira, olisi jo mennyt. Olen myös nähnyt videon, missä väkijoukko päästää ilmat bullista, kun tämä hyökkää toisen koiran päälle. Siksi kannankn puukkoa mukava pientä koiraani taluttaessa, olen jo muutaman vuoden tehnyt niin. Olen kasvanut maatilalla, joten sen käyttäminen ei olisi ongelma. Miten saan pitin irti, no kunnon rauta on miltei ainoa väline.
Tuo on kuin villieläin, eihän toi ole enää kotieläimeksi
luokiteltava millään tasolla.Kannat siis mukanasi teräasetta joka soveltuu toisen vahingoittamiseen?
Ja sä talutat mukanasi tap pokonetta joka voi triggeröityä milloin vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua tämä julkinen lynkkaaminen. Susia vaaditaan tappotuomiolle, kun suurempi mahdollisuus on joutua hirven hyökkäyksen kohteeksi metsässä. Koirista kun puhutaan, niin omistaja on aina vastuussa, oli rotu mikä tahansa. Mastiffit myy paremmin lehdistössä, kuin sakemannit ja kultaiset noutajat, jotka aiheuttaa enemmän puremia.
Sakemannin ja kultaisen noutajan purema ei yleensä tapa kohdettaan.
Sakemannit kyllä yleensä ottaen myös ns. pilalla rotuna, harva on täyspäinen.
Ja ruumiinrakenne on huono vs vaikka 80-luku. Perse laahaa maata. Viime vuonna 3 kertaa karannut sakemanni oli tulossa rähjällä koiraani kohti. Muutti kuitenkin suuntaa kun hyökkäsin tasajalkaa vastaan ja karjaisin pois.
Herkästi ihmiseen reagoivia nämä yksilöt. Ei antaisi omistajalleen mitään suojaa kuin pakotettuna.
Itse pidän amstaffeista. Potkua riittää vetoleikkeihin sun muuhun vastaavaan. Tarkanahan niiden kanssa pitää olla.
Tappajakoira siis asuu tämän lapsiperheen naapurissa, joten ehkä on ajateltu, että lopetuskäsky kärjistäisi tilannetta turhaan. Asia kai on vielä kuitenkin menossa oikeuteen.
Toivon, että kun kyseessä oli kuitenkin kunnanjohtajankin koira (oli siis ollut hänellä hoidossa) niin saataisiin vihdoin tähän lakiasiaan vauhtia. On vain ajan kysymys, koska joku näistä roduista raatelee Suomessakin ihmisen.
Ruuvimeisseli mukana ja silmän kautta lobotomia mokomille rakeille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö joku lukemaan tän, olisiki kiinnostavaa tietää, mitä viranomaiset nyt aikovat tehdä asialle paineen alla?
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/poliisi-ei-lopeta-yl%C3%B6j%C3%A4rv…
Onneksi omistaja itse päätyi lopettamaan koiran.
Viranomaiset ovat ihan kädettömiä, pitää saada näyttö että koira on IHMISELLE vaarallinen.
Tällainen löytyi Adressit.com:ista, villakoira tapettu omalle pihalleen ym kauheeta ja mitään ei tapahdu ongelmakoirien suhteen! (jostain syystä linkki ei tallennu tänne) :
Vetoomus kahden agressiivisen, toistuvasti valvontaa vailla juoksentelevan siperianhuskyn poistamiseksi Kuutsalon saaresta ja omistajiensa hallinnasta.
Ulkomaisista tapauksista on näyttöä vaikka kuinka paljon. Siksihän näitä rotuja on muualla kiellettykin. Joka tapauksessa pitäisi ainakin vaatia ne luvanvaraisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä corso-mastiffeja valitettavasti näkyy myös varakkaammilla asuinalueilla. Varmasti enemmän silti lähiöissä.
Ihmiset kun hehkuttaa vaan sitä miten ihania perhekoiria on, niin leviäähän ne.
Corsolla ei ole suoraa tappotoimintaa verissä, silleen asteen parempia kuin pitit ja muut. Toki isoina koirina todella vaarallisia väärissä käsissä. En kehottaisi ketään todellakaan ottamaan Corsojakaan. Terrieri-perimä tekee piteistä vielä vaarallisempia, eivät luovuta missään tilanteessa.
Jenkeissähän tämä on todella iso ongelma. Samanlaisissa porukoissa sielläkin on bulleja ja pittejä. Tuossa tilastoa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_fatal_dog_attacks_in_the_United…
Corso on erittäin monipuolinen ja hyödyllinen rotu. Erottuu siinä muista. Boxereita en myöskään lähtisi leimaamaan. Väitän että on turvallisempi kuin suurin osa muista roduista vaikka omapäisyyden takia vahinkoja sattuukin. Jos joku ihan oikeasti tuntee asiaa boxereita niin kertokoot enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä corso-mastiffeja valitettavasti näkyy myös varakkaammilla asuinalueilla. Varmasti enemmän silti lähiöissä.
Ihmiset kun hehkuttaa vaan sitä miten ihania perhekoiria on, niin leviäähän ne.
Corsolla ei ole suoraa tappotoimintaa verissä, silleen asteen parempia kuin pitit ja muut. Toki isoina koirina todella vaarallisia väärissä käsissä. En kehottaisi ketään todellakaan ottamaan Corsojakaan. Terrieri-perimä tekee piteistä vielä vaarallisempia, eivät luovuta missään tilanteessa.
Jenkeissähän tämä on todella iso ongelma. Samanlaisissa porukoissa sielläkin on bulleja ja pittejä. Tuossa tilastoa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_fatal_dog_attacks_in_the_United…
Corso on erittäin monipuolinen ja hyödyllinen rotu. Erottuu siinä muista. Boxereita en myöskään lähtisi leimaamaan. Väitän että on turvallisempi kuin suurin osa muista roduista vaikka omapäisyyden takia vahinkoja sattuukin. Jos joku ihan oikeasti tuntee asiaa boxereita niin kertokoot enemmän.
Boxerit on kyllä niin kaukana noista tap poroduista kuin kultainen noutaja. Äärimmäisen atleettinen rotu, mutta ei oikea Boxeri ole kuin leikkisä toisten koirien kanssa. Neljä sellaista ollut. Kyllä sakemanneissakin on sitä vanhaa linjaa, hyväpäisiä koiria, jotka suojelevat kyllä niin koulutettuina. Mutta huonolinjaisia on paljon. Amstaffi olisi kiva koira ilma tappoviettiä, mutta ikävä kyllä suuresta osasta se löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattas varmaan tehdä aloite, ei ole kenenkään etu, että ko. Koiria on osaamattomissa käsissä vaikka kuinka paljon. Ei auta kuin kieltolista tietyistä roduista. Toinen aloite sitten ylipäänsä koiran pitäminen luvanvaraiseksi koska ääliö omistajat saa minkä tahansa koiran haitalliseksi ympäristölleen. Ja luvan hankinta sen vaativammaksi, mitä vaativampi ja vahvempi rotu on kyseessä. Sais ees jotain rotia tähän touhuun.
Koiravero jolla kustannetaan myös valvonta (mm. sakotus jos rikotaan koirakuria) samoin kuin kalastuslupien kanssa ja maksullinen koira"ajokortti" joka täytyy vuosittain läpäistä.
Koiravero ja sillä kustannetaan omistajille mahdollisuus vähintäänkin ilmaisiin oppimateriaaleihin. Ja parannetaan erityisesti vaativien rotujen omistajien ja asiaan sitoutuneiden asemaa ja oikeusturvaa. Kustannetaan kehitetään suomea koiraystävällisempään suuntaan. Niin ettei vihaajatkaan pääse mokaamaan itseään. Lisää kakka-astioita, aitauksia. Voisi olla myös aitauksia myös ei koirasosiaalisille yksilöille. Missä pitää vapaana. Opetusta lisää hankalien tilanteiden ja ihmisten kohtaamiseen koiran kanssa. Kyllä mulle kelpaa jos verovaroin tuetaan koiraelämää. Tuleepahan liikuttua vaihtelevissa ympäristöissä pari tuntia päivässä ja päihteet ja monet huonot asiat tule mieleenkään. .
Osaako joku oikeasti kertoa, kuinka usein noita hyökkäyksiä tapahtuu? Uskaltaako esim.labbiksen kanssa lenkkeillä? Olen hankkimassa labbiksen tai vastaavan, pelottaa jos joku hullu Ambully hyökkää ja tappaa koirani. Onko tämä pelko ihan turha? Olen arka ihminen, siksi kyselen.
Tässäpä se olennainen tulikin. Osa ihmisistä ja eläimistä kokee asenteellista vihaa. Ja se tarkoittaa automaattisesti joillekin mainitsemiasi oletus asetuksia. Ole vaan huolissasi omasta terveydestäsi. Mitä tuleekin edellä mainitsemiisi asioihin jotkut menee sekaisin edellämainituista ja ikävä kyllä useat ilmankin. On ehkä kärjistävä todeta että kusipäät saa mennä. Jäljelle jää ketkä on asiallasi ja pystyy olemaan. Kannattaako panostaa koiraan, koulutukseen mahdollisesti myös ammatillisiin tavoitteisiin jos teistä tulee ainakin koirasta laillisesti tapettavia? Harmi että se omistaja luopu koirastaan. Noista älylukoista en tiedä mitään. Avustaako mahdollisesti oven avaamista? Itsellä On perinteisemmät lukot joko avaimella tai vivuilla. Ja pelkästä kahvasta ei ovi aukea. Edelleen ihmettelen varsinkin koronankin jälkeen joka on aiheuttanut joillekin vakaviakin neurologisia ongelmia. Oletuksesi oli heti päihteet. Sadismia sanoisin. Noh mikäs siinä. Tuttuni sai aivoverenvuodon ja kuoli kun sitä pidettiin juoppona eikä apua soitettu. Mene niiden päihdeongelmaisten pariin järjestelemään elämää ja asioitasi. Parempaa tekemistä siinä sinullekin kuin perseillä täällä.