Minkälaisen tuloksen saat IS:n psykopaattitestistä?
https://www.is.fi/terveys/art-2000009111585.html?utm_medium=alsoreadthe…
Pisteesi 15/45
Sinulla on erittäin vähän psykopaattisia piirteitä
80 prosentilla ihmisistä on enemmän psykopaattisia piirteitä kuin sinulla.
🤔
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
ILMIANNETTU.
RAISKAUS PERÄSUOLEEN!
Tulos " Kerrottiinko sinullekin lapsena, että jos musta kissa juoksee tien yli, tapahtuu jotain pahaa"
12/45, sinussa ei ole psykopaattisia piirteitä.
No 17/45. En tiedä mitä asteikolla mitataan, mutta näyttäisi minusta normaalikin ihminen saavan tästä ihan hyvin pisteitä ilman psykopaattisia piirteitä. En nyt tiedä sainko pisteitä sitten siitä, että olen samaa mieltä - välttelen vaarallisia tilanteita (en täysin samaa mieltä). Aika moneen vastasin samaa tai eri mieltä olematta sitä nyt aivan äärimmäisen täysin kuitenkaan.. mut ei tee minusta mielestäni psykopaattisuuden puolelle kallistuvaa, normaalin vain. Tarviiko ollakseen psykopaatti sitten peräti 45 pistettä tai jopa enemmän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalijärkinen ihminen tietää mistä vastauksista ne pisteet tulevat, joten ei noilla testeillä ole mitään merkitystä. Itse vastasin täysin rehellisesti ja sain keskiverron 22/45. Olisin voinut vastata kyllä niinkin, että pisteet olisivat jääneet muutamaan.
Mutta jos se että ajattelit asiaa paljastaa sinua ja siitä 22. On normaalia että käy mielessä mutta epänormaalia jos lähtee pelaamaan peliä tuossa ja laskelmoimaan vastauksiaan. Se paljastaa paljon. Mutta kyllä se laskelmointi huomataan testeissä. Ne laaditaan niin.
Jossain kehittyneemmissä testeissä ehkä. Tuossa pisteet tulee suoraan vastausten perusteella.
Minäkin mietin, että kyllähän älykkäämmät psykopaatit osaavat huijata tällaisissa testeissä, hehän ovat oppineet, millaisia asioita heiltä halutaan kuulla ja millaisia ei. Eiväthän he muuten osaisi manipuloida ihmisiä. Vaikka he eivät itse näe mitään ongelmaa vaikkapa siinä, että ovat hyvin kostonhimoisia, niin kyllä he ovat huomanneet, että yleisesti sitä pidetään ei-toivottavana ominaisuutena. Psykopaatti ei välitä miltä muista tuntuu, mutta manipulointikykyinen, älykäs psykopaatti osaa teeskennellä välittävänsä jos tajuaa saavansa siitä hyötyä itselleen. Kaikki psykopaatit eivät tietenkään ole älykkäitä ja he varmasti jäävät kiinni tällaisissa testeissä.
Toisaalta hyvän tunneälyn omaava, älykäs ihminen saa kyllä psykopaatin paljastamaan itsensä, vaikka tämä olisi kuinka älykäs. Nimittäin tunneälyn näytteleminen ei ole kovin helppoa ja psykopaatti on toisaalta helppo saada reagoimaan negatiivisilla tunteilla, siinä suhteessa heillä ei ole itsekontrollia, vaikka älyä olisi kuinka.
Hei voiks joku kertoo vastaukset että saan testin läpi pienellä pistemäärällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalijärkinen ihminen tietää mistä vastauksista ne pisteet tulevat, joten ei noilla testeillä ole mitään merkitystä. Itse vastasin täysin rehellisesti ja sain keskiverron 22/45. Olisin voinut vastata kyllä niinkin, että pisteet olisivat jääneet muutamaan.
Mutta jos se että ajattelit asiaa paljastaa sinua ja siitä 22. On normaalia että käy mielessä mutta epänormaalia jos lähtee pelaamaan peliä tuossa ja laskelmoimaan vastauksiaan. Se paljastaa paljon. Mutta kyllä se laskelmointi huomataan testeissä. Ne laaditaan niin.
Jossain kehittyneemmissä testeissä ehkä. Tuossa pisteet tulee suoraan vastausten perusteella.
Minäkin mietin, että kyllähän älykkäämmät psykopaatit osaavat huijata tällaisissa testeissä, hehän ovat oppineet, millaisia asioita heiltä halutaan kuulla ja millaisia ei. Eiväthän he muuten osaisi manipuloida ihmisiä. Vaikka he eivät itse näe mitään ongelmaa vaikkapa siinä, että ovat hyvin kostonhimoisia, niin kyllä he ovat huomanneet, että yleisesti sitä pidetään ei-toivottavana ominaisuutena. Psykopaatti ei välitä miltä muista tuntuu, mutta manipulointikykyinen, älykäs psykopaatti osaa teeskennellä välittävänsä jos tajuaa saavansa siitä hyötyä itselleen. Kaikki psykopaatit eivät tietenkään ole älykkäitä ja he varmasti jäävät kiinni tällaisissa testeissä.
Toisaalta hyvän tunneälyn omaava, älykäs ihminen saa kyllä psykopaatin paljastamaan itsensä, vaikka tämä olisi kuinka älykäs. Nimittäin tunneälyn näytteleminen ei ole kovin helppoa ja psykopaatti on toisaalta helppo saada reagoimaan negatiivisilla tunteilla, siinä suhteessa heillä ei ole itsekontrollia, vaikka älyä olisi kuinka.
On itsekontrollia ihan kuin kenellä tahansa. Miksei olisi kun aivoissa keskus joka nimenomaan reagoi asioihin on psykopaatilla joko toimimaton tai vähäisesti toimiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On itsekontrollia ihan kuin kenellä tahansa. Miksei olisi kun aivoissa keskus joka nimenomaan reagoi asioihin on psykopaatilla joko toimimaton tai vähäisesti toimiva.
Luit vähän huonosti. Kerroin, että psykopaatilla ei ole tietyssä suhteessa itsekontrollia, en puhunut siis kokonaisvaltaisesta itsekontrollista. Pitää vain osata antaa sopivia signaaleja.
Mulla meni usko siihen artikkeliin kun tyyppi väitti naama vakavana että Ruotsissa on vanhustenhuolto niin hyvällä mallilla ja niin ihana työpaikkailmapiiri noissa...
Meinasin tipahtaa tuolilta kun luin tuon. Mitähän se ajoi takaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuloksesi
Pisteesi 16/45
Sinulla on erittäin vähän psykopaattisia piirteitä
80 prosentilla ihmisistä on enemmän psykopaattisia piirteitä kuin sinulla.
Sain myös 16 pistettä!
Sain 12 pistettä. Ihmetytti lähinnä, voiko joku vastata ihan toisella lailla, että tosiaan on olemassa ihmisiä, jotka ovat tarkoituksella ilkeitä muita kohtaan.
Minä kyllä aina kostan minua pettäneille tai minua nöyryyttäneille ihmisille, mutta en kiiruhda kostoni kanssa ja toteutan sen tavoilla, joista en joudu vastuuseen. Tekeekö se, että kostan vääryydet, minut psykopaatiksi? Eikö luonnevikainen ole pikemminkin se, joka lammasmaisesti alistuu kynnysmatoksi? Tietysti voi yrittää selvittää asiaa keskustelemalla, mutta minulla on ikävä kyllä kokemusta siitä, että asiasta puhuminen ei johda mihinkään tai vain pahentaa tilannetta. Esimiehen kiusaamista vastaan on vaikea taistella, varsinkin jos työpaikalla muut vain joko katsovat muualle tai osallistuvat kiusaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä paljastat itsesi tuolla pelillä ensin. Kuka alkaa normaalisti tuollaiseen? Psykopaatti.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
29. Miksi ihmeessä nopea kosto oli hyvä vaihtoehto? Paljon parempi on, kun ihminen on jo unohtanut tekonsa ja saa siitä kuitenkin lopulta palautteen...
Voin kertoa pikku vinkkinä, että paljon parempi on itse unohtaa muiden teot saman tien ja jatkaa elämää. Menneisiin takertuminen kostonhimolla tai ilman on vain rajoite itselle. Typerimpiä tapoja tuhlata oma ainutkertainen elämänsä jäädä jumiin joidenkin muiden ihmisten kanssa.
Yksi nettikeskustelujen mielenkiintoisimpia puolia on, että täältä saa ikuisia vihamiehiä, kun vähänkin vaan näitä psykoja narsisteja härnää :)
Tulevat hulluina perässä, muistavat jokaisen viestin jokaiselta keskustelualustalta, alapeukuttavat, mustamaalaavat, poistavat viestejä ja kokonaisia ketjuja ja kyyläävät kaikin keinoin päästäksesi kimppuusi tosielämässä.
Ja mitä järkevämpiä vaihtoehtoja näille tarjoat elämänsä suunnan muuttamiseksi pois nettiaddiktiostaan ja vihastaan, sitä varmemmin nää jäävät kuin täit tervaan jankkaamaan ja pörisemään sun kimpussasi ;)
Sulle ei ole kukaan kertonutkaan vissiin että olet psykopaatti oikein klassista mallia, kukaan normaali ei tunne tarvetta härnätä toisia. Ja nettiaddiktio: kun olet perässä ja tunnet noin hyvin asioita täällä muka niin sehän kertoo sinun riippuvuudestasi eniten. Ja kerrot kaiken vielä kuin se olisi sinun ulkopuolella ja ilosi. Olet psykopaatti ja narsisti kyllä itse juuri.
Vierailija kirjoitti:
Aika heikosti tuli pisteitä, 13/45. Autismitestissä pärjäsin paljon paremmin.
Niin minullakin, tais olla 14/45. ADHD testissä yli 80.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä aina kostan minua pettäneille tai minua nöyryyttäneille ihmisille, mutta en kiiruhda kostoni kanssa ja toteutan sen tavoilla, joista en joudu vastuuseen. Tekeekö se, että kostan vääryydet, minut psykopaatiksi? Eikö luonnevikainen ole pikemminkin se, joka lammasmaisesti alistuu kynnysmatoksi? Tietysti voi yrittää selvittää asiaa keskustelemalla, mutta minulla on ikävä kyllä kokemusta siitä, että asiasta puhuminen ei johda mihinkään tai vain pahentaa tilannetta. Esimiehen kiusaamista vastaan on vaikea taistella, varsinkin jos työpaikalla muut vain joko katsovat muualle tai osallistuvat kiusaamiseen.
Ihan psykopaatin puhetta ja juuri tuo kääntäminen toinen kohteensa vielä syylliseksi. Kyllä ne sinun kostosi ovat tutkittu.
Tuossa kysytään vaikeuksista virkavallan kanssa, niin lasketaanko ylinopeussakot tai pysäköintivirhemaksut sellaisiksi?
Ja varmasti kaikki on joskus olleet ilkeitä jollekin 🤔
Ja monilla on yhden yön juttuja, mutta se että nauttiiko siitä vai hakeeko hyväksyntää tms mitä ei uskalla myöntää.
11/45