Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

167cm/77kg, treenaava nainen. Lääkäri kehoitti pudottamaan painoa

Vierailija
15.10.2022 |

Kävin ruutiininomaisessa terveystarkastuksessa, jossa luonnollisesti katsottiin pituus ja paino. Lääkäri sitten sanoi, että painoa kannattaisi hieman pudottaa terveyden kannalta. Meni jauhot niin pahasti suuhun, etten oikeen tiennyt mitä sanoa. Olen treenannut vuosia kovaa monta kertaa viikossa, enkä ole todellakaan mikään sohvaperuna, josta ylipaino voisi johtua. Onko lääkäreillä oikeasti näin huonosti tietoa siitä, että lihasten kasvattaminen lisää myös painoa? Jäi vähän harmittamaan lääkärin kommentti. Kannattaisi lääkärien vähän tarkemmin katsoa kehoa, eikä vain lukuja.

Kommentit (287)

Vierailija
1/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittaako lihasmassa elimistöä? Kyllä. Näin se vaan on. Sun mitat tietenkin ihan hyvät mutta moni kuvittelee ettei paino haittaa jos se on lihasta. Kyllä se absoluuttinen painokin rasittaa.

Vierailija
2/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasittaako lihasmassa elimistöä? Kyllä. Näin se vaan on. Sun mitat tietenkin ihan hyvät mutta moni kuvittelee ettei paino haittaa jos se on lihasta. Kyllä se absoluuttinen painokin rasittaa.

Olet väärässä. Jos rasvaprosentti on alhainen, niin silloin ei ole mitään merkitystä vaikka painoindeksisi olisi 30 tai ylikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tukkijalat?

Vierailija
4/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep paino ei todellakaan kerro kaikkea. Pitää katsoa kokonaisuutta. Älä murehdi lääkärin sanomisia liikaa.

Vierailija
5/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikainen lääkäri, oliko iäkkäämpi? Nykyäänhän ei pitäisi edes painoa mitata, vaan vyötärönympärys. Mulle ei ole lääkäri koskaan sanonut että pitäisi pudottaa painoa, vaikka olen hiukan ylipainoinen. Ehkä tiimalasimallisen vartalon takia ja sellaisen pukeutumisen, ettei ylipainoa huomaa. Ja onhan mulla ikääkin.

Vierailija
6/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet tosiaan vuosia käynyt salilla kovaa treenaamassa ja saanut vaikka 7 kg lihasta, niin ehkei sitä lääkärin mielipidettä kannata sen enempää jäädä pohtimaan.

Vierailija
7/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on rasvaprosenttisi? Voit olla ns läski, vaikka treenaisitkin, varsinkin naisilla lihasten hankkiminen on äärimmäisen vaikeaa, joten veikkaisin, että lääkäri on oikeassa.

Vierailija
8/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Peilikuva ja oma hyvinvointi kyllä kertoo, onko painon pudottamisella aihetta.

Vaikuttaa siltä, että pidät itsestäsi fyysisesti hyvää huolta, joten lääkärin kommentit ovat olleet aiheettomia.

Vierailija
9/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tarkoittaa treenaava? Ketä tai mitä sinä treenaat?

Vierailija
10/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa 20kg liikaa, lihasta tai rasvaa. Onko rasvaprosenttisi alle 10? 

Vierailija
11/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmaankin, että kehoitti pudoittamaan?

Kummin vain, ei kannata kuunnella.

Vierailija
12/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle painolleen voi oikeasti sokeutua. Näin on käynyt itsellenikin. En voinut ymmärtää että olin ylipainoinen!

Joskus työkaverini päivitteli samaa että hän on painoindeksin mukaan ylipainoinen muttei voi käsittää missä se kaikki ylipaino on. Näkihän sen nyt selvästi missä se paino oli mutta työkaveri oli sitä mieltä että hän on hoikka. Ei sille kukaan mitään hennonnut sanoa. Myötäiltiin vaan.

Myös itse otetut valokuvat vääristää vaikka ottaisit kuvan peilin kautta.

