Menisitkö työpaikan pikkujouluihin rv 38+6?
Odotan esikoistani, ja työsähköpostiin kilahti juuri kutsu pikkujouluihin, jolloin olisin viikoilla 38+6 eli melko loppusuoralla. En osaa yhtään arvioida, olisiko vielä mahdollista jaksaa tai ylipäänsä kannattaisiko käydä pyörähtämässä pari tuntia?
Korona on ajanut ihmiset kotitoimistoille ja työpaikan juhlissakin on ollut vuosien tauko, jonka vuoksi olisi ihana päästä näkemään kollegoita. Raskaus on ollut tähän mennessä helppo, olen nyt viikolla 32+6 ja voinut erinomaisesti koko raskauden ajan, mutta tässähän on monta viikkoa aikaa ja tilanne voi muuttua.
Toki voin aina ilmoittautua ja jättää vain menemättä jos tilanne muuttuu, mutta mitä mieltä kokeneemmat on? Luonnollisesti olisi sitten kyyti ovelta ovelle, eli kulkemisesta ei tarvitsisi huolehtia.
Kommentit (53)
Olisiko yhtään järkevää ja asiallista kommenttia?
AP
Vierailija kirjoitti:
Ota ainakin huomioon, että yhdyntä saattaa nopeuttaa synnytyksen käynnistymistä.
Positiivinen puoli on, että joku työkaveri saattaa saada elämänsä kokemuksen odottavan kanssa peuhaamisesta. Kaikki ei saa sellaista ikipäivinä.
Näin on
Vierailija kirjoitti:
Olisiko yhtään järkevää ja asiallista kommenttia?
AP
Ei sua haluta sinne. Miksi menisit? Entä lapsi?
Mitä sä ap siellä tekisit?et voi juoda ja olo muutenkin tukala. Itse en ainakaan menisi.
Jos huvittaa mennä, mene. En jaksa katsella kännisiä työkavereita, ja olen jättänyt jo vuosia väliin. Nuorena juoksin joka bileet. Raskaudella ei varsinaisesti ole asian kanssa mitään tekemistä.
Itse en olisi mennyt, sillä mun lapsi oli maailmassa jo 38+2 (ja muutamaa päivää aiemmin olin sitä mieltä, että yliajalle mennään). Mutta siis vastaavassa tilanteessa olisin saattanut pikkujouluihin ilmoittautua juuri tuolla "käyn pari tuntia piipahtamassa"-asenteella.
Riippuu varmaan aika paljon kekkereiden luonteesta. Jos kekkereiden sisältö on hengailua meluisassa baarissa, muiden kanssa jutteleminen voi olla hankalaa, ja muiden kännäämistä voi olla rasittavaa katsella. Jos taas työpaikan luonteeseen kuuluu rauhallisemmat kemut, joissa oikeasti voi jutella muiden kanssa, niin mikä ettei. Ja tuossa vaiheessa raskautta on mahdotonta tietää, miten voit pikkujoulupäivänä. Kukaan ei varmasti ihmettele, jos joutuisitkin jäämään pois.
En menisi ja kun tuo ajankohta on sinulla käsillä, ymmärrät miksi. Ainoa mikä on mielessä on lähtö synnyttämään ja oma tukala valasmainen olo.
Jos raskaus on mennyt hyvin, niin miksi ei. Mulla oli noilla viikoilla ainoana ongelmana ihan jäätävä jalkojen turvotus. Mies sai juuri ja juuri kiskottua lenkkarit mun jalkoihin ja kävely oli vähän vaivalloista. Lisäksi mun synnytys lähti käyntiin samoina aikoina. Mutta mä olisin varmaan mennyt juhlimaan, jos pikkujoulut olisivat olleet. Sähän olet siellä ihan oman voinnin mukaan.
Itse olin aikoinaan pikkujouluristeilyllä 8kk raskaana ja siinä ei ollut mitään ongelmaa. Eka syntyi 38+1 ja toka 39+1, eli voi olla että sulla saattais kuitenkin jäädä väliin pikkujoulut. Mutta jos tuntuu että jaksat ja haluat niin miksei vois mennä.
Viinaa ei sitten pidä juoda niin paljoa että jalat ei kanna.
Haluatko oikeasti vain huomiota valtavalle mahallesi ja lisääntymisellesi? Aiotko loukkaantua jos työkaverit ei jaksa loputtomiin ihastella ja kysellä masuasukista? Lapset pois kaikista työpaikan asioista, kiitos.
Menisin! Kohta on aikaa homehtua kotona niin mene vain ihmisten ilmoille pitämään viimeisen kerran hauskaa. Sitte vaan lähtee heti pois kun tuntuu siltä, mutta onpahan käyty.
Jos siellä on ruokailu niin kävisin syömässä ja sitten kotiin.
Niin olen tehnyt ilman raskauttakin.
No riippuu varmaan ihan mitä ohjelmaa siellä on. Jos alussa on joku ruokailu niin siihen voisin osallistua ihan mielellään. Yömyöhään tuskin jaksaisin riekkua eikä varsinaisesti kiinnosta katsoa muiden ryyppäystä selvinpäin.
Työkaveri oli. Päällä kaunis punainen stretch-materiaalista tehty mekko ja korkkarit jalassa. Tanssikin. Jatkoille ei enää lähtenyt.
Jotkut osaavat pitää hauskaa ryyppäämättäkin.
Jos on jaksamista ja halua, niin silloin menisin. Jos ei olisi, en menisi. Asialla ei ole mitään merkitystä esim puolen vuoden kuluttua tai viikko juhlien jälkeen. On ihan sama, onko siellä ollut vai ei.
Ota ainakin huomioon, että yhdyntä saattaa nopeuttaa synnytyksen käynnistymistä.
Positiivinen puoli on, että joku työkaveri saattaa saada elämänsä kokemuksen odottavan kanssa peuhaamisesta. Kaikki ei saa sellaista ikipäivinä.