Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edunvalvontavaltuutus

Vierailija
13.10.2022 |

Onko joku tehnyt edunvalvontavaltuutuksen ilman lakimiehen apua? Katselin netistä yhtä ohjetta, eikä se kummoselle näyttänyt. Kuitenkin suositellaan lakimiehen käyttöä. Meillä ei mitään kummallisuuksia kuitenkaan siihen tulisi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyrkkisääntönä voi pitää, että älä missään nimessä vedä nimeä mihinkään juustosiivun kokoiseen lippuseen minkä viranomainen työntää eteesi.

Miten tämä kuuluu tähän asiaan mitenkään.

Pankin juristi ja yksityinen juristi ei ole viranomainen.

Viranomainen on esimierkikisi maistraatti eli dvv, joka valvoo ja antaa luvan edunvalvonta valtuutuksen käyttöön.

Minua yritti kerran lasu saada luopumaan lasten edunvalvojuudesta juurikin kuvatulla tavalla.

Vierailija
22/27 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt mitään isoja summia maksa, nykyään edunvalvontavaltuutus ohjatusti netissä maksaa 30-40€, ei siitä sitä enempää kannata maksaa. Ite tein siis tääl https://valtuutukseni.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt mitään isoja summia maksa, nykyään edunvalvontavaltuutus ohjatusti netissä maksaa 30-40€, ei siitä sitä enempää kannata maksaa. Ite tein siis tääl https://valtuutukseni.fi/

Kiitos vinkistä, mutta inhottavaa, että tässä korkean verotuksen maassa kaikesta yhteiskunnalliseen elämään liittyvästä pitää maksaa erikseen - niin kuin henkilökortista ja näemmä näistä valtuutuksistakin.

Vierailija
24/27 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein suomi.fi ohjeiden mukaan, eikä maksanut mitään. Näin opastettiin digi-ja viestintävirastosta, että ei tartte lakimiestä

Vierailija
25/27 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko olii äskettäin kuolleelle äidilleni. Teki netissä hakemuksen ilman mitään lakimiehiä jotka ottavat kovat palkkiot. Hyvin hoitui.

Vierailija
26/27 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt, ja tutulta juristilta kysyin, onko se riittävä. Jos ei ole erikseen paljon omaisuutta, perusvaltuutus riittää hyvin. Se on eri juttu, jos tarvitaan jotain määräyksiä omaisuuden myynnin varalta tai muita erikoista.

9: millä perusteella DVV ei hyväksynyt valtuutusta? Ja miten hyväksyi edunvalvonnan, sillä sen myöntäminen on nykyään entistä tiukempaa? Eräälle ehdotettiin vain välitystiliä, mutta sehän ei mitenkään estänyt ihmisen velkaantumista maniavaiheessa.

Vierailija
27/27 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edunvalvontavaltuutusta ei kannata tehdä itse. Me tehtiin niin äidille aikanaan eikä maistraatti hyväksynyt, kun olisi pitänyt ottaa käyttöön. Ei auttanut muu kuin hakea lupaa toimia äidin edunvalvojana. Hirveä homma! Joka asiaan piti kysyä lupa viranomaisilta ja raportoida paljon. Asioiden hoitaminen kesti kuukausia, kun jonoakin oli aina. Toinen vaihtoehto olisi ollut antaa yleisen edunvalvojan hoitaa äidin asioita. En minä niinkään olisi halunnut, että tuntematon hoitaa äidin tärkeät asiat.

Hoidin omat edunvalvontavaltuusasiat kuntoon viime vuonna. Tein sen juristien kehittämässä verkkopalvelussa. Hinta oli alle 90 euroa https://aatos.app/edunvalvontavaltuutus/ Auttoivat chatissa nopeasti

Miksi valehtelet? Ei todellakaan tarvitse hakea joka hommaan lupaa, jos on edunvalvonta. Vain kiinteistön ym. arvokkaamman omaisuuden myyntiin.

Ainoa raportti on vuositili. Sekin on helppo tehdä, jos kaikki mahdolliset maksut näkyvät tiliotteissa. Niistä vaan poimitaan erikseen jokaisen kohtaan kuuluvat menot. Minulla meni sen tekemiseen muutama tunti, vaikka tapahtumia oli aika paljon.

Miksi sinä mainostat maksullista, kun sen saa muutamalla eurolla? Sen verran maksaa kirjastossa tulostettu lomake, kun ottaa useamman kappaleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän