Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä helv... Kaverini kertoi, että hän imettää

Vierailija
02.11.2006 |

1 vee lastansa eikä lapsi saa muuta ruokaa?! Olin ihan ihmeissäni. Kerran ihmettelinkin, kun olin puolipäivää kylässä ja hän vain imetti kun meijän 8kk veti soseita.

Eikö tuon ikäisen pitäisi saada jotain muuta ruokaa kuin äidin maitoa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on jälkimäisestä, kertoiko milloin on aikonut aloittaa?

Vierailija
2/26 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kustannuksella (lihaa pitäisi ainakin syödä raudan vuoksi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit valaista kaveriasi, että jos hyvin käy, lapsesi saa anemian ym mukavia juttuja, kun ei saa monipuolista ruokaa.

Vierailija:

1 vee lastansa eikä lapsi saa muuta ruokaa?! Olin ihan ihmeissäni. Kerran ihmettelinkin, kun olin puolipäivää kylässä ja hän vain imetti kun meijän 8kk veti soseita.

Eikö tuon ikäisen pitäisi saada jotain muuta ruokaa kuin äidin maitoa?

Vierailija
4/26 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pienen lapsen suoliston pitäisi harjoitella sulattamista. Lihan proteiinien valtava määrä vetää kenen vaan suoliston tukkoon. Kokeile vaikka itse pari päivää pelkällä maidolla ja lihalla.

Ihan pelkästään kuitujenkin takia pienten lasten kuuluisi syödä kasviksia paljon. Alle vuoden vanhallehan suositellaan vain muutama rkl lihaa päivässä. Lisäksi kasviksissa on vitamiineja, hivenaineita antioksidantteja ja vaikka mitä tarpeellista. Rasvaakin pitää muistaa syödä. Aivot tarvitsevat rasvoja kehittymiseen. Rypsiöljyssä on tosi hyviä rasvahappoja hyvässä suhteessa.

Aloittaja oli vissiin provo...?

Vierailija
5/26 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Pienen lapsen suoliston pitäisi harjoitella sulattamista. Lihan proteiinien valtava määrä vetää kenen vaan suoliston tukkoon. Kokeile vaikka itse pari päivää pelkällä maidolla ja lihalla.

Ihan pelkästään kuitujenkin takia pienten lasten kuuluisi syödä kasviksia paljon. Alle vuoden vanhallehan suositellaan vain muutama rkl lihaa päivässä. Lisäksi kasviksissa on vitamiineja, hivenaineita antioksidantteja ja vaikka mitä tarpeellista. Rasvaakin pitää muistaa syödä. Aivot tarvitsevat rasvoja kehittymiseen. Rypsiöljyssä on tosi hyviä rasvahappoja hyvässä suhteessa.

voi kun siitä äidinmaidosta saa kaiken muun paitsi raudan (se muutama rkl lihaa riittää kyllä)

Vierailija
6/26 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole ilmeisesti saanut lapsena muuta kuin maitoa. Ensin äidin- sitten lehmänmaitoa. Pienikasvuinen, vähän ihmeelliset kasvonpiirteet, ei mikään järjen jättiläinen.

Kiva kun on elämä pilattu jo lapsena sen takia ettei ole ollut varaa ruokaan.

Vierailija
7/26 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee halvemmalla, kun imettää ja tämä äiti ihannoi laihuutta, jonka saa imettämällä

Vierailija
8/26 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kuopusta imetettiin vuoden ikään yksinomaan, koska sopivaa kiinteää ei löytynyt. Kiinteiden myötä paino laski ja vauva voi huonosti. Omalla imetysdieetilläni lapsi kasvoi loistavasti vuoden ikään jonka jälkeen löytyi eka kiinteä. Eli lapsen kasvu on paras mittari. Oletko siis varma, että kyseessä ei ole esim. allerginen tai muuten sairas lapsi? Ja ruokaa se on äidinmaitokin! Jopa parasta sellaista :)

Vierailija
9/26 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä imettää kiinteiden lisäksi jos tahtoo.

Kyllähän moni allergisen lapsen äiti on tuon joutunut testaamaan ihan olosuhteiden pakosta, eli ei lapsi kuole ilman kiinteitä... Mutta se on eri asia imettää vaikeasti allergista kun että kikkailla vaan omaa tyhmyyttään!!

Vierailija
10/26 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin monet lapset on siellä aliravittuja.

Vierailija
11/26 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huolissani ja sanoin siitä lääkärille. Lääkäri sanoi, ettei sillä ole mitään väliä, jos lapsi saa maitoa. Paino oli kuitenkin pudonnut alle normaalikäyrän, kun käytiin tänään neuvolassa. Onneksi ruoka maistuu taas.

Vierailija
12/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin kaverin kanssa. Hän ei vaan jaksa/viiti antaa muuta ruokaa. Lapsi on ihan terve, ei allergiaa tms. Pienikokoinen kylläkin. Tulee kuulemma halvemmaksi, kun vain imettää.

Yritin hänelle sanoa, että tuon ikäinen tarvii muutakin ruokaa ni hän vain veti herneet nenäänsä. Ja neuvolaan hän valehdellut, että antaa kiinteää ruokaa.

Vierailija
13/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä provo oo jo saanu tarpeeksi itseään julki. Jos oikeesti tilanne ois tuo, et sinä (ap) olisi alkanut tänne kirjoittelemaan vaan olisit oikeasti jo ilmoittanut asiasta eteenpäin.

Vierailija
14/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin jo 4kuisesta lähtien vaikka maitoa riitti yllin kyllin. Tyttö lähti ryömimään 5kk ja paino laski jonkin verran. Koin tekeväni oikein:)

Vierailija
15/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut varma, et voiko noin vanha elää pelkällä maidolla. Nyt sain tietoa asiasta ja olen nyt varmempi ja rohkeampi ottamaan yhteyttä sossuun.

T:ap

Vierailija
16/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita ihmeessä jonnekin, lapsiparka, varmaan koko ajan nälissään...

Vierailija
17/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitten jaksanut lukea ketjua ennenkuin vastasit?

Vierailija
18/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 1v3kk eikä saa mitään muuta ruokaa kun korviketta, velliä ja joskus hedelmäsosetta. Äiti sano mulle ettei jaksa sotta niiden purkkiruokien kaa. Mä puhuin tosta asiasta meiän neuvolan tädille, joka oli sitä mieltä että kukin ruokkii lapsesa tavallaan:(

Vierailija
19/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehottomasti se soitto sossuun! Jos äiti ei vaan jaksa antaa muuta ruokaa lapselle, ei äidillä taida olla kaikki hyvin!

Vierailija
20/26 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä menee muutama lusikallinen jugurtista mutta ei edes joka päivä. Sormilla saattaa vahingossa jonain päivänä mennä joku ruuan nokare. Mutta kun ei syö niin ei syö. Jospas ne sossun tädit sitten sais lapsen syömään.

Lisään vielä että aloitti kiinteät 4kk ja söi hyvin 11kk asti. Sitten tuli totaalistoppi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä