Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tampere vs Oulu?

Vierailija
14.10.2022 |

Kummassa ennemmin asuisit/asut? Mulla kokemusta vain Oulusta siellä vierailleena, jäi vähän synkkä kuva, mutta nätit puistot!

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on paska kaupunni. Tampereen läpi olen ajellut muutaman kerran.

Vierailija
22/61 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä komppaan Oulua. Olen hiukan puolueellinen sillä oon asunut Oulussa lähes koko elämän. Nyt asun lähellä keskustaa. On hyvät palvelut, ja varsinkin kesällä Oulu on iloinen ja viihtyisä kaupunki. Tykkään ottaa aurinkoa Nallikarissa ja Tuiran uimarannalla, sekä Ainolan puistossa. Varsinkin kun omenapuut kukkii Ainolan puistossa, puisto on todella kaunis <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere koska olen asunut ja työskennellyt Oulussa. Kesällä ihan kiva ja kaunis, mutta se kesä on tosi lyhyt, 3kk. Loppuaika ankeaa, tapahtumaköyhää, ainoana viihdykkeenä istua jossain kaljabaarissa tai pysyä kotona työpäivän jälkeen. Pitkä matka lähteä muualle viihtymään, ei vain voi poiketa päiväseltään jossain.Tampereella on konsertteja ja viihdettä ympäri vuoden eikä ole hankalan matkan päässä vaikka Turku tai Helsinki. Asukkaat Oulussa varautuneita, kyräileviä, ja seläntakana puukottajia.

Vierailija
24/61 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä komppaan Oulua. Olen hiukan puolueellinen sillä oon asunut Oulussa lähes koko elämän. Nyt asun lähellä keskustaa. On hyvät palvelut, ja varsinkin kesällä Oulu on iloinen ja viihtyisä kaupunki. Tykkään ottaa aurinkoa Nallikarissa ja Tuiran uimarannalla, sekä Ainolan puistossa. Varsinkin kun omenapuut kukkii Ainolan puistossa, puisto on todella kaunis <3

Asun myös Oulussa, mutta käyn usein Tampereella sukulaisissa. Tampere voittaa Oulun 100-0. Oulu kaupunkina on ihan ok, mutta alkuasukkaat ovat tympeitä. Huono itsetunto , jatkuva valitus miten etelä sortaa Oulua jne. Monella oululaisella on myös vl-taustaa, joka näky esim työelämässä 

Vierailija
25/61 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa on omat puolensa. Olen ikäni asunut Tampereella ja Oulussa vuoden, mutta takaisinmuutto jo edessä Tampereelle. Oulussa on paljon nättejä paikkoja, kuten Ainolan puisto ja Oulujoen suistoalue on upea kesäisin. Luontokohteita olisi paljon, mutta ilman autoa ei pääse kiertelemään, mikä harmittaa, kun intoa olisi käydä. Tampereella pääsee julkisilla hyvin moneen luontokohteeseen esimerkiksi Hervannassa. Talvisin kuitenkin aika käy Oulussa pitkäksi, kun taas Tampereelta löytyy paljon kiinnostavia menoja vuoden ympäri. Opiskelukaupunkina Tampere on eläväisempi ja yhteisöllisempi osin siksi, että kampusten sijainnit parempia. Molemmissa ihmiset on mukavia enkä tunnista aiempia kommentteja ikävistä ihmisistä Oulussa ollenkaan. Oulussa identiteetti on ehkä enemmän asukkaillakin, että "paska kaupunni", kun taas tamperelaiset ovat selvästi ylpeitä kaupungistaan. Oulukin ansaitsisi sen, että asukkaat välillä hehkuttaisivat tätäkin kaupunkia ja sen hienoja maisemia. 

Vierailija
26/61 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu ei kehity eikä ole kehittynyt vuosikymmeniin, jos ei lasketa asuntojen rakentamista. Palvelut on onnettomat, liikuntapaikat onnettomia, ei ole saunoja, kylpylöitä tms. Ei ole kauniita puistoalueita, ei lampia, ei järviä. Pusikoituneita ja kulahtaneita kaupungin osia paljon. Pitkät välimatkat, kova kylmä tuuli, sateiset ja pilviset kesät, kylmä meri. Ei ole kauniita hiihtobaanoja talvella. Jos joku yrittää kaupunkia kehittää, ihmiset valittaa ja hankkeet kaatuu. Ryyppäävää nuorisoa paljon ja ongelma nuoria. Keskusta pieni ja ankea. Lestadiolaisuus kukoistaa. Kiitos ei. 

Vierailija
27/61 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kehuu Oulua, ei ole muualla käynyt tai jos on, ainoastaan Pohjoisessa tai Kajaanissa. 

Vierailija
28/61 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulu, synkkä ja iloton kaupunki, kyräileviä ihmisiä.

Tampere, elämän iloa pirskahteleva valoisa kaupunkn, jossa välittömiä ihmiset.

Vissiin jäänyt hyvä kuva Oulusta :D

Kuspääkaupunni for'ever 😅

Vierailija
29/61 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen keskusta on haiseva ja kamala. Ellei joku siisti sitä, myös talvella tai mieti ratkaisuja. Ympäristökunnissa olisi enemmän jotain, jos sinne joku luo pieniä yrityksiä. Ja tilaa. Tampere on nyt erittäin ruuhkainen.

Aijaijai, nyt alkoi naurattaa. Ei kai kukaan tosissaan sano Tampereen keskustaa haisevaksi, jos vertaa Ouluun? Oulussahan haisee usein aivan oikeasti siltä itseltään, sellutehtaalta. Tampereella haisee korkeintaan siltä miltä ison kaupungin keskustassa nyt yleensä haisee, liikenne, junat ja autot lähinnä. 

Vierailija
30/61 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu ehottomasti. Kunnon talvi ja pohjoisen hiihtokeskukset lähellä. Huomattavasti edullisemmat asunnot. Hyvät ostosmahdollisuudet mm. Haaparannassa. Hyvät yhteydet ympäri Suomen kun on keskellä Suomea. Tunnissa pääkaupunkiin tai junalla kuudessa. Ei oo punikkien kaupunki. 

Vierailija
31/61 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on ruma, Oulu on ruma. Ikäviä laatikkokaupunkeja molemmat. Tampereen into rakentaa tornitaloja - voi luoja se tulee näyttämään nololta ja kamalalta 30 vuoden päästä. On vähän kuin valitsisi ruton ja koleran välillä. 

Vierailija
32/61 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere tietty. 

Vierailija
33/61 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu, synkkä ja iloton kaupunki, kyräileviä ihmisiä.

Tampere, elämän iloa pirskahteleva valoisa kaupunkn, jossa välittömiä ihmiset.

Tampereella on tapahtunut paljon synkkiä henkirikoksia, Virpi Butt liikkui siellä ja Raisa Räisänen katosi. Ilmeisen paha huumeongelma kun siellä on kaikenlaisia bussissa ja kadulla riehujia. 

Vierailija
34/61 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun myös Oulussa, mutta käyn usein Tampereella sukulaisissa. Tampere voittaa Oulun 100-0. Oulu kaupunkina on ihan ok, mutta alkuasukkaat ovat tympeitä. Huono itsetunto , jatkuva valitus miten etelä sortaa Oulua jne. Monella oululaisella on myös vl-taustaa, joka näky esim työelämässä 

Työelämässä nepotismi kukoistaa Oulussa.

Vierailija
35/61 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei muuta Ouluun ellei satu olemaan hyvä tukiverkko siellä. Lestojen hyväveljeilyä, m*mut saalistavat, paha huumeongelma (tosin niin on jokaisessa kaupungissa nykyään.) Kyräilevä, ankea ja ahdasmielinen ilmapiiri

Helsinki on Oulua paljon turvallisempi. 

Vierailija
36/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella asuisin. Oulussa ei ole mitään, ajakaa ohi vaan. Paitsi tietenkin se keskeneräinen hotelli, jota on kymmenen vuotta yritetty saada kasaan. Rakennettu kiinni arvorakennukseen ja sitten se jäi työn alle, joten sitä ei voi jatkaa.

Vierailija
37/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere.

Vierailija
38/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu, koska en kaipaa urbaanimenoa. Jos prioriteetit ovat toiset, niin luonnollinen valinta on Tampere.

Vierailija
39/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kehuu Oulua, ei ole muualla käynyt tai jos on, ainoastaan Pohjoisessa tai Kajaanissa. 

Tai sitten arvottaa eri asioita kuin sinä. Arvostan Oulussa kokoonsa nähden ruuhkattomuutta ja todella sujuvaa elämää, Täällä liikenneruuhka on sitä, kun ei pääse liikennevaloista läpi ensimmäisillä vihreillä. Liikkumismahdollisuudet ja luonnon läheisyys ovat plussaa, eikä tarvitse silti tinkiä palvelujen määrästä. Koulutettuja ihmisiä yliopiston ja teknologiayritysten myötä.

Vierailija
40/61 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu ehottomasti. Kunnon talvi ja pohjoisen hiihtokeskukset lähellä. Huomattavasti edullisemmat asunnot. Hyvät ostosmahdollisuudet mm. Haaparannassa. Hyvät yhteydet ympäri Suomen kun on keskellä Suomea. Tunnissa pääkaupunkiin tai junalla kuudessa. Ei oo punikkien kaupunki. 

Hyvät yhteydet, juu-u. Mihinkään ei ole alle 300 kilometriä.

Samalla periaateella Azoreilta on hyvät yhteydet Eurooppaan, Afrikkaan ja Amerikkaan.