Miksi miehelle naisen koulutus tai ammatti ei ole tärkeää?
Kommentit (761)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ns keskiluokkaiselle miehelle naisen koulutuksella ja tulotasolla on merkitystä paljonkin. Sitten kun taas puhutaan suurituloisista ei naisen varakkuus kiinnosta pätkääkään kun etsitään se kaikista kuumin ja on aivan sama vaikka sen joutuisi elättämään kotirouvana kunhan seksi toimii jne.
Saisinko jo listan niistä todellisista alfa-miehistä (elinkeinoelämän ja tieteen suomalaiset huippunimet, ns. jormaollilat), joilla on kuuma, pienituloinen tai tuloton kotirouva? Kiitos.
Alfamies käsitetään miehenä joka harrastaa aktiivisesti seksiä, eri naisten kanssa. Noista miehistä ei kukaan ole petipuolella aktiivinen. Tämä on fakta.
mies54v
Niin ne määritelmät muuttuvat. Minä kun luulin, että miehen tasoon vaikuttavat raha, status jne, ja mitä korkeampi status niin sitä alfampi äijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ns keskiluokkaiselle miehelle naisen koulutuksella ja tulotasolla on merkitystä paljonkin. Sitten kun taas puhutaan suurituloisista ei naisen varakkuus kiinnosta pätkääkään kun etsitään se kaikista kuumin ja on aivan sama vaikka sen joutuisi elättämään kotirouvana kunhan seksi toimii jne.
Saisinko jo listan niistä todellisista alfa-miehistä (elinkeinoelämän ja tieteen suomalaiset huippunimet, ns. jormaollilat), joilla on kuuma, pienituloinen tai tuloton kotirouva? Kiitos.
Alfamies käsitetään miehenä joka harrastaa aktiivisesti seksiä, eri naisten kanssa. Noista miehistä ei kukaan ole petipuolella aktiivinen. Tämä on fakta.
mies54v
Olet ilmeisesti ollut heidän kanssaan petipuuhissa, kun noin hyvin "faktat" tiedät.
Elämänkokemus. Mammalla ei ole käsitystä, kuinka työorientoituneita nuo johtajat on. Tuttu, joka oli johtajatasolla ja asui keski-Euroopassa, kertoi karun faktan omista 400 000€ vuosituloistaan. Ei kiitos
mies54v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies54v
Olet ilmeisesti ollut heidän kanssaan petipuuhissa, kun noin hyvin "faktat" tiedät.
Elämänkokemus. Mammalla ei ole käsitystä, kuinka työorientoituneita nuo johtajat on. Tuttu, joka oli johtajatasolla ja asui keski-Euroopassa, kertoi karun faktan omista 400 000€ vuosituloistaan. Ei kiitos
mies54v
Tällä mammalla on kyllä käsitys siitä, mitä tuollaiset vuositulot vaatii. Mutta voinkin sitten samalla oikoa myös sitä, että ei me kaikki mammat sitä rikasta uraohjusta tavoiteltu, kuten palstalla aina väitetään. Kyllä tämä keskiluokkainen elämä on riittänyt ihan hyvin tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 on kuvannut ongelman hyvin.
Naisissa on se että kun naisella on feminiinisiä ominaisuuksia, hän kaipaa niille maskuliinista vastakohtaansa.
Kun naisessa on maskuliinisia ominaisuuksia, hän kaipaakin samanlaista.
= kaikki naiset tavoittelevat samoja maskuliinisia miehiä, joita ei riitä kaikille.
Nyt joku sanoo että no voihan sitä olla feminiininen vaikka on johtaja päläpälä. No voi olla sitten. Mutta sama lopputulos. Sitten halutaan maskuliininen mies feminiinisyyden vastapariksi, mutta koska itse ollaan maskuliinisessa ammatissa inssitoimiston johtajana, niin samaa maskuliinista ammattia halutaan mieheltäkin.
Miten inssitoimiston johtaminen on maskuliinista?
1. Johtava asema. Johtamista pidetään maskuliinisena piirteenä. Ja tästä on turha mussuttaa, koska te naiset arvostatte vaikutusvaltaisia miehiä suosimalla heitä pariutumisessa.
2. Miesvaltainen ala1. Ihmiset pariutuvat yleensä sosiaaliluokkien sisällä. Ei inssijohtaja mies mene naimisiin Alepan kassan kanssa vaikka hän olisi kuinka ihana. Ei naiset silti syytä tästä miehiä.
2. Mutta se ei tee alasta maskuliinista. Se tekee alasta miesvaltaisen.
1. menee toki, formulatähti meni naimisiin lentoemännän kanssa.
2. älä nyt viitsi oikeasti
-ohis
1. Poikkeus vahvistaa säännön.
2. Suurin osa yliopisto-opiskelijoista on naisia. Tekeekö se opiskelusta feminiinistä? Onko yliopistossa opiskeleva mies feminiininen?poikkeuksia on aivan helvetisti.
Tulotilastojen mukaan 51% parisuhteista (ennen lapsia) on sellaisia joissa mies tienaa huomattavasti naista enemmän. Vain 29% on jokseenkin tasa-arvoisia. Lisäksi keskituloiset naiset jäävät sinkuiksi, koska ne ei saa rikasta miestä ja vähemmän tienaavaa ei katsota.
Ei, vaan siksi, että sinkkunainen on onnellisin, ja onnellisempi, kuin parisuhteessa oleva, päinvastoin kuin miehillä- sinkkumies on onnettomin, ja parisuhteessa oleva onnellisin, ha myös tervein. Eli siis naisilla parisuhde vähentää naisten onnellisuutta ja vaikuttaa myös terveyteen negatiivisesti. Korkeammin koulutetut naiset tajuavat tämän. Jos ei halua lapsia, ja niille isää, niin parisuhde on naiselle rasite.
Ei hirveästi vaikuta. Vaimo on ammattikoulun käynyt, mutta on kyllä käynyt töissä koko suhteemme ajan. Itse olen maisteri ja mulla reilusti isompi liksa. Rakkautta on riittänyt. Tuskin muuten olisin naimisiin mennyt.
Miksei korkeakoulutetut naiset panosta enempää rahaa ulkonäkönsä parantamiseen jos kerran rahaa on? Se auttaisi saamaan paremman miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies54v
mies54v
Eli sosiaalinen renttumies, joka iskee keskikaljakuppiloista naisia, on korkeatasoisempi kuin jormaollila, koska hänellä on aktiivisempi seksielämä? Miten sitten samaan aikaan väitetään, että miehessä ratkaisee raha ja status?
Nuo on ihan valintoja. Ei kukaan ole väittänyt, ettei Ollila saa naisia, vaan onko hänellä halukkuutta viettää laatuaikaa vaimonsa kanssa, kaiken stressin keskellä. Isot johtajat on 24/7 töissä.
Kaverin työaika alkoi aamulla tunnin ajomatkalla 7->8 työpaikalle ja jatkui ilta kasiin, jolloin oltiin taas kotona. Jokainen voi miettiä, mikä tuon jälkeen enään kiinnostaa, pidemmän päälle. Kymmeneen vuoteen yksi täysi kesäloma ja pari 2vk sukellusreissua. Nuo on oikeesti työnarkomaaneja.
mies54v
Vierailija kirjoitti:
Miksei korkeakoulutetut naiset panosta enempää rahaa ulkonäkönsä parantamiseen jos kerran rahaa on? Se auttaisi saamaan paremman miehen.
Millä tavalla paremman? Kun se mies ei nimenomaan voisi olla parempi, jos hänen takiaan pitäisi parantaa ulkonäköä. Päinvastoin. Onnea on mies, joka arvostaa naisessa muitaKIN asioita.
Vierailija kirjoitti:
Ei hirveästi vaikuta. Vaimo on ammattikoulun käynyt, mutta on kyllä käynyt töissä koko suhteemme ajan. Itse olen maisteri ja mulla reilusti isompi liksa. Rakkautta on riittänyt. Tuskin muuten olisin naimisiin mennyt.
Harmi kun näitä rakkaustarinoita ei pääse syntymään kovaliksaisen maisterisnaisen ja ammattikoulun käyneen miehen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Typerä neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun näitä rakkaustarinoita ei pääse syntymään kovaliksaisen maisterisnaisen ja ammattikoulun käyneen miehen välillä.
Kyllä niitä on, minäkin tiedän kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisissa on se että kun naisella on feminiinisiä ominaisuuksia, hän kaipaa niille maskuliinista vastakohtaansa.
= kaikki naiset tavoittelevat samoja maskuliinisia miehiä, joita ei riitä kaikille.
Nyt joku sanoo että no voihan sitä olla feminiininen vaikka on johtaja päläpälä. No voi olla sitten. Mutta sama lopputulos. Sitten halutaan maskuliininen mies feminiinisyyden vastapariksi, mutta koska itse ollaan maskuliinisessa ammatissa inssitoimiston johtajana, niin samaa maskuliinista ammattia halutaan mieheltäkin.
1. Johtava asema. Johtamista pidetään maskuliinisena piirteenä. Ja tästä on turha mussuttaa, koska te naiset arvostatte vaikutusvaltaisia miehiä suosimalla heitä pariutumisessa.
2. Miesvaltainen ala1. Ihmiset pariutuvat yleensä sosiaaliluokkien sisällä. Ei inssijohtaja mies mene naimisiin Alepan kassan kanssa vaikka hän olisi kuinka ihana. Ei naiset silti syytä tästä miehiä.
-ohis
2. Suurin osa yliopisto-opiskelijoista on naisia. Tekeekö se opiskelusta feminiinistä? Onko yliopistossa opiskeleva mies feminiininen?poikkeuksia on aivan helvetisti.
Tulotilastojen mukaan 51% parisuhteista (ennen lapsia) on sellaisia joissa mies tienaa huomattavasti naista enemmän. Vain 29% on jokseenkin tasa-arvoisia. Lisäksi keskituloiset naiset jäävät sinkuiksi, koska ne ei saa rikasta miestä ja vähemmän tienaavaa ei katsota.
Voisitko määritellä tuon huomattavasti?
En valitettavasti voi, se tuli tutkijoilta.
Kai ne tutkijat julkaisivat nämä tilastot jossain? Eikö ole linkkiä?
on toki linkkejä, julkishallinnon raporttejahan nuo on.
Laittaisitko linkin tuohon tutkimukseen?
Tietysti kun noin nätisti pyysit.
https://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tulol…
Kiitos, mielenkiintoinen tutkimus. Yksi osa tästä oli aika relevantti tähän keskusteluun liittyen:
Työikäisten yksinasujien tulot ovat pienemmät ja parisuhteissa elävien suuremmat. Sitä, missä määrin pienet tulot vaikeuttavat puolison löytämistä, tai sitä, johtaako parempi tulotaso todennäköisemmin parisuhteeseen vai mahdollistaako parisuhde paremman tulotason, ei näistä havainnoista voi sanoa. Tulotason kytkös parinmuodostukseen on monimutkaisempi kysymys, johon ei yksinkertaisella tilastotarkastelulla voi vastata.
Eli tästä voisi esittää kysymyksen, että onko koulutus/status miehen TAI naisen parinvalinnassa
oikeastaan tärkeää? Vai johtuuko miehen isommat tulot vain siitä, että miesvaltaisilla aloilla on parempi palkka?Tuo ei estäisi naisia valitsemasta itselleen samasta tuloluokasta puolisoa. Väkeä riittäisi kyllä. Ja se voisi hyvin pitää paikkansa jos ero olisivat pienet. Mutta että 51% parisuhteista on päässyt käymään näin hassusti....
Osmo Kontula (väestöntutkimuslaitokselta) muuten on tutkinut asiaa myös. Tässä siteeraus:
Korkeasti koulutetut miehet ovat harvoin sinkkuja. Mitä korkeammin koulutettu mies, sitä todennäköisemmin hän elää parisuhteessa ja hänellä on lapsia. Naisilla tilanne on toinen.
– Korkeasti koulutetut naiset ovat useammin yksin eläviä kuin matalammin koulutetut naiset. Sinkkumiehet ovat puolestaan keskimääräistä useammin matalasti koulutettuja, vahvistaa tutkimusprofessori Osmo Kontula Väestöntutkimuslaitokselta.
Kontulan mukaan epäsuhta parisuhdemarkkinoilla syntyy siitä, että korkeasti koulutetut miehet valitsevat puolisonsa eri kriteereillä kuin naiset. Siinä missä naiset suosivat miehiä, joilla on korkea koulutus ja sosiaalinen status, miehet kiinnittävät huomiota enemmän naisen ulkonäköön ja luonteeseen.
– Korkeasti koulutetut miehet valitsevat puolisoikseen myös matalammin koulutettuja naisia. Sen sijaan koulutetut naiset harvemmin haluavat ottaa itseään matalammin koulutettua miestä.
Nainen haluaa, että mies on vähintään yhtä koulutettu ja sivistynyt kuin hän itse.
– Naiset miettivät myös, kuinka heidän ystävänsä suhteutuvat mieheen ja kuinka mies sopeutuu omaan ystäväpiiriin. Miehille puolestaan vaimon kaunis ulkomuoto voi tuoda sosiaalista arvostusta.
---
Mitä taas tulee naisten ja miesten aloihin niin sellaisia ei ole olemassa. On julkinen sektori ja yksityinen. IT-tukityyppi julkisella sektorilla on palkkakuopassa yksityisen sektorin kolleegaansa verrattuna. Hän ei syytä asiasta sukupuoltaan.
Kiitos, tämäkin on kiinnostavaa luettavaa.
Tämä pisti silmään: Kontulan mukaan epäsuhta parisuhdemarkkinoilla syntyy siitä, että korkeasti koulutetut miehet valitsevat puolisonsa eri kriteereillä kuin naiset.
Mitenköhän asia on matalasti koulutetuilla miehillä tai matalasti koulutetuilla naisilla? Voisin kuvitella, että matalasti koulutettu ns tyytyy matalasti koulutettuun sukupuolesta riippumatta.
Mietin tätä siksi, kun tässäkin keskustelussa on mainittu, että naisille (yleisesti) miehen koulutus on tärkeää. Mutta tämäkin tutkimus tuntuu viittaavan siihen, että vain koulutettu nainen välittää miehen koulutustaustasta.
No kun katsot sitä toista tutkimusta niin sieltä ilmenee että matalasti kouluetut miehet ovat kovin usein yksin, useammin kuin naiset. Naisten suurin sinkkuporukka löytyy "keskitasolta" eli tienaa ok, mutta ei mitenkään lähellä top10%. Nuo naiset jäävät yksin koska ne eivät huoli huonompiaan (ei yllätä, on oikeus jne.) eivätkä ne taas syystä tai toisesta saa parempiaan.
Matalasti koulutettu eli heillä on nipinnapin peruskoulu käyty. Minulla ainakin herää kysymys, miksi noin on, kun mitään ammattia ei ole tullut hankittua. Koulutukseen kyllä pääsee, jos on yhtään halua.
Hohhoijaa... ammattikoululaisiakin tarvitaan, kaikki ei voi olla maistereita, tai sitten teiltä jää leipä syömättä.
Naisten ja miesten NEET-osuus on lähes sama (minua on korjattu COVID19 aiheutuneista muutoksista jotka iskivät miehiin pahemmin, ennen C19 naisia oli enemmän). Mikä naisilla kun ei mitään ammattia ole hankittu, mutta silti pitää saada mies joka tienaa enemmän?
Sisälukutaito, huhuu? Niin tarvitaan, enhän minä noin väittänyt. Matalasti koulutettu on sellainen, jolla on vain peruskoulu suoritettuna. Ammattikoulu kestää kolme vuotta ja jos jollain ei ole kärsivällisyyttä edes sen suorittamiseen, niin sitten hänessä on jotain vikaa. Miksei ammattikoulun käyneelle miehelle kelpaa ammattikoulun käynyt nainen puolisoksi? Koko ajan vänisette korkeakoulutetuista naisista.
MItä tarkoitat ettei miehelle kelpaisi ammattikoulun käynyt nainen? Se nainen itse hankkii paremman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä on, minäkin tiedän kaksi.
On tietysti, mutta häviävän vähän verrattuna toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä neuvo.
Perustele vähän
Minä sanoisin naisena, että naisen kannattaakin hankkia varakkaampi / korkeasti koulutetumpi mies
Syy: Jos minä jään lasten kanssa hoitovapaalle, mies on silloin perheen pääsääntöinen elättäjä. En ole tavannut yhtäkään miestä, joka laittaisi uransa katkolle ja haluaisi jäädä kotiin lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät naisettomuuttaan valittavat miehet panosta ulkonäköönsä? Saisivat edes jonkun naisen.
Eivät saisi kun pinkka ei ole kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Ei, vaan siksi, että sinkkunainen on onnellisin, ja onnellisempi, kuin parisuhteessa oleva, päinvastoin kuin miehillä- sinkkumies on onnettomin, ja parisuhteessa oleva onnellisin, ha myös tervein. Eli siis naisilla parisuhde vähentää naisten onnellisuutta ja vaikuttaa myös terveyteen negatiivisesti. Korkeammin koulutetut naiset tajuavat tämän. Jos ei halua lapsia, ja niille isää, niin parisuhde on naiselle rasite.
Eikä palstalla ole miesvihaa ;)
Tämä on totuus joka perustuu tutkimuksiin. Ei totuus ole miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun näitä rakkaustarinoita ei pääse syntymään kovaliksaisen maisterisnaisen ja ammat
tikoulun käyneen miehen välillä.
Missäpä nämä kohtaisivat toisensa? Amiskalaiset eivät hengaa yliopistolla eivätkä yliopistossa opiskelevat amiskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun näitä rakkaustarinoita ei pääse syntymään kovaliksaisen maisterisnaisen ja ammat
tikoulun käyneen miehen välillä.Missäpä nämä kohtaisivat toisensa? Amiskalaiset eivät hengaa yliopistolla eivätkä yliopistossa opiskelevat amiskalla.
Niin, missä tuo maisterismies sitten kohtasi amisvaimonsa?
Kyllä kun olen tarkkaillut kavereitani. Niin korkeasti koulutettujen kavereiden kanssa heidän miehet ovat innoissaan hankkimassa lapsia heidän kanssaan. Kun taas matalasti koulutettujen kavereiden kanssa heidän miehet eivät meinaa suostua lapsiin. Kai miehet hakevat kumppanissa vakautta ja tuloja, että näkevät tämän äitimateriaalina. Varmaan tämä on tärkeää normi tuloisille miehille jotka kokevat että eivät yksin pystyisi elättämään perhettä, mutta ei rikkaille miehille niinkään.