Ystäväni oli raskaana ja ylipainoa reilusti. Sadan kilon paremmalla puolella oli paino kun alkoi odottaa lasta. Laittoi kuvia itsestään peilin kautta ja kyseli näyttääkö oikeasti lihavalta kun ei itsestä tunnu. Ei näyttänyt. Näytti hyvinkin hoikalta. Kasvokuvissa varsinkin mutta vartalokuvissakin näytti siltä että normipainon alarajoilla.

Nähtiin livenä ja järkytyin kuinka lihava hän oli! En tietenkään sanonut mitään eikä hän onneksi kysynytkään mutta ihan näytti yli satakiloiselta.

On tosi harvinaista että sellainen jolla ylipainoa on selvästi (vaikka treenaa) niin olisi hoikka.

Jos paino on reisissä ja takapuolessa niin ei ole hätää. Muuten voi olla ihan terveellistä pudottaa muutama kilo.

Vierailija
13/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 178cm 89kg mies ja kyllä tässä olisi puotettavaa vaikka treenaan

Muistaakseni kun oli 81kg olin noin ihanne painossa

Joten luultavasti lääkärisi on oikeassa

Vierailija
14/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kateellisia tämä keskustelu täynnä. Ei mulla muuta. Menkää salille, niin pääsette vatsamakkaroista eroon.

Vierailija
15/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kovakuntoinen lyhyt mies joka on käynyt salilla n. 5 vuotta ja käyttänyt anavaria ja testoa voi olla noissa mitoissa pienillä rasvoilla.

Naisena olet noilla mitoilla liki 100% varmasti keskivartalolihava ja rasvaprosenttisi huitelee jossain 25% tienoilla. Ellet ole ihan kirjaimellisesti joku fitnessbodari joita on 0,01% naisista, ja jolla niin matalat rasvat ettei kuukautisiakaan enää tule.

Vierailija
16/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella kovakuntoinen lyhyt mies joka on käynyt salilla n. 5 vuotta ja käyttänyt anavaria ja testoa voi olla noissa mitoissa pienillä rasvoilla.

Naisena olet noilla mitoilla liki 100% varmasti keskivartalolihava ja rasvaprosenttisi huitelee jossain 25% tienoilla. Ellet ole ihan kirjaimellisesti joku fitnessbodari joita on 0,01% naisista, ja jolla niin matalat rasvat ettei kuukautisiakaan enää tule.

Rasvaprosenttini huitelee siinä 17-19%:n paikkeilla. Siitä alemmas en päästä.

Ap

Vierailija
17/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa 20kg liikaa, lihasta tai rasvaa. Onko rasvaprosenttisi alle 10? 

No älä höpise ei todellakaan ole 20kg liikaa, muutoin olis jo liian laiha

Vierailija
18/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä liikakiloa vain, ja ihmettelet miksi vaikutat jopa lääkärin mielestä ylipainoiselta. Naisella ei lihasmassa kasva samalla lailla kuin miehillä. Vai nappaatko testoja?

Vierailija
19/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus ja somen tsemppikerhot instassa "oi kun oot ihana 🤩🤩" rinkeineen ovat aiheuttaneet kehonkuvan vääristymiä monilla, etenkin naisilla.

Sitten suututaan kun lääkäri kertoo totuuden, kun peilikuvakin nähdään vääristyneenä.

Katsokaa luonnonkansoista otettuja valokuvia, nämä ihmiset ovat jänteviä, kohtullisen lihaksikkaita ja rasvaa ei ole juuri yhtään ylimääräisenä lihasten päällä. Luonnontilassa olevia ihmisiä ei länsimaista juuri löydy enää yhtään.

Jos pystyt kouraisemaan vatsasta rasvaa niin paljon että kirjaimellisesti pursuu nyrkistä yli, et todellakaan ole normaalissa painossa.

Itse olen 165cm ja 66kg ja minulla on edelleenkin pömppömahaa, ylipainoa ja kaksoisleukaa.

Itselläni optimipaino on fysioterapeutin ja lääkärin mukaan 56-58kg, ja siinä painossa nuorempana näytinkin omasta mielestäni parhaalta.

Vierailija
20/287 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasmutantti ei ole myöskään terveellistä. Tasapainoilu kunniaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan