Minkälaisen tuloksen saat IS:n psykopaattitestistä?
https://www.is.fi/terveys/art-2000009111585.html?utm_medium=alsoreadthe…
Pisteesi 15/45
Sinulla on erittäin vähän psykopaattisia piirteitä
80 prosentilla ihmisistä on enemmän psykopaattisia piirteitä kuin sinulla.
🤔
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Huonot kysymykset. Psykopatia on ennenkaikkea kyvyttömyyttä tuntea empatiaa ja sitä, että laittaa aina itsensä ensisijalle piittaamatta muiden tunteista. Sain 16.
Se on kyvyyttömyyttä yhtä paljon kuin mies on kyvytön saamaan kuukautisia. Psykopaatti on vain erilainen, ei vaillinainen.
11/45. Minusta kysymykset olivat hyviä. Ne eivät käsitelleet niinkään suoraan tunteita, jotka lopulta ovat subjektiivisia, vaikeasti vertailtavia kokemuksia, vaan toimintaa. Minä esimerkiksi en koe olevani hirveän empaattinen, mutta silti en todellakaan ole psykopaattinen.
22 tosin en oikein osannut ehkä vastata kaikkiin, koska minusta kostamiselta tuntuu jo se, että kerron ääneen minulle tehdyt vääryydet. Jos päätän olla kostamatta, en kerro toisen tekemistä vääryyksistä kenellekään, koska en halua pilata toisen mainetta.
Näin meitä psykopaattisia löytyi tähänkin ketjuun enemmän kuin se väitetty 1-2%
Vierailija kirjoitti:
11/45. Minusta kysymykset olivat hyviä. Ne eivät käsitelleet niinkään suoraan tunteita, jotka lopulta ovat subjektiivisia, vaikeasti vertailtavia kokemuksia, vaan toimintaa. Minä esimerkiksi en koe olevani hirveän empaattinen, mutta silti en todellakaan ole psykopaattinen.
Mun mielestä niitä oli aivan liian vähän ja jokainen kysymys oli sidoksissa johonkin tiettyyn tilanteeseen. Esim. viranomaisille kostaminen -> kostonhalu vaatii syyn kostolle eli pitäisi olla ollut ongelmia viranomaisten kanssa, jotta tuohon voi objektiivisesti vastata. Jos psykopaatilla ei ole ollut ongelmia viranomaisten kanssa, ei hänelläkään ole intressejä kostaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin meitä psykopaattisia löytyi tähänkin ketjuun enemmän kuin se väitetty 1-2%
Arviot on arvioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä niitä oli aivan liian vähän ja jokainen kysymys oli sidoksissa johonkin tiettyyn tilanteeseen. Esim. viranomaisille kostaminen -> kostonhalu vaatii syyn kostolle eli pitäisi olla ollut ongelmia viranomaisten kanssa, jotta tuohon voi objektiivisesti vastata. Jos psykopaatilla ei ole ollut ongelmia viranomaisten kanssa, ei hänelläkään ole intressejä kostaa.
Niin tai intressit on muualla ja hän suojelee sitä toimintaa kaikelta huomiolta.
Taisi olla 24 eli vähän keskivertoa korkeammat pisteet. Hieman yllättävää, kun en ole pitänyt itseäni yhtään psykopaattisena. Kysymykset olivat aika epämääräisiä ja monitulkintaisia.
Onko valituksen kirjoittaminen kosto, jos on kokenut epäasiallista käytöstä viranomaiselta. Voi kai sen niinkin ajatella. Mutta kyseessä ei ole puhtaasti ilkeyttä tai aiheetta tehty kosto. Psykopaatin motiivit kostolle on ihan erit.
Vierailija kirjoitti:
17/45.
Nuo kysymykset olivat kyllä aika moniselitteisiä. Moneen kohtaan olisin voinut vastata toisellakin tavalla.
Näin. Jos minulla olisi tosiasiallinen mahdollisuus "kostaa" kunnolla vääryys kohtaani ilman pelkoa seurauksista, niin aika varmasti käyttäisin sen mahdollisuuden. Tiedostan kuitenkin että ajaisin itseni sillä kuseen, joten olen oppinut olemaan miettimättä mitään kostohommia, ja pyrin olemaan miettimättä kohtaamiani vääryyksiä.
T: keskivertopsyko
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla 24 eli vähän keskivertoa korkeammat pisteet. Hieman yllättävää, kun en ole pitänyt itseäni yhtään psykopaattisena. Kysymykset olivat aika epämääräisiä ja monitulkintaisia.
Monelle tuntuu olevan epämääräistä ja monitulkintaista. Minusta kaikki yhtä lukuunottamatta olivat ihan yksinkertaisia ja selkeitä.
Se yksi oli jotain tyyliin koston on oltava nopea ja julma, josta en oikein voinut valita mitään vaihtoehtoa, kun mielestäni mitään kostoa ei edes saa olla. Eri mieltä oleminen tuohon väitteeseen nähden voidaan katsoa myös kannanotoksi koston laatuun, eli tyyliin hienovarainen ja maltillinen.
Luulen että kysymykset hankaliksi kokevat yksinkertaisesti vain ovat enemmän psykopaattisia. Heille oikea (oikein tekeminen, moraali, hyvä vs paha) ei ole itsestään selvää ja intuitiivista sisäänrakennettua, joten he joutuvat käsittelemään asioita tietoisesti ja loogisesti esim. vertaamalla opittuun, sosiaalisiin normeihin ja ajatellen seuraamuksia. Silloin yksinkertaisista asioista tulee hankalia.
Vierailija kirjoitti:
"Pisteesi 18/45
80 prosentilla ihmisistä on enemmän psykopaattisia piirteitä kuin sinulla."Minäkään en tähän ihan usko, tosi huonot kysymykset. En ole erityisen empatiakykyinen tai korkeamoraalinen ja muka 80 prosentilla on enemmän psykopaattisia piirteitä. En usko ollenkaan.
No tässä ei varsinaisesti mitattukaan empatiaa tai moraalia, vaan psykopatiaa. Lisäksi itsetuntemus on vielä eri asia. On tavallista, että kyvyiltään vahva pitää itseään heikompana kuin on siinä missä heikompi perusteetta luulee itseään vahvemmaksi. Mielikuva itsestä tuppaa vääristymään keskimääräisen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
ILMIANNETTU.
Miksi? Tuliko isot pisteet?
menkää widduun kaikki ihmiset, minä olen kuningas, ette te!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot kysymykset. Psykopatia on ennenkaikkea kyvyttömyyttä tuntea empatiaa ja sitä, että laittaa aina itsensä ensisijalle piittaamatta muiden tunteista. Sain 16.
Se on kyvyyttömyyttä yhtä paljon kuin mies on kyvytön saamaan kuukautisia. Psykopaatti on vain erilainen, ei vaillinainen.
Kukaan ei ole käyttänyt sanaa vaillinainen.
"Pisteesi 18/45
80 prosentilla ihmisistä on enemmän psykopaattisia piirteitä kuin sinulla."
Minäkään en tähän ihan usko, tosi huonot kysymykset. En ole erityisen empatiakykyinen tai korkeamoraalinen ja muka 80 prosentilla on enemmän psykopaattisia piirteitä. En usko ollenkaan.