Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuun sähkölasku 23 euroa, kyllä kannattaa asua kerrostalossa :)

Vierailija
14.10.2022 |

Ei haittaa hinnanousut ;D

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran halpa uus sopimus, että ei tarvii vielä karsia kulutusta. On paistettu lihaakin uunissa 5 tuntia.

Vierailija
22/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuun lasku tulee vasta marraskuussa.

120m2 sähkölämmitteinen okt, syyskuun sähkölasku siirtoineen ja veroineen 89e.

Muutaman sentin jopa pienempi kuin elokuussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli just yksiöni heinä+elo+syyskuun lasku isoin sähkölaskuni ikinä; 90 e. Normaalisti ollut siinä 50-60 e.

Vierailija
24/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei edes ymmärrä että nythän on tullut syyskuun lasku..noo meille tuli eilen 180 €: n sähkölasku. Mutta mitä sitten ?? 140 neliön suora sähkölämmitys omakotitalo. Sähkökiuas. Toki varaava takka. Ja puilla lämmitetään. Puita on paljon! On ihanaa lämmittää takkaa, mistä kerrostalon asujat ei ymmärrä mitään ( nyt juuri mies on takkaa sytyttämässä..m) lisäksi meillä on todella iso katettu terassi jossa on kiva aina vilvoitella välillä , esim tänäänkin, kun saunotaan omassa saunassa, ja tästäkään kerrostaloasujat ei ymmärrä mitään. (Itsekin 25 v olen kerrostalossa asunut... )

Vierailija
25/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17 euroa kahdelta kuukaudelta.

Voittajan on helppo hymyillä :))

Mulla oli 23 € kolmelta kuukaudelta, asun yksin 75 m2 kerrostalokolmiossa. En siltikään tulisi tänne leveilemään ja ilkkumaan, koska en ole sillä tavalla kieroon kasvanut, että saisin mielihyvää toisten vastoinkäymisistä. Mulla on määräaikainen sopimus ensi kesään asti, joten varmasti nousee minullakin laskut sen jälkeen.

Vierailija
26/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

45neliön kaksio. Elo-syyskuun eli 2kk säkölasku siirtoineen päivineen 39€

Vierailija
27/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä oli 161€. Siis syyskuun lasku. Lokakuun laskua ei tietenkään vielä ole edes tullut. Mutta joo : 11 snt 24 kk soppari, ja nyt siis 161€ niin eiköhän tästä selvitä. Isohko omakotitalo, molemmat töissä. Niin ja olen asunut kerrostalossa, rivitalossa, ja nyt 15 vuotta omakotitalossa. Niin eihän näitä asumismuotoja oikeasti voi edes verrata. Tai voi .. :) omakotitalo on aivan ylivoimainen ykkönen

Vierailija
28/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliset laskut:

Caruna 3kk ajalta 40e

Sähkö 1kk ajalta 15e

Viime kuukaudelta sähkölasku ei ole vielä tullut.

Vierailija
29/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliset laskut:

Caruna 3kk ajalta 40e

Sähkö 1kk ajalta 15e

Mulla on kaksio.

Vierailija
30/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että kyllä nyt hirvittäisi asua vielä 40-luvun isossa talossa. Talo oli kaunis, mutta hommaa siinä riitti, kun tonttikin oli iso. Nyt en enää pystyisi siinä asumaan.

Vierailija
31/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelliset laskut:

Caruna 3kk ajalta 40e

Sähkö 1kk ajalta 15e

Mulla on kaksio.

Minulla myös. 59 neliöä.

Vierailija
32/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä, sehän riippuu sinun sähkösopimuksesta, eikä kaikilla suinkaan nouse sähkön hinta.

Asun okt ja sähkösopimus vielä marraskuuhun v. 2023 on 5.97 centtiä/kwh ja sama hinta oli jo viime vuonna.

Vierailija
33/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17 euroa kahdelta kuukaudelta.

Voittajan on helppo hymyillä :))

Voittaja ei taida ymmärtää, miten sähkön laskutus tapahtuu?

Jos asut krs- tai rivitalossa, se on vain henk.koht. käyttämäsi sähkö, sen päälle joudut maksamaan taloyhtiön sähkölaskua esim. vedenlämmityksestä, valaistuksesta jne. hoitovastikkeen/vuokran muodossa.

Ja kaikilla ei edes ole hinnankorotuksilla mitään vaikutusta sähkön hintaan, jos määräaikainen sopimua. Itse maksan sähköstä vajaa 6 centtiä/kwh

Vierailija
34/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se herrannjestas kaikilla nouse! Stupido. Meillä esim. on sama hinta kesäkuuhun 2024. Mutta erota / muuttaa nyt EI kannata.. Ystäväni erosi kesällä. Ja jäi lasten kanssa vanhaan taloon. Ja vanha halpa sähkösopimus jatkuu tietenni siellä. Mies muutti pois kotoa ja osti pienehkön omakotitalon itselleen, ( lapsille siellä huone), ja uusi sähkösoppari oli tehtävä. Ja se on 37,4 snt nyt.

Vierailija
35/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pienen sähkölaskun kehujilla määräaikainen sähkösopimus eikä uusi hinta ole sen takia vielä tullut voimaan? Hymy vielä hyytyy.

Pörssisähköllä mennään. 7 vrk keskihinta 8,5c/kWh

Vierailija
36/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalo ja sähkö kuuluu vuokraan :) 0e

Vierailija
37/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitin eilen puusaunan, pesuvesi sinne tulee joesta ja lämpiää kiukaan vieressä padassa. Sähkö ja vesi tuli siis maksamaan nolla euroa, kovin oli kuitenkin rentouttavaa. Nyt sytyttelen tulta leivinuuniin, ajattelin illemmalla laittaa sinne padan muhimaan ja ehkä myös sämpylöitä. Kyllä kannattaa asua omakotitalossa.

Vierailija
38/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksio, minä ja kaksi lasta, elämme ihan tavallista elämää miettimättä sen tarkemmin kulutusta. Sähkölasku siirtomaksun kanssa 25€. Olen vasta tänä vuonna ymmärtänyt miten valtavia määriä ihmiset ovat valmiita laittamaan rahaa ei-välttämättömiin asioihin, kuten auton kuluihin vaikka julkisilla voisi kulkea tai sähköön/asumiseen vaikka vaihtoehtoja olisi muitakin. En ihmettele yhtään että stressaa ja ahdistaa kun on tottunut siihen että energiaa voi tuhlata puolihuvikseen eikä arjen valinnoissa ole ulkopuolelta katsoessa oikein mitään järkeä.

Vierailija
39/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pienen sähkölaskun kehujilla määräaikainen sähkösopimus eikä uusi hinta ole sen takia vielä tullut voimaan? Hymy vielä hyytyy.

Minun sähkösopimus on vanhalla ja edullisella hinnalla voimassa vielä marraskuuhun v. 2023 loppuun. Silloin luulisi Suomessa tuulivoimalat ja ydinvoimalat jo käyvän täysillä.

Asun okt ja lämmitys tapahtuu puulla ja vuoden puista maksan kotiin tuotuna ja pilkottuna n. 400€, josta osa menee saunan ja hellan lämmitykseen. Ja sitten on vielä ilmalämpöpumppu.

Vierailija
40/70 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksio, minä ja kaksi lasta, elämme ihan tavallista elämää miettimättä sen tarkemmin kulutusta. Sähkölasku siirtomaksun kanssa 25€. Olen vasta tänä vuonna ymmärtänyt miten valtavia määriä ihmiset ovat valmiita laittamaan rahaa ei-välttämättömiin asioihin, kuten auton kuluihin vaikka julkisilla voisi kulkea tai sähköön/asumiseen vaikka vaihtoehtoja olisi muitakin. En ihmettele yhtään että stressaa ja ahdistaa kun on tottunut siihen että energiaa voi tuhlata puolihuvikseen eikä arjen valinnoissa ole ulkopuolelta katsoessa oikein mitään järkeä.

Ja lisään vielä että asia on toki eri jos ainoa mahdollinen asuinpaikka on tulisijaton mökki Kiekerön kylällä ja töissä on pakko käydä autolla 180 km päässä. Mutta niin moni elää kuluttaen sähköä massiivisesti ja ajellen autolla vaikkei ole tarve, tämä koskee siis heitä ja heidän suuriäänistä valitustaan kun hinnat aiheellisesti nousevat ja omia tapoja on pakko tarkastella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän