Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö työpaikan pikkujouluihin rv 38+6?

Vierailija
14.10.2022 |

Odotan esikoistani, ja työsähköpostiin kilahti juuri kutsu pikkujouluihin, jolloin olisin viikoilla 38+6 eli melko loppusuoralla. En osaa yhtään arvioida, olisiko vielä mahdollista jaksaa tai ylipäänsä kannattaisiko käydä pyörähtämässä pari tuntia?

Korona on ajanut ihmiset kotitoimistoille ja työpaikan juhlissakin on ollut vuosien tauko, jonka vuoksi olisi ihana päästä näkemään kollegoita. Raskaus on ollut tähän mennessä helppo, olen nyt viikolla 32+6 ja voinut erinomaisesti koko raskauden ajan, mutta tässähän on monta viikkoa aikaa ja tilanne voi muuttua.

Toki voin aina ilmoittautua ja jättää vain menemättä jos tilanne muuttuu, mutta mitä mieltä kokeneemmat on? Luonnollisesti olisi sitten kyyti ovelta ovelle, eli kulkemisesta ei tarvitsisi huolehtia.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua kiinnostaa mennä sinne, siitähän se on pitkälti kiinni.

Esikoinen tosin oli tuossa vaiheessa 2 viikkoa vanha, eikä olisi kiinnostanut lähteä mihinkään.

Seuraavia odotellassa lyllertelin siellä sun täällä mahani kanssa, tosin kesällä ei mitään pikkujouluja ollut tarjolla.

Vierailija
42/53 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko yhtään järkevää ja asiallista kommenttia?

AP

Kun ois ees järkevä kysymys.. mistä ihmeestä me ap VOITAISIIN tietää, missä kunnossa sä olet tuolloin? Itse olisin voinut hyvinkin kunnon puolesta mennä kaikissa kolmessa raskaudessani vielä viikolla 41:kin tuollaiseen, mutta kaverilla oli tossa vaiheessa ja 4vkoa vanha vauva sylissä.

Mielestäni ihan selvästi aloituksesta käy ilmi, että koska ei ole kokemuksen tuomaa tietoa loppuraskaudesta, niin voisikohan noilla viikoilla vielä jaksaa. Eikä niin, että kertokaa minulle missä kunnossa olen ja olenko juuri synnyttämässä tuolloin.

Perus mammapalstan katkeria ja tympeitä tyyppejä vastaamassa. Ei yllätä eikä varmaan AP:takaan tämä vastausten taso...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Kysytkö, voitko ryypätä vai mitä? Et voi ryypätä. Muuten voit mennä, tietysti.

Vierailija
44/53 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kun ois ees järkevä kysymys.. mistä ihmeestä me ap VOITAISIIN tietää, missä kunnossa sä olet tuolloin? Itse olisin voinut hyvinkin kunnon puolesta mennä kaikissa kolmessa raskaudessani vielä viikolla 41:kin tuollaiseen, mutta kaverilla oli tossa vaiheessa ja 4vkoa vanha vauva sylissä.

Mielestäni ihan selvästi aloituksesta käy ilmi, että koska ei ole kokemuksen tuomaa tietoa loppuraskaudesta, niin voisikohan noilla viikoilla vielä jaksaa. Eikä niin, että kertokaa minulle missä kunnossa olen ja olenko juuri synnyttämässä tuolloin.

Perus mammapalstan katkeria ja tympeitä tyyppejä vastaamassa. Ei yllätä eikä varmaan AP:takaan tämä vastausten taso...

Ei näistä jaksa mieltään pahoittaa, tulee vaan mieleen se vanhan kansan viisaus, että on se hyvä että tarralenkkareita myydään aikuistenkin koossa.

Mutta joo, taidanpa ilmoittautua ja katselen sitten lähempänä marraskuun loppua, että mikä tunnelma ja vointi on! Kiitos kokemuksista. Ja jos syöksysynnytys yllättää, niin juhlapaikka on aivan synnytyssairaalan naapurissa... :D

AP

Vierailija
45/53 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mennyt, koska seuraavan kerran pääsin pikkujouluihin ja näkemään työkavereita vasta kolmen vuoden päästä.

En ole kännääjä, joten sillä ei ole minulle merkitystä.

Jos et tykkää työkavereistasi, niin sitten tietenkään ei.

Vierailija
46/53 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi, koska meillä pikkujoulut on eri kaupungissa kuin missä asun. En haluaisi noin pitkällä raskaudessa enää matkustaa edes lyhyttä matkaa. Mutta vaikka juhlat olisi kotikaupungissakin, niin silti tuskin menisin, koska en varmaan enää noin loppuvaiheessa tuntisi oloani mukavaksi muutenkaan.

Vierailija
47/53 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin loppuraskaudestakin vielä elämäni kunnossa. Ei mitään ongelmaa.

Jos tämä oli se, mitä ap yritti kysyä, mutta ei tullut kysyneeksi.

Vierailija
48/53 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan aika paljon millaiset pikkujoulut ovat. Entisellä työpaikallani pikkujoulut olivat yhtä kuin paremmassa ravintolassa tarjottu illallinen, jonka jälkeen halukkaat jatkoivat jonnekin. Ei siis mitään remuamista. Illalliselle osallistui yhtenä vuonna yksi äitiyslomalainen.  

Vierailija
49/53 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itehän ilmoitin nuorimman kohdalla, että en tule pikkujouluihin, kun laskettu aika oli vajaata viikkoa ennen niitä. Vauva ei kuitenkaan ollut vielä syntynyt kun pikkujoulut oli, niin menin sitten sinne ja aattelin, että jospa se synnytys käynnistyisi, kun jorailen tanssilattialla. Ei käynnistynyt, mutta oli ihan kivaa. Muutaman päivän pääsä käynnistettiin sitten synnytys.

Vierailija
50/53 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikallani muistan työkaverin, joka oli viimeisillään raskaana pikkujouluissa. Mikä jäi erityisesti mieleen, niin hän tanssi raskausvatsan kanssa vauhdikkaasti.

Kyseessä liikunnallinen/urheilullinen työkaveri, joka muistaakseni on nuoruudessaan kilpaillut jopa kansainvälisellä tasolla omassa lajissaan.

Itse en kuitenkaan mitenkään olisi voinut kuvitella tanssivani vauhdikkaasti siinä vaiheessa. Voimakkaat supistukset olisivat kyllä alkaneet välittömästi.

Me ihmiset olemme erilaisia. Joillakin on tosiaan voimakasta turvotustakin tuossa vaiheessa.

Vierailija
51/53 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin käsitys pikkujouluista tuntuu olevan vain armotonta ryyppäämistä ja paneskelua kuka kenenkin kanssa. Olen kuitenkin useamman eri työpaikan pikkujouluissa ollut enkä muista yhtienkään keskittyneen noihin puuhiin. Aina on ollut hyvä ruoat ja jotain ohjelmaakin. Alkoholia on ollut tarjolla niille keille maistuu ja ehkä jollekin maistunut vähän liikaakin, useimmille ei.

Vierailija
52/53 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks ei jos haluat? Mä kävin vielä juoksulenkeillä viikolla 39. Ei kaikki ole mitään turvonneita jaksamattomia valaita vaikka onkin raskaana.

Vierailija
53/53 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä siel tapahtuu. Joku yhdessä syöminen ja parin tunnin jälkeen pois voisi mennä jos ei känniläisiä ja tuntuu hyvältä.

Kai siinä vois sanoa heipat ennen äitiysvapaita vähän niinkun ohimennen, jos aika käytetään ihan rauhaisaan yhdessäoloon. En tiedä mitä ne örveltämisjuhlat on, en oo ikinä ollut, mutta voisin kyllä mennä samanlaisiin pikkujouluihin kun viime vuonna oli, jos olisin raskaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan