Siis mitä helv... Kaverini kertoi, että hän imettää
1 vee lastansa eikä lapsi saa muuta ruokaa?! Olin ihan ihmeissäni. Kerran ihmettelinkin, kun olin puolipäivää kylässä ja hän vain imetti kun meijän 8kk veti soseita.
Eikö tuon ikäisen pitäisi saada jotain muuta ruokaa kuin äidin maitoa?
Kommentit (26)
1-vuotiaaksi asti, ja tämä äiti on vielä lastenhoitaja ammatiltaan. 2 muutakin lasta on. Ja tämä kuopus painoi 1v -nlassa noin8,5kg...
Meidän 1-vuotiaat on painaneet saman, ja kiinteitä on annettu puolivuotiaasta asti. Itse asiassa kuopus ei painanut edes sitä, vaan 8150g vuoden ikäisenä. Ruoka maistuu hyvin, on vain hoikka tyttö.
Äidistä ei lapsessa ole mitään vikaa. Saahan se parasta mahdollista ravintoa...
epärelevanttia tuo 8,5kg 1v nlassa, koska pointti oli se, että lapsen paino ei noussut viimeisiin kuukausiin ennen 1v juurikaan - päinvastoin laski. Ja sillä se 8,5kg tuntui vähältä koska omani 6kuinen painaa tällä hetkellä 8kg, kiinteät aloitettu vko sitten. Tottakai tiedän, että jokainen kasvaa omalla vauhdillaan ja jokainen on yksilö!!
Sry,
Univelkainen nro 34.
juuri siitä syystä, että hän oli täysimetetty? Minusta kyllä vaikuttaa, että hän oli jotenkin sairas.
Oma 6kk täysimetetty ja sen jälkeenkin lähes täysimetetty (lapsi alkoi huolia kiinteitä vasta toisella vuodella) oli 1-vuotiaana iloinen, touhukas, kävelevä, puhuva, reipas ja aktiivinen. Kooltaankin hän oli vähän keskimääristä isompi. En väitä, että hän oli sellainen siksi, että hänen pääasiallinen ravintonsa oli äidinmaito, mutta ei pitkästä imetyksestä ole todelakaan ollut mitään haittaakaan.
Myöhemmin lapsi alkoi syödä isoja annoksia lähes mitä vaan ruokaa.
Vauvojen purkkiruokaa hän ei ole syönyt koskaan ensimmäistäkään purkillista, eikä tutteliinkaan ole tarvinnut rahaa sijoittaa, joten halvaksi on tullut.
Naisesta joka ei jaksa antaa lapselleen on aikalailla eri asia kuin sinä joka olet kuittenkin tajonnut.
Uskomatonta miten ihmiset ottaa pienimmästäkin itseensä..