Mastiffi tappoi pienemmän koiran ja vahingoitti ihmisiä Ylöjärvellä
Mastiffi-rotua oleva koira onnistui karkaamaan kotoaan ja hyökkäämään ohikulkijoiden kimppuun perjantai-iltana Ylöjärvellä.
Tilannetta todistanut Ilta-Sanomien lukija kertoo mastiffin käyneen kiinni ohikulkumatkalla olleeseen toiseen, pienempään koiraan. Pienempi koira kuoli tilanteessa, lukija kertoo.
Samassa rytäkässä loukkaantui myös ainakin kaksi ihmistä. Paikalle saapui ambulanssi ja ainakin toisen henkilön vammat olivat sitä laatua, että hän tarvitsi hoitoa. IS
Miksei tästä saa keskustella? Edellinen avaus poistui lähes heti.
Kommentit (1190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpiiskan voi ostaa maatalouden liikkeistä. Niitä saa pienikokoisiakin. Sillä lähtee rakki irti hyökkäystilanteessa.
Tuo totu ei irrota, vaan saa lisää vettä myllyynsä. Sähköllä niitä koulutetaankin.
Ei kouluteta. Tuolla kun vedät silmään, niin irroittaa kyllä. Tai ainakin saa jotain aikaiseksi.
Eivät nuo tunne kipua hyökätessään, mutta sähkö lamaannuttaa silti, siihen toi perustuu. Saat aikaa pelastaa itsesi ja koirasi. Sillä bulli hyökkää uudelleen heti kun pystyy. Niin kauan kuin kohde on mennyttä. Kiva lemmikkejä. Siksihän noi onkin vaarallisia, kun oikea, fiksu koira lopettaa jossain kohtaa, bulli ei.
Maailmalla ovat käyttäneet palosammuttimia äärimmäisessä tilanteessa. Oikea tapa bulleille ja amstaffeille on ajaa päälle nähdessään sellaisenå
Pystyykö joku lukemaan tän, olisiki kiinnostavaa tietää, mitä viranomaiset nyt aikovat tehdä asialle paineen alla?
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/poliisi-ei-lopeta-yl%C3%B6j%C3%A4rv…
Onneksi omistaja itse päätyi lopettamaan koiran.
Muistakaa, etteivät nämä Suomessa olevat bullit ole yleensä noin hc-yksilöitä, kuin jenkkien suoraan tappeluiss käytetyt. Onneksi.
En ehdi lukea koko ketjua, mutta jos koira on kiinni eläimessä/ihmisessä niin tehokkain apu on alkaa estää hyökkääjän hengitystä. Jos on kaulapanta niin siitä vetää ylöspäin, tai keppi kurkun alle ja sitten tiukka veto. Tarvittaessa vaikka niskalenkki kaulan ympäri, kunhan happi loppuu ja koira pyörtyy. Brutaalia mutta totta. Esimerkkivideoita löytyy netistä miten se tehdään kunnolla. Toki kaikilla ei riitä voimat tähän jos koira on valtavan suuri.
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö joku lukemaan tän, olisiki kiinnostavaa tietää, mitä viranomaiset nyt aikovat tehdä asialle paineen alla?
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/poliisi-ei-lopeta-yl%C3%B6j%C3%A4rv…
Onneksi omistaja itse päätyi lopettamaan koiran.
Viranomaiset ovat ihan kädettömiä, pitää saada näyttö että koira on IHMISELLE vaarallinen.
Tällainen löytyi Adressit.com:ista, villakoira tapettu omalle pihalleen ym kauheeta ja mitään ei tapahdu ongelmakoirien suhteen! (jostain syystä linkki ei tallennu tänne) :
Vetoomus kahden agressiivisen, toistuvasti valvontaa vailla juoksentelevan siperianhuskyn poistamiseksi Kuutsalon saaresta ja omistajiensa hallinnasta.
Vierailija kirjoitti:
En ehdi lukea koko ketjua, mutta jos koira on kiinni eläimessä/ihmisessä niin tehokkain apu on alkaa estää hyökkääjän hengitystä. Jos on kaulapanta niin siitä vetää ylöspäin, tai keppi kurkun alle ja sitten tiukka veto. Tarvittaessa vaikka niskalenkki kaulan ympäri, kunhan happi loppuu ja koira pyörtyy. Brutaalia mutta totta. Esimerkkivideoita löytyy netistä miten se tehdään kunnolla. Toki kaikilla ei riitä voimat tähän jos koira on valtavan suuri.
Toimiiko bullilla tai amstafilla, kun niillä on paksu niska ja painavat 25-35 kiloa?
Vierailija kirjoitti:
Sähköpiiskan voi ostaa maatalouden liikkeistä. Niitä saa pienikokoisiakin. Sillä lähtee rakki irti hyökkäystilanteessa.
Pitääkö minun molossin omistajana ruveta kantamaan asetta mukana?
Kysynpä suoraan onko sellaisen piiskan mukana kuljettaminen laillista.
Minä en luovu koirasta kusipäät saa lähteä.ja on saanu.
Pitäisi olla täysi rotukielto addressina. Koira on ihmiselle vaarallinen, jos vähänkin puree ihmistä siiinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko molossisi vahingoittanut ketään? Kuka ksipää? Olet aineissa? Poliisi kyllä lopettaa molossisi, jos kannat asetta, tai se käy ihmisen kimppuun, ole huoleti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan käytä sit koiraasi, jos ei hyökkää. Jos kpäällä tarkoitat toista koiraa, tee palvelus ja hakeudu hoitoon. Heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huolissani mielenterveydestäsi. Viina, piri ja työttömyys on paha asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko molossisi vahingoittanut ketään? Kuka ksipää? Olet aineissa? Poliisi kyllä lopettaa molossisi, jos kannat asetta, tai se käy ihmisen kimppuun, ole huoleti
Ei. Kysymys kuuluukin pitääkö minun alkaa suojata itseäni tai koiraani kovemmin keinoin täällähän lietsotaan vihaa meikäläisiä kohtaan. Kukaan teistä ei kuitenkaan koskaan vastaa mistään vaan vetää pään jonnekin perseeseen kun pitäs. On nähty. Onneksi asiat on kuitenkin selvinnyt yleensä.
En ala jakamaan kenestäkään tarkempia tietoja.
Näyttää että eläinten omistajien oikeuksia on alettava todella parantamaan tavalla tai toisella. Kielletäänkö liikenteestä tehokkaat autot? Karkashan se ihan ammattilaiselta kaiteeseen joskus Tampereella. En ole kiinnostunut aseista. En lähde sotapolulle kanssanne vandaalit. On parempaakin tekemistä. Luulis olevan teilläkin. Koira kun koira vaatii sitoutumista omistajalta jotain mitä näiltä paskan jauhajilta ei edes voi odottaa. On asioita joita vihaan mutta en halua niitä pois keneltäkään vaikka ne olisivat minulle vaarallisia niitä asioita nyt vaan elämässä sattuu olemaan. Tuottamuksellisesta on sitten eri asia. Piste
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kysymys kuuluukin pitääkö minun alkaa suojata itseäni tai koiraani kovemmin keinoin täällähän lietsotaan vihaa meikäläisiä kohtaan. Kukaan teistä ei kuitenkaan koskaan vastaa mistään vaan vetää pään jonnekin perseeseen kun pitäs. On nähty. Onneksi asiat on kuitenkin selvinnyt yleensä.
En ala jakamaan kenestäkään tarkempia tietoja.
Näyttää että eläinten omistajien oikeuksia on alettava todella parantamaan tavalla tai toisella. Kielletäänkö liikenteestä tehokkaat autot? Karkashan se ihan ammattilaiselta kaiteeseen joskus Tampereella. En ole kiinnostunut aseista. En lähde sotapolulle kanssanne vandaalit. On parempaakin tekemistä. Luulis olevan teilläkin. Koira kun koira vaatii sitoutumista omistajalta jotain mitä näiltä paskan jauhajilta ei edes voi odottaa. On asioita joita vihaan mutta en halua niitä pois keneltäkään vaikka ne olisivat minulle vaarallisia niitä asioita nyt vaan elämässä sattuu olemaan. Tuottamuksellisesta on sitten eri asia. Piste
Sekava kertomus. Jos kielto tulee voimaan, poliisi hakee koirasi. Piste.
No onko molossisi hyökännyt? Jos ei, asia ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko bullilla tai amstafilla, kun niillä on paksu niska ja painavat 25-35 kiloa?
Toimii. Löytyy videoita oikeista tilanteista. Mutta hento ihminen ei tietenkään siihen pystyy.
Onko Ylöjärvi sama paikka missä se lemmikkikissa tapettiin? Samat ihmisetkö taas siellä
Ylöjärvellä syötiin koira, tai grillattiin, onko tämä koira saman koiran perheestä ja oireillut perheenjäsenen menetystä tällä tavalla?
Sähköpiiska on kyllä brutaali väline, mutta toimii. Ikävä näin sitä lapsuudessani käytettävä maatilallamme. Jos joku sanoo, ettei toimi bulleihin - googlaa mikä laite on kyseessä.