Tilaan woltista miltein päivittäin ruokaa. Olen riippuvainen. Onko tämä vaiettu ongelma?
Oikeasti en tiennyt, että tuosta voi tulla riippuvaiseksi.
Se on niin helppoa. Olen väsynyt, en jaksa tehdä ruokaa, tilaan.
Jos tarvitsen kaupasta jotain, tilaan.
On tämä sairasta. Pitäisi lopettaa ja herätä mutta en vain pysty. Olen joitakin kertoja poistanut sovelluksen, aikomuksena, että enää en tilaa.
Tilaan kuitenkin. :/
Laskulla minulla on sinne jo miltein 1000€ tilauksia tehtynä. En ymmärrä mikä helvetti minua vaivaa.
Kommentit (28)
En ymmärrä, mikä tässä muka on ongelma. Mut hei, kun kerran tykkäät tilailla, niin tilaa mullekin!
Ihana tuo 1000 € humblebrag.
Se on uusi ongelma, ennen ei ollut paikkoja, joista tilailla ruokaa kotiin. Mistä tahansa voi tulla riipuvaiseksi. Aino konsti on vain mennä itse kauppaa, vaikka väsyttäisi, ja opetella pois Woltista.
Varmasti vaikenisin, jos minusta olisi tullut laiska vätys.
Vierailija kirjoitti:
Se on uusi ongelma, ennen ei ollut paikkoja, joista tilailla ruokaa kotiin. Mistä tahansa voi tulla riipuvaiseksi. Aino konsti on vain mennä itse kauppaa, vaikka väsyttäisi, ja opetella pois Woltista.
Niinpä.
Pitäisi todella nyt herätä tähän tilanteeseen.
Olen oikeasti ihan ahkera tyyppi ja järkeäkin pitäisi löytyä. En ymmärrä mistä tällainen tapa jäi.
Hävettää. Ihan on riippuvaisuudelle tyypilliset oirehdinnat. Joka tilauksen jälkeen mietin, että "ei enää" ja kohta taas huomenna tai ylihuomenna olen tilaamassa.
Ihan uskomatonta. Nyt pitäisi ihan tosiaan asiaa alkaa käsittelemään.
Ap
Joo oli sama ongelma keväällä, mutta onneksi mieskin on nyt päivisin kotona niin ei kehtaa enää...
Hyvänen aika, roskaruokaa woltin kautta!
s-kaupalla on kotiinkuljetus, sieltä saa tilattua oikeeta ruokaa, senkun lämmittää! Salaattipussi ja kurkkua kylkeen!
kuukauden ruuat kakssataa, kahdelle!
Pohdin, että voisiko yksinäisyys jotenkin liittyä tähän?
Sekä se, että olen eristäytynyt. Käyn kyllä töissä mutta muuten vietän aikaani kotona, joskus lenkkipoluilla.
Olen todella paljon eristäytynyt kuitenkin. En tapaa ihmisiä vapaa-ajalla enkä haluakaan. Inhoan itseäni niin paljon. Elin erään traumankierteen todella pahasti ja sen jälkeen olen ollut ihan hukassa.
En vaan elä tässä elämässä vaan jossain elämän kaltaisessa oudossa tilassa. Vähän kuin olisi jonkun kuplan sisällä tai jossain poissa todellisuudesta.
Apuahan en ole saanut vaikka olen hakenut monta kertaa. Pitkät jonot.
Helvetti sentään. Toistelen usein itselleni, että herää jo. Kuin eläisi jossain toisessa todellisuudessa.
Ap
Poista wolt. Heitä kännykkä roskiin ja osta kännykkä, johon ei saa ladattua mitään sovelluksia.
Joskus reilu vuosi sitten tilasin silloin tällöin Woltin kautta ruokaostoksia, pahimmillaan kerran viikossa. Vaikka minulla keskustassa asuvana ei mennyt kuin vajaa 2 euroa kuljetusmaksuihin, päätin silti siirtyä säästösyistä takaisin ihan kivijalkaruokakauppoihin.
Kuljetusmaksujen lisäksi siinä on palvelumaksu ja pakkaustarvikemaksu tms. Lisäksi Woltin kautta tilattaessa valikoimassa ei aina ole edullisimpia tuotteita.
Irtauduin Woltista siten että pakotin itseni kahden viikon ajan käymään kaupassa, vaikka kuinka ei jaksaisi tai viitsisi. Pian kauppakäynnit alkoivat mennä taas rutiinilla.
Nyt teen tilauksen vain jos on jokin hätätilanne.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Luulin että olin ainoa ja häpeä on suuri joka kerta. Mietin, että mitä ne kuskit ajattelee, kun tuo mulle niin usein tilauksia. 20 vuotta sitten soitin aina samaan pizzakebulaan niin että ne jo tiesi äänestä mitä tilaan ja mihin tuovat. Ja kävin lähi-ärrältä ostamassa sikahintaisia herkkuja, koska en jaksanut kävellä kauppaan. En siis ole itse muuttunut mutta Wolt on mahdollistanut tällaisen perseilyn.
Suomessa henkilö katsotaan aina laiskaksi vätykseksi, jos hän ei tee kaikkia aterioita alusta asti itse ja käy aina itse kaupassa. Muualla palvelujen käyttäminen on täysin normaalia, jokapäiväistä toimintaa, Suomessa ainoa hyväksyttävä vaihtoehto on raataminen. Kyllä Woltia ja ruokaostosten kotiinkuljetusta voi käyttää (itsekin käytän), tietenkin kannattaa katsoa, ettei se johda täyteen eristäytymiseen kotiin. Voisitko ap yrittää käydä kaupassa vaikka kerran viikossa ja tilata Woltilla vaikka vain pari kertaa viikossa?
En ole ikinä woltannu. Ei aavistustakaan miten se toimii, mitä sieltä saa ja mitä se maksaa. Ootte varakkaita kun tollaseen pistätte rahaa. Varmaan kallista.
Monet suoratoistopalvelut, woltit, kuntokeskusvuosisopimukset ym. Väki syytää rahaa moiseen. Sitte valitetaan et ei manit riitä. Pitää tilkitä rahareiät.
En ymmärrä mutta olenkin pihi. En ikinä laittaisi rahaa tuollaiseen. En ole eläessäni wolttia käyttänyt enkä käytä. N34
Vierailija kirjoitti:
Luulin että olin ainoa ja häpeä on suuri joka kerta. Mietin, että mitä ne kuskit ajattelee, kun tuo mulle niin usein tilauksia. 20 vuotta sitten soitin aina samaan pizzakebulaan niin että ne jo tiesi äänestä mitä tilaan ja mihin tuovat. Ja kävin lähi-ärrältä ostamassa sikahintaisia herkkuja, koska en jaksanut kävellä kauppaan. En siis ole itse muuttunut mutta Wolt on mahdollistanut tällaisen perseilyn.
Tuskinpa kuskit mitään pahaa ajattelevat, ovat varmasti vain iloisia siitä, että heillä on töitä.
Tiedostamalla ongelman pääset siitä kyllä irti. Ja sinähän olet tiedostanut joten siitä on hyvä jatkaa.
Tuosta kuplastasi pääset eroon kun käyt ihmisten ilmoilla useammin ja luonnossa liikkumassa päivittäin. Se on mökkihöperyyttä, eikä mitään muuta. Sellainen iskee yksinäiseen ihmiseen melko helpostikin, jos pysyttelee vain kotonaan.
Luonto ja raikas ilma ovat todella tärkeitä ihmisen mielenterveydelle.
Myös a-piimä ja ruisleipä ovat hyviä mielen rauhoittajia ja maadoittajia tähän maailmaan. En tiedä miksi, mutta sanon kokemuksesta.
Sen siitä saa kun haksahtaa helppoon elämään