Menisitkö työpaikan pikkujouluihin rv 38+6?
Odotan esikoistani, ja työsähköpostiin kilahti juuri kutsu pikkujouluihin, jolloin olisin viikoilla 38+6 eli melko loppusuoralla. En osaa yhtään arvioida, olisiko vielä mahdollista jaksaa tai ylipäänsä kannattaisiko käydä pyörähtämässä pari tuntia?
Korona on ajanut ihmiset kotitoimistoille ja työpaikan juhlissakin on ollut vuosien tauko, jonka vuoksi olisi ihana päästä näkemään kollegoita. Raskaus on ollut tähän mennessä helppo, olen nyt viikolla 32+6 ja voinut erinomaisesti koko raskauden ajan, mutta tässähän on monta viikkoa aikaa ja tilanne voi muuttua.
Toki voin aina ilmoittautua ja jättää vain menemättä jos tilanne muuttuu, mutta mitä mieltä kokeneemmat on? Luonnollisesti olisi sitten kyyti ovelta ovelle, eli kulkemisesta ei tarvitsisi huolehtia.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko yhtään järkevää ja asiallista kommenttia?
AP
On. Olet aikuinen ja itse teet omat päätöksesi. Miksi trollaat vauvapalstalla tuollaisella, tiedät itsekin mitä juhlia pikkujoulut yleensä on joten mielestäni sellaisiin ei tuossa tilassa,toimita yksinkertaisesti enään mennä. Olet siellä juhlien laadun sekä tarkoituksen huomioiden lähes ilonpilaaja.
Juhlat juhlitaan ennen lapsia. Kun on pulla uunissa niin koti tai myöhemmin Hoplop on se oikea paikka.
Ap on Rouva 38+6 eli 44-vuotias. Aika myöhäinen ikä esikoiselle.
Kiitos vastauksista!
Tosiaan ruokailu olisi ohjelmassa ensin, niin nimenomaan ajattelin että kävisin siellä syömässä ja pyörähtämässä, näkemässä kollegoita ja poistun sitten paikalta kun alkaa väsyttää tai "ohjelma" menee liian humalaiseksi :D
Lähinnä siis tässä mietin sitä, että onko aivan utopiaa edes kuvitella että jaksaisi tai huvittaisi mennä noilla viikoilla, tähän mennessä ollut niin helppoa etten oikein osaa kuvitella sitä ihan loppuraskauden olotilaa tai mahdollisia kipuja. Sehän on ilmiselvää, että jos en voi hyvin niin en tietenkään mene sinne pönöttämään, ja toisaalta jos en muutenkaan viihtyisi työpaikan kemuissa (alkoholilla tai ilman) niin enhän minä sinne olisi edes menossa.
AP
Minä menisin, jos työkaverit ovat oikeasti kivoja ja heitä haluaa nähdä. Itse olin noihin aikoihin todella energinen ja oli kiva nähdä ihmisiä ennenkuin vauva syntyi. Vauva syntyi 41+1, joten jos tuossa vaiheessa olisi pitänyt jäädä kotiin odottamaan, niin pitkäksi olisi aika käynyt.
Ilmoittautuisin ja katsoisin sitten voinnin mukaan, että menenkö. Meillä ainakaan pikkujoulut ei ole mitään ryyppäjäisiä, moni on ihan muutenkin alkoholittomalla linjalla, on esiintyjää ja keskusteluja työkavereiden kanssa. Mulle myös monet työkaverit on läheisiä ja monen vuoden ajalta, joten ihan mielelläni menisin viettämään aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei sua haluta sinne. Miksi menisit? Entä lapsi?
Jotkut on töissä ihan mukavissa paikoissa, joten miksi oletat, ettei haluta? Kyllä minä ainakin halusin nähdä viimeisellään raskaana olevan työkaverin eräissä juhlissa. Ikävää sinulle, jos itse olet sellainen, jota ei haluta nähdä.
Itselläni kaikki meni hyvin koko odotusajan. Oli varattu aika sektioon maanantaille. Mietin pe, että la kävisin yhdessä kaupassa (oli hyvä tarjous, jonka halusin). Mutta lapsipa päättikin tulla pikaisesti maailmaan la aamulla. Eli koskaan ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Voitte saada ohjelmanumeronsa pikkujoulun ihmeen. Hän odotti lasta. Ja synnyttämisen aika tuli
Kerrankin noin. Yleensä tuo ihme nähdään noin 9 kk:n päästä pikkujouluista.
Todellakin voit mennä, jos vaan itse jaksat.
Ei voi tietää, missä kunnossa olet tai onko vauva syntynyt jo silloin. Minä ilmoittautuisin, jos tekee mieli nähdä työkavereita ja sitten tilanteen mukaan menisin tai jättäisin menemättä.
Kyllä mä kävin kääntymässä firman juhlissa suunnilleen noilla viikoilla. Ei ollut mitään ongelmaa. Mihinkään yömyöhään tai baarijatkoille asti en jaksanut olla, eikä kukaan sitä varmaan odottanutkaan.
Ei loppuraskaus ole pakosti mitenkään kurjaa aikaa. Mä olin hyvinvoiva ja energinen ihan loppuun asti, kävelin pitkiä matkoja ym., itse asiassa synnytyksen käynnistämiseenkin kävelin pari kilsaa! :D Hyvin voit ilmoittautua, kyllä töissä varmasti ymmärretään, jos joudutkin perumaan.
(Sen sijaan raskauden ekoilla 12-13 viikolla en olisi mitenkään pystynyt menemään pikkujouluihin jatkuvalta oksentamiseltani, ettei mua nyt luulla miksikään epärealistiseksi superodottajaksi. :D)
Ilmoittaudu ihmeessä, ja menet mukaan jos vaan suinkin jaksat. Kivahan se on olla aikuisten kesken, kun kohta on edessä vähän sumuisempi aika pienen vauvan vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
AP
Kun ois ees järkevä kysymys.. mistä ihmeestä me ap VOITAISIIN tietää, missä kunnossa sä olet tuolloin? Itse olisin voinut hyvinkin kunnon puolesta mennä kaikissa kolmessa raskaudessani vielä viikolla 41:kin tuollaiseen, mutta kaverilla oli tossa vaiheessa ja 4vkoa vanha vauva sylissä.
tietenkin menet siellä on hyvä tilaisuus arpoa lapsesi isä voitte työ kavereiden kesken tarkistaa työ kalenterit näköjään et itsekkään tiedä isää.
Harvinaisen typerä aloitus.
Meneekö pikkujouluihin????🤮🤮🤮🤮
Provo :(
Ja toisi huono sellainen 😈
Voitte saada ohjelmanumeronsa pikkujoulun ihmeen. Hän odotti lasta. Ja synnyttämisen aika tuli